Kultura

Autorská citace #21
1.12.2020 16:53 - Kosťa
reálně nastává protože DM musí řešit jestli to kouzlo to zvládne nebo ne a pravidla říkaljí: "takhle to nefunguje" jenže otázka je "proč?" já totiž nemůžu přijít na důvod proč bych klidně nemohl sestřelovat cylindrickým kouzlem letící cíle (mimochodem tady se to projeví asi nejvíc) nebo když takový kouzlo sesíáš do jámy na zemi u které neznáš hloubku co se stane? sešle se níž nesešle? jak ot řešit? nepřišel jsem na ten účel toho proč je zrovna tohle takto řešeno
Autorská citace #22
2.12.2020 17:17 - sirien
Protikouzlo / Counterspell
SRD

Text (vč. originálu) mluví o Stupni rušeného kouzla (spell level). Intuitivně bych předpokládal, že se tím myslí pozice, z níž je kouzlo sesláno, nicméně s ohledem na některá jiná kouzla kde to tak explicitně není se radši zeptám: myslí se tím Stupeň Pozice, za níž kouzlo sesílám, nebo Stupeň kouzla (nejnižší Pozice, za níž jej lze seslat)?

Tj. pokud někdo sešle Hořící ruce za Pozici 5. Stupně - zneguju to Protikouzlem automaticky, nebo si házim proti SO 15?


EDIT: házim proti 15, Kouzlo se chová jakoby bylo toho Stupně z nějž bylo fakticky seslané.
Autorská citace #23
2.12.2020 17:27 - cyrasil
PHB:

When a spellcaster casts a spell using a slot that is of a higher level than the spell, the spell assumes the higher level for that casting. For instance, if Umara casts magic missile using one of her 2nd-level slots, that magic missile is 2nd level. Effectively, the spell expands to fill the slot it is put into.

takze hazis
Autorská citace #24
20.12.2020 09:57 - Gergon
Ahojda, mám dotaz ohledně kouzelných svitků.

PPJ říká v "kategoriích kouzelných předmětů": "Jakýkoli tvor, jenž rozumí psanému jazyku, může přečíst mystický zápis na svitku a pokusit se ho aktivovat."

Ale u popisu kouzelného svitku říká: "Je-li kouzlo na seznamu kouzel tvého povolání, můžeš svitek přečíst a seslat jeho kouzlo, aniž bys musel poskytnout jakékoli surovinové složky kouzla. V opačném případě je svitek nesrozumitelný."

Jak je to tedy? Mohou kouzlo ze svitků sesílat pouze ti co ho mají v seznamu svého povolání, nebo kdokoliv kdo umí číst?
Autorská citace #25
20.12.2020 10:24 - cyrasil
Imho "pokusit se ho aktivovat" neznamena, ze budes uspesny. Rekl bych, ze to v dmg je obecne a to u svitku specificke.
Autorská citace #26
20.12.2020 10:55 - Rilkin
Viz Sage Advice Compendium:

Sage Advice Compendium píše:
Which is correct in the Dungeon Master’s Guide, the rule for scrolls or the rule for a spell scroll?
They’re both correct. The rule for scrolls (p. 139) is for scrolls in general,
including a scroll of protection, and it allows you to try to activate a spell if you’re literate. The rule for a spell scroll is specific to that type of scroll and introduces an additional requirement: the spell on the scroll must be on your class’s spell list for you to read the scroll.
A spell scroll can be named in a variety of ways: spell scroll, scroll of X (where X is the name of a spell), or spell scroll of X (where X, again, is the name of a spell). No matter how its name appears, a spell scroll follows the same rule.
For you to meet a spell scroll’s requirement, the spell on the scroll needs to be on whatever spell list is used by your class. Here are two examples. If you’re a cleric, the spell must be on the cleric spell list, and if you’re a fighter with the Eldritch Knight archetype, the spell must be on the wizard spell list, because that is the spell list used by your class.
Autorská citace #27
20.12.2020 11:07 - ShadoWWW
Jak píše Rilkin. Obecný svitek může použít kdokoliv. V PPJ je takový ale jen svitek ochrany. Žádný jiný obecný tam není (možná v nějakém dobrodružství nebo settingu je další). Jinak kouzelný svitek, tedy svitek s nějakým konkrétním kouzel, může seslat jen ten, kdo má dané kouzlo na seznamu kouzel svého povolání.
Autorská citace #28
20.12.2020 15:10 - Gergon
ok, díky.
Autorská citace #29
21.2.2021 15:25 - sirien
Já bych tady jen na téma jedné věci rád prohlásil, že DnD je někdy fakt epickej bordel a snaha autorů zakecat gamistická rozhodnutí fluffem je totálně nekonzistentní, debilní a v důsledku vzájemně rozporná.

Např. na téma kouzlení pod vodou se ve vysvětleních od Jeremyho dočteme dříve citované:
Píše:
No rule prohibits verbal components from working underwater. Keep in mind that if you're talking, you're not holding your breath. #DnD

...abysme se později v kontextu oddělensti zaklínadla od příkazu (Příkaz, Sugesce atd.) dočetli následující:
Píše:
Most spells require the chanting of mystic words. The words themselves aren't the source of the spell's power; rather, the particular combination of sounds, with specific pitch and resonance, sets the threads of magic in motion.


Jakože - fuck that. Pokud platí první a lze kouzlit pod vodou (se zadrženým dechem, bez nějakého kouzla nebo schopnosti na podvodní dýchání), pak to druhé je bullshit. Pokud platí to druhé, pak nelze kouzlit pod vodou (a ani na orčím heavymetalovém koncertě, přes dračí řev, po nadechnutí se helia, při nachlazení a rýmičce, s rozmlácenou hubou plnou krve...)

Netušim, jestli v tom druhém případě jen někdo ke gamistickému výkladu pravidel nabalil fluff co mu přišel hezkej, nebo jestli tim chtěl něco říct, ale očividně to není v linii s výklady jiných pravidel.

Fun fact - to druhé je přímá citace vysvětlení z pravidel (jejímž gamistickým záměrem je znemožnit kouzlení v zóně ticha, s roubíkem atp.), tzn. pozdější výklad pravidel pro kouzlení pod vodou (s rýmičkou, pusou plnou krve, na orčím koncertě...) je v rozporu se zněním základních pravidel.

Jakože - co tím chtěli básníci říci je zřejmé, ale - ach jo, fakt.
Autorská citace #30
21.2.2021 15:28 - shari
sirien píše:
Já bych tady jen na téma jedné věci rád prohlásil, že DnD je někdy fakt epickej bordel a snaha autorů zakecat gamistická rozhodnutí fluffem je totálně nekonzistentní, debilní a v důsledku vzájemně rozporná.

A tos ještě nečet, jak je to s kouzlením za bonusové akce. :D
Autorská citace #31
21.2.2021 15:31 - sirien
Čet, to sem už opravil (snad! ??)a byla to moje chyba která šla dominem z mého předchozího opomenutí že Reakci můžu provést i ve vlastním Tahu.


Nicméně na jiné téma - Tvar kouzla Válec - zdá se mi implikované (???), že jako Sesilatel volím jen výchozí bod. Plocha základny válce se následně vytvoří (automaticky, vždy, není-li řečeno jinak) z tohoto bodu ve vodorovné ploše - je to tak? Nebo můžu seslat déšť se svislou základnou a nechat pršet vodorovně?
Autorská citace #32
21.2.2021 16:08 - Jocho
sirien píše:
Tvar kouzla Válec - zdá se mi implikované (???), že jako Sesilatel volím jen výchozí bod.


Čítam v Príručke hráča - Basic Set:
Píše:
Výchozí bod válce je ve středu kruhu daného poloměru, jenž je uveden v popisu kouzla. Kruh musí být buď na zemi, nebo ve výšce účinku kouzla. Energie ve válci se rozšiřuje v přímých drahách z výchozího bodu k obvodu kruhu tvořícího základnu válce. Účinek kouzla potom roste ze základny nahoru nebo dolů až do vzdálenosti rovné výšce válce. Výchozí bod válce je zahrnut do oblasti účinku válce.


Takže súdiac od tohto, áno, mohol by si vyvolať valec s dažďom, ktorý bude smerovať vodorovne. Tam by som ale asi už použil fyziku a po prvotnom uvedení dažďa do pohybu by som aplikoval fyziku. Potom už prichádza do úvahy popis kúzla. Ak ide o dážď ktorý padá samovoľne a nejde o žiadnu smršť spojenú s intenzívnym vetrom, tak by sa dážď generoval v ploche vertikálneho kruhu a padal by k zemi na úsečku rovnú jeho priemeru.

A.k.a. to je jeden z dôvodov, prečo s vhýbam mechanickému kúzleniu v akomkoľvek RPG.

Edit: Prehliadol som poslednú vetu, takže nie, valec môže byť iba stojatý a nemôžeš ho položiť vodorovne a urobiť z neho potrubie. Ostatne, tvar a smer kúzla je určený v samotnom popise, takže tam nie je veľa priestoru pre ľudovú tvorivosť.

Stále však platí "a.k.a." časť.
Autorská citace #33
21.2.2021 16:41 - sirien
Sesílání více kouzel v 1 Kole

V Kole mám: Akci, Bonusovku, Reakci

Pokud kouzlim za Akci, tak můžu za Bonusovku seslat Trik a za Reakci kouzlo
Pokud kouzlim za Bonusovku, tak můžu za Akci seslat Trik a nesmim kouzlit za Reakci
Pokud kouzlim za Reakci, tak pořád můžu kouzlit za Akci a případně Trik za Bonusovku

Action surge mi dá druhej Tah v kole, který neinteraguje s předchozím. Tj. můžu kouzlit 2x za Akci, nebo za (Bonusovku a za Trik) a pak za Akci atd.

...mám to dobře? Pokud ne, jak to je správně?


EDIT:
Akce = můžu Reakci, nemůžu Bonusovku
Reakce = můžu Akci, nemůžu Bonusovku
Bonusovka = za Akci můžu Trik, nemůžu Reakci

Akční vlna dá 2. Akci v Tahu. Můžu za ní kouzlit znovu, pokud sem nekouzlil za Bonusovku.

detaily zde
Autorská citace #34
21.2.2021 17:03 - shari
sirien píše:
Action surge mi dá druhej Tah v kole

Jen drobná oprava, Action surge dává "další Akci ve tvém Tahu", nikoli "další Tah ve tvém Kole".

On your turn, you can take one additional action.
Autorská citace #35
21.2.2021 17:10 - sirien
aha... to dost komplikuje situaci při seslání za Bonusovku, co?
Autorská citace #36
21.2.2021 17:31 - Chyba
pokud vím tak na reakce není žádné omezení (vyjma 1 reakce) a pokud kouzlíš za bonusovou akci, tak jako akci můžeš seslat už jen trik.
Autorská citace #37
21.2.2021 17:43 - Log 1=0
Za Tah máš jedno Kouzlo. Jestli ho použiješ jako Bonusovku, Akci, druhou Akci, nebo Reakci v rámci Tahu, je vcelku jedno, pro ty ostatní je už ale v tom samém tahu použít nemůžeš.

Reakce mimo tah s tím nijak neinteraguje, tam můžeš kouzlit, co chceš.
Autorská citace #38
21.2.2021 17:43 - Gergon
sirien píše:
to dost komplikuje situaci při seslání za Bonusovku, co?

Nekomplikuje - pravidla mluví jasně - pokud kouzlíš jako bonusovku, nesmíš v tomto tahu seslat další kouzlo jako akci a je jedno kolik těch akcí máš. - Aspoň tak to chápu.
Autorská citace #39
21.2.2021 17:46 - RoVan
Jakmile sešleš za BA tak za akci můžeš sesílat jen trik(y), takže s action surgem můžeš seslat dvě kouzla, nebo BA a dva triky
Reakce by tím neměla být ovlivněna.
Autorská citace #40
21.2.2021 17:52 - Aegnor
Ideální je říct, že "pokud ve svém tahu sešlu kouzlo za BA, pak za normální akci můžu seslat pouze trik".
Ta formulace s "Jakmile" umožňuje (možná ad absurdum) silně formální výklad, že mohu seslat jedno kouzlo za akci, za action surge seslat druhé kouzlo a až poté seslat kouzlo za BA.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21063017845154 secREMOTE_IP: 3.215.79.204