Kultura

fingerzz
27.4.2025 22:20
Pathfinder 2e v ČR
Příjde mi, že málo lidi nechce zkusit zahrat si Pathfinder 2e a spíš preferují zůstat u DnD5e/JaD (z hráčského pohledu). Je tam spíš neochota se naučit nová pravidla nebo prostě věří, že DnD je všecho co potřebují?
Autorská citace #41
29.4.2025 18:47 - York
Aegnor píše:
Takže "po pás v bahně" a "po krk v bahně" bude oboje dávat stejný postih?


Ano, ale různý fikční omezení. Ostatně samotná mechanika výhody/nevýhody dělá přesně to samý. Silně pochybuju, že by existovaly stavy pro "po pás v bahně" a "po krk v bahně". I když je to DnD, takže úplně vyloučený to není :)
Autorská citace #42
29.4.2025 19:00 - Log 1=0
Pokud se bavíme o tak hustém bahně, že být po pás je Zadržený (což ano, pokud to má implikovat Nevýhodu na útoky, kterými to celé začalo), tak být v něm po krk znamená být efektivně Paralyzovaný. Realističtější by možná bylo mít Chycený a Zadržený, ale to by ten tvůj úvodní příklad s Nevýhodou nedával smysl.
Autorská citace #43
29.4.2025 19:26 - Aegnor
York: a kdy se teda objeví ten stackující se postih? Když budu po pás v bahně a budu mít svázané ruce (tzn. ruce mi omezuje něco jiného než nohy a tedy to jsou dva postihy místo jednoho)?
Autorská citace #44
29.4.2025 20:55 - LokiB
sirien: však já se s tebou nepřu, že bys tvrdil, že bonusy používat nejde :) jen ten příklad s krytem pro ilustraci "hráči to stejně nepoužívaj, i když můžou" není úplně košer, právě proto ,že kryt je mechanika nedobrá.

Kdyby to bylo v pravidlech hojně na místech jako je útok nebo, co já vím, DC sesílání kouzel, a hráči to nepoužívali, tak pak bych řekl, že to hráčům teda fakt nechybí a je to dokázaný :)
Autorská citace #45
29.4.2025 21:07 - fingerzz
ShadoWWW píše:
Mám rád i jiné hry, ale Wizardům se musí nechat, že minimálně 3E a 5E byly skvěle formulované a ve své době ideálně hratelné, vrchol DnDish designu.


Problém nastane v okamžiku, když WoTC začne tankovat prodeje DnD2024 až do takového dna, kde Hasbro odebere práva na vydávaní knihy. Toto je realní scénař kde několik vyvojářu oděslo ted od začátku roku.

A trošku skočím do tématu bonusy/postíhy vs ne/výhoda: pokud je hodne bonusu/postíhu podobné například +-2 tak je to snadné si zapamatovat protože je tám hodně různé věci co může ovlivňovat. Co se týče ne/výhod tak jen z těch dvou dostaneš a další věci už nemůžeš dostat.
Autorská citace #46
30.4.2025 01:44 - sirien
Loki: puristicky, nějaká akce míření atp by měla dávat bonus ke střelbě. Mike to přímo kdysi pradávno dával i jako příklad rozdílu mezi situací vhodnou pro jedno a druhé - někdy kdy 5e bylo ještě mladé a autoři ještě mysleli že se tam s bonusy nějak pracovat bude. (jak říkal Mike jinde, s 5e vytvořili něco tak nového, že sami moc nechápali jak funguje oproti jiným edicím a trvalo asi dva roky než si to sedlo a oni sami pevně uchopili jak to běží, kde to má silné stránky a kde praskliny. Tohle je mimochodem zajímavý fenomén, který ale nevím jestli jde vůbec předat někomu kdo to tehdy nesledoval Real time)

Nicméně pozdější vývoj ukázal, že hráči o ty bonusy fakt nestojí a i když je snadné je dávat, tak preferuji Výhody i tam kde byl původně zamýšlený bonus.

Přitom je zjevné že jde o fenomén spojený s průběhem hry. Statických bonusů (z magických předmětů atp.) tam je plno a jsou v oblibě jako všude jinde. Zajímavé je že u schopností hráči chtějí jednoznačně kostku, ne bonus (inspirace atp) - asi to vypovídá o zájmu o náhodu a drama na úkor jistoty.


fingerzz: situací kdy bys potřeboval stackovat výhody (a zároveň z toho měl hmatatelný benefit) je překvapivě málo, takže to není moc reálný ale spíš teoretický a v praxi neexistující problém. S těmi bonusy pak víc výše - když bys jich měl víc, dostaneš místo toho výhodu. Když ne, tak ty případy kdy by se to projevilo (změnilo neúspěch na úspěch podle hodu) jsou tak řídké, že to hráčům nestojí za to to pořád řešit. Tady zastánci bonusů zdá se mi hrozně podceňujou, jak moc pozornosti a času, a tím i plynulosti hry, neustálé řešení byť jen možných bonusů (a neustálá snaha vymyslet jestli se z něčeho nedá bonus získat) žere.
Autorská citace #47
30.4.2025 10:49 - cyrasil
RoVan píše:

Mně strašně vadí nastavení skillchalanges a jak obtížnosti roustou s postavami. To je věc co v TTRPG nepřekousnu.


Tohle neni az tak uplne pravda. Skill DCcka nastavujes dvema zpusoby
1) Simple DC - ta jsou fixni: takze napr. prelezt cihlovou stenu, balancovat na rimse, prejit ledovou plochu ma vzdy stejne DC nezavisle na levelu.
2) DC by level - ta uz nejsou fixni, ale pouzivaji se pro "cile s levely" - takze Recall knowledge na level 1 goblina ma jine DC nez recall knowledge na level 15 Demona. Pripadne identifikace level 1 magickeho mece vs level 10 mece. Ani jedno nezalezi na levelu postavy ktera ten check dela.
Autorská citace #48
30.4.2025 12:16 - RoVan
cyrasil Koukám na to do pravidel a máš pravdu. Budiž jim to tedy odpuštěno. Uvažuju, proč to tak mám zafixované. Možná to mám možná od PF lidi na YT, kteří to odvozují od úrovně postav(?).
Autorská citace #49
30.4.2025 12:19 - Aegnor
Tak ono docela dává smysl, že při reálném hraní budeš nejčastěji potkávat ty obtížnosti poblíž tvého levelu - obzvlášť když jde o nějakou railroadish streamovanou hru.
Autorská citace #50
30.4.2025 12:46 - cyrasil
Aegnor: tak tak, asi jsem mel spise napsat "primo nezalezi". Samozrejme cim vyssi level jako hrac mas, tim min potkavas tech level 1 goblinu a tim vic tech level 15 demonu.

Jinak jsem jeste nezminoval combat skill checky jako grapple, trip apod. Ty jsou dany statama nepritele (konkreten saveama). Takze opet, vyssi level skupiny -> potkavas silnejsi monstra -> checky maji vyssi DC (ale opet to primo nezavisi na tvojem levelu).
Autorská citace #51
30.4.2025 12:59 - RoVan
Aegnor: Ono by to nebylo ze streamu (nesleduji),ale spíš nějakého videa o designu nebo o systémech. Nebo je to nějaká falešná vzpomínka.

To, že postavy na vyšších úrovních potkávají vyšší obtížnosti je normální, jen tady k tomu zjevně přidali "úroveň překážky/výzvy/protivníka."

PF2 jsem křivdil a asi nemá v srdci RQE, možná ho zkusím v další sezoně nahodit na otevřenou hru, ať máme nějakou variantu k rules-light systémům.
Autorská citace #52
30.4.2025 13:00 - sirien
Neměl by mít lvl 10 démon snaží DC na recall knowledge než lvl 1 démon?
Autorská citace #53
30.4.2025 13:03 - cyrasil
Sirien: recall knowledge na level 15 Demona tedy "Co vim o tomhle level 15 demonovi?".
Autorská citace #54
30.4.2025 13:08 - sirien
No právě. O Belzebubovi se toho ví značně víc než o nějakým tamtom podržtaškovi ze třetího kruhu pekla ne?
Autorská citace #55
30.4.2025 13:20 - cyrasil
Vi radovy low level vesnican vic o no name goblinech/orcich/vlcich/impech a jine low level haveti se kterou se pravidelne setkava, nebo o balorovi/lichovi/Star Archonovi o kterem slysel mozna random pohadky v kostele?

Belzebub jakozto konkretni unikatni jedinec neni uplne stastny priklad, ale pokud mas prave nejake unikatni exemplare daneho monstra (takze ne jen obycejny lich ale Vecna, ne obycejny upir ale Strahd), tak muzes pouzit "very easy" az "very hard" modifikatory na to obecne DC (A uprimne spise ty tezsi. To ze upiri umi X a Y je obecnejsi (edit: z globalnioh hlediska. Pokud zijes zrovna ve vesnici, kterou Strahd spravuje tak to bude asi trosku jinak.) a tudiz beznejsi znalost nez ze Strahd k tomu umi navic i Z).
Autorská citace #56
30.4.2025 16:49 - fingerzz
sirien píše:
Neměl by mít lvl 10 démon snaží DC na recall knowledge než lvl 1 démon?


Proč by měl snaží DC když je to uplně jiný DC od sebe? Jasně můžeš mít snažší DC pokud máš Demon Lore nebo něco v tom stylu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.061185836791992 secREMOTE_IP: 18.97.9.169