Kultura

wlkeR
23.10.2020 13:05
Virtuální Víkendy na Kostce
Inspiroval jsem se u programu D&D Virtual Play Weekends, který nabízí hraní ve stylu Adventurer's League po síti. Budu se držet jejich základních pravidel, ale zároveň omezení, která plynou z toho, že nejsem ofiko členem programu, tedy:


  • nabídka oneshotů v rozsahu 1, 2, nebo 4 hodin (+ až 0, 0,5, nebo 1 hodina na technické záležitosti)
  • všechny hry mají v daný termín dané téma;
  • hraje se, co má kdo zrovna k dispozici a připravené;
  • není žádné zápisné, ani finanční odměny DM;
  • DM rozhoduje o použitých platformách a hráčích, které "bere";
  • chcete-li se přidat, komentujte.

HRY:

1: so 14. listopadu 16-20; DnD 5e, Na konci světa, lvl 1, Cs, Discord / zrušeno

2: pá 13. listopadu 20+; Void: Science Fantasy 2.0, Cs, Discord
Gediman + Lord Eliphas, Nekra, Jezus; zápis

3: ne 29. listopadu; DnD, Noc Goblinů, Cs; sirien
sirien + Jezus, RoVan, Hroch, Nachtrose

4: ne 6. prosince; Fate Star Wars, ?, Cs; sirien
sirien + Log, Ugy, ?, ?

5: so 13. února, BitD, Cs, sirien
sirien + Nacht, Naoki, Demonica, Log, Dukolm


6: so 27 března, 14:00 (4-5h), Cs, DnD, Shari
Shari + Naoki (T-?/K-K), Sirien (T-?/?), Log (T-?/Č), Nachtrose (T-?/Bd), Dukolm (T-?/Dr)
6.12.2020 13:02 - Ugy
Tak tohle mě hodně pobavilo :D Obvlášť ty klipy u tý části brainstorming :D
6.12.2020 20:49 - sirien
ok, Star Wars byly sice krátká přímočará storka, ale dost fun - Order 66 byl nakonec splněn a Jedi byla sundána - což teda dalo nemalou práci, ale o to zábavnější a pocestě vzniklo několik velmi kvalitních filmově popisných momentek.

Teoreticky bych možná mohl něco vypsat ještě v pátek 18., ale to teď fakt nechci slibovat a kdyžtak dám vědět.
7.12.2020 09:09 - Ugy
Tak včerejší SW byli nadmíru vydařená záležitost. Sirienem zmiňováná přímočarost nebyla ničemu na škodu přeci jen SW nejsou alespoň pro mě úplně o intirkácha rozvětvěnejch složitejch příbězích. Takže náš příběh s premisou: dva clone troopeři a jejich shady operativec nezvládli při orderu 66 zabít svou jedi a teď to musí napravit nebo upadnou v nelibost nového imperia. To je přesně to co dle mě odovídá SW.

Akční to bylo dost a akce se hlavně skvěle povedla, že to nebylo jen pew pew, ale opravdu se nám všem dařilo vymýšlet zajímavé činnosti. A byla sranda stát na druhé straně barikády a nechat sebou v roli zástupců imperia pohazovat tam a zpátky pomocí síly.

Za mě dva palce nahoru.
7.12.2020 10:15 - Ugy
Trochu odlehčený zápis z naši SW hry.

Seržant HG-514 "Gunner", sniper a technik CT-144 "Impulse" a provianťák co sežene vše Johny Flame dostali order 66. Bohužel v tu dobu byl Impulse trochu mimo, protože tak nějak ujížděl na smrtičkách a ti dva se o něj starali. Jednotka tedy nebyla v plné síle, když napadla jejich Jediku a tak tenhle jedi scum mohl uprchnout.

Trojice byla předvolána na velitelství, s tím že batalion odjíždí protože válka skončila. A tihle tři mají Jedi najít a zabít nebo při tom umřít. Imperiu je to očividně jedno.

Dream team se vydal do bažin, kde našel stopy po lightsaber boji. Stopovaní se díky Impulsově kocovině protahuje a Jedika ziskává naskok. Stopy nakonec vedou do městečka místních kudlankoidnich hmyzoidních domorodců, kteří pomáhali Jedi utéct z bojiště. Hned při příchodu spatřujeme přistávající cargo transport.

Clone troopeři Gunner a Impulse zaujali palebne pozice s výhledem na spaceport, zatímco Johny šel do města na výzvědy aby se dozvěděl co jak. Jedi tu byla a sháněla odvoz z města. Kde je teď nikdo nevi. Ta loď co právě přistála je první co tu je po pár dnech a kapitán twi'lek asi jede v pašování drog a místních hub. Impulse si mezitím z palebného stanoviště všiml, že do beden u lodi někdo leze a ukrývá se v nich. Rodí se první skvělý plán.

Protoze pašeráci jsou stejnej scum jako jediové a nemají v našem novém impériu co dělat seženeme bednu mistnich houbiček, narveme ji trhavinou a prodáme pašerákům. Až odstartují, vyhodíme je do vzduchu i s Jedi ukrytou v bednách, zajišťujíc tak mír a prosperitu našemu novému impériu.

Bedna sehnána, vybušnina nainstalována a pomocí Johnyho obratného vyjednávání, prodána Twi´leckému kapitánovi. Seržant Gunner upozorňuje na chybu v našem plánu. Nejsme si úplně jistí, že ti uprchlíci které jsme viděli skrývat se do beden jsou Jedii a její doprovod.

Johny Flame mění svůj holopřevlek a s vizáží místního důstojníka úkoluje zkorumpovaného správce spaceportu aby šel prohlídnout náklad připravený k odvozu. Správci se očividně nechce, ale nakonec jde úkol horlivě splnit. Při prohlídce v bednách opravdu někoho objevuje a na přistávací ploše se strhne přestřelka mezi uprchlíky v bednách, přístavní stráží a posádkou lodě. Impulse, přesvědčen, že v bedně je i Jedii a ovlivněn houbičkama který si vzal z bedny když do ní instaloval výbušninu, bednu odpaluje trochu dřív než bylo v plánu. Na přistávací ploše zavládl menší chaos.

Během přestřelky z přistávací plochy prchá několik zástupců separatistů a jejich doprovod. Během chvíle mizí ve městě, kde si opatřují speedery. Jedii nikde. Ukazuje se, že jsme odhalili špatné uprchlíky. Gunner se vydává na pronásledování separatistického scumu. Úspěšně je dohání a pomocí svého minigunu mění dva prchající speedry v hromadu kouřících trosek. Johny se ujímá vyjednávání se zbabělými Neimodianci, kteří prý viděli Jedi, když přišla do města. Další informace byly dle slov separatistů k sehnání v kantýně u místního crime bosse.

Crime boss nakonec výměnou za značnou sumu republikových kreditů prodává úkryt Jedie. Je v nedalekém skladu.

Johny jde do skladu v doprovodu místní celní kontroly obhlédnout situaci, Impulse zaujímá palebné postavení na střeše skladiště a Gunner čeká na signál aby zakročil ve správný moment. Během obhlížení situace ve skladišti Jedie znervozní a Gunner se rozhodne, že jeho čas nastal. Ve své těžké zbroji vpadá do skladu a do hejna kudlankoidů a Jedii posílá ránů z granátometu. Za mír a prosperitu imperia!

Následuje zběsilá potyčka s Jedii a jejím doprovodem. Kudlankoidi jsou postupně rozmetání po skladu. Jedii utrpí propálená žebra od Impulsovi sniperovky za což se mu vzápětí odmění tím, že Impulse i s částí střechy skladiště, strhne dovnitř. Vzduchem všude létájí blasterové výstřely a Impulse, kterého Jedii použije jako berandilo proti Gunnerovi. Bedny padají situace na bojiši se dramaticky mění každou vteřinou. V jednu chvíli Jedii vypadá, že se vzdá a rozbrečí protože ji Johny obviní ze zbabělství, ale je to jen trik. Je stejně podlá jako zbytek jejího čarodějnického řádu. Jedii se běží schovat mezi vysoké štosy beden. Po cestě uštědřuje Johnymu ránu svým světelným mečem. Nastává chvilka napětí. Jedi se zbaběle skrývá. Impulse jde pátrat, ale je v úzkých uličkách skladiště napaden. Rozhodne se pohřbít sebe i Jedi pod hromadou beden které na oba shodí. Pod bednami však nakonec zůstává jen Impulse, protože Jedi se nějak podařilo uhnout a prchá ze skladu. Padající bedny však otevřeli Gunnerovi palebnou linii a tak je prchající Jedii zasažena do zad plnou dávkou z minigunu a padá mrtvá k zemi. Mír a prosperita imperia byla znovu nastolena.
8.12.2020 00:57 - Naoki
Taky se připojují ke chválozpěvům na Fate SW. Pro mě to byla první Fate hra kterou jsem si užil, tak jsem rád že jsem do toho konečně proniknul.
Jedinou maličkot co bych tomu vytknul bylo že jsme nemohli mít ten shared whiteboard a videocall na stejné stránce, tak jsme aspoň já furt překlikával z jednoho na druhý. Možná by stálo za to mrknout na toto: https://miro.com/online-meetings/ ?
8.12.2020 08:30 - Log 1=0
Já s předřečníky souhlasím, bylo to naprosto super, zejména to finále ve skladu. A to si s námi občas hrály kostičky (padlo 4+ i 4-).
8.12.2020 20:53 - Gediman
Připomínám, že v pátek od 19:00 na Discordu bude ta odložená Noc goblinů ve Voidu. Klidně uvítám i lidi, kteří hráli Noc goblinů v DnD - alespoň budou moci porovnat.
8.12.2020 21:07 - Necromancer
#Chceš smrtičky?
#Jedi scum!
#Mír a prosperita.
11.12.2020 15:39 - Gediman
Dnes od 19:00 - Noc goblinů. Zatím se přihlásili dva hráči, další stále můžete!

Pozvánka zde.
16.12.2020 20:33 - sirien
Píše:
Hrdinové se sešli ve vesnici Smithford

tohle... mě z nějakýho důvodu hrozně pobavilo :D

I když osobně bych šel spíš s "Forge" než "Smith" - Forgeford?

V kovárně v Kovaříkově - pardon, Smithfordu - sehnat u kováře brnění a zbraně, to byl trošku žánrovej posun :)

Ale koukám že při tvorbě neuvažovaná taktika "zajmeme ňákýho goblina živýho a vyslechneme ho / donutíme ho nás tam odvést" je mezi hráči poměrně intuitivní a oblíbená.

Ve Voidu se koukám o hodně víc kouzlí oproti DnDčku.

Každopádně jak to hodnotíš po odehrání celkově? :)
16.12.2020 21:41 - Gediman
Forgeford - taky by šlo, ale Smithford mi zní líp.

No, předně jsem nějak nepochopil, na co je tam mapa okolí Kovaříkova. Respektive... je to pro konkrétní dobrodružství zcela nevyužité. Hrdinové mají vlastně jedno dilema - jít po stopách hned, nebo až potom, co pomohou hasit vesnici. O návštěvě jiných vesnic to není. Vlastně díky pronásledování se hrdinové dostanou úplně mimo mapu, pokud jsem to pochopil správně.

Je to škoda, ta mapa je docela hezká.

Taky jsem měl potíž představit si, jak vypadá ta řeka a srázy kolem ní. Až po hře jsem našel obrázek v příručce a zas tak nebezpečně to nevypadá - pokud to tedy má být ilustrace vztahující se k této řece.

Další postřeh - jméno gobliního šamana - fajn, ale hrdinové nemají vlastně jak se o něm dozvědět. A to i mé hráče, kteří gobliny vyslýchali, žádná jména nezajímala. Nebyl k tomu důvod.

Jo, koukal jsem, že kouzel je u předpřipravených postav fakt málo. To tedy nebylo úplně přesně podle vzoru. Ve Voidu není mana, ovšem selhání při kouzlení má pro kouzelníka v krajním případě i smrtící následky. Štěstí, že hráči ani jednou selhání nepadlo.
16.12.2020 21:59 - RoVan
Gediman:

Nemyslím, že ta mapa je zbytečná, možná pro hru samotnou ji nepotřebuješ, ale pro GMa a utvoření představy o daném kraji je to fajn. Funny fact: A my se teda málem vydali na nějaký hrad (protože nám přišlo, že by tam mohli mít goblini útočiště). :)

Jméno šamana jsme se dozvěděli, protože nám Sirien roleplayoval zajatého goblina a třeba atmosfericky to fungovalo moc pěkně namísto vyslýchání "otázka - odpověď" nás strašil svým pánem (Gek mocný, Gek odčarovat most, Gek vás proklít). Takže asi záleží, jak to kdo uchopí.
16.12.2020 22:49 - sirien
Ta mapa je důležitá pro větev B druhýho aktu - pokud postavy zůstanou a pomůžou naplno vesnici, tak gobliny už nejde pronásledovat / stopovat a je potřeba je vypátrat. Stopy okolo jsou vytvořené tak aby se navzájem poskládaly vůči té mapě. Jinak tu mapu neni potřeba dodržet do detailu, je to spíš pro orientaci - Maelik tam těch vesnic nakreslil nakonec dost víc než si jich tam třeba představuju já, v mojí hře je ten kraj o něco odlehlejší/divočejší. Ale v důsledku to funguje plus mínus stejně tak jako tak.

Jméno šamana můžeš odposlechnout když třeba špehuješ gobliny, příležitostí je víc. Já to tam hodil jako že zajatej goblin Gekem jmenovitě vyhrožoval. Nicméně ano, jak píšu vejš, pasáž "co za info by mělo vypadnout z goblinů" v tom soupisu chybí. Kromě toho je to hezkej detail co ničemu nepřekáží - rozhodně lepší jak "goblin#15 - šaman"


Že ve Voidu ta kouzla fungujou jinak neni nic proti ničemu, byl to ode mě spíš takovej namátkovej postřeh ze čtení toho zápisu - těm scénám to dává trochu jiný průběh a feeling, ale to se v jinym systému dá čekat.
16.12.2020 23:08 - Jezus
"Gek mocný - Gek odčarovat žebřík!" mě během naší hry dost pobavilo. Vůbec je dobré s sebou nějakého goblina tahat, čistě pro legraci :-)
17.12.2020 10:06 - Nachtrose
A v pripade nouze nejvyssi jde pouzit jako stit ;-)
17.12.2020 14:42 - Gediman
Ano, štít byl jeden z důvodů, proč zajali toho druhého :) Také padl návrh, že by se goblin dal sníst... načež se řešilo, jestli je kanibalismus, když hobgoblin sní goblina, jakožto příbuznou rasu. :)
17.12.2020 15:05 - sirien
Jezus: zrovna golbiny mi přijde docela fun rolaplayovat, je to takovej vděčnej materiál - ne moc těžkej na exekuci, ale publikem zpravidla oceněnej :) Plus to v sobě má takovej černohumornej mix absurdity a krutosti, kterej mi je docela blízkej.


RoVan: jo, to jak rychle ste se chytli toho hradu mě na chvíli maličko vyděsilo, ale pak se to naštěstí srovnalo :D

Tohle je věc, nad kterou sem přemejšlel když sme to psali - na jednu stranu ty zkazky o jiných lokacích boří přímočarost a jednoduchost toho scénáře, ale na druhou stranu umožňují aby ta druhá větev pátrání byla fakt odlišná plus ten svět víc prokreslují tím že se postavy doslechnou i o existenci míst, co s tím příběhem nesouvisí, ale přitom znějí zajímavě a mají nějakou svojí vlastní zkazkovitou backstory.
22.1.2021 12:06 - sirien
Nachtrose píše:
Sirien: neplánuješ zase něco odmasterovat?

Něco? :)

Popravdě nemám až tak moc kdy - tuhle neděli teoreticky, i když sem měl trošku jiné plány, ale whatever, nebo až v půlce února.
22.1.2021 13:25 - Nachtrose
Sirien: ano, "něco". Je mi téměř jedno, co by to bylo - 5e, FATE, STS... jen bych si zase zahrál.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096383094787598 secREMOTE_IP: 3.238.142.134