Kultura

wlkeR
23.10.2020 13:05
Virtuální Víkendy na Kostce
Inspiroval jsem se u programu D&D Virtual Play Weekends, který nabízí hraní ve stylu Adventurer's League po síti. Budu se držet jejich základních pravidel, ale zároveň omezení, která plynou z toho, že nejsem ofiko členem programu, tedy:


  • nabídka oneshotů v rozsahu 1, 2, nebo 4 hodin (+ až 0, 0,5, nebo 1 hodina na technické záležitosti)
  • všechny hry mají v daný termín dané téma;
  • hraje se, co má kdo zrovna k dispozici a připravené;
  • není žádné zápisné, ani finanční odměny DM;
  • DM rozhoduje o použitých platformách a hráčích, které "bere";
  • chcete-li se přidat, komentujte.

HRY:

1: so 14. listopadu 16-20; DnD 5e, Na konci světa, lvl 1, Cs, Discord / zrušeno

2: pá 13. listopadu 20+; Void: Science Fantasy 2.0, Cs, Discord
Gediman + Lord Eliphas, Nekra, Jezus; zápis

____________________


3: ne 29. listopadu; DnD, Noc Goblinů, Cs; sirien
sirien + Jezus, RoVan, Hroch, Nachtrose

4: ne 6. prosince; Fate Star Wars, ?, Cs; sirien
sirien + Log, Ugy, ?, ?
Autorská citace #1
23.10.2020 13:19 - Chyba
wlkeR: 15.listopadu je neděle
Edit: nebo to plánuješ na rok 2025?
Autorská citace #2
23.10.2020 13:56 - wlkeR
Dík, už dneska po 5 hodinách výuky moc nefunguju :)
Autorská citace #3
23.10.2020 13:59 - Skaven
Bude mít kostka nějaký stream?
Autorská citace #4
23.10.2020 14:32 - RoVan
wlkeR zjevně ne :-) změnil jsi datum sezony na jeden den a hra je na sobotu 15 listopadu, což počítám je buď sobota 14.11 nebo neděle 15.11.
Každopádně cením myšlenku a jestli to bude neděle 15.11. tak si mě rovnou napiš.
Autorská citace #5
23.10.2020 15:45 - sirien
Sezóna 1 - 13.-13. listopadu, proto 15. listopadu? :)
Autorská citace #6
23.10.2020 22:17 - York
WlkeR: Strašně rád bych se přidal, bohužel toho stále nejsem schopen. Každopádně přeju, ať se to rozjede - organizovaný otevřený hraní mi tady dlouho chybí.
Autorská citace #7
24.10.2020 08:48 - Necromancer
Jako, když to doma projde a když to bude v tu sobotu 14.,tak asi proč ne? Jen by mě zajímalo, co je to to "Na konci světa"? Piráti z Karibiku? Můžu vědět o čem to tak asi je? Jen zhruba. Má to být strašidelné?

Vím, jsem jak malý děcko, ale mám prostě hodně otázek.
Autorská citace #8
24.10.2020 13:04 - wlkeR
Říkám. Únava.

A co se dobrodružství týče, je to jako v běžný AL. Víš jen level, systém a rámec (kterým v tomhle případě není velký dobrodružství, ale téma "scary").

EDIT: @Skaven: Er, nikdy jsem nic nestreamoval, ale všecko je jednou poprvý. Uvidíme, co všechno zvládnu přes prázdniny zprovoznit.
Autorská citace #9
31.10.2020 08:39 - RoVan
Trochu obživím téma.
Vzhledem k prodloužení nouzového stavu se mi mění plány takže bych se přidal, pokud je místo.
Autorská citace #10
2.11.2020 18:03 - Gediman
To vypadá zajímavě. Můžu se přihlásit s Voidem?

Dám rovnou na výběr
- Void: Science Fantasy 2.0
- Void: Fantasy 2.0
- Void: Science Fiction 2.0
- Aliens vs Predator Void-mod (aby to bylo tématické - tenhle se na "scary" hru ze všech modů hodí nejvíc)

Třeba pátek večer?
Pouze přes Discord.
Autorská citace #11
4.11.2020 19:50 - vojta_h3
wlkeR pokud máš ještě místo tak bych se přidal
Autorská citace #12
4.11.2020 20:30 - wlkeR
Já jsem téma víceméně nechal usnout, protože ano, plány se mění, a vypadá to, že i moje :( Zatím nevím, jestli budu nebo nebudu mimo civilizaci, ale pokud jo, nechci na tom upíchnout X lidí.

@Gediman mám do článku připíchnout tvůj post?
Autorská citace #13
4.11.2020 22:27 - Gediman
wlkeR: Mno, rozmýšlím se, kterou ze čtyř možností nakonec nabídnu (předpřipravím misi a postavy). Hm...

No ale dobře, napiš tam Void: Science Fantasy 2.0.

Pokud by byla chuť spíš na AvP, můžu udělat i AvP, tam je ta tvorba postavy velmi rychlá. Plus, jeden nápad na zápletku už mám delší dobu.


Odkaz na Discord ZDE.
Autorská citace #14
5.11.2020 20:30 - wlkeR
Máš preferovaný čas?
Autorská citace #15
5.11.2020 21:21 - Gediman
Ano, 20:00. Tedy v ten pátek 13.
Autorská citace #16
8.11.2020 19:49 - Gediman
Protože je teď cool dělat promo plakáty, mám tu taky jeden :)

Autorská citace #17
8.11.2020 21:15 - sirien
...a hezej. Jen to bílý písmo na tom modrym pozadí je nic moc - neškodila by jiná barva nebo to obtáhnout nějakou lehkou linkou.
Autorská citace #18
8.11.2020 21:40 - Gediman
Jo, zkoušel jsem různé barvy, ale bílá vychází nejlépe. Ok, dal jsem tam trochu stínu.
Autorská citace #19
8.11.2020 21:45 - sirien
yup, citelně lepší.
Autorská citace #20
9.11.2020 15:36 - Jezus
Co se dá za čtyři hodiny v DnD zvládnout odehrát? Dungeon? "Zápletka" o třech jednáních? Ptám se, protože mám jedno malé "úvodní" dobrodružství, ale když jsem ho hrál naposled, trvalo tři sezení.

Ok, první byl takovej klidnej úvod, to si umím představit zkrátit, když by to byl one-shot. Ale na méně než dvě sezení se při nejlepší vůli nedostanu, aniž bych to osekal o veškeré zajímavé věci.

Jakože chápu, že když není co hrát/ nebo si to jako nováček chci zkusit/případně okoukat cizí styl, tak hra "z bodu A do bodu B nebo C, dle vaší volby, souboj, konec" se hodí", ale moc mě to neláká, a hlavně bych si to neuměl představit vést tak, aby mě to jao vypravěče uspokojovalo.

(Jen tak nahlas přemýšlím :-) )
Autorská citace #21
9.11.2020 18:45 - Tarfill
Jezusi,
já osobně bych měl problém připravit oneshot, který odehraje družina neznámých hráčů během pouhých čtyř hodin.
Z mých zkušeností potřebuju alespoň šest hodin, aby to stálo alespoň za snahu do toho jít.

Takže kdybych já navrhoval virtuální akci, bylo by to rovnou s tím, že to bude třeba dvě nebo tři sessions, aby nebyl press...
Autorská citace #22
9.11.2020 19:16 - Gediman
Heh, přihlašte se na Void. Skvělý na oneshoty, co se dají zvládnout i za něco málo pod 3 hodiny :)
Autorská citace #23
9.11.2020 20:19 - Tarfill
Gedimane,
diky, ale mě scifi nebaví. Pokud někdy nabídneš čistý fantasy, tak se třeba přihlásím, když mi to vyjde, ale sci nee.
Autorská citace #24
9.11.2020 22:52 - Jezus
Hmm, v pátek od osmi do cca půlnoci bych to klidně zkusil. Můžu u toho pít? :-D
Autorská citace #25
9.11.2020 22:58 - Gediman
Jezus: Jasně, můžeš. :)

Jinak - postavy budou samozřejmě předpřipravené. Už na nich pracuji.
Autorská citace #26
9.11.2020 23:13 - Jezus
Gediman píše:
Jezus: Jasně, můžeš. :)

Cool :-)

Gediman píše:
Jinak - postavy budou samozřejmě předpřipravené. Už na nich pracuji.

Cool :-)
Autorská citace #27
10.11.2020 10:17 - Necromancer
Dalo by se zkusit třeba CoS po kouskách?

Nebo DiA?
Autorská citace #28
10.11.2020 13:39 - Jezus
Tak jako určitě "dalo". My hráli kampaň on-line od jara a "de" to docela v poho (byť atmosféricy je to prostě slabší než u stolu, ale ne o tolik).

Takže spíš na to ukecat lidi. A taky bych asi doporučil nejdřív zkusit něco kratšího, tak na čtyři sezení, aby se vidělo, zda to nová parta v poho dává...

Tady si myslím, že pointa je jinde. Adventure League mají být krátká otevřená sezení pro ty, co mají zrovna čas... Ale je fakt, že kdybych něco chtěl vést já, ta minimum jsou pro mě dvě, tři, nejlépe čtyři sezení, protože jinak se mi jako GMovi "nevyplatí" do toho vrážet reativitu :-)
Autorská citace #29
10.11.2020 15:29 - Tarfill
Necro,
a Ty bys to chtěl DMovat?
Autorská citace #30
12.11.2020 21:00 - Necromancer
No ne, spíš si to nejdřív jen zahrát. Já to(DiA, CoS) sice znám relativně bezvdně, ale chybí mi praxe
Autorská citace #31
13.11.2020 19:23 - Gediman
Tak za chvíli. Pokud to vyjde, budou tři hráči, ale ještě se můžete přihlásit!
Neváhejte! :)

Odkaz na Discord ZDE.
Aktualizovaná pozvánka.
Autorská citace #32
14.11.2020 20:40 - Gediman
Zápis ze včerejší mise je venku!

Záchrana vicekrále
Autorská citace #33
19.11.2020 20:53 - Gediman
Mimochodem, kdy bude příští Virtuální Víkend?
Autorská citace #34
19.11.2020 21:05 - Jezus
A kdo ho povede? ;-)
Autorská citace #35
19.11.2020 21:19 - Gediman
Já bych určitě zase připravil Void. Možná i ten Fantasy, aby se chytli i lidi, co ostatní žánry (z nějakého důvodu) nemusí.

Hlavně mě zajímá téma, protože to je dobrá inspirace.
Autorská citace #36
20.11.2020 19:55 - arkto
Dobrý den,
mohl bych se zeptat, zda-li je možné se připojit na některý z budoucích "one-shotů"? Jsem úplně nový hráč a chtěl bych si vyzkoušet dnd a pochopit pravidla/průběh hry.
Děkuji za odpověď
Autorská citace #37
23.11.2020 20:17 - Gediman
Klidně se připoj. Já hráče uvítám a nováčky zvlášť - pakliže si chceš ale vyzkoušet RPG jako takové a ne nutně systém DnD.
Autorská citace #38
23.11.2020 20:28 - Necromancer
Ehm, je tu nejaky aktualy dnd virtualy vikend kam bych se mohl propojit?
Autorská citace #39
23.11.2020 22:53 - sirien
Ok, podle všeho to vypadá, že pokud by byl zájem, tak bych mohl udělat něco za 2 týdny v neděli 6. Pokud je zájem o něco konkrétního, tak dejte vědět, jinak to vymyslim nějak v průběhu týdne.

Dopředu říkám že v online módu se mi chce hrát max. "jednodušší" věci ktero jsou víc na jistotu - tj. žádné Mage, Vampire, Ashen Stars aj. - spíš něco jako Fate (třeba Star Warsy...) nebo DnDčko (Noc Goblinů pokud by byli zájemci co jí neznají) atp.
Autorská citace #40
23.11.2020 23:03 - Jezus
Cool, já bych do toho určitě šel.

Myslím, že největší zájem by byl o to DnD a kdyby tam byl i jeden dva nováčci, plnilo by to trochu tu původní funkci - ukázat to novým hráčům. (Noc Goblinů neznám).

Osobně bych rád viděl i ty Star Wars, ale jak píšu víše... navíc na d20 by tak nějak mělo mít DnD přednost :-)
Autorská citace #41
23.11.2020 23:19 - Log 1=0
Já bych se taky přidal.
Systém mne až tak netrápí, Fate je intuitivní a DnD, no Sirien ví, jak to s ním mám...
Autorská citace #42
23.11.2020 23:28 - sirien
Jezus: d20 je odkaz ke kořenům webu, nikoliv přednost DnDčka - tenhle web je už dávno domovem mnoha jiných her.

Noc Goblinů by byla double fun, protože sem ve skutečnosti 5e ještě ani nikdy neDMoval :)
Autorská citace #43
24.11.2020 07:06 - Nachtrose
Sirien: Sakra! A ja tajne doufal, ze poposuneme nektrou nasi kroniku ;-)
Jinak do toho bych asi sel. Jen teda jeste musim proverit jak vhodne datum to je.
Autorská citace #44
24.11.2020 07:56 - RoVan
Konečně, někdo chce hrát v neděli - dobrý termín - to bych se přidal (nezávisle na systému, ale Noc Goblinů by mohla být sranda).
Autorská citace #45
24.11.2020 08:34 - Hroch
Ahoj, také bych se zůčastnil, pokud by to šlo.
Varování - v RPG jsem dost noobík, což nemusí být v kombinaci s virtuálem žádoucí. Klidně me bez okolků odmítněte.
Autorská citace #46
24.11.2020 08:41 - Ugy
No pokud by ještě bylo místo tak bych se taky přidal
Autorská citace #47
24.11.2020 10:56 - wlkeR
Ok, můžu vypsat něco na 4. až 6. prosince. Jen teda formát fóra mi na organizaci nepřijde nejlepší, není nejvyšší čas založit Discord kostky?
Autorská citace #48
24.11.2020 11:21 - Nachtrose
wlkeR: hele, na rovinu nevim. Aby to tady pak neumrelo. Ze by se velka cast diskuzi prenesla rovnou tam.
Ale vyhodu bych videl pro tohle konkretni vlakno zase v tom, ze by mistni hrani slo resit na lokalnim discordu. Vcetne toho hrani samotneho.
Autorská citace #49
24.11.2020 11:26 - York
Moc si to nedovedu představit. Na Discordu je nestrukturovanej seznam kanálů, za chvilku by se v něm nikdo nevyznal. V čem by byla výhoda organizovat to tam?
Autorská citace #50
24.11.2020 12:15 - wlkeR
Já mám na svym osobnim teda dvě hry, každou se svym vlastnim kanálem, a jedinej, kdo je vidí všecky, jsem já, zbytek je pozamykanej podle lidí, se kterýma tam hraju. Myslím, že Discord používá i oficiální pořadatel.

Nijak extra se v tom nevyžívám, ale myslím, že role uživatelů jdou nastavit dost podrobně na to, aby každej viděl jen relevantní kanály a lidi s rolí DM v nich měli i nějaký pravomoce. Můžu to zkusit založit a zprovoznit, jestli netrváte na používání vlastních.
Autorská citace #51
24.11.2020 12:28 - York
wlkeR píše:
role uživatelů jdou nastavit dost podrobně na to, aby každej viděl jen relevantní kanály a lidi s rolí DM v nich měli i nějaký pravomoce.


To by mělo jít ve skupinách na Kostce taky, ne? Navíc v tom z hlediska organizace nevidim až takovej přínos - máš zájem o hru, ale nepodíváš se, kdo k ní co píše, protože na to nemáš práva...
Autorská citace #52
24.11.2020 12:34 - Nachtrose
York: myslim, ze se s wlkeRem dost rozchazite v tom, co si kdo pod tim představuje. Ciste a pouze na online hrani by ten discord mohl byt funkcni. Kazdy DM dostane treba temer plna prava a pridelenou podskupinu, aby mohl pridelovat viditelnost sve podskupiny svym hracum vseobecne. A pak by tam bylo jedno, nebo nekolik viditelnych vlaken, kde by se hrani organizovala. Pripadne kazda podskupina by mohla mit jedno verejne vlakno s popisem konkretni hry/systemu/kdo si co nastavi. A ano, udelas to i na kostce, ale hrat jdes nakonec stejne na discord, tak proc to nedalat rovnou tam a jen jsem obcas hodit odkaz, ze se planuje hra na tehdy a tehdy, detaily tam a tam.
Autorská citace #53
24.11.2020 12:44 - wlkeR
Popravdě znám líp funkcionalitu Discordu než Kostky... Jde mi o to, že management organizovanýho hraní v tomhle vlákně není nic moc, protože v hlavním postu se (myslím) můžu vrtat jenom já, takže kdykoli někdo jinej něco vypíše, musím to já najít a zaktualizovat. To v okamžiku, kdy já nemám čas (a takových je teď hodně) nejde, takže každej musí lovit info v celý diskusi. Kdyby diskuse šla rozdělit do kanálů a důležitý posty (např. termíny, poznámky k pravidlům a tak) šly pinovat - nemluvě o tom, že by ty práva mělo víc lidí - věci by se imo podstatně zjednodušily.

Takže Nacht to vystihnul: k organizaci této konkrétní činnosti Kostka není dobrý nástroj. Osobně myslím, že Discord by byl lepší, ale 1) nechci zakládat "ofiko kostka Discord" když nejsem z upper managementu, a 2) nechci piplat systém, když lidi (především GM) budou preferovat vlastní server.
Autorská citace #54
24.11.2020 12:46 - York
Nachtrose píše:
Ciste a pouze na online hrani by ten discord mohl byt funkcni.


To celkem je, já teď na discordu hraju. Není mi ale moc jasná jeho výhoda na organizaci. Přijde mi, že na Kostce máš to samý, ale přehlednějš.


wlkeR píše:
Kdyby diskuse šla rozdělit do kanálů a důležitý posty (např. termíny, poznámky k pravidlům a tak) šly pinovat - nemluvě o tom, že by ty práva mělo víc lidí - věci by se imo podstatně zjednodušily.


Každej GM přece může založit organizační diskusi na svoji konkrétní hru, tj. bude mít info v záhlaví, který si bude moct updatovat. A ta diskuse bude vyskakovat v novinkách, když bude aktivní, a hlavně kdo o ni nestojí, může ji přestat sledovat. Fakt mi na tohle Kostka přijde lepší.

edit: A jak říkáš - pokud někdo nechce hrát na Discordu, tak se výhoda organizace na Discordu úplně ztrácí.
Autorská citace #55
24.11.2020 12:55 - sirien
wlker: v záhalví se můžu vrtat taky, neni problém.

O Discordu Kostky jsme kdysi uvažovali a došli jsme k závěru, že se bez něj vesele obejdeme.

Z hlediska diskusí je Discord nanic, protože to je jen chat (...Lethrendis si to může vzít jako case study rozdílu...), takže se v něm všechno ztratí a už nikdy se to nedohledá. Efektivně totéž platí i pro organizační účely - pro nějakou finální domluvu to může být v pohodě, ale samotné vyhlašování věcí atp. je lepší mít v diskusi. (A to ani neřešim fakt že Discord je napůl neviditelnej z venku a fakt je, že ho většina lidí spíš nepoužívá, takže by ani nebylo vidět, že se tu něco děje a půlka lidí by to nevěděla a případně by se tam nemohla nijak snadno dostat)

...kromě toho, Discord je teď boom trend - a dost možná zase za chvíli zmizí. Ostatně musim říct že mě osobně Discord v poslední době dost leze krkem pravidelnou nestabilitou videa u některých lidí a začínám velmi vážně přemýšlet o přenesení hry na Google Meet nebo tak něco, protože mě ty nutnosti pravidelnýho resetování přestávaj bavit.

York píše:
To by mělo jít ve skupinách na Kostce taky, ne?

Aktuálně bohužel ne.
Autorská citace #56
24.11.2020 12:57 - sirien
Jinak ohledně hraní...

Vypadá to, že bych zvládnul udělat nějakou hru na oba víkendy - tj. na ten současný i na ten příští. Otázka je, jestli by měl někdo zájem i tenhle víkend? (Plětí výše uvedené). Kdo jste měl zájem kdyžtak napište který víkend byste mohli/měli zájem (tenhle, příští, oba) a zhruba o co.

(tenhle víkend bych mohl teoreticky i v sobotu, pokud by byla preferovanější - ten příští jen neděli)

EDIT: jo jinak moje hry určitě 4-6 hodin, viděl bych to nějak cca od odpoledne po brzkém obědě / pozdní snídani do podvečera.


EDIT2: jinak počítám s češtinou, ale kdyby byl zájem tak zvládnu i v angličtině - ale to je potřeba přirozeně domluvit předem a na celou skupinu ideálně. Nečekám, že by někdo chtěl, ale kdyby náhodou...
Autorská citace #57
24.11.2020 13:10 - Jezus
Sirien: Můžu oba víkendy a zatím i v sobotu (kterou bych zatím i mírně preferoval). Zajímají mě jak Goblini (DnD), tak StarWarsy (Fate).

Zatím tedy vycházím jako ideální hráč (:-D) a rád se přizpůsobím zájmu a času ostatní, aby se to nějak rozumně poskládalo.
Autorská citace #58
24.11.2020 13:24 - Log 1=0
Jezus píše:
Můžu oba víkendy a zatím i v sobotu (kterou bych zatím i mírně preferoval). Zajímají mě jak Goblini (DnD), tak StarWarsy (Fate).

Také se hlásím do klubu ideálních hráčů.
Autorská citace #59
24.11.2020 13:31 - wlkeR
Je fakt, že co se kvality hovoru týče, taky občas organizuju emergency stěhování na Meet. Jako organizační nástroj mi ale Discord celkem vyhovuje, jediný co chybí (nebo o čem nevím) je nějakej rychlej poll ke zjištění kdo má jak čas, a to pak teda lovím z commentů. A můj momentálně největší problém je, že nemůžu dát ničí odkaz na herní discord do postu, protože má trvanlivost asi 24 hodin, což je o něco nižší než můj průměrný refresh rate kostky (dneska se nudím, ale to není normální).

Co se diskuse ke konkrétní hře týče, well, to si zase myslím, že zapadne tady. Nevím, jak ostatní, ale já upozornění na nový články vypínám zásadně omylem (a jenom kvůli několika takovým omylům jsem zjistil, že to vlastně jde).
Autorská citace #60
24.11.2020 13:45 - York
wlkeR píše:
nemůžu dát ničí odkaz na herní discord do postu, protože má trvanlivost asi 24 hodin


Můžeš. Klikni na "edit invite link" a nastav "never expires".
Autorská citace #61
24.11.2020 13:47 - sirien
wlker: tak nepoužívej na termíny Discord, ale Doodle.
Autorská citace #62
24.11.2020 13:54 - York
wlkeR píše:
nějakej rychlej poll ke zjištění kdo má jak čas


Určitě na to bude existovat nějakej bot. Používali jsme bota na přihlašování na raidy ve WoWku, to je dost podobný.
Autorská citace #63
24.11.2020 14:01 - RoVan
Sirien zvládám (=mám zájem hrát) oba víkendy, lehce preferovanější mám neděli, kdyby to padlo na sobotu tak bych se zvládl zařídit taky.


Edit v reakci na Siriena :-)
Autorská citace #64
24.11.2020 14:03 - sirien
...prosím všimněte si, že ta otázka nestála ani tak který víkend můžete, jako spíš který víkend hrát chcete - zda první, druhý nebo oba. Jakože asi mám fakt prostor vést hru oba víkendy, takže bych si rád ujasnil seznam zájemců na první i druhej.
Autorská citace #65
24.11.2020 14:25 - Log 1=0
Pokud by na každý vycházelo max 5 hráčů, tak oba.
Pokud by bylo víc, tak na ten, kdy bude méně lidí.
Autorská citace #66
24.11.2020 14:42 - Jezus
Taky jsem si to představoval tak, že vzhledem k tomu, že je dost zájem, tak se vytvoří dvě skupinky na oba víkendy podle toho, jak zbývající dotyční mohou a co preferují a my ideální hráči (TM) to doplníme do optimálního počtu...

Každopádně preferuji tenhle víkend, protože lépe dříve nežli později. Ideálně sobota (mohu oba dny). Lehce preferuji DnD.

EDIT: Rád si zahraju oba víkendy, ale to fakt jen kdyby bylo místo do "optima +1". Nemusím bejt všude :-)
Hlavně ale sdílím Logovu filozofii. Vzhledem tomu, že všechny varianty jsou pro mě hratelné, ideál je pro mě ta skupina, kde bude míň hráčů :-)
Autorská citace #67
24.11.2020 16:29 - Hroch
Já jsem s Discordem docela spokojen, co se týče přehlednosti tak dost pomáhá když se důležité příspěvky připnou, nebo se udělá oznamovací kanál kam může psát jen admin. Případně kombinovat s Google kalendářem.

Hrochova dostupnot: Tento víkend mužu pouze v neděli 29, příští víkend můžu oba dva dny (5 nebo 6. 12.)
Autorská citace #68
24.11.2020 17:34 - Nachtrose
Za mne si můžu z těch dvou víkendů vybrat jenom jeden. 6.12. povolenku mám, tento víkend už něco plánujeme, tak ještě přesně nevím vhodnější den a zda to bude flexibilní. Systém/hra mi je vlastně jedno. Ve FATE výrazně plavu, ale s tím Sirien většinou problém nemá.
Co se preference skupinu týče, tak bych rád hrál s Hrochem ;-)
Autorská citace #69
24.11.2020 18:04 - Gediman
wlkeR: Fajn, že je to v záhlaví, ale hráči jsou správně Nekra a Jezus. Eliphase máš dobře. :)


Hm, tohle je možná dobrá příležitost na docela efektivní porovnání her - Void: Fantasy vs DnD 5. edice.

Tedy, pokud by Sirien to DnD nakonec vzal. Nicméně, koukám na to dobrodružství "Noc Goblinů"... uh, 41 stran kvůli jednomu dobrodružství? Na něco takového nejsem jako GM ani hráč zvyklý...

No, ale pokud bude zájem, tak si to tedy přečtu a udělám nějakou rychlou konverzi do systému Void. Zápis ze hry bude samozřejmě zveřejněn.

Pro mě je ideální sobota, 28. listopadu.
Autorská citace #70
24.11.2020 18:06 - Nachtrose
Sirien: btw. jaký VTT plánuješ použít, pokud nějaký?
Autorská citace #71
24.11.2020 18:19 - Tarfill
Siriene,
pokud bude ještě místo na hru, hlásím se jako vážný zájemce.
Pouze však tuhle sobotu 28, pouze o DnD.
Noc goblinů jsem ještě nečetl, takže bych se o překvapení nepřipravil a rovnou bych vybral na test nějaké povolání pro JaD.
Zároveň jsem ještě virtuálně nehrál jako hráč (zatím vždy pouze jako vypravěč), takže Tvá nabídka je pro mě dost lákavá...
Autorská citace #72
24.11.2020 19:31 - sirien
Nachtrose: žádný, po nějakých zkoušeních roll20 a po letmém průchodu FG sem si na VTT vypěstoval alergii jako hráč a z představy že to používám jako DM mám vosypky. Sdílený white boardy mi vyhovujou mnohem víc.


Jinak klidně se hlašte dál, teď mám otevřenou ještě další práci, pak to nějak přerovnám


Gediman: Noc Goblinů má 41 stran, protože je psaná jako DnD intro pro nováčky s miliardou keců a rámečků který se věnujou i tomu jak používat základní mechaniky, který zaběhlej DM nepotřebuje. Což ale ve skutečnosti místy vyjadřuje nějakej designovej záměr v pozadí, takže pro konverzi by se Ti něco z toho mohlo i hodit. Reálně to je scénář designovanej na 4 hodiny hry a pár lidí co to testovalo hlásilo že to v podstatě vychází.

To záhlaví v aktuální podobě sem udělal já - jestli tam je něco blbě, tak reklamuj.
Autorská citace #73
24.11.2020 20:24 - Necromancer
Ehm, tak pokud jde o tu sobotu teď 28, tak asi budu moci taky. Možná. I když osobně bych preferoval něco jako Kaple na Útesech nebo Alcrosský řezník. Ale Noc Goblinů jsem mečetl, protože mne to nezaujalo, takže se chci zeptat, jestli máte ještě místo na jednoho sorcerera?

Jinak k Discordu. Jako nějaký ofiko Kostka server není podle mě dobrý nápad. Zato nějaký servřík pro lidi na online hry mi přijde super. Zvlášť při současné nejisté situaci.
Autorská citace #74
24.11.2020 20:41 - Gediman
Sirien: Ok, no... kouknu na to. Už teď vidím, že některé rasy budou muset být jiné.

Reklamuji tedy jména hráčů: Nekra a Jezus. Ať nejsou komolené :)


Pro ostatní: Ještě mě napadlo, že bych mohl uspořádat Noc Goblinů ve Voidu až ten následující týden... teoreticky byste si to mohli zkusit zahrát znova a porovnat. I když je mi jasné, že hrát stejnou zápletku znovu už není to pravé. Mno, prostě dejde vědět.
Autorská citace #75
24.11.2020 20:53 - sirien
Gediman píše:
Nekra a Jezus

ahá... shit, mae culpa, sorry, opraveno.
Autorská citace #76
24.11.2020 21:37 - Nachtrose
Tak drobnej update: program neklapnul, tak jsem teoreticky volnej na kterýkoli navrhovaný termín. Max jeden herní den z navrhovaných tří ale zůstává v platnosti.
Autorská citace #77
24.11.2020 22:50 - Gediman
Tak jsem zběžně přečetl Noc Goblinů - tohle půjde docela snadno a ani to nebude tak dlouhé. Ve Voidu jsou boje velmi rychlé a akční, takže tohle může být dost cool jízda!
Autorská citace #78
25.11.2020 20:04 - Necromancer
Tak teda pokud se bude hrát někdy mezi tou třetí a sedmou max 4 hodiny, přes discord a roll20 a doma něco nekrachne, tak pak si mage v Noci goblinů zahraju moc rád.

Edit: s tím časem de teda hlavně o to, abychom nehráli nějak povečeru, takže po o klidně asi budu moci, za předpokladu že pojedeme třeba do pěti.
Autorská citace #79
25.11.2020 20:08 - sirien
EDIT: Tenhle post nejspíš vůbec neplatí, viz další strana diskuse /EDIT


Dobře. Takže z toho jak na to koukám:

TAHLE Sobota, tj- 28. listopadu
- Jezus
- RoVan
- Hroch
- Nachtrose
- Tarfill

...dáme DnDčko, Noc Goblinů, tak si jí pls nečtěte :)

Můžeme dát třeba... 13:00-19:00 ? Cca. I s tvorbou postav (chci si na vás v real-time otestovat tvorbu postav podle JaD textů - nebojte, to přežijete :D )


______________

6. prosince (neděle)

...nejspíš teda nějaký Fate Star Wars, proč ne. Log a Necromancer (kteří Noc Goblinů četli) a Ugy mají kdyžtak přednost, zbylá místa asi kdo dřív přijde...



wlker: Ty budeš na toho 4.-6. něco vypisovat? Že bysme se domluvili na nějakym tom rámcovym tématu, když bude víc her, aby to případně splnilo Tvůj původní záměr a formát :)
Autorská citace #80
25.11.2020 20:13 - Jezus
[total EDIT :-)]: Za mě dobrý. Postavu rád teda vytvořím "na místě". Snad nebudu mít paralýzu analýzou :-)
Autorská citace #81
25.11.2020 20:22 - RoVan
Sirien za mě dobrý
+ s JaD mi jdeš dobře na ránu, měl jsem v plánu si zkusit něco z JaD povolání a doteď jsem neměl příležitost :)
Autorská citace #82
25.11.2020 20:32 - sirien
Jezus: well... systém tvorby postavy je psaný tak, že by tomu měl bránit, takže to bude vlastně užitečnej test :)

RoVan: jakože povolání jsou (až na Alchymistu) stejný, liší se Obory, ale bojím se, že to si asi až tak moc neužiješ, protože Noc Goblinů je pro 1 Úroveň, tzn. JaD věci se projeví jen u Čaroděje, Černokněžníka a Klerika (pokud se vybavuju dobře...) a i u těch jen trochu.
Autorská citace #83
25.11.2020 20:37 - Jezus
Takže si to nemám študovat dopředu? :-)

S první úrovní vlastně stejně většina "analytické paralýzy" padá. Maximálně se dá seknout na kouzlech.

(Kdybys to chtěl pojmout hodně jako testovačku, dala by se ta Noc goblinů upravit na třetí úroveň 3:-) Ale asi by to bylo zbytečně moc práce).
Autorská citace #84
25.11.2020 20:42 - sirien
Jezus: ...ani na kouzlech by se nemělo jít seknout :)

3. Úroveň - jako jo, asi by to neměl bejt tak moc problém, ale asi si to nelajsnu sám, takže pokud by byl zájem tak to můžu zkusit konzultovat s někym kdo má DnD čísílka víc v ruce a můžu na to mrknout.
Autorská citace #85
25.11.2020 21:13 - Nachtrose
Sirien: Hroch psal, že tento víkend má pouze neděli.

Hroch píše:
Hrochova dostupnot: Tento víkend mužu pouze v neděli 29, příští víkend můžu oba dva dny (5 nebo 6. 12.)
Autorská citace #86
25.11.2020 21:33 - sirien
Ale DAMN IT. Sem si to zapsal opačně.
A skoro to vypadalo že se to tak sešlo na tu sobotu :/

Jakože takhle to na Noc Goblinů nevychází ideálně nikde :(

Dobře, počkáme, co napíše Ugy a podle toho to nějak rozseknu.
Autorská citace #87
25.11.2020 22:14 - Ugy
Me se vic hodi 6.12. a zahraju si cokoliv.
Autorská citace #88
25.11.2020 22:33 - sirien
Tak tos tomu vůbec nepomoh :D

Aktuální možnosti Pro DnD / Noc Goblinů při splnění všech žádostí a podmínek jsou:

28: Jezus + RoVan + Tarfill
29: Jezus + RoVan + (Hroch + Nacht)
6. Jezus + RoVan + (Hroch + Nacht) + Ugy

Tuhle sobotu nemůžeš?
Autorská citace #89
26.11.2020 07:24 - Ugy
Nop nemuzu jsem mimo.
Autorská citace #90
26.11.2020 08:10 - Tarfill
Siriene,
pokud se Ti to bude třískat v organizaci či termínech, klidně mojí osobu vynech a termín podřiď většině...
Autorská citace #91
26.11.2020 08:31 - wlkeR
Já nebudu nic stíhat nejspíš minimálně do půlky prosince.
Autorská citace #92
26.11.2020 09:05 - Necromancer
sirien píše:
TAHLE Sobota, tj- 28. listopadu
- Jezus
- RoVan
- Hroch
- Nachtrose
- Tarfill

Takže já nehraju, chápu to správně? Jen to chci vědět, protože doma jsme se o tom bavili a bylo docela dost zle. Takže můžu říct že mi z toho sešlo?
Autorská citace #93
26.11.2020 10:23 - Necromancer
Mimochodem, je někde k dispozici JaD v podobě, s kterou mohu vytvořit kompletní postavu pro tento systém?
Autorská citace #94
26.11.2020 10:30 - sirien
Necromancer: jo no, zájem je velký, na hru zvládnu 5 hráčů max, Ty ses přihlásil jako sedmý. Plus když sis to dobrodružství přečetl, tak ses sám poněkud vyřadil.

Plus bys měl zájem o Fate Star Wars trek si zkus doma domluvit ten další víkend v neděli.

Tarfill: ok, dík za usnadnění, tak někdy jindy :)

___________________________

Dobře, takže...


Neděle 29. - Noc Goblinů
- Jezus
- RoVan
- Hroch
- Nacht

...jak jsem psal, cca těch 13-19h. 4 hráči jsou na online hru vcelku ok, ale kdyby byl fakt hodně zájem tak asi je páté místo.

Neděle 6. - Fate Star Wars
- Log
- Ugy

- ? (Necromancer?)
- ?
- (?)
Autorská citace #95
26.11.2020 11:08 - sirien
Teď mi Hroch připomněl - silně preferuju hraní s videem, nejen voice. Pokud jste bez webky protože jsou všechny vykoupené tak mrkněte na app "Droidcam".
Autorská citace #96
26.11.2020 11:23 - Jezus
Tak to abych se učesal :-)
Autorská citace #97
26.11.2020 11:26 - Nachtrose
Sirien: ja mam sice webku integrovanou v NTB a funkcni, presto bych z technickych duvodu ( slabej net v miste meho vikendoveho naleziste ) hral bez ni.
Autorská citace #98
26.11.2020 11:39 - sirien
Nacht: já bych to aspoň zkusil. Když to nepůjde tak to holt nepůjde, ale za pokus to stojí, moje zkušenost je že vidět na sebe špatně je pořád citelně lepší než na sebe nevidět vůbec :)

Jezus: nemusíš, streamovat to nebudeme :D
Autorská citace #99
26.11.2020 11:51 - Nachtrose
Sirien: ono nejde ani tak o spatnou kvalitu obrazu, jak o to, ze mi pak Evca spila, ze ji nejde net. Hele, uvidime. Zkusime to a pokud se ozve, tak to nejak osekame. To vis, tady u nas v zapadnim Mongolsku jeste porad neni optika v kazde domacnosti samozrejmosti.
Btw. Jake SW vybaveni planujes pouzit?
26.11.2020 11:57 - sirien
To si ještě rozmyslím a dám vědět. Nicméně určitě nic nějak speciálního.
26.11.2020 13:01 - Necromancer
Promiň ale Fate neznám a nemám teď prostor se učit nový systém. Star Wars teda jako osobně miluju, ale nevím jak by to šmakovalo v RPG systému. Plus teda docela raději než osobní fighty mám bitvy mezi flotilami nebo armádamy pozemní techniky a pěchoty. Navíc projít si znova tu hádku s tím, že to z nějakého důvodu nejde tak jak jsme se domluvili, ale někdy jindy... A taky jsme teda počítali se sobotou 28., jak bylo napsáno původně. Neděle jsou zas jinak hektický.
26.11.2020 13:07 - Hroch
Myslím si že něco takového je ale téma na stolní hry či wargamming a nikoliv RPG.
26.11.2020 13:18 - York
Necromancer píše:
Fate neznám a nemám teď prostor se učit nový systém


To je v pohodě, na otevřených hraních se standardně počítá s tím, že hráči nemusí znát pravidla. Je ale fakt špatnej nápad si předem přečíst dobrodružství, který se bude hrát - nejen že tím vyspoileruješ hru sobě, ale pravděpodobně ji budeš nechtěně kazit i spoluhráčům.
26.11.2020 17:42 - sirien
Necromancer: jako vážně?

Víš, že člověk může něco zahlídnout i omylem, bez ohledu na to, že okolo toho napíšeš spoiler - zvlášť, když to tak hezky graficky oddělíš, aby to stáhlo oči? Nechceš to třeba zeditovat a smazat a řešit to v tématu Noci Goblinů - nebo si rovnou založit diskusi o hraní příběhů, které jsi už jako hráč četl předem?

Kromě toho nejde jen o příběh, ale v některých scénách třeba i o taktiku, která je često závislá na tom, že nějaké věci nevíš (např. o co vůbec jde, kolik je okolo nepřátel, kde a jací atd.)
26.11.2020 19:10 - Necromancer
Ok, sorry, zpráva smazaná.
26.11.2020 19:37 - sirien
Díky.

Jinak to, že Fate neznáš není problém, ukázkové hry se často dělají i proto aby si lidi mohli zkusit jiná pravidla. (Stranou toho, že tu máme třeba články s krátkými vysvětleními různých systémů...)

Na druhou stranu pokud o nic kromě DnD nemáš zájem, tak Ti to nenutim - a samozřejmě pokud s tím máš problémy doma, tak chápu, že se Ti to nechce absolvovat kvůli hře co neni Tvoje srdcovka.
26.11.2020 20:12 - Necromancer
Mimochodem, ještě k tomu spoilování taktik u některých bitevních scén, četl jsem to včera, a už teď si nepamatuju víc než základní dějovou kostru a to, že tam byly gigantický tabulky o tom, v kterou denní dobu bude kde kolik nepřátel a v jakém stavu...

Na Fate se někdy podívám, vypadá to docela oblíbeně...
26.11.2020 20:52 - Jezus
Necromancer: Páni, teď budu pod velkým tlakem, jestli budu dostatečně inteligentní postava... :-)

Každopádně škoda, že jsi se s tou sobotou tak unáhlil. Ta sobota byla nastřelena jako pravděpodobný draft, ale nic definitívního - právě s tím, že se ještě potvrdí/doladí/změní... Kdybys tu neděli dával - byl bych ti ochotný přenechat místo a vzít příští týden ten Fate.

Ale netřeba se rmoutit. Nemyslím, že by to byla poslední příležitost a třeba bude něco dalšího mimo víkend, což se ti bude asi i líp domlouvat doma.

Sirien: Vím, že postavy budeme tvořit na začátku hraní, aby se JaD vyzkoušel, ale co koncepty? :-) Nerad vymýšlím "charakter" na místě, tak bych se rád domluvil (s těmi, kteří budou mít zájem) na nějakém tom složení družiny. Jako že bych docela rád zkusil klerika nebo paladina O:-)
26.11.2020 20:57 - Pan Bača
Jezus: není paladin z JaD vyhozen?
26.11.2020 21:00 - Log 1=0
Pan Bača píše:
Jezus: není paladin z JaD vyhozen?

Je.
Jezus píše:
Jako že bych docela rád zkusil klerika nebo paladina O:-)

No, zrovna k tobě se to docela hodí, Jezusi.
26.11.2020 21:25 - Necromancer
Píše:
není paladin z JaD vyhozen? Je

Si děláte p*d*l, můj nejoblíbenější tank! Ok, JaD nehraju...

Jezus: Dík, ale zahraj si. Cením že jsi to alespoň nabídl.
26.11.2020 21:30 - Jezus
Tak proto je tam ta plná kompatibilita - není problém hrát DnD paladina s ostatními, co si pořídí česká pravidla JaD...
26.11.2020 22:08 - sirien
Ok, v neděli se k nám na Noc Goblinů přidá ještě Krytah nejspíš.

Jezus: jakože obvykle proti tomu nic nemám, ale v tomhle případě tím že budeme mít DnD nováčky a chci tam testnout ty pravidla bych to asi mírnil a spíš bych to fakt tvořil namístě. Jako jestli chceš klerika tak to asi neni problém - ten má beztak už na 1. levelu Obory a v JaD sou jiný - máš tam Kazatele, Misionáře a Inkvizitora.

(Jinak ano, Paladin, Hraničář a Mnich letěli v JaD oknem - resp. jsou kompatibilní a hratelní, takže nic proti ničemu, ale v tom základním JaD výběru nejsou.)


Necromancer: Jakože věřim, že si to teď nevybavuješ, ale jsou tam scény kde nemám pochybnost že kdyby na ně došlo, tak si vzpomeneš.

Jinak k vyřazení Paladina byly objektivní game design důvody. V JaD bude jeho existence v DnD i možnost jeho hraní zmíněná a "ofiko" potvrzená jako validní hru nebořící možnost (včetně toho, že v seznamu kouzel zachováváme soupis Paladinských kouzel atp.)
26.11.2020 22:21 - Jezus
Ok, já to myslel fakt jen koncepčně - jakože se domluvit předem kdo by stál o který "klasický" role, aby se nám nesešli tři mystičtí sesilatelé a žádnej healer, případně se dva lidi netahali o zloděje. Jako v zásadě bych asi neměl nic proti družině složené čistě z černokněžníků (hmm, budu muset později kouknout na jeho nové obory v JaD), ale bejvá obecně lepší se domluvit, aby se to nedublovalo...

Klidně ale počkám na něděli.
26.11.2020 22:34 - krytah
Jezus: Za sebe říkám, že si vezmu "roli", jaká zrovna bude chybět nebo bude potřeba.
26.11.2020 23:29 - strucky
sirien píše:
Necromancer: Jakože věřim, že si to teď nevybavuješ, ale jsou tam scény kde nemám pochybnost že kdyby na ně došlo, tak si vzpomeneš.

Si děláš... :-D Teď jsem zažil hroznou haluzárnu. Přesně tohle, do posledního slova, jsem tu měl napsané taky jako odpověď, ale rozhodl jsem se to neodeslat, protože jsem tady toho dnes už nakecal dost. xD A teď to tady čtu od tebe a hlava mi absolutně nebere, co se děje...
27.11.2020 06:27 - Necromancer
Strucky: Err, err, system error...

Sirien: Jako když myslíš, tak zpětně asi ano... Ale jako dát pryč Paladina i Hraničáře, neni to trochu škoda? Jako pokud se třeba Klerik bude v jednom oboru specializovat na těžké zbraně a zbroje, stále to nebude paladin ale OK. Ale co s Hraničářem, to mi hlava nebere. Jako na táboře šli hrát se mnou DnD tři lidi, aby mohli mít hraničáře jako byl Will a Halt z Hraničářova Učně... Ještě neco co jste vyhodili nebo překopali?
Jo mimochodem, je k přečtení někde ta kapitola JaD o povoláních?
27.11.2020 10:41 - chrochta
Necromancer: No nevím, jestli je vyhození pravidlového defaultního DnD hraničáře chyba. Flannagana jsem nečetl, ale hraničář, co si musí vybrat specializaci, jestli bude: a) mistr šermíř s dvěma meči á la Drizzt (a lepší s nimi než bojovník), nebo b) lučištnický specialista (a opět, lepší s lukem než bojovník), ten mi do stylizace "zálesák" poměrně fest nesedne.

A co si vzpomínám, někde je zmínka, že do hraničáře půjde ladit druida. Můj soukromý názor je, že to druidovi dost pomůže v hratelnosti.
27.11.2020 10:52 - sirien
27.11.2020 12:27 - Nachtrose
Sirien: kdyz uz to chces jet podle JaD, jak moc blind se do toho da jit? Priznam barvu, ze se mi jeste procitavat JaD aktualne moc nechce...
27.11.2020 12:55 - sirien
Nachtrose: prosimtě vůbec to neřeš, jakoby to bylo DnD, úplně na blind v pohodě.

Jinak abych předešel zmatkům jdu radši aktualizovat záhlaví.
28.11.2020 17:45 - sirien
Jezus, RoVan, Hroch, Nacht: organizační poznámky - šel bych přes Google Meet. Zítra někdy před 13h založim konferenci a pošlu vám tu pozvánky via PM, to je asi nejjednodušší postup.

Prošel sem si znovu příběh a dospěl sem k závěru, že žádný VTT fakt nepotřebujeme. Na náčrtky nám bohatě vystačí AWW app (jednoduchej sdílenej white board - žádný koniny, prostě přímočarej white board, that's it)

Ke hře budete potřebovat nějakej papír/charsheet (klidně papírovej) a kostky (klidně fyzický) - sem úplně v pohodě s tim, že si hodíte kostkama u sebe na stole a řeknete mi výsledek (popravdě to preferuju).
29.11.2020 20:41 - sirien
Well - tak dnešní hra probíhala pro mě velmi zábavně a suprově... až do toho poněkud brutálního TPKčka.

Každopádně moc díky za hru a jak jsem říkal - ocením (klidně soukromě v PM / chatu) jakýkoliv feedback jak k příběhu tak k vedení hry, cokoliv vás napadne od věcných poznámek až po dojmy. Doufám, že i přes poněkud krutý závěr vás hra bavila a neděle nelitujete :)


Log, Ugy: Ohledně příštího týdne... máme tam tak 2-3 volná místa, nicméně tenhle příběh budu muset přes týden vymyslet, takže si možná klidně řekněte o jaké období / téma / stranu stojíte (note: Disney Wars neuznávám a post-Empire EU lore taky až tak moc ne).
29.11.2020 21:05 - Log 1=0
Já SW lore znám velmi povrchně, takže počítám s nějakou Luke-like naivní a neznalou postavou. Ale i tak bych rád něco z období epizod IIIIII nebo IVVVI, které jsem alespoň viděl, což se o seriálech, komiksech a knížkách říct nedá.
29.11.2020 21:15 - Jezus
Epizoda patnáct? Nebo máš zaseklou klávesnici? :-) Edit: Ajo, tobě jen nefunguje mezerník :-)
30.11.2020 17:39 - Gediman
Sirien: Máš nějaký zápis z Noci goblinů? Hned ho nepotřebuji, zajímalo by mě potom srování s Nocí goblinů ve Voidu.
30.11.2020 18:35 - sirien
Nemám a popravdě nevim jestli budu mít teď někdy na sepsání nějakého podrobnějšího zápisu úplně čas - pokud Tě ale zajímá "strohý" průběh některých momentů tak to bych asi případně shrnout zvládnul.
30.11.2020 19:55 - Gediman
Btw, a používali jste tedy předpřipravené postavy? Ty z té Noci goblinů?
30.11.2020 20:07 - sirien
nope, zneužil sem příležitosti a nechal sem hráče ať si postavy vytvoří sami přesně podle postupu "rychlé tvorby", který jsme napsali pro JaD. Složení skupiny ale vyšlo poměrně tradičně:
- člověk bojovník
- člověk tulák
- člověk alchymista
- drakorozený klerik (inkvizitor)
30.11.2020 20:12 - Gediman
Hm, dobré vědět.

Protože koukám, že ty ukázkové postavy po konverzi do Voidu jsou strašně under-powered. I jako startovní postavy...
30.11.2020 20:19 - Log 1=0
sirien píše:
- člověk alchymista

Co prosím?
Kdo ho hrál?
Jak fungoval?
30.11.2020 20:39 - sirien
co píšu
RoVan
...tak-nějak-ish.

Problém je že na 1. Úrovni má jen 1 použití truhly, což se v Noci Goblinů prostě moc neuplatní.
- v bojových scénách fungoval docela dobře mi přišlo - dost HP, relativně rozumný OČ, s Obratností i rozumný útoky a zranění.
- co do dovedností a arkáních věcí v pohodě zastoupil kouzelníka
- 1 použití truhly (resp. teoreticky max. 2 pokud by postavy dali Dlouhej odpočinek, což ale spíš nedaj) nebylo adekvátní náhradou kouzelníka/čaroděje a jejich 2 kouzel 1. Stupně (zejména něco vysoce taktického nebo plošně-efektového jako Hořící ruce) (na druhou stranu zase viz výše byl minimálně na lvl 1 rozumná bojová postava a reálně se dobře uplatnil při Nájezdu, v Kovárně i v Hrobce, což by u kouzelníka a čaroděje asi neplatilo).

Osobně bych zauvažoval o rozšíření položek Truhly (popř. klidně adekvátně i seznamu vybavení) o nějaké "taktické" položky - např. dýmovnici.


Jakože detaly k věci asi musí napsat RoVan, za mě jako DMa fungoval - jak moc to můžu posoudit - dobře.
30.11.2020 22:20 - RoVan
Log:

Sirien to shrnul docela hezky, první úroveň je docela špatně hodnotitelná, postavy se většinou dají dokupy co do použitelnosti až kolem třetí úrovně. Moje dojmy jsou:

- Jedno použití truhy na první úrovni je dost svazující (ono otázka jestli by nešlo třeba implementovat něco obdobného jako u kouzelníka a mít možnost třeba část použití obnovit i u krátkého odpočinku)
- Sice jsem se k tomu nedostal, ale zvážil bych jestli by nemohl být alchymista zdatný ve vrhání věcí, které vytáhne z truhly (voda sfér/al oheň/kyselina)
- původně jsem nad tím uvažoval právě tak, že alchymista nevyváží sesilatele (absencí at-will a plošných efektů) na drhuhé straně to vynahradí v boji a ověření dovedností


A ano, fungoval moc dobře*, můj dojem je, že půjde moc hezky hrát jako opravdu adventuring character (oproti DrDo) a jestli někdy budu mít možnost, tak bych si ho rád zahrál na vyšší úrovni, nebo -a to bych preferoval- v kampani.

*jenom dodám, že v hrobce jsem se moc neiplatnil - protože kostky :-)
30.11.2020 22:48 - Log 1=0
Obnovení části použití po krátkém odpočinku dostane na 5. levelu.
Zdatný s těmi věcmi je, minimálně ve verzi, která je aktuálně v materiálech pro JaD, tu verzi na Blogu jsem už neaktualizoval dost dlouho, tu z webu Mytága ani nemůžu.
Každopádně díky.
30.11.2020 22:59 - sirien
Log 1=0 píše:
Zdatný s těmi věcmi je

ne neni - viz nedávná diskuse o tom jak se vlastně hodnotí zásah flakónkem - jak při hození (na dálku) tak při chrstnutí (na blízko) jde o improvizovanou zbraň, s níž není by default Zdatný nikdo. Dát Alchymistovi specifickou zdatnost právě s flakónky které pro něj tímto přestanou být improvizovanými zbraněmi (aby mohl všechny ty z truhly vytažené věci použít se Zdatností k Útoku), by nebylo od věci (skoro se mi zdá, že si to tak myslel, jen to uteklo mezi řádky)

Ta použití truhly bohužel nejde zvýšit (na vyšších levelech to je zdroj pro tahání docela drsnějších věcí než jsou položky ze základního seznamu vybavení...), ale myslím že dát mu tu možnost refreshnout alespoň jedno použití Truhly s Krátkým odpočinkem by nebylo od věci - v Noci Giblinů by to myslím bylo docela cítit, protože na nižších levelech by se z toho stala encounter power namísto daily power, což jakože spíš chceš, protože na těch nižších levelech ty věci co tahá stejně nejsou tak drsný - a na vyšších se to jedno obnovení za krátkej odpočinek ztratí.
30.11.2020 23:10 - Log 1=0
Wurmf.
Last edit 17. October píše:
Jako akci můžeš takový předmět vytáhnout a použít. Při tom zvol, jaký předmět z následujícího seznamu jsi vlastně vytáhl: Alchymický oheň, kyselina, základní jed, voda sfér, protijed, léčivý lektvar, léčitelská souprava. Voda sfér se chová stejně jako svěcená voda, ale její moc pochází ze znalosti fungování sfér a nikoli božského požehnání. Popis těchto předmětů najdeš v Příručce hráče v páté kapitole Vybavení, sekce Výbava dobrodruhů. Pokud použití předmětu zahrnuje hod na útok či ověření vlastností, považuješ se za zdatného s tímto nástrojem či improvizovanou zbraní.
30.11.2020 23:15 - sirien
Aha; bohužel kapitolu 4 jsme vůbec neotevřeli, protože jsme jeli lvl 1 tak jsme vytvořili postavy jen podle kapitoly 2 - a do té se tenhle detail zjevně nějak opomněl propsat :/ . Du to napravit.
2.12.2020 08:04 - Necromancer
Jo a mimochodem, jak hra dopadla?
-zachránili tu holku?
-zabránili vzestupu démona?
- rozprášili gobliní kmen?
2.12.2020 09:59 - Jezus
Třemi písmeny - T.P.K. :-D
2.12.2020 21:16 - Gediman
Tak Noc Goblinů zatím plánuji na tento pátek, od 19:00.
Postavy budou samozřejmě předpřipravené.

Měl by tedy někdo zájem?
3.12.2020 12:09 - Log 1=0
Ověřuju si, ta neděle platí?
3.12.2020 13:12 - Ugy
Ja s ni počítám. Jinak co se preferencí týče tak souhlasim se sirien v toim že poslední existující episoda je ep 6 :D. Za mě jinak preference možná něco mezi 3 a 4. Imperium v plný síle počátky rebelie a tak, ale to teď střílím od boku je mi to vcelku jedno.
3.12.2020 13:18 - sirien
S nědělí počítám.

Dobrá - chápu to tedy tak, že chcete hrát za Světlou stranu :) Klidně můžeme dát počátky Rebelie. Nicméně prosím nekamenujte mě, i když rozhodně nepopírám jejich kvality (něco útržků sem viděl a vypadaly fajn), tak sem neviděl ani Clone Wars, ani Rebels, ani Mandaloriana, takže bohužel nejsem schopný dodat nějaké cool reference těmito směry.

Jinak očekávám, že se třeba na neděli ještě někdo ozve - dva kamarádi říkali kdyžtak budou vědět zítra a ozvou se, ale není to jisté a jsou ok s tím že pokud se někdo ozve dřív, tak se samozřejmě ozve dřív, tak klidně někoho ještě dopozvěte, ať nás je trochu víc :)
3.12.2020 13:32 - Ugy
na druhou stranu nějakej imp team lovici počatky rebelie zbytky jediu taky nemusi bejt nutně bad. Byli bysme na straně zákona :D
3.12.2020 17:10 - Gediman
Ofic plakát :)

3.12.2020 17:34 - Jezus
Cool plakát!
3.12.2020 17:45 - sirien
Ale ovšem to je fakt krásnej plakát :D
3.12.2020 19:46 - Ugy
Přidávám se k pochvale plakátu.
4.12.2020 01:16 - Naoki
+1
4.12.2020 14:29 - Gediman
Pozvánka na Discrod ZDE.
4.12.2020 18:56 - Gediman
Ok, mám jednoho hráče. Někdo další?

Čekáme :)

EDIT: Tak jsme to odložili na příští týden.
5.12.2020 15:03 - sirien
Zítřejší Fate SW - volná místa :)

...asi nás je dost na hru, ale stále tam jsou 2-3 volná místa, kdyby si někdo chtěl zahrát (i) zítra.
5.12.2020 17:00 - Ugy
Už máme nejakej startovní čas?
5.12.2020 17:41 - sirien
Těch 13:00 sem cca počítal
6.12.2020 07:26 - Naoki
nemohu slíbit, ale pokud budete mít na poslední chvíli volné místo, možná bych se zkusil přidat
6.12.2020 12:05 - Log 1=0
A přes co se vlastně hraje?
6.12.2020 12:16 - sirien
Dáme Google Meet, minule sem s nim byl spokojenej, někdy před celou pošlu link PMkou
6.12.2020 12:24 - Naoki
vypadá to že nakonec budu moci, pokud je teda eště volné místo
6.12.2020 12:51 - sirien
určitě je.

Jen si tu něco doladim a pošlu link PM jak sem psal. Jinak teda požadavek byl hra někdy po ep. III, takže tady je příslušný zeitgeist theme pro správnou atmosféru :)
6.12.2020 13:00 - Log 1=0
Brainstorming už nebude nikdy stejný.
6.12.2020 13:02 - Ugy
Tak tohle mě hodně pobavilo :D Obvlášť ty klipy u tý části brainstorming :D
6.12.2020 20:49 - sirien
ok, Star Wars byly sice krátká přímočará storka, ale dost fun - Order 66 byl nakonec splněn a Jedi byla sundána - což teda dalo nemalou práci, ale o to zábavnější a pocestě vzniklo několik velmi kvalitních filmově popisných momentek.

Teoreticky bych možná mohl něco vypsat ještě v pátek 18., ale to teď fakt nechci slibovat a kdyžtak dám vědět.
7.12.2020 09:09 - Ugy
Tak včerejší SW byli nadmíru vydařená záležitost. Sirienem zmiňováná přímočarost nebyla ničemu na škodu přeci jen SW nejsou alespoň pro mě úplně o intirkácha rozvětvěnejch složitejch příbězích. Takže náš příběh s premisou: dva clone troopeři a jejich shady operativec nezvládli při orderu 66 zabít svou jedi a teď to musí napravit nebo upadnou v nelibost nového imperia. To je přesně to co dle mě odovídá SW.

Akční to bylo dost a akce se hlavně skvěle povedla, že to nebylo jen pew pew, ale opravdu se nám všem dařilo vymýšlet zajímavé činnosti. A byla sranda stát na druhé straně barikády a nechat sebou v roli zástupců imperia pohazovat tam a zpátky pomocí síly.

Za mě dva palce nahoru.
7.12.2020 10:15 - Ugy
Trochu odlehčený zápis z naši SW hry.

Seržant HG-514 "Gunner", sniper a technik CT-144 "Impulse" a provianťák co sežene vše Johny Flame dostali order 66. Bohužel v tu dobu byl Impulse trochu mimo, protože tak nějak ujížděl na smrtičkách a ti dva se o něj starali. Jednotka tedy nebyla v plné síle, když napadla jejich Jediku a tak tenhle jedi scum mohl uprchnout.

Trojice byla předvolána na velitelství, s tím že batalion odjíždí protože válka skončila. A tihle tři mají Jedi najít a zabít nebo při tom umřít. Imperiu je to očividně jedno.

Dream team se vydal do bažin, kde našel stopy po lightsaber boji. Stopovaní se díky Impulsově kocovině protahuje a Jedika ziskává naskok. Stopy nakonec vedou do městečka místních kudlankoidnich hmyzoidních domorodců, kteří pomáhali Jedi utéct z bojiště. Hned při příchodu spatřujeme přistávající cargo transport.

Clone troopeři Gunner a Impulse zaujali palebne pozice s výhledem na spaceport, zatímco Johny šel do města na výzvědy aby se dozvěděl co jak. Jedi tu byla a sháněla odvoz z města. Kde je teď nikdo nevi. Ta loď co právě přistála je první co tu je po pár dnech a kapitán twi'lek asi jede v pašování drog a místních hub. Impulse si mezitím z palebného stanoviště všiml, že do beden u lodi někdo leze a ukrývá se v nich. Rodí se první skvělý plán.

Protoze pašeráci jsou stejnej scum jako jediové a nemají v našem novém impériu co dělat seženeme bednu mistnich houbiček, narveme ji trhavinou a prodáme pašerákům. Až odstartují, vyhodíme je do vzduchu i s Jedi ukrytou v bednách, zajišťujíc tak mír a prosperitu našemu novému impériu.

Bedna sehnána, vybušnina nainstalována a pomocí Johnyho obratného vyjednávání, prodána Twi´leckému kapitánovi. Seržant Gunner upozorňuje na chybu v našem plánu. Nejsme si úplně jistí, že ti uprchlíci které jsme viděli skrývat se do beden jsou Jedii a její doprovod.

Johny Flame mění svůj holopřevlek a s vizáží místního důstojníka úkoluje zkorumpovaného správce spaceportu aby šel prohlídnout náklad připravený k odvozu. Správci se očividně nechce, ale nakonec jde úkol horlivě splnit. Při prohlídce v bednách opravdu někoho objevuje a na přistávací ploše se strhne přestřelka mezi uprchlíky v bednách, přístavní stráží a posádkou lodě. Impulse, přesvědčen, že v bedně je i Jedii a ovlivněn houbičkama který si vzal z bedny když do ní instaloval výbušninu, bednu odpaluje trochu dřív než bylo v plánu. Na přistávací ploše zavládl menší chaos.

Během přestřelky z přistávací plochy prchá několik zástupců separatistů a jejich doprovod. Během chvíle mizí ve městě, kde si opatřují speedery. Jedii nikde. Ukazuje se, že jsme odhalili špatné uprchlíky. Gunner se vydává na pronásledování separatistického scumu. Úspěšně je dohání a pomocí svého minigunu mění dva prchající speedry v hromadu kouřících trosek. Johny se ujímá vyjednávání se zbabělými Neimodianci, kteří prý viděli Jedi, když přišla do města. Další informace byly dle slov separatistů k sehnání v kantýně u místního crime bosse.

Crime boss nakonec výměnou za značnou sumu republikových kreditů prodává úkryt Jedie. Je v nedalekém skladu.

Johny jde do skladu v doprovodu místní celní kontroly obhlédnout situaci, Impulse zaujímá palebné postavení na střeše skladiště a Gunner čeká na signál aby zakročil ve správný moment. Během obhlížení situace ve skladišti Jedie znervozní a Gunner se rozhodne, že jeho čas nastal. Ve své těžké zbroji vpadá do skladu a do hejna kudlankoidů a Jedii posílá ránů z granátometu. Za mír a prosperitu imperia!

Následuje zběsilá potyčka s Jedii a jejím doprovodem. Kudlankoidi jsou postupně rozmetání po skladu. Jedii utrpí propálená žebra od Impulsovi sniperovky za což se mu vzápětí odmění tím, že Impulse i s částí střechy skladiště, strhne dovnitř. Vzduchem všude létájí blasterové výstřely a Impulse, kterého Jedii použije jako berandilo proti Gunnerovi. Bedny padají situace na bojiši se dramaticky mění každou vteřinou. V jednu chvíli Jedii vypadá, že se vzdá a rozbrečí protože ji Johny obviní ze zbabělství, ale je to jen trik. Je stejně podlá jako zbytek jejího čarodějnického řádu. Jedii se běží schovat mezi vysoké štosy beden. Po cestě uštědřuje Johnymu ránu svým světelným mečem. Nastává chvilka napětí. Jedi se zbaběle skrývá. Impulse jde pátrat, ale je v úzkých uličkách skladiště napaden. Rozhodne se pohřbít sebe i Jedi pod hromadou beden které na oba shodí. Pod bednami však nakonec zůstává jen Impulse, protože Jedi se nějak podařilo uhnout a prchá ze skladu. Padající bedny však otevřeli Gunnerovi palebnou linii a tak je prchající Jedii zasažena do zad plnou dávkou z minigunu a padá mrtvá k zemi. Mír a prosperita imperia byla znovu nastolena.
8.12.2020 00:57 - Naoki
Taky se připojují ke chválozpěvům na Fate SW. Pro mě to byla první Fate hra kterou jsem si užil, tak jsem rád že jsem do toho konečně proniknul.
Jedinou maličkot co bych tomu vytknul bylo že jsme nemohli mít ten shared whiteboard a videocall na stejné stránce, tak jsme aspoň já furt překlikával z jednoho na druhý. Možná by stálo za to mrknout na toto: https://miro.com/online-meetings/ ?
8.12.2020 08:30 - Log 1=0
Já s předřečníky souhlasím, bylo to naprosto super, zejména to finále ve skladu. A to si s námi občas hrály kostičky (padlo 4+ i 4-).
8.12.2020 20:53 - Gediman
Připomínám, že v pátek od 19:00 na Discordu bude ta odložená Noc goblinů ve Voidu. Klidně uvítám i lidi, kteří hráli Noc goblinů v DnD - alespoň budou moci porovnat.
8.12.2020 21:07 - Necromancer
#Chceš smrtičky?
#Jedi scum!
#Mír a prosperita.
11.12.2020 15:39 - Gediman
Dnes od 19:00 - Noc goblinů. Zatím se přihlásili dva hráči, další stále můžete!

Pozvánka zde.
16.12.2020 20:33 - sirien
Píše:
Hrdinové se sešli ve vesnici Smithford

tohle... mě z nějakýho důvodu hrozně pobavilo :D

I když osobně bych šel spíš s "Forge" než "Smith" - Forgeford?

V kovárně v Kovaříkově - pardon, Smithfordu - sehnat u kováře brnění a zbraně, to byl trošku žánrovej posun :)

Ale koukám že při tvorbě neuvažovaná taktika "zajmeme ňákýho goblina živýho a vyslechneme ho / donutíme ho nás tam odvést" je mezi hráči poměrně intuitivní a oblíbená.

Ve Voidu se koukám o hodně víc kouzlí oproti DnDčku.

Každopádně jak to hodnotíš po odehrání celkově? :)
16.12.2020 21:41 - Gediman
Forgeford - taky by šlo, ale Smithford mi zní líp.

No, předně jsem nějak nepochopil, na co je tam mapa okolí Kovaříkova. Respektive... je to pro konkrétní dobrodružství zcela nevyužité. Hrdinové mají vlastně jedno dilema - jít po stopách hned, nebo až potom, co pomohou hasit vesnici. O návštěvě jiných vesnic to není. Vlastně díky pronásledování se hrdinové dostanou úplně mimo mapu, pokud jsem to pochopil správně.

Je to škoda, ta mapa je docela hezká.

Taky jsem měl potíž představit si, jak vypadá ta řeka a srázy kolem ní. Až po hře jsem našel obrázek v příručce a zas tak nebezpečně to nevypadá - pokud to tedy má být ilustrace vztahující se k této řece.

Další postřeh - jméno gobliního šamana - fajn, ale hrdinové nemají vlastně jak se o něm dozvědět. A to i mé hráče, kteří gobliny vyslýchali, žádná jména nezajímala. Nebyl k tomu důvod.

Jo, koukal jsem, že kouzel je u předpřipravených postav fakt málo. To tedy nebylo úplně přesně podle vzoru. Ve Voidu není mana, ovšem selhání při kouzlení má pro kouzelníka v krajním případě i smrtící následky. Štěstí, že hráči ani jednou selhání nepadlo.
16.12.2020 21:59 - RoVan
Gediman:

Nemyslím, že ta mapa je zbytečná, možná pro hru samotnou ji nepotřebuješ, ale pro GMa a utvoření představy o daném kraji je to fajn. Funny fact: A my se teda málem vydali na nějaký hrad (protože nám přišlo, že by tam mohli mít goblini útočiště). :)

Jméno šamana jsme se dozvěděli, protože nám Sirien roleplayoval zajatého goblina a třeba atmosfericky to fungovalo moc pěkně namísto vyslýchání "otázka - odpověď" nás strašil svým pánem (Gek mocný, Gek odčarovat most, Gek vás proklít). Takže asi záleží, jak to kdo uchopí.
16.12.2020 22:49 - sirien
Ta mapa je důležitá pro větev B druhýho aktu - pokud postavy zůstanou a pomůžou naplno vesnici, tak gobliny už nejde pronásledovat / stopovat a je potřeba je vypátrat. Stopy okolo jsou vytvořené tak aby se navzájem poskládaly vůči té mapě. Jinak tu mapu neni potřeba dodržet do detailu, je to spíš pro orientaci - Maelik tam těch vesnic nakreslil nakonec dost víc než si jich tam třeba představuju já, v mojí hře je ten kraj o něco odlehlejší/divočejší. Ale v důsledku to funguje plus mínus stejně tak jako tak.

Jméno šamana můžeš odposlechnout když třeba špehuješ gobliny, příležitostí je víc. Já to tam hodil jako že zajatej goblin Gekem jmenovitě vyhrožoval. Nicméně ano, jak píšu vejš, pasáž "co za info by mělo vypadnout z goblinů" v tom soupisu chybí. Kromě toho je to hezkej detail co ničemu nepřekáží - rozhodně lepší jak "goblin#15 - šaman"


Že ve Voidu ta kouzla fungujou jinak neni nic proti ničemu, byl to ode mě spíš takovej namátkovej postřeh ze čtení toho zápisu - těm scénám to dává trochu jiný průběh a feeling, ale to se v jinym systému dá čekat.
16.12.2020 23:08 - Jezus
"Gek mocný - Gek odčarovat žebřík!" mě během naší hry dost pobavilo. Vůbec je dobré s sebou nějakého goblina tahat, čistě pro legraci :-)
17.12.2020 10:06 - Nachtrose
A v pripade nouze nejvyssi jde pouzit jako stit ;-)
17.12.2020 14:42 - Gediman
Ano, štít byl jeden z důvodů, proč zajali toho druhého :) Také padl návrh, že by se goblin dal sníst... načež se řešilo, jestli je kanibalismus, když hobgoblin sní goblina, jakožto příbuznou rasu. :)
17.12.2020 15:05 - sirien
Jezus: zrovna golbiny mi přijde docela fun rolaplayovat, je to takovej vděčnej materiál - ne moc těžkej na exekuci, ale publikem zpravidla oceněnej :) Plus to v sobě má takovej černohumornej mix absurdity a krutosti, kterej mi je docela blízkej.


RoVan: jo, to jak rychle ste se chytli toho hradu mě na chvíli maličko vyděsilo, ale pak se to naštěstí srovnalo :D

Tohle je věc, nad kterou sem přemejšlel když sme to psali - na jednu stranu ty zkazky o jiných lokacích boří přímočarost a jednoduchost toho scénáře, ale na druhou stranu umožňují aby ta druhá větev pátrání byla fakt odlišná plus ten svět víc prokreslují tím že se postavy doslechnou i o existenci míst, co s tím příběhem nesouvisí, ale přitom znějí zajímavě a mají nějakou svojí vlastní zkazkovitou backstory.
22.1.2021 12:06 - sirien
Nachtrose píše:
Sirien: neplánuješ zase něco odmasterovat?

Něco? :)

Popravdě nemám až tak moc kdy - tuhle neděli teoreticky, i když sem měl trošku jiné plány, ale whatever, nebo až v půlce února.
22.1.2021 13:25 - Nachtrose
Sirien: ano, "něco". Je mi téměř jedno, co by to bylo - 5e, FATE, STS... jen bych si zase zahrál.
22.1.2021 16:00 - sirien
Well - pokud se neseskládá tahle neděle (což poněkud pochybuju), tak můžeme něco dohodnout na tu půlku Februára (11.-17., mezi 14 a 24h)
22.1.2021 23:52 - Nachtrose
No, tahle nedele by byla asi VELMI narychlo. A jinak klidne piš "únor". Tady na mongolskem pohranici tomu rozumime ;-)
23.1.2021 03:43 - Naoki
pokud by to bylo někdy od těch 14 tak se rád přidám :)
24.1.2021 09:07 - Demonica
Já bych si taky ráda zahrála :) Pro mě je ideální sobota.
24.1.2021 19:59 - Nachtrose
Ja si asi dokazu konkretni den prizpusobit, pokud se urci dostatecne s predstihem.
24.1.2021 20:19 - Log 1=0
Já nevím, jak na tom v únoru budu, ale taky bych si zahrál, kdyby to šlo.
24.1.2021 20:44 - sirien
A už jste někdo vymyslel co vlastně?
25.1.2021 07:15 - Nachtrose
Je neco konkretniho na vyber, nebo cokoli, na cem se shodneme?
25.1.2021 08:27 - Necromancer
Kaple na útesech?
25.1.2021 11:58 - Nachtrose
Jinak k terminu: rad bych se vyhnul datu 13. a 14.2.

/edit: koukam, ze 11. neni pondeli, jak jsem si myslel a 13. vychazi zrovna na sobotu. Mno nic, skusim to nejak vysmoulovat.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.7321240901947 secREMOTE_IP: 3.227.247.17