sirien: věřím, že většina GMů nemá dopředu připravených moc informací, které by NPCčko mohlo říc i při výslechu svědka, a i ty zajímavé a podstatné vymyslí až když se to samo řeší / hráči se ptají.
Mluvím o tom, že mám ve hře NPCčka, která reálně mají "velmi rozsáhlé znalosti, které mohou být pro hru ať už nyní či v budoucnu důležité". Ale nemám je nějak sepsané, mám o nich povědomí,
Když se hráči zeptají: "Hej a co ten Žižka, není už nějak starý a nemocný?" tak jim toho na dané téma mohu říc dost, aby to bylo zajímavé a aby to reálně později vstoupilo do hry jako podstatná informace, třeba využitelná při plánování akcí nebo celého tažení.
Když se nezeptají, tak můžu, když budu mít aktuálně pocit jak moc jim to chci předat, nechat NPC, aby o tom začal sám, celkem přirozeně. jenže takových věcí jsou desítky. a způsob hry, kdy budu já přemýšlet, co z toho kdy sdělovat (když pro to není nějaký specifický důvod), není pro mě pohodlný.