Kultura

sirien
23.12.2020 23:38
Akademie vypravěčů
24.5.2021 14:42 - Jerson
Slaan3sh píše:
Dalo/nedalo a rozdíl ti vyplynul z čeho?

Z číselného rozsahu náročností. Mám to rozepisovat, nebo máš na toho moje téma v souvislosti s DH konečný názor a nemá to cenu?
24.5.2021 15:05 - Slaan3sh
Jerson píše:
Z číselného rozsahu náročností.

Ah, už jsem si skoro myslel, že tam je nějaký reálný a s celou problematikou nějak logicky propojený problém, ale vidím, že nikoliv, nech to být ;) :D
24.5.2021 15:40 - LokiB
Slaan3sh píše:
už jsem si skoro myslel, že tam je nějaký reálný a s celou problematikou nějak logicky propojený problém


Ale on je ... to už tu Jerson píše od vydání DH. Že rozsah náročností v DH má své systémové důsledky. A domnívá se, že o tom autoři ani neuvažovali, když pravidla psali.
V čemž s ním souhlasím.

Jestli se nemýlím, tak třeba ...
Že někteří PJové a jejich hráči s tím dokážou žít, neznamená, že to je věc, která by měla být v pravidlech daleko daleko lépe zpracovaná a komunikovaná. Takhle prostě nový PJ vůbec neví a ani se nemá jak popasovat s tím, jak náročnosti nastavovat.

Například opakovaně diskutovaný "přechod přes propast" ... vzhledem k vlastnostem a schopnostem různých postav v družině budeš mít situaci, kdy nastavená náročnost pro přechod přes propast bude pro některou postavu AUTOMATICKÝ ÚSPĚCH a pro jinou postavu v té samé družině AUTOMATICKÝ NEÚSPĚCH.

Pravidla PJovi nijak nepomáhají v tom, aby mu řekla, jak toto řešit. je to ok? Je to problém? co s ním?
24.5.2021 16:49 - Jerson
Slaan3sh píše:
Ah, už jsem si skoro myslel, že tam je nějaký reálný a s celou problematikou nějak logicky propojený problém, ale vidím, že nikoliv, nech to být ;) :D

Čekal jsem takovou reakci :-) Ale zkusím ten nežádoucí problém obejít a vysvětlit to bez něj.

Ono řešit v DH záležitost vedení PJje pravidly je jako řešit rovnici

X + Y = Z

Je to takový anti-problém. Protože kde kdo si řekne "Prostě dosadím za X a Y cokoliv chci, a Z mi vždycky vyjde. Proč z toho děláš takový problém, Jersone?"

A mají pravdu, v tom žádný problém není. Ten nastane až ve chvíli, kdy se pokusíš o praktickou aplikaci této rovnice.

Tedy "když můžu nastavit schopnosti NPC, jak chci, náročnost pro jejich akce můžu nastavit jak chci, a o výsledku rozhoduju, jak chci, jak nastavit zajímavou situaci pro NPC?"

Tedy dostanu rovnici A + [vliv pravidel] = A.

Dokážeš určit vliv pravidel, a zdůvodnit, proč je používat?
24.5.2021 16:52 - Šaman
Jerson píše:
jak nastavit zajímavou situaci pro NPC?

Chvíli mi trvalo, než mi došlo že asi opravdu mluvíš o NPC a nikoliv hráčských postavách.

Ale proč by měla být situace zajímavá pro NPC? O jejich zábavu nejde :o
24.5.2021 17:04 - LokiB
Šaman: tak ale činnost NPC může být zajímavá pro hráče PC, ne?
popravdě, Jersonův popis je trochu moc abstraktní, než abych ho takhle při práci přežvejkal :) příklad by pomohl ...
24.5.2021 17:08 - Jerson
Píšu "zajímavou", nikoliv "zábavnou".
Ale můžu se zeptat jinak.
Jak nastavit zajímavou situaci pro (s) NPC, aby byla zábavná pro hráče?

Příklad:
Družina je obklíčena nepřáteli v hlavním sále big bosse. Druhý rádce se zlověstně směje, protože konečně družinu dopadl a teď ji zabije. V tu chvíli se družinový zloděj podívá na bosse a ukáže na rádce.
"Pane, tento muž proti vám intrikuje a snaží se vás odstranit. Mohl nás už dávno zabít, ale neudělal to, protože chce, abychom vás zabili, nebo oslabili a on převzal vládu. Pohleďte, vždyť tamhle je minion, který nás měl jako přepadnout. A že jste to neodhalil? Vždyť vás radcetje zkušený psionik. Vy to nevíte? No vidíte, jak moc je zkušený."

Úkol: Nastav v této chvíli zajímavě scénu, kdy si bub boss nemůže být jist, zda to rádce opravdu nechce zradit. Optimisticky předpokládejme, že staty obou NPC máš vytvořené podle pravidel.
24.5.2021 17:17 - LokiB
Jerson: mi přijde, že se ptáš úmyslně nejasnou otázkou :) a nedivil bych se, kdybys na ni pak dostal odpověď jako "Jak? Snadno!"

Zajímavá situace pro NPC, která bude zábavná pro hráče, může třeba být, že NPC přechází přes můstek přes propast a padá (to je celkem zábavné, ne?)
A kdyby to nestačilo, tak můžeš zkusit variantu "a postavy by ji rády zachránily".

Co přesně bys pak rád nastavoval? Šanci, že NPC skutečně při přechodu padá, nezachytí se a bez pomoci zahyne?
24.5.2021 17:21 - Jerson
Doplnil jsem příklad.
24.5.2021 19:44 - Log 1=0
Přiznám se, že by mne víc zajímala Slaaneshova reakce na Lokiho, než na Jersona.
24.5.2021 21:19 - malkav
Jerson píše:
Nastav v této chvíli zajímavě scénu, kdy si bub boss nemůže být jist, zda to rádce opravdu nechce zradit. Optimisticky předpokládejme, že staty obou NPC máš vytvořené podle pravidel.

Opravdu hrajete tak, že v obdobné situaci hážete za bosse s ohledem na to, aby to bylo zajímavé? Mě osobně přijde spíš na místě, aby GM vycházel z toho, zda má boss reálný důvod svého rádce začít podezřívat. Tedy obtížnost odhalení by měla být nastavena spíš podle ostatních okolností. Trochu mě překvapuje snaha motivovaná zajímavostí svény, což dává prostor pro GM-fiat. Mě osobně by to až tak nevadilo, ale všiml jsem si, že to zde není zrovna oblíbený způsob vedení hry.
24.5.2021 22:14 - Šaman
Ani v takovém případě (dle mého chápání hry) není potřeba aby si házel boss. Není to simulace. Házet by si měl hráč zloděje na blafování/charisma/cokoliv jestli bosse přesvědčí. Pokud GM má nějaký důvod do toho hodu zasahovat (třeba protože měl připravené nějaké vztahy), tak na něj může dát výhodu, či nevýhodu.

Ale klíčové není, jestli boss podezírá pobočníka. Důležité je, jestli uvěří zloději A tím pádem třeba družinu nezabije hned.

Pokud by družinu stejně dal zabít a pak teprve řešil zradu pobočníka, tak to zajímavé není.
24.5.2021 22:16 - Gergon
Přesně tak, mám stejný pocit a stejné uvažování jak by měla hra probíhat.
24.5.2021 22:27 - LokiB
Šaman píše:
Ani v takovém případě (dle mého chápání hry) není potřeba aby si házel boss. Není to simulace.


Obecně záleží na systému. V některých je zcela přirozené, aby si v takové situaci třeba hodil boss.
Tady se bavíme konkrétně o DH, takže to nebudu zesložiťovat obecnostmi (protože ty to teď zesložiťují, tak je sem pro tuhle chvíli nedávejte a mluvme přímo o DH a postupech DH).

Takže jestli to myslíš Šamane přínosně, řekni, na co by si podle tebe zloděj měl v DH házet.
24.5.2021 22:29 - Jerson
Neříkám přeci, že si GM musí házet za nějaké NPC. Celou dobu jde o otázku, jak pravidla - konkrétně DH - můžou pomoct GMmovi vyřešit nějakou takovou situaci a třeba i odehrát nečekanou a nepředpokládanou konfrontaci dvou NPC.
24.5.2021 22:38 - LokiB
Jerson: jen pro přesnost, tahle tvoje věta trochu napovídala, že bys mohl chtát, aby si GM házel za NPC :)

Píše:
Tedy "když můžu nastavit schopnosti NPC, jak chci, náročnost pro jejich akce můžu nastavit jak chci, a o výsledku rozhoduju, jak chci, jak nastavit zajímavou situaci pro NPC?"
24.5.2021 22:41 - Jerson
Asi takhle - ve stávajících pravidlech DH nedává smysl, aby GM nastavoval schopnosti postav, náročnosti a ještě si na to házel - a pak interpretoval výsledky.
24.5.2021 22:44 - Šaman
LokiB, Jerson:
DH jsem nečetl, teď jsem si stáhl nějaký ukázkový deník postavy pro zloděje a přímo na něm je dovednost: PŘESVĚDČOVÁNÍ - pokud překonáš Vůli protivníka, dokážeš pozměnit jeho názor

Takže v DH bych nechal hodit zloděje jeho přesvědčování proti bossově vůli.
24.5.2021 22:44 - malkav
Šaman: Otázka zněla, jak zajímavě nastavit obtížnost, jestli boss neprohlédne svého pobočníka, kterého se snažili družina konvertovat na svou stranu. Resp. tak jsem to pochopil. Proto se ptám, proč by to proboha měl GM dělat. Pokud je pobočník po boku bossy XY let, tak není důvod, aby najednou boss něco začal větřit. Pokud se tedy nestane cosi.

LokiB #516: Tak trochu napovídá? :) Pro co jiného se nastavuje v RPG obtížnost, když ne pro nějakou formu testu? Nebo se pletu?
24.5.2021 23:00 - Šaman
malkav píše:
Otázka zněla, jak zajímavě nastavit obtížnost

Ale jestli jsem to podle deníku pochopil správně (opakuji že DH jsem nečetl), tak tohle je už připravené systémem a nedělá se to zajímavě, ale prostě mechanicky (předpokládám, že Vůle je nějaký pevný stat toho bosse). Hodnota přesvědčování je na zlodějově deníku.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.059635162353516 secREMOTE_IP: 34.204.177.148