Kultura

Autorská citace #1
24.11.2020 20:26 - Necromancer
Ehm... dobrý den, copak to tu máme?
Autorská citace #2
24.11.2020 20:27 - sirien
NA TÉMA SESÍLÁNÍ KOUZEL POD VODOU

EDIT: ano, jde to, žádnej problém. Jen tim ztratíte zadržení dechu. /EDIT

odtud

sirien píše:
Dobře, nebudu tvořit novou diskusi...

Může mi někdo prosím říct, jaká jsou oficiální pravidla / errata / FAQ / author's ruling ohledně sesílání kouzel pod vodou? Jakože sem kouzelník, nadechnu se, potopim se, pod vodou bez dalších pomůcek vyslovim zaklínadlo s verbální složkou - sešlu ho, nebo ne?

Analytická podstata otázky: je klíčovým faktorem verbální složky schopnost mluvit a vyřknout zaklínadlo nahlas, bez ohledu na to, že toto třeba kvůli okolnostem nebude srozumitelné (protože ho pokřiví okolní voda...), nebo je klíčovým faktorem to, že zaklínadlo zazní ve správné podobě?

Navazující otázka - pokud to druhé (tzn. pod vodou to nejde / klíčovým faktorem je srozumitelnost), je vůbec možné kouzlit např. na orkském death-metalovém koncertě, kde sesilatel neslyší vlastního slova? (Game-relevant situace - můžu kouzlit přes draka, kterej mi vytrvale řve na plný pecky z jednoho metru přímo do xichtu?)

Možná šedá zóna - můžu seslat kouzlo poté, co sem se nadýchal hélia? (Mluvit můžu, ale moje výslovnost bude dobře v tahu...)


...kecal sem, nakonec jí zakládám.

Rilkin píše:
Podle těchto dvou tweetů Jeremy Crawforda lze seslat pod vodou kouzlo s verbální složkou, ale hned poté se začne sesilatel dusit.

tweet 1
Píše:
No rule prohibits verbal components from working underwater. Keep in mind that if you're talking, you're not holding your breath. #DnD

tweet 2
Píše:
Is the intent that if you cast a verbal component spell you're no longer holding your breath (and now on Con mod +1 rnds)? - Yes.



sirien píše:
Ok, takže jde zjevně o schopnost zaklínadlo vyslovit, nikoliv o jeho srozumitelnost. Tím padají i otázky ohledně metalového koncertu (nikoliv héliového balonku, ale bez toho už asi žít dokážu :D )

Děkuji mnohokrát.


A15 píše:
Když je sesilatel ohlušen, tak v 5e může sesílat bez problémů.
Je ovšem otázka, jestli pod vodou může mluvit, neboť pokud je silenced, tak nesešle nic.
Tj. koncert / uragán / drak je OK.
Roubík, plná pusa vody zamezí seslání


5e.d20srd.org dle A15 píše:
The words themselves aren’t the source of the spell’s power; rather, the particular combination of sounds, with specific pitch and resonance, sets the threads of magic in motion.


Rilkin píše:
A sakra. Heliový balonek mi včera nějak utekl :D. Oficiální vyjádření se mi k heliu nepodařilo najít. Avšak vzhledem k tomu, že tvor s dýcháním pod vodou může použít verbální složku při sesílání kouzla ve vodě, tak nevidím důvod, proč by to s trochou helia mělo být jinak.

...

Pro potřeby této diskuze vypíchnu dvě části. První se týká verbální složky kouzel, kde Jeremy více méně opakuje informace z tweetů a přidává vysvětlení, podle kterého záleží jen na tom, jak je zvuk tvořen, a nikoliv na tom, jak ho někdo jiný slyší. Z hlediska hlasivky jakožto struny rozvibrovávající okolní prostředí mám k tomuto vysvětlení své výhrady, ale jako game designovou volbu to chápu.


sirien píše:
protože to co se celou dobu řeší je:

schopnost vyslovit zaklínadlo (tedy ovlivnění samotného sesilatele - roubík, němota...)
VS
ovlivnění znělosti zaklínadla (tedy vliv okolí - voda, metalovej koncert)

Hélium efektivně změní schopnost sesilatele promluvit, tedy je adekvátní např. snaze mluvit zatímco Tě někdo škrtí nebo snaze vyslovovat přes látku narvanou do pusy. Ale jako to je fakt už hodně obskurdní případ, uznávám.
Autorská citace #3
24.11.2020 20:32 - sirien
Na téma sesílání kouzel vyvolávaných déle než 1 kolo

SRD ohledně sesílání v boji:
DnD 5e CZ SRD píše:
Delší doby vyvolání
Určitá kouzla (včetně kouzel sesílaných jako rituály) vyžadují delší dobu vyvolání: minuty, nebo dokonce hodiny. Když sešleš kouzlo s delším vyvoláním než jedna akce či reakce, musíš strávit akci každého svého tahu vyvoláváním kouzla a během vyvolávání musíš udržovat své soustředění (viz „Soustředění“ níže). Pokud se tvé soustředění přeruší, kouzlo selže, ale neutratíš za to pozici kouzla. Chceš-li se pokusit seslat kouzlo znovu, musíš začít s vyvoláváním od začátku.


Takže, pokud to chápu správně (a Log nad tím zdá se skřípá zuby, ale nerozporuje to) - tohle znamená, že do sesílání pálím Akci, nicméně Bonusovka a Reakce zůstávají nedotčené?

Tzn. technicky mi nic nebrání sesílat za Akce jedno kouzlo a v mezičase za Bonusovky a Reakce sesílat jiná kouzla (např. Štít)?


EDIT: průběžně v každym Tahu pálim Akci. Skutečně můžu dál kouzlit za Reakci (za Bonusovku ne, protože kouzlení za Bonusovku omezuje kouzlení v Akci pouze na Trik).

Při spálení Akční vlny můžu 2. Akci v Tahu: RAW - použít k čemukoliv, včetně seslání jiného Kouzla. RAI - unknown.
Autorská citace #4
24.11.2020 21:07 - Rilkin
sirien píše:
Hélium efektivně změní schopnost sesilatele promluvit, tedy je adekvátní např. snaze mluvit zatímco Tě někdo škrtí nebo snaze vyslovovat přes látku narvanou do pusy. Ale jako to je fakt už hodně obskurdní případ, uznávám.


Naopak bych řekl, že helium je ekvivalentní případu, kdy je sesilatel pod vodou a volně ji dýchá. Zde tedy předpokládám, že voda plně vyplňuje dýchací ústrojí tvora a tudíž obklopuje hlasivky. To samé se stane, když sesilatel vdechne helium z balonku. Pokud tedy je za těchto okolností možné seslat kouzlo pod vodou, tak to samé platí i pro helium.

Roubík neblokuje přísun vzduchu k hlasivkám, takže člověk může nadále vydávat nějaké zvuky. To, že jsou nesrozumitelné, způsobuje především nemožnost použití pusy a jazyku.

Každopádně uznávám, že se jedná o dost obskurní případ. :D
Autorská citace #5
24.11.2020 21:11 - sirien
Rilkin: well...

Pravidla která jsme doteď pro kouzlení pod vodou řešili předpokládala, že nemáš možnost pod vodou dýchat a jedeš "na nádech". Tj. případ kdy voda vyplňuje Tvé dýchací ústrojí jsme vůbec neřešili. Naopak - v momentě kdy se začneš topit toho už ani podle Jeremyho moc nenakouzlíš.

Ano, pokud máš možnost dýchat pod vodou a voda vyplňuje Tvé plíce a krk, tak pohoda - magie Ti dává dýchat, magie Ti umožní správně artikulovat.

V tomhle směru má vdechnuté helium blíž k případu kdy se topíš ve vodě než k případu kdy pod vodou dýcháš.
Autorská citace #6
24.11.2020 21:19 - RoVan
Sirien píše:
Tzn. technicky mi nic nebrání sesílat za Akce jedno kouzlo a v mezičase za Bonusovky a Reakce sesílat jiná kouzla (např. Štít)?


Well, není tomu tak, pokud chceš kouzlo sesílat jako bonusovou akci (=má seslání 1 BA) tak nemůžeš pozžít svou akci k sesílaní kouzla (mimo triky).
Sesílání kouzel s vyvoláním 'reakce' (třeba ten štít) ti nic nebrání.

A jen tak naokraj, tohle je opravdu krajní situace a třeba hráčské postavy to patrně nebudou muset řešit, spíš DM z pohledu NPC (protože v boji by nikdo jiný rituál nebo kouzlo s delším sesláním nekouzlil*)

*Kouzla mají seslání 1 reakce / 1 bonusová akce/ 1 akce / 1 minuta (10kol) / 1 hodina (600kol) atd.
Autorská citace #7
24.11.2020 21:35 - sirien
RoVan: ...kde prosím najdu tu část o omezení Bonusové akce?

Jinak ono je jedno, kdo to bude nebo nebude používat, mě jde jen o to jestli ta pravidla chápu (= do JaD přepisuju) správně. Sem tam narazim na nějakou podivnou formulaci u které mě napadne nějaký háček nebo alternativní výklad, tak se ptám - a občas lidi okolo nevědí, tak se ptám veřejně :)
Autorská citace #8
24.11.2020 21:42 - RoVan
5E SRD - Vyvolání píše:
Bonusová akce
Kouzlo vyvolané pomocí bonusové akce je obzvlášť rychlé. K vyvolání kouzla musíš použít bonusovou akci ve svém tahu, pokud jsi v tomto tahu ještě neprovedl žádnou bonusovou akci. Během tohoto tahu nemůžeš seslat další kouzlo, kromě triku s vyvoláním 1 akce.


Vyvolání - Bonusová akce
Autorská citace #9
24.11.2020 21:47 - Morlen
Je možné, aby němý čaroděj seslal kouzla s verbální složkou?
Autorská citace #10
24.11.2020 22:03 - Rilkin
sirien: Omlouvám se, dýchání pod vodou jsem si tam přidal z posledního citovaného tweetu sám. Máš pravdu v tom, že vdechnuté helium spíš odpovídá topení se ve vodě. To ale nic nemění na tom, že žádné pravidlo neomezuje kouzlení dusícího se tvora. Klidně je možné první kolo zakouzlit něco pod vodou s použitím vzduchu z plic a začít se dusit. Pokud má tvor CON alespoň 1 a tudíž vydrží do druhého kola, může pak bez problémů seslat něco dalšího. Třeba dimenzionální dveře na pevninu.
Autorská citace #11
24.11.2020 22:05 - Aegnor
Morlen: SRD - Verbální složka. Proto postava, která je umlčená nebo v oblasti ticha, vytvořené například pomocí kouzla ticho, nemůže seslat kouzlo s verbální složkou. Němá postava je dle mého názoru v podstatě umlčená, takže nemůže.
Autorská citace #12
24.11.2020 22:05 - sirien
RoVan: hm. To je dost... nešťastně nejasná formulace za mě. Ale ok, díky.
Autorská citace #13
30.11.2020 21:50 - sirien
Výchozí body válce u konkrétních kouzel

nechce se mi zakládat extra téma.

Některá kouzla s rozsahem "válec" říkají, že "střed musí být v bodě v dosahu kouzla". Totéž je v originálním znění ("cylinder centered on a point within range")

Obecná pravdla pro Válec říkají, že výchozím bodem je střed základny válce, nikoliv válce samotného.

A teď:
- konkrétní přebíjí obecné, tj. u těchto kouzel (např. "Ohnivý úder") by tedy mělo platit, že výchozí bod je ve středu válce (tedy ve středu 3d objektu - ve středu jeho výšky)
- ...jenže mě se zdá, že autoři byli prostě jen líný nebo nepozorný a že tím ve skutečnosti myslí střed základny (tak, jak to je napsané v obecném pravidle o válci), jen to omylem napsali zmatečně.

Myslím si to správně? Ví někdo o nějakém doujasnění k tomuhle?
Autorská citace #14
30.11.2020 22:16 - cyrasil
PHB na beyondu

Cylinder

A cylinder's point of origin is the center of a circle of a particular radius, as given in the spell description. The circle must either be on the ground or at the height of the spell effect. The energy in a cylinder expands in straight lines from the point of origin to the perimeter of the circle, forming the base of the cylinder. The spell's effect then shoots up from the base or down from the top, to a distance equal to the height of the cylinder.

A cylinder's point of origin is included in the cylinder's area of effect.

edit: konkretne narazim na to "The circle must either be on the ground or at the height of the spell effect." Coz si vykladam jako horni, nebo dolni zakladna (je tam i obrazek).

edit2: A jeste je tam tahle veta "The rules for each shape specify how you position its point of origin." - takze to centered se imho obecne vztahuje k tomuhle "point of origin" bodu, nezavisle na tvaru kouzla
Autorská citace #15
30.11.2020 23:04 - sirien
cyrasil: jo no, to sem taky našel - jenže ono "specifické přebíjí obecné" lze v tomto případě rule-lawyeřit že pokud je u konkrétního kouzla specificky napsáno "střed válce" a nikoliv "bod počátku" nebo "střed základny", tak se tím prostě tentokrát specificky myslí střed válce, nikoliv jeho základny.

Jakože nevim, k čemu by to komu bylo a ano, přijde mi to jako bullshit rule-lawyering a mám za to že to fakt je myšlené jako střed základny válce - a v tom duchu upravuju popisy kouzel pro JaD, ale protože se můžu plést, tak se tu radši ujišťuju že nedělám nějakou proaktivní koninu :)
Autorská citace #16
30.11.2020 23:23 - cyrasil
Jako jasne, myslim, ze by se o tom dala vest pekna a dlouha hadka, ale myslim, ze tohle neni az tak obecne vs specificke, ale spis nepresne napsane. Je to ale jen muj dohad a opravdu podlozene to nemam (mimo to co jsem psal vyse).

Btw. neni stred definovany jen pro kruh/kouli?
Autorská citace #17
1.12.2020 01:01 - Jezus
nene - geometrický střed mají všechna tělesa. V zásadě je to to samé jako těžiště, pokud je objekt homogenní (a nachází se v tíhovém poli).
Autorská citace #18
1.12.2020 06:37 - ShadoWWW
Já myslím, že je myšlen střed základny, akorát je to napsáno nepřesně a pak tu frázi akorát kopírovali.
Autorská citace #19
1.12.2020 09:17 - Kosťa
ShadoWWW píše:
Já myslím, že je myšlen střed základny, akorát je to napsáno nepřesně a pak tu frázi akorát kopírovali.


Já si nejsem jist, u některých kouzel to uvedeno je a u jiných ne, popravdě jsem si toho nikdy nevšimnul dokud jse to nezmínili

Nicméně si dovedu představit že to vliv má, např. při sesílání na místa kde nevidím na zem a podobně (okna, střílny), jinak si nejsem jist z popisu jestli to kouzlo je nebo není možno seslat "do vzduchu" kde se spodní základna válce nedotýká země.

Btw. když už jsem u divných popisů oblastí nikdy jsem moc nepochopil proč má Cloud of Daggers tak nemožně popsanou oblast účinku, jako by nestačila koule s radiusem 5 feetů, podobně to platí i o Thunderwave proč sakra nemá dosah dotek? že by to bylo kvůli zabránění sesílání přes familiára? netuším
Autorská citace #20
1.12.2020 09:22 - sirien
Jakože ale ovšem... Problém s tím že "základna musí být na zemi" vs "zem nevidím" nebo "jsme uprostřed oceánu pod hladinou" / "letíme" mě vůbec nenapadnul.

Ale myslím, že zrovna tenhle problém je hypoteticky a reálně nikde nestává, ne? Jakože kouzla co vyžadují umístění na zem nějak dávají smysl že jsou umístěna na zem a naopak ta co to nemají logicky mohou být i ve vzduchu?
Autorská citace #21
1.12.2020 16:53 - Kosťa
reálně nastává protože DM musí řešit jestli to kouzlo to zvládne nebo ne a pravidla říkaljí: "takhle to nefunguje" jenže otázka je "proč?" já totiž nemůžu přijít na důvod proč bych klidně nemohl sestřelovat cylindrickým kouzlem letící cíle (mimochodem tady se to projeví asi nejvíc) nebo když takový kouzlo sesíáš do jámy na zemi u které neznáš hloubku co se stane? sešle se níž nesešle? jak ot řešit? nepřišel jsem na ten účel toho proč je zrovna tohle takto řešeno
Autorská citace #22
2.12.2020 17:17 - sirien
Protikouzlo / Counterspell
SRD

Text (vč. originálu) mluví o Stupni rušeného kouzla (spell level). Intuitivně bych předpokládal, že se tím myslí pozice, z níž je kouzlo sesláno, nicméně s ohledem na některá jiná kouzla kde to tak explicitně není se radši zeptám: myslí se tím Stupeň Pozice, za níž kouzlo sesílám, nebo Stupeň kouzla (nejnižší Pozice, za níž jej lze seslat)?

Tj. pokud někdo sešle Hořící ruce za Pozici 5. Stupně - zneguju to Protikouzlem automaticky, nebo si házim proti SO 15?


EDIT: házim proti 15, Kouzlo se chová jakoby bylo toho Stupně z nějž bylo fakticky seslané.
Autorská citace #23
2.12.2020 17:27 - cyrasil
PHB:

When a spellcaster casts a spell using a slot that is of a higher level than the spell, the spell assumes the higher level for that casting. For instance, if Umara casts magic missile using one of her 2nd-level slots, that magic missile is 2nd level. Effectively, the spell expands to fill the slot it is put into.

takze hazis
Autorská citace #24
20.12.2020 09:57 - Gergon
Ahojda, mám dotaz ohledně kouzelných svitků.

PPJ říká v "kategoriích kouzelných předmětů": "Jakýkoli tvor, jenž rozumí psanému jazyku, může přečíst mystický zápis na svitku a pokusit se ho aktivovat."

Ale u popisu kouzelného svitku říká: "Je-li kouzlo na seznamu kouzel tvého povolání, můžeš svitek přečíst a seslat jeho kouzlo, aniž bys musel poskytnout jakékoli surovinové složky kouzla. V opačném případě je svitek nesrozumitelný."

Jak je to tedy? Mohou kouzlo ze svitků sesílat pouze ti co ho mají v seznamu svého povolání, nebo kdokoliv kdo umí číst?
Autorská citace #25
20.12.2020 10:24 - cyrasil
Imho "pokusit se ho aktivovat" neznamena, ze budes uspesny. Rekl bych, ze to v dmg je obecne a to u svitku specificke.
Autorská citace #26
20.12.2020 10:55 - Rilkin
Viz Sage Advice Compendium:

Sage Advice Compendium píše:
Which is correct in the Dungeon Master’s Guide, the rule for scrolls or the rule for a spell scroll?
They’re both correct. The rule for scrolls (p. 139) is for scrolls in general,
including a scroll of protection, and it allows you to try to activate a spell if you’re literate. The rule for a spell scroll is specific to that type of scroll and introduces an additional requirement: the spell on the scroll must be on your class’s spell list for you to read the scroll.
A spell scroll can be named in a variety of ways: spell scroll, scroll of X (where X is the name of a spell), or spell scroll of X (where X, again, is the name of a spell). No matter how its name appears, a spell scroll follows the same rule.
For you to meet a spell scroll’s requirement, the spell on the scroll needs to be on whatever spell list is used by your class. Here are two examples. If you’re a cleric, the spell must be on the cleric spell list, and if you’re a fighter with the Eldritch Knight archetype, the spell must be on the wizard spell list, because that is the spell list used by your class.
Autorská citace #27
20.12.2020 11:07 - ShadoWWW
Jak píše Rilkin. Obecný svitek může použít kdokoliv. V PPJ je takový ale jen svitek ochrany. Žádný jiný obecný tam není (možná v nějakém dobrodružství nebo settingu je další). Jinak kouzelný svitek, tedy svitek s nějakým konkrétním kouzel, může seslat jen ten, kdo má dané kouzlo na seznamu kouzel svého povolání.
Autorská citace #28
20.12.2020 15:10 - Gergon
ok, díky.
Autorská citace #29
21.2.2021 15:25 - sirien
Já bych tady jen na téma jedné věci rád prohlásil, že DnD je někdy fakt epickej bordel a snaha autorů zakecat gamistická rozhodnutí fluffem je totálně nekonzistentní, debilní a v důsledku vzájemně rozporná.

Např. na téma kouzlení pod vodou se ve vysvětleních od Jeremyho dočteme dříve citované:
Píše:
No rule prohibits verbal components from working underwater. Keep in mind that if you're talking, you're not holding your breath. #DnD

...abysme se později v kontextu oddělensti zaklínadla od příkazu (Příkaz, Sugesce atd.) dočetli následující:
Píše:
Most spells require the chanting of mystic words. The words themselves aren't the source of the spell's power; rather, the particular combination of sounds, with specific pitch and resonance, sets the threads of magic in motion.


Jakože - fuck that. Pokud platí první a lze kouzlit pod vodou (se zadrženým dechem, bez nějakého kouzla nebo schopnosti na podvodní dýchání), pak to druhé je bullshit. Pokud platí to druhé, pak nelze kouzlit pod vodou (a ani na orčím heavymetalovém koncertě, přes dračí řev, po nadechnutí se helia, při nachlazení a rýmičce, s rozmlácenou hubou plnou krve...)

Netušim, jestli v tom druhém případě jen někdo ke gamistickému výkladu pravidel nabalil fluff co mu přišel hezkej, nebo jestli tim chtěl něco říct, ale očividně to není v linii s výklady jiných pravidel.

Fun fact - to druhé je přímá citace vysvětlení z pravidel (jejímž gamistickým záměrem je znemožnit kouzlení v zóně ticha, s roubíkem atp.), tzn. pozdější výklad pravidel pro kouzlení pod vodou (s rýmičkou, pusou plnou krve, na orčím koncertě...) je v rozporu se zněním základních pravidel.

Jakože - co tím chtěli básníci říci je zřejmé, ale - ach jo, fakt.
Autorská citace #30
21.2.2021 15:28 - shari
sirien píše:
Já bych tady jen na téma jedné věci rád prohlásil, že DnD je někdy fakt epickej bordel a snaha autorů zakecat gamistická rozhodnutí fluffem je totálně nekonzistentní, debilní a v důsledku vzájemně rozporná.

A tos ještě nečet, jak je to s kouzlením za bonusové akce. :D
Autorská citace #31
21.2.2021 15:31 - sirien
Čet, to sem už opravil (snad! ??)a byla to moje chyba která šla dominem z mého předchozího opomenutí že Reakci můžu provést i ve vlastním Tahu.


Nicméně na jiné téma - Tvar kouzla Válec - zdá se mi implikované (???), že jako Sesilatel volím jen výchozí bod. Plocha základny válce se následně vytvoří (automaticky, vždy, není-li řečeno jinak) z tohoto bodu ve vodorovné ploše - je to tak? Nebo můžu seslat déšť se svislou základnou a nechat pršet vodorovně?
Autorská citace #32
21.2.2021 16:08 - Jocho
sirien píše:
Tvar kouzla Válec - zdá se mi implikované (???), že jako Sesilatel volím jen výchozí bod.


Čítam v Príručke hráča - Basic Set:
Píše:
Výchozí bod válce je ve středu kruhu daného poloměru, jenž je uveden v popisu kouzla. Kruh musí být buď na zemi, nebo ve výšce účinku kouzla. Energie ve válci se rozšiřuje v přímých drahách z výchozího bodu k obvodu kruhu tvořícího základnu válce. Účinek kouzla potom roste ze základny nahoru nebo dolů až do vzdálenosti rovné výšce válce. Výchozí bod válce je zahrnut do oblasti účinku válce.


Takže súdiac od tohto, áno, mohol by si vyvolať valec s dažďom, ktorý bude smerovať vodorovne. Tam by som ale asi už použil fyziku a po prvotnom uvedení dažďa do pohybu by som aplikoval fyziku. Potom už prichádza do úvahy popis kúzla. Ak ide o dážď ktorý padá samovoľne a nejde o žiadnu smršť spojenú s intenzívnym vetrom, tak by sa dážď generoval v ploche vertikálneho kruhu a padal by k zemi na úsečku rovnú jeho priemeru.

A.k.a. to je jeden z dôvodov, prečo s vhýbam mechanickému kúzleniu v akomkoľvek RPG.

Edit: Prehliadol som poslednú vetu, takže nie, valec môže byť iba stojatý a nemôžeš ho položiť vodorovne a urobiť z neho potrubie. Ostatne, tvar a smer kúzla je určený v samotnom popise, takže tam nie je veľa priestoru pre ľudovú tvorivosť.

Stále však platí "a.k.a." časť.
Autorská citace #33
21.2.2021 16:41 - sirien
Sesílání více kouzel v 1 Kole

V Kole mám: Akci, Bonusovku, Reakci

Pokud kouzlim za Akci, tak můžu za Bonusovku seslat Trik a za Reakci kouzlo
Pokud kouzlim za Bonusovku, tak můžu za Akci seslat Trik a nesmim kouzlit za Reakci
Pokud kouzlim za Reakci, tak pořád můžu kouzlit za Akci a případně Trik za Bonusovku

Action surge mi dá druhej Tah v kole, který neinteraguje s předchozím. Tj. můžu kouzlit 2x za Akci, nebo za (Bonusovku a za Trik) a pak za Akci atd.

...mám to dobře? Pokud ne, jak to je správně?


EDIT:
Akce = můžu Reakci, nemůžu Bonusovku
Reakce = můžu Akci, nemůžu Bonusovku
Bonusovka = za Akci můžu Trik, nemůžu Reakci

Akční vlna dá 2. Akci v Tahu. Můžu za ní kouzlit znovu, pokud sem nekouzlil za Bonusovku.

detaily zde
Autorská citace #34
21.2.2021 17:03 - shari
sirien píše:
Action surge mi dá druhej Tah v kole

Jen drobná oprava, Action surge dává "další Akci ve tvém Tahu", nikoli "další Tah ve tvém Kole".

On your turn, you can take one additional action.
Autorská citace #35
21.2.2021 17:10 - sirien
aha... to dost komplikuje situaci při seslání za Bonusovku, co?
Autorská citace #36
21.2.2021 17:31 - Chyba
pokud vím tak na reakce není žádné omezení (vyjma 1 reakce) a pokud kouzlíš za bonusovou akci, tak jako akci můžeš seslat už jen trik.
Autorská citace #37
21.2.2021 17:43 - Log 1=0
Za Tah máš jedno Kouzlo. Jestli ho použiješ jako Bonusovku, Akci, druhou Akci, nebo Reakci v rámci Tahu, je vcelku jedno, pro ty ostatní je už ale v tom samém tahu použít nemůžeš.

Reakce mimo tah s tím nijak neinteraguje, tam můžeš kouzlit, co chceš.
Autorská citace #38
21.2.2021 17:43 - Gergon
sirien píše:
to dost komplikuje situaci při seslání za Bonusovku, co?

Nekomplikuje - pravidla mluví jasně - pokud kouzlíš jako bonusovku, nesmíš v tomto tahu seslat další kouzlo jako akci a je jedno kolik těch akcí máš. - Aspoň tak to chápu.
Autorská citace #39
21.2.2021 17:46 - RoVan
Jakmile sešleš za BA tak za akci můžeš sesílat jen trik(y), takže s action surgem můžeš seslat dvě kouzla, nebo BA a dva triky
Reakce by tím neměla být ovlivněna.
Autorská citace #40
21.2.2021 17:52 - Aegnor
Ideální je říct, že "pokud ve svém tahu sešlu kouzlo za BA, pak za normální akci můžu seslat pouze trik".
Ta formulace s "Jakmile" umožňuje (možná ad absurdum) silně formální výklad, že mohu seslat jedno kouzlo za akci, za action surge seslat druhé kouzlo a až poté seslat kouzlo za BA.
Autorská citace #41
21.2.2021 18:06 - shari
UŽ JSEM TO NAŠLA! Hurá.

Jeremy Crawford a jeho odpoveď:
JC píše:

Q: Does casting a bonus action spell still allow you to cast a normal spell then still get a reaction spell?

A: Casting a bonus action spell means no other spells that turn but a cantrip with a casting time of 1 action.


Článek přímo na Sage Advice:
Sage Advice píše:
Is there a limit on the number of spells you can cast on your turn? There’s no rule that says you can cast only X number of spells on your turn, but there are some practical limits. The main limiting factor is your action. Most spells require an action to cast, and unless you use a feature like the fighter’s Action Surge, you have only one action on your turn.


Sage Advice píše:
If you cast a spell, such as healing word, with a bonus action, you can cast another spell with your action, but that other spell must be a cantrip. Keep in mind that this particular limit is specific to spells that use a bonus action. For instance, if you cast a second spell using Action Surge, you aren’t limited to casting a cantrip with it.


Sage Advice píše:
Can you also cast a reaction spell on your turn? You sure can! Here’s a common way for it to happen: Cornelius the wizard is casting fireball on his turn, and his foe casts counterspell on him. Cornelius has counterspell prepared, so he uses his reaction to cast it and break his foe’s counterspell before it can stop fireball.

Tedy jinými slovy: Pokud na seslání nepoužiješ Bonusovou Akci, můžeš sesílat kolik toho stihneš. Ale pokud ji použiješ, máš utrum, přijdeš o možnost seslat něco jako Reakci, a jediné, co si do konce tahu sešleš je jednoakční cantrip.
Autorská citace #42
21.2.2021 18:28 - RoVan
Edit: smazán repost - neviděl jsem příspěvek od shari a psal jsem to stejné
Autorská citace #43
22.2.2021 15:42 - sirien
žůžo, díky.

polo-OT, nechce se mi na tohle zakládat jiná diskuse:

Opisování kouzel - Triků

Opsání nových kouzel stojí 50xStupeň zl a 2xStupeň hodin
Opsání známých kouzel stojí 10xStupeň zl a Stupeň hodin

Triky mají oficiálně "Stupeň 0". Otázka je myslím zjevná. ?


EDIT: Triky se neopisují a opsat je ani nelze. Triky v podstatě nejsou kouzla, jako spíš magické schopnosti co sesilatel tak nějak pochytil pocestě.
Autorská citace #44
22.2.2021 15:59 - Gergon
Ale v knize kouzel se píše: "Opisování kouzel do knihy. Když najdeš kouzelnické kouzlo 1. či vyšší úrovně, můžeš si ho opsat do své knihy kouzel, ..." Takže triky se zřejmě opisovat nedají.

"Na 1. úrovni máš knihu kouzel obsahující šest kouzelnických kouzel 1. úrovně dle tvé volby. Kniha kouzel neobsahuje triky."
Autorská citace #45
22.2.2021 16:13 - RoVan
Triky 100% opisovat nejdou, nechce se mi teď dohledávat citace, ale vím, že to i wizardi potvrzovali.
Autorská citace #46
22.2.2021 17:29 - sirien
To... je gamisticky defenzivní nesmysl co sem nečekal (a kterej vyvolává TOLIK fluffovejch otázek...), ale budiž, díky za objasnění.
Autorská citace #47
22.2.2021 18:09 - sirien
zpátky k mé otázce ohledně sesílání Kouzel za Akce a Bonusovky. Tahle formulace je už správně?

Píše:
Neexistuje žádný limit na počet kouzel, která v Tahu sešleš v rámci svých Akcí a Reakcí - pamatuj ale, že v základu máš pouze 1 Akci a 1 Reakci. Pokud máš v Tahu více Akcí, můžeš kouzlit v každé z nich. Stejně tak můžeš kouzlit za Reakci (a můžeš tak například seslat Protikouzlo proti protivníkově vlastnímu Protikouzlu, nebo seslat Kouzlo jako Akci a následně třeba Štít jako Reakci).

Pokud sešleš kouzlo pomocí Bonusové akce, pak ve svém Tahu nemůžeš seslat žádné další Kouzlo, ani jako Akci, ani jako Reakci. Stále můžeš seslat Trik jako Akci nebo kouzlit za Reakci mimo svůj Tah. Pokud sešleš Kouzlo pomocí Akce nebo Reakce, tak už nemůžeš použít Bonusovou akci pro kouzlení.
Autorská citace #48
22.2.2021 18:19 - shari
Jedna drobnost:
Píše:
Stále můžeš seslat Trik jako Akci.


Jinak je to správně. (z mého pohledu)
A je to mnohem lepší wording než jakékoli vysvětlení od Wizardů.
Autorská citace #49
22.2.2021 19:25 - RoVan
Formulace OK.

Ještě mě napadla jedna věc se kterou noví hráči u kouzlení často zápasí (v PHB to je, ale nešťastně formulavné a ne u pravidel magie) - tj. že kouzlo, kterí má dobu seslání bonusovou akci, nelze seslat za akci, ani jako reakci. (a naopak)
Autorská citace #50
22.2.2021 19:25 - Tarfill
Jak je to vlastně s použitím Vzývání od Warlocka? Bere se použití Vzývání jako kouzlo?

Z Xanathara:
může warlock hexblade po úspěšném útoku zbraní použít v rámci svého tahu dohromady Vzývání "tajemný úder" a pak ještě seslat v rámci bonusovky kouzlo závratný úder (staggering smite)?

Tohle by totiž dávalo hrozný kombo a podle mě to není pravidlově správné, avšak rád bych znal i Váš názor...
Autorská citace #51
22.2.2021 19:34 - Gergon
Myslím, že to správně pravidlově je. Invokace nejsou kouzla - tečka. To že to může vytvořit ultimátní kombo je možné, ale taky má warlock velmi omezený počet seslání kouzel, takže to bude třeba jedno takové kombo během boje třeba.
A tajemný úder vyžaduje pakt čepele, což je možná něco jiného než čepel uřknutí. Tím si nejsem jistý. Ale pokud ano, tak pakt čepele může použít tajemný úder a pakt čepele uřknutí má dodatečné kouzlo závratný úder, takže by to najednou jedna postava neměla mít v rejstříku.
Autorská citace #52
22.2.2021 19:40 - shari
Ano, můžeš je použít dohromady, jak píše Gergon, Invocations/Vzývání nejsou kouzla.
A taky můžeš mít dohromady:
Eldritch Smite + [spell] Smite
Divine Smite + [spell] Smite
Divine Smite + Eldritch Smite + [spell] Smite
Autorská citace #53
22.2.2021 20:23 - Kosťa
Tarfill :
to je naprosto v pořádku paladin může dělat totéž

sirien píše:
Tahle formulace je už správně?

a)trik je taky kouzlo i když nultého levlu tvůj pois je matoucí když říkáš "
Pokud sešleš kouzlo pomocí Bonusové akce, pak ve svém Tahu nemůžeš seslat žádné další Kouzlo, ani jako Akci, ani jako Reakci. Stále můžeš seslat Trik."
poprvé řekneš že kouzlo nemůžeš seslat ale další větou řekneš že můžeš. Blbost Přepsat.
b)nezapomínat na to že když je kouzlo bonusovka tak cantrip musí mít cast time 1 action, což pokud se dobře pamatuju vyřazuje Mending a Shillelagh (ostatní jsou tuším za akci)
jinak ale asi správně
Autorská citace #54
22.2.2021 20:26 - sirien
Ach jo. Já už na tenhle erratama a twitterem přezáplatovanej bordel fakt emočně rezignoval.

Jen mi ještě ujasněte / ujistěte - Mystické taje jsou jen jiný způsob seslání kouzla, takže tato pravidla o kouzlení za Bonusovku se jich týkají jako jakéhokoliv jiného kouzlení, je to tak?
Autorská citace #55
22.2.2021 20:30 - Kosťa
sirien :přesně tak
Autorská citace #56
8.3.2021 19:25 - sirien
Kouzla sesíláná více než 1 Kolo a více Akcí v Tahu

Takže. Už jsme si ujasnili, že je v pohodě sesílat Kouzlo co má dobu seslání více, než 1 Kolo, tím, že v každém kole utratím Akci na jeho seslání - a že mezitím můžu sesílat Kouzla jako Reakce (někteří nad tím prskají co do logičnosti, ale je to zjevně správný výklad - minimálně RAW, podle všeho i RAI)

Co když mám k dispozici Akční vlnu a získám tím v Tahu další Akci?

1) Musím ji utratit na sesílání?
1b) Pokud ano, zkrátím tím sesílání o 1 Kolo? (např. z 10 Kol na 9)?

2) Můžu provést libovolnou jinou akci? (Akce nutná pro sesílání kouzla už byla utracena, tahle je prostě doslova navíc)
2b) Můžu v mezičase seslat nějaké jiné Kouzlo?

3) ...nebo Akční vlnu nemůžu při sesílání Kouzla s delším vyvolávacím časem použít vůbec, případně můžu, ale nemá žádný efekt?

_________________________________

EDIT: tohle je dost nejasné.
1 - nejspíš ne (RAW ne, RAI nejspíš ne)
1b - určitě ne, vyvolání je definované jako 1 minuta (10 minut, hodina atd.), ne jako 10 Kol / Tahů / Akcí, takže Akce navíc s tímhle nehne
2 - nejspíš ano RAW ano, RAI nejspíš ano)
2b - ? RAW nejspíš ano, RAI ???
3) podle všeho jí použít jde a tahle úvaha byla mimo
Autorská citace #57
8.3.2021 19:51 - Necromancer
sirien píše:
Musím ji utratit na sesílání?

Záleží na DM
sirien píše:
Pokud ano, zkrátím tím sesílání o 1 Kolo? (např. z 10 Kol na 9)?

Teoreticky
sirien píše:
- Můžu provést libovolnou jinou akci? (Akce nutná pro sesílání kouzla už byla utracena, tahle je prostě doslova navíc)

Pravděpodobně
sirien píše:
- - Můžu v mezičase seslat nějaké jiné Kouzlo?

Tady byh počítal s tím že to musí být trik.
sirien píše:
...nebo Akční vlnu nemůžu při sesílání Kouzla s delším vyvolávacím časem použít vůbec, případně můžu, ale nemá žádný efekt?

Kdybys DMoval ty, asi by to nešlo. Jinak záleží na DM
Autorská citace #58
8.3.2021 19:57 - RoVan
Nikde jsem to neviděl rozebrané takhle do podrobna, hlavně kouzla s delším seslánním v boji nebo zazoomovaných situacích nikdo nepoužívá, ale řekl bych že:

!názor!

- Jednu akci každé kolo utratíš na kouzlo (RAW*), a akční vlnou můžeš získat akci navíc, kterou můžeš použít jako obvykle. Jen s průběžným vyvoláním kouzla si nejsem jistý - na jednu stranu reakce a BA jsou zjevně v pohodě, ale kouzlo za akci už mi fikčně zavání.

- Druhou akci na zkrácení času sesílání nelze - sesílací doba kouzla je definovaná v minutách, takže bych si vyložil tak, že zkrátka to vyvolávání nějakou dobu zabere (v průběhu vyvolávání jsou dané intervaly jednotlivých zaklínadel atp.)

*EDIT:

"you must spend your action each turn casting the spell, and you must maintain your concentration while you do so"
Autorská citace #59
8.3.2021 20:14 - LokiB
Podle mě se i na ttoo vztahuje vysvětlení od Crawforda:

Píše:
To make sure this is super duper clear …

The rule on bonus action spells has nothing to do with Action Surge. You could, for example, use Action Surge and then cast fireball twice.

The rule on bonus action spells applies only if you cast a bonus action spell, period.


Vím, že citované se týká kouzlení za bonusovou akci, ale zvýrazněné mi říká, že není problém kouzlit v Action Surge cokoli ... a nevidím důvod (nebo ho aspoň přehlížím), proč by to interferovalo se sesíláním kouzla s delším sesílacím časem.
Autorská citace #60
8.3.2021 20:14 - sirien
RoVan: ad EDIT: ano - jenže standardně máš v Tahu jen jednu Akci, takže tenhle wording může být stejně tak záměrný (Akční vlna je navíc), ale i daný tím že se vztahuje k obecné situaci a speciální případy (Akční vlnu) neřeší.

Zároveň koncentrace nenarušuje možnost sesílat jiná kouzla.

Tzn RAW Akční vlna dá Akci navíc, kterou můžu použít k čemukoliv, včetně kouzlení.
RAI je nejasné.
Autorská citace #61
8.3.2021 20:18 - sirien
LoiB: Protože je představitelné, že sešleš fireball, a pak hned potom velmi rychle další Fireball. Jenže tady se bavíme o sitauci kdy sesíláš Něco a bokem paralelně sešleš Fireball.

- Běžně spočítáš 1 kvadratickou rovnici z hlavy za 6 vteřin.
- Je představitelné, že s vypětím sil spočítáš za 6 vteřin 2 - velmi rychle první hned na to druhou.
- Ale že bys během minuty z hlavy spočítal integraci polymeru a do toho sis tak ještě náhodou bokem za 6 vteřin z hlavy spočítal kvadratickou rovnici, aniž by se Ti totálně rozpadla snaha o počítání té integrace...


EDIT: ano, je to čistě fluffová námitka která nemá žádnou oporu v nějaké gamistické logice nebo znění pravidel. Ale... má, minimálně pro mě, značnou přesvědčivost.
Autorská citace #62
8.3.2021 21:01 - ShadoWWW
sirien píše:
To... je gamisticky defenzivní nesmysl co sem nečekal (a kterej vyvolává TOLIK fluffovejch otázek...), ale budiž, díky za objasnění.

Jestli se to týká těch triků... tak ty ani v grimoáru nepotřebuješ (a pravidlově je tam mít nemůžeš), protože když získáš na nějaké úrovni trik, tak si můžeš vzít jakýkoli ze všech dostupných v pravidlech (které jsou dostupné pro dané povolání). Když vytvoříš vlastní trik a dáš ho hráčům, platí to samé.
Autorská citace #63
8.3.2021 21:13 - LokiB
Sirien: tvou namitku jsem cekal a nerozporuju jsem. Za sebe v tom pro DND potreby rozdil nevidim, je mi jedno na co ta akce kouzleni je vynalozena. Ofiko odpoved uz jsem dal nehledal.
Autorská citace #64
8.3.2021 21:14 - RoVan
Sirien:
- Tu koncentraci v příspěvku neřeším, pouze "your action each turn" = jednu akci v každém tahu.

- Jo, trochu si protiřečím, RAW máš prostě akci navíc, takže kouzlit můžeš (i při sesílání delšího kouzla), ale fluffově se mi to prostě nelíbí...

- Ano, obyčejně máš v tahu jednu akci, ale myslím, že RAI vůbec nepředpokládají delší sesílání během boje, natož aby se ho někdo za dodatečné akce zkoušel zkracovat (upřímně je to těžké plýtvýní zdroji)
Autorská citace #65
8.3.2021 21:57 - sirien
RoVan: ono to právě není "jednu akci", je to "tvou akci" - ano, v jednotném čísle... ale viz výše. RAW jasné, RAI ale jednoznačné úplně není.

Jinak s co kdo předpokládá mi je jedno - když můj záporák bude zrovna sesílat démonický rituál a bude na to pálit své Akce - nebo naopak když postava bude sesílat nějaké složité kouzlo a záporáci jí to budou chtít překazit zatímco jí ostatní brání, tak chci vědět, jak to má fungovat (resp. jasně že si to můžu domyslet nebo vymyslet, ale chápeš...)
Autorská citace #66
9.3.2021 21:32 - Tarfill
Tyo,
kdybych byl já vypravěč a postava by chtěla spustit akční vlnu a využít jí na dvě kouzla, tak bych to asi nedovolil a držel bych se základu, že akční vlna je pro boj a ne pro kouzlení. Ať už bych tím neudržel pravidla nebo cokoliv, ale nemíchal bych dovednosti z bojovníka a kouzelníka dohromady...
Autorská citace #67
9.3.2021 21:47 - RoVan
Sirien: no, nemyslím, si, že by pro to existoval nějaký oficiální rulling (pokud ho někdo jiný někde nevystopuje), ale v SA jsem nic nenašel. Jestli to řešíš pro JaD, tak si to asi můžete rozseknout sami.

Já během hry (BBEG vyvolával démona) nechal sesilatele pálit akce na rituál a za bonusové akce sesílat štíty a counterspelly a legendární akce řešil normálně.
EDIT: a překazit je do docela snadné, vzhledem k tomu, že musí držet koncentraci.

Tarfill zrovna dvě kouzla za kolo přes akční vlnu je legitimní (potvrzeno Jeremym). A dovednosti nemusíš míchat, smíchané už jsou (Eldritch knight). A jo, je to dost OP, ale taky spálíš hromadu zdrojů.
Autorská citace #68
10.3.2021 00:55 - LokiB
Tarfill: proč bys to vlastně nepovolil v případě, že je to podle pravidel? Kvůli samotnému efektu, nebo by ses obával, že pak všichni budou chtít kouzlit a k tomu mít Action Surge? Ono je to něco za něco vždy.
Autorská citace #69
10.3.2021 12:24 - Tarfill
Loki,
nejspíš bych to nedovolil z toho důvodu, že se tam třískají dohromady jabka s hruškama a v tomto s pravidly prostě nechci souhlasit.
Když se trénuje bojovník na druhý útok v kole, je to fikčně něco zcela jiného, než když se sesilatel kouzel trénuje na seslání dvou kouzel v jednom kole (nehledě na triky v bonusovkách a štíty a protikouzla v reakcích).

Pokud jsou to specializace povolání jako je válečný sesilatel nebo čaroknecht, nebo čarodějova metamagie zrychleného kouzla, tak proti tomu nic nemám.
Ale jinak bych to dovolil asi jen po velkém nátlaku družiny...
Autorská citace #70
10.3.2021 12:53 - LokiB
No já nevím ... definice Action Surge je:

Píše:
Starting at 2nd level, you can push yourself beyond your
normal limits for a moment. On your turn, you can take
one additional action on top o f your regular action and a
possible bonus action.


Resp.

Píše:
Od 2. úrovně se můžeš na okamžik dotlačit za své
běžné hranice. Ve svém tahu můžeš kromě své běžné
a případně bonusové akce provést ještě jednu akci.


(překlad je trochu toporný)

Ale nic o trénování druhého útoku nebo specializaci na povolání tam není :)
Pro mě je to prostě "vzepětí sil" ... a jestli ho použiješ na praštění někoho kyjem, nebo seslání kouzla, nebo drnkání na citeru, nebo další extra pohyb je volba hráče.

Tedy nevadí mi to ani fluffově a ani herně ... uznávám, že je to silné a byla by škoda, kdyby kvůli tomu všichni multiclassovali do Bojovníka. Ale zas tím ztratí jiné výhody úrovní svého primárního povolání.
Použiješ to v jednom boji maximálně jednou (ok, od 17. úrovně 2x, ale to už mi nevadí vůbec), takže to balanci hry imho nezničí.

Jak jsem psal, nemám ani problém s tím, aby za běžnou akci postava dále sesílala třeba rituál a za tuhle akci hodila třeba fireball ... je to celkem epické a vystihuje to to schopnost skoro až "nadpřirozeného vzepětí" (jak to chápu já).
Autorská citace #71
10.3.2021 14:10 - Tarfill
LokiB píše:
uznávám, že je to silné

No silné jak pro koho. Poslední dobou mám zkušenosti s tím, že bojovník rozdává skoro nejmenší zranění. To co on se svojí akční vlnou způsobí za zranění, dá většinou kouzelník na stejné úrovni v rámci třeba ohnivé koule i dvakrát tolik. A to má kouzelník ještě pozice pro další kola, ale bojovník druhou vlnu hned nedá.
Já vím, že nelze hodnotit bojovníka jen podle akční vlny, ale fakt mám poslední dobou pocit, že na rozdávání zranění jsou bojovníci spíše průměr, než ty lepší.
Takže mi akční vlna přijde fakt OP pro běžné sesilatele...
Autorská citace #72
10.3.2021 15:01 - LokiB
Tarfill: no jasně ... ale to je přeci vyvážené zdroji? kolik Fireballů má připravených kouzelník a kolik jich může dát za odpočinek? to je přeci starý problém srovnání síly kouzelníka a bojovníka. Když bude mít jeden diskutér jedno setkání za odpočinek, které se vyřeší během 5 kol, což tak akorát vyjde na užitečná silná kouzla kouzelníka, tak bude kouzelník zářit (nebudou-li cíle házet skvěle záchranné hody).
A když bude mít druhý diskutér 5 setkání za odpočinek, každé z nich o 10+ kolech ... tak najednou bude kouzelník půl dne smutný

Ve starších edicích to byl problém třeba Psionika ... going nova bylo ustálené spojení pro situace, kdy velmi rychle psionik utratil velké množství bodů / všechny body za epické efekty ... a někdo si stěžoval, že je psionik děsně silný, protože koukejte kolik dává zranění.

Action Surge neberu jako něco, co by mělo bojovníkovi zvyšovat míru udělených zranění ... je to (jistě i herní) ale hodně fluffová věc, kdy se bojovník zažije svoje "nakopnutí". Do kalkulací toho, kolik kdo dá zranění je to ale dost těžko zakomponovat, při nízké četnosti použití.

Nejsem až tak zealot vybalancování povolání, ale nemyslím, že by tohle byl v DND obecně problém. Může to být problém když má DM ve zvyku jeden styl přípravy dobrodružství a setkání, který zvýhodňuje některé povolání. Ale i pravidla pro toto mají určitá "doporučení" :)
Autorská citace #73
10.3.2021 15:06 - Šaman
Tarfill: Imho se tu zase projevuje vliv odpočinků (a nepřímo tedy vliv GM jak na postavy tlačí).

Pokud bude jeden souboj denně a kouzelníkovi během toho boje nedojdou silná kouzla, je jasně největší damage dealer.

Pokud kouzlníkovi dojdou sloty, pak se stává silně podprůměrnou postavou dokud se nevyspí. Zatímco bojovník rozdává stejně silné rány dokud má životy a i když dochází, k léčení existuje mnoho prostředků.


Jo, koukám, že mezitím totéž napal Loki. Tahle designová issue mimochodem ovlivňuje i mnoho velmi odlišnych systémů. Ve Fate se zase pracuje se zdroji na jedno sezení a pokud je krátké, hra vypadá jinak a epičtěji, než při dlouhých sezeních.
Autorská citace #74
10.3.2021 15:13 - Tarfill
No, pánové, vy jste na to přišli úplně sami - já jsem akorát měl od začátku zdůraznit ten fakt, že většinou vedu právě ten typ her, kde je během dne třeba jen jeden nebo dva různé souboje a tím pádem jsou moji sesilatelé v podstatě vždycky s dostatečným počtem pozic. Tím pádem jsem pevně přesvědčen, že v mojich hrách bych tímto svým rozhodnutím o akčních vlnách kouzelníky nediskriminoval...
a zároveň bych tuto debatu uzavřel...
Autorská citace #75
10.3.2021 15:21 - Šaman
Tak debata by to byla zajímavá - jak tohle kdo řeší. Jak píšu, není to problém jednoho specifického systému - DrD, DnD, Fate (hádám že i DH, nevím jak ZZ).

Vlastně si říkám, že občas by to chtělo postavy nechat dojít až na dno svých sil. Aby se zase ukázala síla těch, které umí fungovat i bez zdrojů. Několik dní bez spánku, survival v nepřátelském prostředí… možná útěk bez vybavení a spoléhání se na provizorní zbraně. Bylo by zajímavé sledovat, jak se role a kompetence v družině budou měnit.
Autorská citace #76
10.3.2021 15:23 - sirien
Tarfill: Akční vlna není o nějakém bojovém tréninku a akci navíc - je to o schopnosti Bojovníka se vybičovat k enormnímu výkonu a v podstatě udělat něco navíc kvůli vůli, odhodlání, přirozenému nadání. Odpovídá to konceptu a archetypu Bojovníka jako postavy, která se dokáže ostatním (jejich magii, speciálnímu tréninku, zuživosti atd.) vyrovnat pomocí schopností a odhodlání - což je koncept, který bohužel jinak není nijak zvlášť dobře implementovaný - nebo přesněji, který není nijak jinak implementovaný.

Anyway, je to schopnost 2. Úrovně - pokud nějaký Sesilatel obětuje 2 Úrovně jen aby získal tohle, tak efektivně z gamistického pohledu vyměnil tuhle schopnost (a ok, pár dalších benefitů) za 1 Stupeň kouzel a za několik Pozic. To je docela solidní trade-off.

Jinak pokud máš ve hře 1 souboj denně, tak si to prakticky otevřeně řiká o oslabený Odpočinky.
Autorská citace #77
10.3.2021 15:44 - LokiB
Vida, sirien napsal vlastně to samé, co já ... takže se přeci jen někdy shodneme :) juchu

Šaman: to by byla zajímavá diskuse, ale založí jí jinde, do kouzlení v 5E opravdu nepatří.
Autorská citace #78
10.3.2021 15:46 - Šaman
Souhlas, sice to s kouzlením souvisí, ale samotnému mně ty samostatné diskuze uvnitř jiných diskuzí vadí. Špatně se pak dohledávají.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2668080329895 secREMOTE_IP: 3.215.79.204