Kultura

Autorská citace #81
24.10.2024 16:23 - York
Zrovna pokud jde o vyvážení bonusů, tak napsat pravidlo, podle kterýho si rozdělíš určitej počet bodů do rasovejch bonusů je fakt triviální. Například: "+2 do jedné vlastnosti nebo +1 do tří".
Autorská citace #82
24.10.2024 16:30 - cyrasil
York píše:
Jen tak namátkou světy, ve ktejch jsou elfové: Warcraft, Warhammer, Lineage, Sapkovski, Elder Scrolls, RuneScape... Tj. do core rulebooku DnD přidáme elfy ze všech těhle světů (a mnoha dalších) a uděláme jim statistiky a nějaký mechaniky na míru, aby to hráči, kteří si v nich chtějí zahrát, měli oficiálně posvěcený?


O ostatnich svetech nemam moc velke povedomi, ale elfove v Elder Scrolls, Warcraftu a Warhammeru jsou jen mistni variaci High/Wood a pripapdne Dark elfu a zadne vlastni mechanicke varianty (nad ramec tech zminenych) nepotrebuji.
Autorská citace #83
24.10.2024 16:35 - York
cyrasil píše:
elfove v Elder Scrolls, Warcraftu a Warhammeru jsou jen mistni variaci High/Wood a pripapdne Dark elfu


Třeba Warcraft: High Elf, Night Elf, Blood Elf, Void Elf, Nightborne. High Elfy ti, dejme tomu, uznám, ale ten zbytek fakt ne.
Autorská citace #84
24.10.2024 16:46 - LokiB
Ale i tak je to přeci ... jak to říc slušně. High elf u Tolkiena nemusí být vůbec to samé jako High elf ve Warcraftu nebo ve fantasy podle středověké germánské mytologie, kde jsou elfové potměšilé svině.
Autorská citace #85
24.10.2024 16:54 - cyrasil
York píše:
Třeba Warcraft: High Elf, Night Elf, Blood Elf, Void Elf, Nightborne. High Elfy ti, dejme tomu, uznám, ale ten zbytek fakt ne.


A rozvedes to i nejak nebo si mam duvody domyslet?

Kdyz vezmu ten DnD high elf archetyp (a tomu prizpusobene bonusy) -> vysoka inteligence, dlouhovekost, ucenci, zdatni v magii, obecne spise obratni nez silni (coz plati teda pro vsechny elfy)

Warcaft: Blood, High elfove, nightborne jsou mechanicky presne tohle.

Kdyz vezmu DnD wood elfy, tak jsou to spise stopari/lucistnici/prirodne zamereni

Aka high elfi Rangeri z Warcraftu

V pripade night elfu muzes pouzit oboje v zavisloti na konkretni postave.

Jedini void elfove maji ten svuj gimmick s voidem, ale ti stejne tvori oproti tem vsem ostantim druhum elfu tak bezvyznamnou skupinu, ze opravdu netusim proc je vubec resime. Pointa je, ze pokud mas v core rulebooku Wood/High Elfy, tak tim pokryjes drtivou vetsinu elfi populace ve warcraftu.

To same TES a Warhammer (High Elfove jsou prekvapive High Elfove a Wood elfove jsou opet Wood Elfove). Trochu originalnejsi jsou snad dark elfove.
Autorská citace #86
24.10.2024 17:03 - LokiB
Četl jsem si charakteristiky Wood elfů z 5E PHB ... vlastně tam o nich neříkají vůbec nic zajímavého, nic, co by je pro hraní charakterizovalo, jen ospravedlnění některých rodových bonusů.

JaD je v tomhle pro mě aspoň lepší, že neanticipuje lesovitost, ale říká jim rovnou, což bych použil také, Divocí elfi. Stejně tak ti Vznešení. V tomhle je JaD na míle před DnD 5E a dává to rozlišení aspoň nějaký smysl. A to i když se to do mého světa zrovna hodit nemusí, tak se tím dá aspoň inspirovat jak a proč to rozlišení dělat.
Autorská citace #87
24.10.2024 17:18 - York
cyrasil píše:
A rozvedes to i nejak nebo si mam duvody domyslet?


Za prvé je jich víc a Gergon chtěl každou variantu mechanicky odlišit. Když mi řekneš "tihle jsou jako high elfové a tihle taky", tak jsi to mechanicky neodlišil. Navíc popravdě bys mě tím jako hráče moc nenadchnul, kdybys mi řekl, že vlastně hraju wood elfa. Já nechci hrát wood elfa, já chci hrát blood elfa.

Za druhé třeba night elfové: Umí se skrýt ve stínech, mají bonusy podle toho, jestli je den nebo noc. Blood elfové: Mají hlad po magii, dokážou vysávat magii z aktivních enchantmentů nebo magickejch tvorů.

Kde tohle máš v těch tvejch defaultních high a wood elfech?
Autorská citace #88
24.10.2024 17:44 - chrochta
Rozšiřující "rasové" příručky by byly asi nejlepší. Chceš elfa, ale jiného, než je v PHB? Je tu "Complete Elf", kde máš vše z Forgotten Realms (včetně okřídlených avarielů), Eberronu (valenarští a aerenalští jsou super - a co teprve drowí vulkórité), Dark Sun (ti mají s ostatními společné zřejmě jen ty špičaté uši), Mystary (stínoví elfové, v Glantri je zajímavá politika, v Duté zemi jsou zase různí divňousové zachránění bohy z hroutících se společenství), Greyhawku (divocí elfové grugachové)... plus pár dalších, nově vytvořených (žeby asterionští pouštní elfové a horští elfové?).

Plus to zkombinovat s "rasovými"/ "etnickými" příručkami vázanými na konkrétní herní prostředí, jako byly Rasy Faerúnu pro Forgotten Realms a Five Nations pro Eberron.
Autorská citace #89
24.10.2024 17:50 - York
Chrochta: To rozhodně zní jako dobrej byznis model. Když by hráči chtěli hrát třeba na Eberronu, museli by si koupit "Complete Elf", "Complete Gnome", "Complete Halfling" a tak dále :)
Autorská citace #91
24.10.2024 19:21 - Gergon
LokiB píše:
protože třeba zde je to přeci jen debata lidí, co nejsou jenom hráči, ale co se o RPG zajímají i v širším kontextu. Například s různými pohledu na to, jak je správně věci dělat.

Já nerozporuju tuto debatu, je mi jasné že to lidi tady baví, já pouze odpovídal Sirienovi na jeho komentář jestli Wizardi někdy vydají něco co se mi nebude líbit =) a vysvětloval jsem svůj přístup k DnD a RPG všeobecně. Ale je mi jasné že mnoho lidí to má jinak.
Autorská citace #92
24.10.2024 22:04 - chrochta
York: Ne, stačí si koupit Five Nations :)

Přečíst si, prosím, i druhý odstavec.
Autorská citace #93
30.10.2024 08:10 - Chyba
Free DMG je venku a není tam nic moc co by nás do JaD mohlo zajímat (co už není z 2014).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079438209533691 secREMOTE_IP: 3.231.219.178