ShadoWWW píše:
Ale v této 5.5E? Zatím nic nevidím a všechny novinky jsou jen nudné parametrické změny, občas řekl bych i k horšímu
Jako chápu to, jak to vidíš, i když osobně to mám dost odlišně - výhoda/nevýhoda pro mě byla nudná mechanika, která nepřinášela pozitivní ponoření do hry, jen nutnost si nelogicky házet 2x - ve fikci bys na ty dva hody těžko hledal odůvodnění, takže to byla opravdu jen matematická mechanika, jak dosáhnout nějakého % výsledků. Opravdu nic, kvůli čemu bych 5E měl chuť hrát.
Že je to mechania z designového pohledu elegantní, sjednocující, jednoduchá ... je něco, čemu silně zatleská herní designér (a má pravdu) ... pro mě, jakožto hráče to nebylo lepší než kdyby mi dali +X/-X. Což vyplývá s toho, že mě samotné házení kostkou nebaví a tady musím házet 2x :(
Můj pocit je, že za a) ano, moc chtějí vydat novou edici a napakovat se. za b) nová edice posouvá DnD ještě více do high-fantasy vod ... tím, že (aspoň z popisů z videí a v postech na DnD) dávají postavám větší power (více efektů, více vždy dostupných kouzel, více možností použití za den zadarmo atd) tak ubyde "hluchých kol", kdy jediným výsledkem je, že se útok netrefil, nebo trefil za pár životů. Postavy budou častěji dělat "cool věci" ... a možná budou i boje kratší (za mě plus).
Je to spíše "začišťování, ladění, posilování a vyleštění", než úplně nová edice ... ale to mi přijde pochopitelné. Vy byste byli raději, kdyby 5E úplně zahodili a udělali něco zcela nového, mechanicky nekompatibilní, jako třeba PF2E v 1E? Nemyslím, že by to hráči 5E ocenili.
Pro mě není nová edice DnD důvodem k přechodu z jiného systému na DnD. Ovšem kdybych DnD hrál, tak mi (zatím) přijde, že bych z 5E na novou edici přešel určitě. Přijde mi, že bude na hraní zábavnější.
Druhý efekt ovšem je, že tohle se dá udělat tak maximálně jednou. Znovu už tímhle způsobem DnD nevylepší. Takže z dlouhodobého pohledu je otázka - co s tím budou dělat za 10 let dál?
Necromancer píše:
A potom, jak ti tu všichni okolo připomínají, je tu aspekt roleplayingu, který je celkem důležitým prvkem všech roleplayingových her. To, že ty osobně mu nepřikládáš tak velký důraz, vypovídá o tvém pohledu na věc (který fr respektuju, taky to tak někdy mám), nikoli o skutečné povaze věci.
Všichni = 2 ;)
Není to o tom, že já RP nepřikládám důležitost, o mě fakt nejde ... podle mě mu ale nepřikládá takovou důležitost WotC - a můj dojem je, že vycházejí ze znalostí svých hráčů. Že ten efekt hloupého "okecávání" odložení výběru subclassy bude vadit jen malému množství hráčů - jistě, budou takoví, budou hlasití, reddit jich bude určitě plný a bude to vypadat jako velká bouře ... ale bude to spíše bouře ve sklenici vody. To, jak se dnes DnD nejčastěji hraje, to zjevně podle autorů nezasáhne. Mýlí se? Nevím, třeba jo.
Tedy tradeoff zásahu do RP rybníku vs jisté benefity družiny, které spíše ocení to, že si budou subclassu vybírat všichni ve stejný moment, určitě zvažovali ... a rozhodli se takto.
No nic, k tému to ode mě stačilo.