Produkty

Autorská citace #61
16.12.2021 15:23 - LokiB
Ukazoval jsem zrovna včera spoluhráčům JaD, listovali jsme tím. Líbilo se jim to, někteří to možná koupí dětem k vánocům.

Pro mě je kromě Bestiáře ne úplně nejlépe řešen "seznam kouzel" ... velké mezery mezi řádky, text fontem neodlišený, splývá to, takový labyrint slov, a pak samotný popis kouzla. Tam to také není moc fancy. ne že bych musel mít spousty ikonek, barev, znaků ... ale nějaké oživení bych tam snesl.
Autorská citace #62
16.12.2021 22:10 - sirien
Mrkew (pro stream Skoro hrdinů tuto neděli) píše:
Ahojte místní komunito.

V neděli budu mít streamovaný rozhovor se spoluautorem JaD a pokud by vás zajímal jakýkoliv dotaz z vývoje, cokoliv z knížky a nebo co plánuji do budoucna zkuste mi sepsat vaše otázky v přiloženém dokumentu. Zkusíme na ně zodpovědět. Děkuji moc :)

https://forms.gle/irVFGdkR6BAxpvGA6


vyhlašuju soutěž o protlačení nejabsurdnější otázky.

Vlastnictví otázky dokážete printscreenem odesílaného formuláře.
Vítěz možná něco vyhraje.
Pokud mrkew včas nepozná absurdnost otázky, bonus body navíc.
Go.
Autorská citace #63
17.12.2021 01:09 - sirien
Jen pro info ten Bestiář ještě přeformátovováme - výsledek je... až příliš uspokojivý (že mě štve že jsme to tak neudělali rovnou...) Vzhledem k míře kritiky co na tohle míří se asi ještě domluvím se Skavenem že bysme udělali nové PDF hned co tohle dokončíme (i když původně nebylo v plánu dělat nová PDF víc než co měsíc, tak tohle si to myslim zaslouží)
Autorská citace #64
17.12.2021 07:57 - Necromancer
Otázka: proč je kritičák v JaD tak kritický? Tímhle tempem můžeš na jedničce okamžitě namístě zabít.
Autorská citace #65
17.12.2021 08:00 - Pan Bača
protože je to opravdu Kritický zásah. Tedy něco, co nemá být pošimrání se dvěma hozenými jedničkami, ale něco, co má cíl opravdu pocítit.
Autorská citace #66
17.12.2021 08:56 - MartinKřovák
Zdravím, je někde možnost stažení černo-bílé verze deníku postavy a skupiny, pro nás co to tiskneme na firemních laserovkách?
Autorská citace #67
17.12.2021 09:05 - Gergon
No nemyslím že by to bylo tak kritické, když počítáš jestli máš na kostkách zásahů maximum, nebo házíš dvojnásobek kostek a budeš mít nějaký průměr, tak to číselně vychází dost podobně. Takže tahle námitka je trochu mimo. (Ano u 1k6 bude tohle trošku silnější, ale u nějakých 5k6 už to bude dost podobné). Nemluvě o tom, že na druhou stranu nemusí padat samé jedničky, ale taky hodně 5 a 6 a pak by původní kritický byl kritičtější než tenhle kritický.
Co mě se na tomhle pravidle nelíbí je že ze zábavného házení kostkama udělali nudnou matematiku. Mě rozhodně bude víc bavit házet si 16 kostkama a postupně přičítat a radovat se z každého vyššího čísla a smát se s ostatníma u stolu nad jedničkama, než si vynásobit 8x6 a mít vyřešeno :/
Autorská citace #68
17.12.2021 09:18 - Pan Bača
MartinKřovák: stačí v DPF vypnout hladinu s pozadím a na tiskárně případně zapnout ČB tisk

Gergon: nezapomeň na rámeček na str. 280, kde je popisováno, jak se to hází v DnD a že to můžeš bez problémů používat takhle ;-)
Autorská citace #69
17.12.2021 09:59 - RoVan
Ty kritické útoky jsou pro většinu hráčů se kterými jsem hrál zábavnější (hráli jsme to v 5e jako houserule). Ono jim to nekazí radost z kritického zásahu, u kterého pak padne méně než na běžný útok.
Házení může být fajn, ale zas ubírá na tempu a přijde mi dobré kritičáky odehrávat svižněji a přiživovat radost z dobrého hodu popisem zásahu v co nejrychlejším sledu.
Autorská citace #70
17.12.2021 10:07 - MartinKřovák
Pan Bača velice děkuji za radu
Autorská citace #71
17.12.2021 10:20 - Gergon
Jo to já vím, že tam je rámeček s tím jak je to původně, já nekritizuju že to tam je jinak, já porovnávám ty dva způsoby co se týká zábavnosti pravidla při hře.
Pro mě i moje hráče nikdy nebude nějaké obyčejné násobení nebo braní průměru tak zábavné jako házení kostkama i když padnou nižší čísla. Nejde nám o maxování damage ani postav, ale o zábavnou hru a prvky náhody, které tvoří zajímavé situace. Na situaci kdy někdo hodí při kritikalu na 4k6 čtyři jedničky se bude se smíchem vzpomínat ještě několik měsíců. A smát se bude i ten hráč co to hodil. Ale na nějaké násobení 4x6 a hotovo nikdo vzpomínat nebude.
Autorská citace #72
17.12.2021 10:20 - Pan Bača
MartinKřovák: není zač. Ono v nějaké PDF editoru (acrobat, x-change apod.) se dá i nastavit, aby se to pozadí prostě netisklo, ale přitom jsi ho pořád viděl). Což jednou vystrašilo copycentrum, když jsem si tiskl překlad :-)
Autorská citace #73
17.12.2021 10:22 - Pan Bača
Gergon: aha, jsem to z tvého popisu nepochopil.
Autorská citace #74
17.12.2021 11:06 - Necromancer
Ne, můj problém je to, že obzvlášť na první úrovni je to v zásadě insta-kill. Vem si průměrného bojovníka a opravou +2 a s kostkou zbraně 1k8 (coz není moc neobvyklého). A pak si vezmu kouzelníka lvl jedna, co má sedm nebo osm životů. Takovouhle postavu můžeš jedním dobrým bodem dostat na nulu. To je v pořádku. Když máš kritičák, a průměr bodů je něco jako 9 plus 2, tak tím můžeš někoho namístě zabít. To je riziko. (riziko, ale nikoli jistota) Když pak ale vezmeš maximum možného, jsei na osmnácti. Tím insta-killneš postavu třeba i klasika, co má KŽ k8. Opravdu nechceš, aby z zabily postavu jedním hitem. A to navíc když jsi na full hp. Nemluvě o tom, že je hromad zbraní, co mají kostku k10, nebo i víc.
Autorská citace #75
17.12.2021 11:24 - Aegnor
Eeh, Necro, zvládl bys to napsat znovu nějak jinak? Já se v tom nějak nedokážu vyznat.

Máme Bojovníka, dá Kritický zásah zbraní, která bere 1k8 Bodů výdrže (s bonusem +2 za Opravu vlastnosti).
Máme Kouzelníka jako cíl, co má řekněme 7 životů.
Kouzelník tedy dostal za 8+2+1k8 Bodů výdrže. To je ... vlastně 5/8, že umře úplně. Ale tak je to Kritický zásah na první Úrovni proti dost křehkému Povolání. A nejsem si jistej, jak často se bude stávat, že bude Kouzelník na první Úrovni cílem takového útoku.
Když si vezmu nějakého Tvora z bestiáře s Nebezpečností 1/4 (což je situace, kterou už si i dokážu představit), třeba ... hmm ... Kanec!
Kritický zásah je 6+1+1k6. Tzn. pro našeho Kouzelníka instantní bezvědomí a nulová šance instantní smrti.
Autorská citace #76
17.12.2021 11:37 - Gergon
Necro zřejmě nepochopil, že ten kritičák v JaD není maximum dvojnásobku kostek, ale jen základního počtu kostek. Proto mu to přijde moc silné.
Protože jinak moc nevidím v čem je jeho problém.
Autorská citace #77
17.12.2021 11:58 - Necromancer
Gergon: Aha...
Jop, máš pravdu. Přesně to jsem si na základů toho komiksů myslel. :-P Díky za vyvedení z omylu, máte pravdu.
Autorská citace #78
17.12.2021 12:37 - sirien
Gergon píše:
ze zábavného házení kostkama udělali nudnou matematiku.

Nic Ti nebrání hrát původní verzi, uvedená tam je. A rovnou můžeš hrát i na Zdatnostní kostky, abys těch kostek neměl málo :)

MartinKřovák karta z příručky v černobílé tisknout nejde (ale můžeš nastavit černobílý tisk na tiskárně - prý to vyjde rozumně...)

Potřebuješ samostatnou verzi karty postavy - je ke stažení na imago.cz a měly by u ní být konkrétní instrukce pro černobílý tisk.
Autorská citace #79
19.12.2021 20:03 - mrkew
Před nedávnem vyšlo nové české RPG Jeskyně a Draci a my jsme si dnes pozvali spoluautora. Společně si zodpovíme otázky co vás nejvíce zajímali. Dozvíme se něco z pozadí vývoje, v čem je jiný oproti DnD5 a co všechno tento produkt přináší.

Od 20:05 živě na Twitchi: https://www.twitch.tv/skorohrdinove

Autorská citace #80
20.12.2021 15:12 - sirien
PDF verze 1.1.1 je k dispozici

Stahovat můžete na vašem původním odkazu - nebo z imago.cz, pokud PDF ještě nemáte (viz odkaz v záhlaví diskuse).

běžně chceme dělat nové verze s delším odstupem, ale v reakci na vaší kritiku Bestiáře a jeho přehlednosti/praktičnosti jsme vám chtěli dodat verzi se zlepšeným formátováním tabulek co nejdříve.

Rád bych k tomu dodal dvě poznámky:

Zaprvé, za původní formátování Bestiáře se omlouvám(e). Jde to hlavně za mnou. Ukázalo se, že udělat to ne nutně perfektně, ale alespoň citelně lépe skutečně nebylo až tak těžké. Proč jsme to neudělali hned? Zaprvé autorská slepota - tak dlouho jsme do toho koukali, až nám to přišlo lepší než to bylo. Zadruhé a hlavně - strávili jsme tolik času a úsilí snahou bestiář zmenšovat a komprimovat co to šlo, že všimnout si že máme vlastně místo trochu nazbyt co by šlo využít bylo asiv danou chvíli až moc out of the box pohled :(

Druhá věc se týká errata - ano je toho na pohled relativně hodně, ale většina z toho jsou doplnění nebo ujasnění. Skutečné chyby jsou (zatím) pouze tři (v dokumentu zvýrazněné třemi červenými vykřičníky na začátku). Tj knížka je stále v pohodě - na relevantní místa si doporučuju dát nějakou malou nálepku (takové ty kancelářské záložky např.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088604927062988 secREMOTE_IP: 18.191.240.243