píše:
Sirien: zajímavé. Něco podobného taky dělám. začínám tím, že ze zásady nedělám kompletní postavu abych tyhle věci mohl dělat, zajímavé je, jak se pak postava mění pod rukama.
Jenže u toho vůbec nemusí zůstat. Hraješ rok s jednou postavou, už je fakt rozvinutá, ale v poslední době moc dalšího rozvoje nezaznamenala. Najednou se ve hře naskytne scéna, ve které by se Tvoje postava měla nějak rozhodnout (rozhodnutí X), protože to prostě odpovídá jejímu dosavadnímu jednání. Jenže Ty bys chtěl tu postavu zase někam posunout, třeba už dýl, jenom si zatim nevěděl jak a kam. A najednou to před sebou jasně vidíš... a prostě se za tu postavu rozhodneš
jinak, necháš jí učinit rozhodnutí Y, což Ti navíc umožní vložit do hry téma, které tam už dýl trochu postrádáš, ale chtěl bys hotam nějak dát.
Teď nastávají dvě možnosti - první, pohraješ si se stříhem a časovou linií, vložíš flashback, možná nějaký ten interní monolog (? záleží na tom jaké všechny techniky ve hře používáte) kterým ono jednání objasníš, a jede se dál, Tvoje postava de v určité rovině po nějaké nové stezce, ve hře je nové téma.
Druhá možnost - nic neobjasňuješ. ST se na Tebe podezřívavě podívá, třeba se stranou zeptá/pošle lísteček, Ty mu jen přikývneš že si všechno uvědomuješ a že to tak je. Jede se dál - ST si to může nechat objasnit hned, pokud to je hodně podstatné, nebo po hře, pokud to je něco co nemíchá celou hrou, ostatní hráči teď jen přemýšlejí o tom proč si udělal co si udělal, jejich postavy mohou pojmout podezření, nejistotu... nebo taky ne, a objasnění přijde v dilogu, když se Tě budou ptát, nebo pzoději, když se dohodneš se ST a téma vnesete do hry tak, aby se objasnilo z příběhu.
Narativní? Zajisté, v tom normálním slova smyslu. Nerativní podle toho jak mi byl doteď prezentován GNS narativismus? Nikoliv. Autor stance? Určitě (mohl by to být i actor stance, změníš jako hráč postavu a pak hraješ hry, ale Ty tím zároveň i vnášíš do hry nové téma. Samotná skutečnost změny postavy za běhu by se dala prohlásit za Autor s. ale to je diskutabilní). Metagame? Nikoliv, vše se dělo v postavě, hra běžela dál...
...podobná situace se může odehrát pokud hráči ve hře používají techniku vlastního popisu scén, kdy si z pozice postavy popíšeš nějaké dění nebo příchod novéo NPC které vnese do hry nové téma. Platí pro to úplně totéž co pro případ výše, jen se to projeví v jiné technice hry (prosím v další diskusi nezaměňujte herní techniky za herní mechaniky, je v tom doclea dost rozdíl)
Jerson: O tom to právě je, spousta lidí o tom mluví jako o postojích, jako o něčem stálém, co je pro každou hru zvlášť. Já (a očividně i lev) tvrdím, že to tak není, že
všechny postoje jsou tak nebo onak obsaženy v
každé hře a že je hráči jen střídají podle své nálady a vkusu. Proto mnohem raději než o postojích mluvím o momentálních náhledech.