Produkty

27.5.2022 17:42 - LokiB
siriene, věštění je lvl 4, ne?

Gergon píše:
Když se zeptají - ukradneme druhý den náhrdelník? jak mám odpovědět když nevím?


Když se družina zeptá takhle ... tak bych neměl problém mít příslušnou odpověď adekvátně nejasnou, i když pravdivou. A vycházející z okolností, podle toho co vím o náhrdelníku, jeho vlastníkovi, zabezpečení, úmyslech atd.

"Bude-li mít zloděj uspěch, ukradnete" ... a herně se s tím pak i dá pracovat
"Cena, kterou za pokus o krádež náhrdelníku zaplatíte, bdue větší než hodnota náhrdelníku samého" ... když je z mého pohledu jejich pokus o přímou krádež skoro nemožný nebo velmi obtížný
"Zlo, které byste ukradli spolu s náhrdelníkem, zasáhne Malé Království jako přílivová vlna"

Atd.
Předně, ta otázka "Ukradneme zítra náhrdelník" není dobrá, to by měl sesilatel kouzla už tak nějak vědět. Resp. je dobré to s ním probrat.

věštící kouzla neslouží k tomu, aby hráči vyjebali s GMem, a ani aby GM vyjebal s hráči.
Jsou skvělé v tom, že mohou do hry přinést něco zcela nového, co by jinak ani GMa, ani hráče nenapadlo. A pracují na tom spolu ... hráči otázkou a GM odpovědí.
27.5.2022 19:21 - Evoker
Jako tohle je téma, jak píše Sirien, na samostané vlákno, nebo článek a diskusi o něm. To se řešilo vždy ve všech hrách a myslím, že smysluplný "návod" by uvítalo hodně hráčů i GMů.
28.5.2022 08:21 - Gergon
Téma na samostatný článek to je rozhodně, a asi není třeba to víc pitvat. Nebo určitě ne tady.
Ten Sirienův text s vysvětlením jak pracovat s věštěním je super a jsou tam skvělé nápady, díky.
29.5.2022 01:14 - Log 1=0
sirien píše:
A ano, DnD kouzla v tomhle sucks - nepochopením dynamiky a stupidními poistkami se vmanévrovaly právě do ANO/NE odpovědí, které to zabíjí.

Tak já souhlasím, že design věštících kouzel v DnD sucks, ale ve skutečnosti to tak úplně nezabíjí.
Věštění je vlastně v tomhle hatu neprávem, to funguje jak má, i když ano, má spoustu debilních omezení a výjimek.

Spojení tlačí deflautně do ANO/NE, ale pokud víte, že to je blbost, tak poskytuje dost prostoru pro to, udělat to dobře, aniž byste šli proti liteře pravidel.

Jediný skutečný šit je tedy předvídání, které je ale pro změnu tak omezeně vágní, že se to ano/ne dá reinterpretovat na otýázku, jestli je daná akcve vlastně dobrý nápad. Což je dost na nic, ale nebrání to správnému používání věštecké magie jako takové.
31.5.2022 15:20 - sirien
Hraní Cestování a Výprav

Dovysvětlení (znovuvysvětlení) Cestování a Výprav i s praktickým příkladem při hře improvizované Výpravy z reálného ukázkového hraní na Ostraconu!

V dalším díle našich autorských komentářů, doplnění a vysvětlení se zaměříme na Cestování a Výpravy. Vysvětlíme teoreticky i na konkrétním příkladu, proč jsou mnohem jednodušší, než se zdají, a jak k jejich hraní přistoupit plnohodnotně, ale přitom úplně jednoduše.
9.6.2022 16:23 - sirien
9.6.2022 16:32 - York
Nejsem zrovna fanda zástěn, ale ten obrázek je luxusní!
9.6.2022 16:53 - sirien
Taky je to Yeronymův přesně stý obrázek pro JaD :)
9.6.2022 19:05 - Eidi
Sirien: to je kruté proč nás navnadíš a pak nic. Kdy půjde koupit?
9.6.2022 19:06 - shari
Eidi píše:
Kdy půjde koupit?

Skaven psal na discordu: "Ještě vyčkejme, pořád řešíme tiskárnu, optimisticky vyhled je konec června…" Ale záleží to na tom, jestli budou mít v tiskárnách dost papíru...
9.6.2022 19:25 - Tarfill
Jo, ta zástěna vypadá na první pohled dost slušně!!!
9.6.2022 19:48 - ShadoWWW
Bojovník: "Tam vzadu je Hora osudu."

NÁDHERA!!!
9.6.2022 19:51 - Pan Bača
ShadoWWW: tam ho musíme zanést. Vidím, že nejsem jediný, koho to napadlo.

Tarfill: ona vypadá dobře i na druhý a třetí. :-) Už jsem ji viděl při vytváření a pořád se mi líbí, možná čím dál víc.
9.6.2022 20:02 - LokiB
Kam chcete nosit toho nebohého psa? Do nějaký hory, proč? :(

Mě překvapilo, že jsou tam na zástěně i Jména, to bych asi často nevyužil. Asi že je tam hodně místa, nakonec, že jo.
Koláže cesty a Výpravy jsou tam super.
9.6.2022 20:13 - Tarfill
Loki,
třeba toho psa prostě jen normálně venčí.
Mají tam slušnou haciendu mimo záběr malíře a se psem chodí na procházky. Zbroj mají kvůli různé havěti která číhá v divočině... ;-)
9.6.2022 20:25 - Šaman
Já myslím, že ten pes chce někam dojít a protože je cesta nebezpečná, tak si najal dva žoldáky jako doprovod. ;)
9.6.2022 22:11 - ShadoWWW
"A tam nalevo od řeky je Bílé město, Minas Tirith, haf!"
10.6.2022 08:39 - Archimedesfort1
Ta zástěna mi bere dech svou krásou!
10.6.2022 08:44 - Corny
Zástěna je hodně cool. Tohle jsou takové ty momenty, jako když vidím třeba hodně stylovou dice tower nebo právě zástěnu, kdy mě je lehounce líto, že nic takového nepoužívám a ani používat nechci. Ale designově je to pěkné, nerušivé a vkusné. Bonusové body za psa ;)

Loki: Zrovna příklady jmen jako součást nějakého GM taháku jsou teď hodně běžné, i ve hrách které třeba screen vůbec nepoužívají, například v FitD hrách je nějaký seznam pro inspiraci či pro rychlé tahání jmen běžnou a v praxi docela užitečnou součástí.
15.6.2022 12:56 - Merlin
LokiB píše:
Mě překvapilo, že jsou tam na zástěně i Jména, to bych asi často nevyužil. Asi že je tam hodně místa, nakonec, že jo.


Třeba je tam proto, když se GM hráč nečekaně zeptá na jméno nějaké bezejmenné postavy a on už použil názvy všech léků, které v místnosti viděl.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071388006210327 secREMOTE_IP: 3.144.25.74