RPG odborně

Alnag
3.8.2007 10:07
Jako doušku za mou přednáškou na Gameconu a díky příležitosti, která se naskytla, pár fakt o prodejnosti různých RPG... Nejlépe prodávaná RPG za květen 2007
Autorská citace #41
10.8.2007 11:31 - Dalcor
A teď zase vystartuju já. Rytíři nWOD není žádnej kulhánek. naopak ve starém Wodu se hráli SUPERHUMANS. Ve starém wodu ty tlaky na hráče "nikdo tě nemá rád" moc nebyli, naopak lidskej potěr byl ještě větší geek než COM 1 v d20. A ano hrál jsem obojí. I jakž takž četl.
Autorská citace #42
10.8.2007 12:02 - Sosáček
Alnag: asi jo.
Rytir: no, priznam se, ze podobne jako dalcor si taky nepredstavuju wod jako kulhanka, a autori podle doprovodnych textu taky ne. v upirim demu (ukazove pribehy, super vecicka) rikaji "tohle je hra o osobni melancholii a ne akcni film, takze se v bojovych scenach mirnete".
Autorská citace #43
10.8.2007 12:09 - Dalcor
Na druhou stranu ale, milý Hrnečku, to jde taky tak :))
Autorská citace #44
10.8.2007 12:14 - Alnag
Já teda taky nevnímal WoD jako Kulhánka, ale zase chápu rytíře, nebo jiné lidi, kteří to tak vnímají. Ono přiznejme si, tak hra se tak hrát dá. Je velmi pravděpodobné, že ji tak tvůrci nezamýšleli, ale soudě dle různých narážek a vtípků ji tak možná část lidí hraje. Nemyslím si, že je na tom něco až tak špatného. Prostě každému co jeho jest.
Není důvod se kvůli tomu startovat a myslím si, že v pohodě můžeme všichni žít v míru a harmonii, každý si najde to své, hraje to tím způsobem, který mu vyhovuje a občas se o ten svůj pohled podělí na internetu. Když to nebudete brát dogmaticky, že je jen jedna správná cesta, jak se to dá dělat, svět bude mnohem klidnější místo.
EDIT: Dalcor byl rychlejší... já tady psal zas román. :-(
Autorská citace #45
10.8.2007 12:17 - Argonantus
Dokonce myslím, že síla dobrého světa je právě v tom, že se to dá pojmout mnoha způsoby. Jinak z toho těžko může být masová záležitost.
Autorská citace #46
10.8.2007 12:25 - andtom
Argo a nebojíš se hrát ve světě hodně ukotveném v reálné historii? Třeba že nejnovější výzkum odhalí něco, co je v rozporu s něčím klíčovým, co jsi nafabuloval. I když ono to riziko nějakého klíčového objevu co postaví věci na hlavu asi není moc velké, ale jeden nikdy neví. Jak by ses s tím vyrovnal? Rouboval jak to jen půjde do své hry nebo to nechal plavat?
Autorská citace #47
10.8.2007 12:30 - Sosáček
andtom: to mi pripada hodne jako hrat v koupenych hrach, ke kterym vydaji novou prirucku s necim co se ti nelibi. Proste to muzes ignorovat.
Autorská citace #48
10.8.2007 12:31 - Argonantus
Andtom:
No, můj svět je šoupnutý do fantasy od počátku; například je tam taková ta "low level" magie, jako na Ardě, nebo nestvůry(i když lidi drtivě převažují). Postavy už dějiny trochu odchýlily od normálu, takže historie je do jisté míry alternativní (což je skutečná historie de facto taky, ale nechci to zamotávat...)
Takže se nějakých objevů moc nebojím; a naopak bych měl tendenci to využít a zapojit, pokud to vypadá štěpně. Například Codex Gigas, kolem kterého vypukne za pár dní móda, už hraje v mém světě léta letoucí, a je to jasný artefakt značné ceny a různých podivností, jak se ostatně všichni mohou brzy přesvědčit...
Autorská citace #49
10.8.2007 12:41 - andtom
Aha. To mi připomělo starou PC RPG hru Darklands (na začátku nezapomenutelný ženský hlas řekne "Welcome to Darklands"), ta se odehrává v gotické Evropě šmrncnuté fantasy věcma. Já jsem právě takový opačný typ, že preferuji něco vymyšleného. Pravda, je v tom spousta reálií z naší skutečné historie, ale svět je vymyšlený. Nevím proč to tak je, přitom historii mám rád. Ale asi v tom nenacházím takovou atraktivitu, nevím. Nebo mi to příliš připomíná skutečnost, které se snažim při relaxaci hrou odpoutat (proto mě asi ani neberou vampýři v našem světě, ani postapokaliptické hry z reálného světa). Někdo holky, jiný vdolky :)
Autorská citace #50
10.8.2007 12:46 - Alnag
andtom píše:
Nebo mi to příliš připomíná skutečnost, které se snažim při relaxaci hrou odpoutat (proto mě asi ani neberou vampýři v našem světě, ani postapokaliptické hry z reálného světa).
V podstatě až na ty postapokalyptické věci bych se pod to mohl podepsat. Hrát v minulosti (zejména místní české nebo se prohánět uličkami Prahy jako upír mne kdoví proč nebaví). Dělalo mi to potíže i v Shadowrunu, když se měla hrát v Praze, tak jsem to položil. Seattle byl něco jiného, asi že je daleko a příliš o něm nevím...
Autorská citace #51
10.8.2007 12:52 - andtom
No zahrál bych si třeba ve starověkém Egyptě, neříkám že ne. V takových obdobích, které na mně subjektivně působí dobře. Tím myslím to, že mi vyvolávají příjemné pocity, Egypt mně fascinoval od dětství. Objektivně to byla jistě syrová doba, ale já se na to dívám přes jakési utopisticko-romantizující brýle nebo jak to nazvat a podprahovo mi to připomíná bezstarostnost mého dětství. Volbám co hrát myslím vládnou podvědomé pocity :)
Autorská citace #52
10.8.2007 13:03 - Argonantus
No, ona taková románská Praha má v sobě právě tu jistou míru odstupu, alternativnosti, čili jak to nazvat. Metro tam nejezdí, zubaře bych nikomu nepřál a celé to přejdete pěšky dost rychle. Ale sem tam zase prosvítá něco důvěrně známého. Most je jen kousek vedle toho dnešního, a pár zdí je totožných. Může si na ně kdokoli sáhnout. A zabitá NPC má skutečný hrob.
... ale to jsem se nějak zasnil a utekl od drsných čísel na trhu RPG.
Autorská citace #53
13.8.2007 16:05 - Alnag
Jenom poznamenám, že jsem přidal další dva zvěřejněném měsíce (leden 07 a listopad 06) a protože toho už bylo hodně, rozdělil to na roky 2006 a 2007. Jen pro fanatické účetní :-))
Autorská citace #54
14.12.2007 20:48 - Alnag
Přidány další měsíce až po září 2007 včetně. Je tam pěkně vidět ohlášení čtvrté edice (a propad prodeje D&D), nástup nových pravidel Star Wars a protože nemají zatím žádné doplňky i rychlé vyčerpání toho zájmu a tak. Zajímavé je, že se docela daří Shadowrunu...
Autorská citace #55
25.3.2008 06:27 - Fritzs
Alnag: Vono DnD se čtvrtou edicí zas na chvilu vyskočí, otázka jesi zase nespadne dolů...
Autorská citace #56
25.3.2008 08:34 - Alnag
Fritzs: Upínej k tomu svou naději :)
Autorská citace #57
25.3.2008 15:49 - Fritzs
Alnag: Já tím ale nemyslím, že se sníží podíl D20 na trhu... spíš se začnou víc prodávat ostatní D20 produkty (a spolu s nimi půjdou o trochu nahoru i ne D20 věci, jako třeba již zmiňovaný Shadowrun), samozřejmě jde hodně o to, jask moc dobře přijmou 4E součásní hráči DnD, nepřijde mi pravděpodobné, že by 4E měla nějakou naději přitáhnout k RPG výraznější množství nehráčů...
Autorská citace #58
25.3.2008 15:56 - Alnag
Fritzs: Nezlob se, ale tvoje představy mi přijdou nesmírně komické. Pleteš si svoje zbožná přání s realitou. DnD jakékoliv dosavadní edice bylo vždycky tím systémem, který přitáhl k RPG nejvýraznější množství nehráčů a nevidím důvod, proč by to mělo být v případě 4E nějak jinak.
Autorská citace #59
25.3.2008 16:55 - Dalcor
Bude nějaký update?
Autorská citace #60
25.3.2008 16:59 - Alnag
Dalcor: Vzhledem k tomu, že ten časopis přestal vycházet tiskem dost pochybuji. Maximálně výroční zpráva ICv2.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19502210617065 secREMOTE_IP: 18.232.124.77