Loki: puristicky, nějaká akce míření atp by měla dávat bonus ke střelbě. Mike to přímo kdysi pradávno dával i jako příklad rozdílu mezi situací vhodnou pro jedno a druhé - někdy kdy 5e bylo ještě mladé a autoři ještě mysleli že se tam s bonusy nějak pracovat bude. (jak říkal Mike jinde, s 5e vytvořili něco tak nového, že sami moc nechápali jak funguje oproti jiným edicím a trvalo asi dva roky než si to sedlo a oni sami pevně uchopili jak to běží, kde to má silné stránky a kde praskliny. Tohle je mimochodem zajímavý fenomén, který ale nevím jestli jde vůbec předat někomu kdo to tehdy nesledoval Real time)
Nicméně pozdější vývoj ukázal, že hráči o ty bonusy fakt nestojí a i když je snadné je dávat, tak preferuji Výhody i tam kde byl původně zamýšlený bonus.
Přitom je zjevné že jde o fenomén spojený s průběhem hry. Statických bonusů (z magických předmětů atp.) tam je plno a jsou v oblibě jako všude jinde. Zajímavé je že u schopností hráči chtějí jednoznačně kostku, ne bonus (inspirace atp) - asi to vypovídá o zájmu o náhodu a drama na úkor jistoty.
fingerzz: situací kdy bys potřeboval stackovat výhody (a zároveň z toho měl hmatatelný benefit) je překvapivě málo, takže to není moc reálný ale spíš teoretický a v praxi neexistující problém. S těmi bonusy pak víc výše - když bys jich měl víc, dostaneš místo toho výhodu. Když ne, tak ty případy kdy by se to projevilo (změnilo neúspěch na úspěch podle hodu) jsou tak řídké, že to hráčům nestojí za to to pořád řešit. Tady zastánci bonusů zdá se mi hrozně podceňujou, jak moc pozornosti a času, a tím i plynulosti hry, neustálé řešení byť jen možných bonusů (a neustálá snaha vymyslet jestli se z něčeho nedá bonus získat) žere.