Kultura

Autorská citace #41
21.2.2021 18:06 - shari
UŽ JSEM TO NAŠLA! Hurá.

Jeremy Crawford a jeho odpoveď:
JC píše:

Q: Does casting a bonus action spell still allow you to cast a normal spell then still get a reaction spell?

A: Casting a bonus action spell means no other spells that turn but a cantrip with a casting time of 1 action.


Článek přímo na Sage Advice:
Sage Advice píše:
Is there a limit on the number of spells you can cast on your turn? There’s no rule that says you can cast only X number of spells on your turn, but there are some practical limits. The main limiting factor is your action. Most spells require an action to cast, and unless you use a feature like the fighter’s Action Surge, you have only one action on your turn.


Sage Advice píše:
If you cast a spell, such as healing word, with a bonus action, you can cast another spell with your action, but that other spell must be a cantrip. Keep in mind that this particular limit is specific to spells that use a bonus action. For instance, if you cast a second spell using Action Surge, you aren’t limited to casting a cantrip with it.


Sage Advice píše:
Can you also cast a reaction spell on your turn? You sure can! Here’s a common way for it to happen: Cornelius the wizard is casting fireball on his turn, and his foe casts counterspell on him. Cornelius has counterspell prepared, so he uses his reaction to cast it and break his foe’s counterspell before it can stop fireball.

Tedy jinými slovy: Pokud na seslání nepoužiješ Bonusovou Akci, můžeš sesílat kolik toho stihneš. Ale pokud ji použiješ, máš utrum, přijdeš o možnost seslat něco jako Reakci, a jediné, co si do konce tahu sešleš je jednoakční cantrip.
Autorská citace #42
21.2.2021 18:28 - RoVan
Edit: smazán repost - neviděl jsem příspěvek od shari a psal jsem to stejné
Autorská citace #43
22.2.2021 15:42 - sirien
žůžo, díky.

polo-OT, nechce se mi na tohle zakládat jiná diskuse:

Opisování kouzel - Triků

Opsání nových kouzel stojí 50xStupeň zl a 2xStupeň hodin
Opsání známých kouzel stojí 10xStupeň zl a Stupeň hodin

Triky mají oficiálně "Stupeň 0". Otázka je myslím zjevná. ?


EDIT: Triky se neopisují a opsat je ani nelze. Triky v podstatě nejsou kouzla, jako spíš magické schopnosti co sesilatel tak nějak pochytil pocestě.
Autorská citace #44
22.2.2021 15:59 - Gergon
Ale v knize kouzel se píše: "Opisování kouzel do knihy. Když najdeš kouzelnické kouzlo 1. či vyšší úrovně, můžeš si ho opsat do své knihy kouzel, ..." Takže triky se zřejmě opisovat nedají.

"Na 1. úrovni máš knihu kouzel obsahující šest kouzelnických kouzel 1. úrovně dle tvé volby. Kniha kouzel neobsahuje triky."
Autorská citace #45
22.2.2021 16:13 - RoVan
Triky 100% opisovat nejdou, nechce se mi teď dohledávat citace, ale vím, že to i wizardi potvrzovali.
Autorská citace #46
22.2.2021 17:29 - sirien
To... je gamisticky defenzivní nesmysl co sem nečekal (a kterej vyvolává TOLIK fluffovejch otázek...), ale budiž, díky za objasnění.
Autorská citace #47
22.2.2021 18:09 - sirien
zpátky k mé otázce ohledně sesílání Kouzel za Akce a Bonusovky. Tahle formulace je už správně?

Píše:
Neexistuje žádný limit na počet kouzel, která v Tahu sešleš v rámci svých Akcí a Reakcí - pamatuj ale, že v základu máš pouze 1 Akci a 1 Reakci. Pokud máš v Tahu více Akcí, můžeš kouzlit v každé z nich. Stejně tak můžeš kouzlit za Reakci (a můžeš tak například seslat Protikouzlo proti protivníkově vlastnímu Protikouzlu, nebo seslat Kouzlo jako Akci a následně třeba Štít jako Reakci).

Pokud sešleš kouzlo pomocí Bonusové akce, pak ve svém Tahu nemůžeš seslat žádné další Kouzlo, ani jako Akci, ani jako Reakci. Stále můžeš seslat Trik jako Akci nebo kouzlit za Reakci mimo svůj Tah. Pokud sešleš Kouzlo pomocí Akce nebo Reakce, tak už nemůžeš použít Bonusovou akci pro kouzlení.
Autorská citace #48
22.2.2021 18:19 - shari
Jedna drobnost:
Píše:
Stále můžeš seslat Trik jako Akci.


Jinak je to správně. (z mého pohledu)
A je to mnohem lepší wording než jakékoli vysvětlení od Wizardů.
Autorská citace #49
22.2.2021 19:25 - RoVan
Formulace OK.

Ještě mě napadla jedna věc se kterou noví hráči u kouzlení často zápasí (v PHB to je, ale nešťastně formulavné a ne u pravidel magie) - tj. že kouzlo, kterí má dobu seslání bonusovou akci, nelze seslat za akci, ani jako reakci. (a naopak)
Autorská citace #50
22.2.2021 19:25 - Tarfill
Jak je to vlastně s použitím Vzývání od Warlocka? Bere se použití Vzývání jako kouzlo?

Z Xanathara:
může warlock hexblade po úspěšném útoku zbraní použít v rámci svého tahu dohromady Vzývání "tajemný úder" a pak ještě seslat v rámci bonusovky kouzlo závratný úder (staggering smite)?

Tohle by totiž dávalo hrozný kombo a podle mě to není pravidlově správné, avšak rád bych znal i Váš názor...
Autorská citace #51
22.2.2021 19:34 - Gergon
Myslím, že to správně pravidlově je. Invokace nejsou kouzla - tečka. To že to může vytvořit ultimátní kombo je možné, ale taky má warlock velmi omezený počet seslání kouzel, takže to bude třeba jedno takové kombo během boje třeba.
A tajemný úder vyžaduje pakt čepele, což je možná něco jiného než čepel uřknutí. Tím si nejsem jistý. Ale pokud ano, tak pakt čepele může použít tajemný úder a pakt čepele uřknutí má dodatečné kouzlo závratný úder, takže by to najednou jedna postava neměla mít v rejstříku.
Autorská citace #52
22.2.2021 19:40 - shari
Ano, můžeš je použít dohromady, jak píše Gergon, Invocations/Vzývání nejsou kouzla.
A taky můžeš mít dohromady:
Eldritch Smite + [spell] Smite
Divine Smite + [spell] Smite
Divine Smite + Eldritch Smite + [spell] Smite
Autorská citace #53
22.2.2021 20:23 - Kosťa
Tarfill :
to je naprosto v pořádku paladin může dělat totéž

sirien píše:
Tahle formulace je už správně?

a)trik je taky kouzlo i když nultého levlu tvůj pois je matoucí když říkáš "
Pokud sešleš kouzlo pomocí Bonusové akce, pak ve svém Tahu nemůžeš seslat žádné další Kouzlo, ani jako Akci, ani jako Reakci. Stále můžeš seslat Trik."
poprvé řekneš že kouzlo nemůžeš seslat ale další větou řekneš že můžeš. Blbost Přepsat.
b)nezapomínat na to že když je kouzlo bonusovka tak cantrip musí mít cast time 1 action, což pokud se dobře pamatuju vyřazuje Mending a Shillelagh (ostatní jsou tuším za akci)
jinak ale asi správně
Autorská citace #54
22.2.2021 20:26 - sirien
Ach jo. Já už na tenhle erratama a twitterem přezáplatovanej bordel fakt emočně rezignoval.

Jen mi ještě ujasněte / ujistěte - Mystické taje jsou jen jiný způsob seslání kouzla, takže tato pravidla o kouzlení za Bonusovku se jich týkají jako jakéhokoliv jiného kouzlení, je to tak?
Autorská citace #55
22.2.2021 20:30 - Kosťa
sirien :přesně tak
Autorská citace #56
8.3.2021 19:25 - sirien
Kouzla sesíláná více než 1 Kolo a více Akcí v Tahu

Takže. Už jsme si ujasnili, že je v pohodě sesílat Kouzlo co má dobu seslání více, než 1 Kolo, tím, že v každém kole utratím Akci na jeho seslání - a že mezitím můžu sesílat Kouzla jako Reakce (někteří nad tím prskají co do logičnosti, ale je to zjevně správný výklad - minimálně RAW, podle všeho i RAI)

Co když mám k dispozici Akční vlnu a získám tím v Tahu další Akci?

1) Musím ji utratit na sesílání?
1b) Pokud ano, zkrátím tím sesílání o 1 Kolo? (např. z 10 Kol na 9)?

2) Můžu provést libovolnou jinou akci? (Akce nutná pro sesílání kouzla už byla utracena, tahle je prostě doslova navíc)
2b) Můžu v mezičase seslat nějaké jiné Kouzlo?

3) ...nebo Akční vlnu nemůžu při sesílání Kouzla s delším vyvolávacím časem použít vůbec, případně můžu, ale nemá žádný efekt?

_________________________________

EDIT: tohle je dost nejasné.
1 - nejspíš ne (RAW ne, RAI nejspíš ne)
1b - určitě ne, vyvolání je definované jako 1 minuta (10 minut, hodina atd.), ne jako 10 Kol / Tahů / Akcí, takže Akce navíc s tímhle nehne
2 - nejspíš ano RAW ano, RAI nejspíš ano)
2b - ? RAW nejspíš ano, RAI ???
3) podle všeho jí použít jde a tahle úvaha byla mimo
Autorská citace #57
8.3.2021 19:51 - Necromancer
sirien píše:
Musím ji utratit na sesílání?

Záleží na DM
sirien píše:
Pokud ano, zkrátím tím sesílání o 1 Kolo? (např. z 10 Kol na 9)?

Teoreticky
sirien píše:
- Můžu provést libovolnou jinou akci? (Akce nutná pro sesílání kouzla už byla utracena, tahle je prostě doslova navíc)

Pravděpodobně
sirien píše:
- - Můžu v mezičase seslat nějaké jiné Kouzlo?

Tady byh počítal s tím že to musí být trik.
sirien píše:
...nebo Akční vlnu nemůžu při sesílání Kouzla s delším vyvolávacím časem použít vůbec, případně můžu, ale nemá žádný efekt?

Kdybys DMoval ty, asi by to nešlo. Jinak záleží na DM
Autorská citace #58
8.3.2021 19:57 - RoVan
Nikde jsem to neviděl rozebrané takhle do podrobna, hlavně kouzla s delším seslánním v boji nebo zazoomovaných situacích nikdo nepoužívá, ale řekl bych že:

!názor!

- Jednu akci každé kolo utratíš na kouzlo (RAW*), a akční vlnou můžeš získat akci navíc, kterou můžeš použít jako obvykle. Jen s průběžným vyvoláním kouzla si nejsem jistý - na jednu stranu reakce a BA jsou zjevně v pohodě, ale kouzlo za akci už mi fikčně zavání.

- Druhou akci na zkrácení času sesílání nelze - sesílací doba kouzla je definovaná v minutách, takže bych si vyložil tak, že zkrátka to vyvolávání nějakou dobu zabere (v průběhu vyvolávání jsou dané intervaly jednotlivých zaklínadel atp.)

*EDIT:

"you must spend your action each turn casting the spell, and you must maintain your concentration while you do so"
Autorská citace #59
8.3.2021 20:14 - LokiB
Podle mě se i na ttoo vztahuje vysvětlení od Crawforda:

Píše:
To make sure this is super duper clear …

The rule on bonus action spells has nothing to do with Action Surge. You could, for example, use Action Surge and then cast fireball twice.

The rule on bonus action spells applies only if you cast a bonus action spell, period.


Vím, že citované se týká kouzlení za bonusovou akci, ale zvýrazněné mi říká, že není problém kouzlit v Action Surge cokoli ... a nevidím důvod (nebo ho aspoň přehlížím), proč by to interferovalo se sesíláním kouzla s delším sesílacím časem.
Autorská citace #60
8.3.2021 20:14 - sirien
RoVan: ad EDIT: ano - jenže standardně máš v Tahu jen jednu Akci, takže tenhle wording může být stejně tak záměrný (Akční vlna je navíc), ale i daný tím že se vztahuje k obecné situaci a speciální případy (Akční vlnu) neřeší.

Zároveň koncentrace nenarušuje možnost sesílat jiná kouzla.

Tzn RAW Akční vlna dá Akci navíc, kterou můžu použít k čemukoliv, včetně kouzlení.
RAI je nejasné.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19412302970886 secREMOTE_IP: 3.215.79.204