RPG odborně

ShadoWWW
4.10.2011 19:11
Autorská citace #21
5.10.2011 09:54 - Jerson
to mi ostatně přijde jako dobré použití jakéhokoliv zajímavého vybavení. Vzhledem k neexistenci bonusů v Omeze to dělám úplně stejně.
Autorská citace #22
5.10.2011 10:03 - Faire
Můj problém s DnD 4 je, že svádí k vyrovnaným střetnutím. Střetnutí nejsou definována logikou příběhu, ale tak, aby odpovídaly co nejpřesněji bojovým schopnostem postav. To vytváří tlak na to, aby postava byla "správně poskládaná", měla správný build. Boje nejsou řešeny inteligentním přizpůsobením podmínek, ale pouze matematickým myšlením - jsou na úrovni komplexní deskovky. Magické předměty do tohoto stylu řešení (a la deskovka s exaktně definovanými možnostmi protagonistů) zapadají - postava musí mít správné předměty, jinak bude v boji na... houby.

Zbavení kouzelných předmetů plusek k útoku / zranění je podle mne naprosto klíčové a přenesení důrazu zpátky na schopnosti a kreativnost hráče je super. Proč kopírovat počítačové hry v tom, v čem jsou zákonitě lepší (myšleno složité výpočty bonusů, DPS/DPR...), a netlačit na to, v čem jsou lepší PnP RPG (kreativita)? Proto mi přijdou kreativní věci, které jsou domyšlené, daleko zajímavější - to se mi hodně líbí na těch Jersonových kouzelným mečích: někdo přemýšlel, jak by ovlivňovaly svět, a dotáhl to do důsledků...
Autorská citace #23
5.10.2011 10:06 - noir
Jerson: Popravdě zrovna elfí pláště jsou klasický "bonus k ukrývání", Gandalfův a Bilbův magický meč určený k zabíjení skřetů taky zlepšoval jejich boj s touhle rasou.
Autorská citace #24
5.10.2011 10:16 - Me-dea
Prosím o odkaz na originální článek. Díky
Autorská citace #25
5.10.2011 10:20 - ShadoWWW
Me-dea: tady
Autorská citace #26
5.10.2011 10:20 - Night of Triumphator
sirien píše:
S tim bodycountem by to mohlo bejt docela zábava. Jen ta představa jak by to působilo v bitvě na morálku nepřítele, kdybych někoho zabil a můj meč vykřikl na půlku bitevního pole "čtyřicet čtyři! Super! Do toho! Ještě pár těch šmejdů a máme padesátku!"


Nebylo ono něco takového v Baldur´s Gate II? Ale tam byl dost otravnej (a nějaký efekt na morálku protivníků to nemělo, za to byl +3).
Autorská citace #27
5.10.2011 10:31 - Quentin
Já se chystám na příští hře hodit do placu tyhle dva itemy. Doufám, že s nima bude sranda :)





Blood Call

Dva palce vysoký, oválný, hladce broušený rubín zasazený v kovových drápech. Místo na řetízku visí na ohořelé svraštělé kožence. Na dotek je teplý a v temnotě jemně pulsuje rudou aurou.

Item Slot: Neck
Enhancement: +2 Fortitude, Reflex, Will
Property: +10 Total Hit Points, Second Windem lze pálit dva surge namísto jednoho.

Special (DM only): Po nasazení se háčky pustí rubínu, otočí se dovnitř a zaseknou do hrudi. Ohořelá koženka se rozpadně na prach a rubín se stává součástí nositele. Při pokusu o sundání si sebou amulet vyrve z nositele nový pruh kůže namísto řetízku. Je to velmi bolestivá zkušenost. Sundání vyžaduje 3 medium checky na endurance (nebo jiný skill dokáží-li to hráči okecat), každý vydařený i nevyrařený check zraní nositele za 2d6+6 damage.

Pokud nositel klesne pod 0 hp, tak namísto "dying" padne do krvavého šílenství, ve kterém musí útočit, co nejagresivněnji do nejbližšího nepřítele, pokud dojdou nepřátele, tak do kohokoli dalšího v dohledu.

Pokud je nějakým způsobem vyléčen dřív, než zemře, tak šílenství skončí (komplikací budiž, že šílenec se rozhodně nenechá jen tak obvázat). Pokud opravdu zemře, tak amulet využije energii z krvavého boje a agónie smrti, aby se spojil se svým pánem z Propasti. Ten bude moci na jednu směnu mrtvého posednout a nabídnout jemu a jeho společníkům, že mrtvého zachrání, splní-li pro něj jeden úkol.

Přijmou-li, mrtvý se vrátí k životu s jedním Hp. Lhůta na splnění je většinou jeden měsíc. V tého době už nemá amulet dost energie na vyvolání dalšího sílenství a působí jako obyčejný magický item. Jen k pravidlu o sundání přidáme dodatek - postava po něm zemře. Při nesplnění úkolu amulet rozžhavý kůži kolem krku, odpadne s novou koženkou a postava umírá. Při splnění také vezme kůži, ale postava neumírá, jen je zraněna za 2d6+6.






Hand of the Legion

Šedá mužská ruka s modrými žílami. Potetovaná velmi drobnými runami. Vybělená vřetení a loketní kost trčí ze zápěstí jako držadlo.

Item Slot: Implement (wand)
Enhancement: +2 attack and damage
Critical: +1d8 necrotic damage per plus
Property:
Runy jsou mapa Stínopadu na území severního císařství a okolí. Navíc obsahuje označení lokace acheronského kruhu, kde se dají vyvolávat nejmocnější démoni (reading it is lvl 8 hard arcane or history check)
Nemrtví na tebe útočí až jako na posledního, pokud je někdo další živý v okruhu 20 čtverců.
+1 item bonus damage with necrotic spells

Command Undead
At-will (Standard Action)
Ranged 10, Target: One undead
Attack: Int/Wis/Cha vs. Will
Hit: You either slide target 2 squares or the target makes a melee basic attack as a free action against an enemy of your choice

Special (DM only): Ruka patřila nekromantu Elricovi, jenž se zove Legie. Pokud se ruka dostane na 20 čtverců k němu, tak na nositele bude Elric každé kolo jednou sesílat minor akci Int/Wis/Cha vs. fortitude, aby mu ruku telekineticky vyrval z držení a nasadil si ji. To mu dá přístup k nejsilnějším spellům.
Autorská citace #28
5.10.2011 12:34 - Jerson
Noir-jestli brát schopnost meče a pláště jako novou schopnost nebo bonus ke stávající se dá těžko určit. Frodo s Žihadlem nebyl lepší bojovník než ostatní hobiti, Sam místo meče občas použil pánvičku. Každopádně to není rozhodující.
Jsem stejného názoru jako Faire, vyvažovat sílu postav pomocí magických bonusů je věc,kterou čekám v klonech Diabla, ale pro RPG mi to přijde dost umělé řešení.
Autorská citace #29
5.10.2011 12:55 - noir
Jerson: Mě ani tak nešlo o vyvažování. Spíš o to, že magické zbraně a předměty vylepšující bojové vlastnosti mají oporu v jednom z hlavních inspiračních zdrojů RPG her.
Bojovat proti "pouhým pluskům" u zbraní, je myslím zbytečné - tento protivník je už pěknou řádku let mrtev.
Autorská citace #30
5.10.2011 15:34 - Colombo
Noir: pokud vím, používal Frodo (a potažmo i Bilbo) svůj mečík spíše jako detekci skřetů, než pro jeho bonus +3 vs orcs
Autorská citace #31
5.10.2011 16:25 - Jerson
noir píše:
Spíš o to, že magické zbraně a předměty vylepšující bojové vlastnosti mají oporu v jednom z hlavních inspiračních zdrojů RPG her.

To je právě věc, o které nejsem přesvědčen. Když se objevil první meč +3 s bonusem proti skřetům, dost možná to bylo inspirováno Tolkienem, ale dovozovat z toho, že Frodo měl s Žihadlem lepší bojové schopnosti (i kdyby jen proti skřetům) si rozhodně netroufám. Máš nějakou citaci v textu, která by na to ukazovala?
S Tolkienovým dílem je to jako s Biblí - člověk tam najde výklad ledasčeho. Jednou jsem narazil i na článek popisující, že v Silmarilionu jsou popsáni nanoroboti a vše jimi lze vysvětlit - od nesmrtelnosti elfů po Gandalfovu magii.

noir píše:
Bojovat proti "pouhým pluskům" u zbraní, je myslím zbytečné - tento protivník je už pěknou řádku let mrtev.

To jako že se bonusy u zbraní nepoužívají, nebo že jsou vysvětlovány jinak než jako magie?
Autorská citace #32
5.10.2011 17:52 - Ebon Hand
Já se snažím používat magické předměty jen jako koření. každý z mých hráčů touží nějaký urvat, tak proč bych mu tu třešničku nedal. Druhou věcí je, že se u nás nedají koupit, buď si je postavy někde vyrvou, nebo mají smůlu. Ještě je poslední možnost předměty směnit, ale na to jsou postavy opatrné, protože nikdo z nich neví, kolik by vlastně měli stát a pro koho jsou jak cenné.
Drtivou většinu předmětů jsme si sami vymysleli, nepoužíváme předměty z pravidel, ale je to tím, že většinou nepoužíváme ani kouzla z pravidel.

Proti inflaci magických předmětů jsem brojil již dávno na foru a dneska už na tom nějak nemám náladu. Prostě jsem proti, musí být velmi vzácné.
Autorská citace #33
5.10.2011 18:21 - noir
jerson: jen to, že současná edice DnD už předměty s pouhým bonusem k X nepoužívá.
K Žihadlu - pokud si vzpomínám, tak jím zcela nezkušený tlustý Bilbo pobil hromady pavouků. Beru to jako odkaz na Gilese a jeho meč, který učinil farmáře drakobijcem.
Autorská citace #34
5.10.2011 18:29 - Noldo2
Já nemam rád klasický boostění postav itemama, a už vůbec nemam rád svitky, lektvary, a další věci, který mi připadaj v DnD všednější než jetel... Ale líbí se mi stylové nebo dějotvorné itemy. Prostě takové, ke kterým má postava nějaký vztah (claive pro werewolfa, elfí čepel dávající ochranu proti tomu či onomu, lterý dostala elfí šlechtična na cestu, legendární Raistlinův svazek magické teorie... ).
Autorská citace #35
5.10.2011 20:46 - Jerson
noir píše:
pokud si vzpomínám, tak jím zcela nezkušený tlustý Bilbo pobil hromady pavouků. Beru to jako odkaz na Gilese a jeho meč, který učinil farmáře drakobijcem.

Mno, tak nevím, ale pavouci a drak je docela rozdíl. S mečem v ruce se větší pavouci zabíjejí rozhodně lépe než holýma rukama. A Hobit je tak víc pohádkový než Pán Prstenů. Jako argument mě to moc nepřesvědčilo.
To už bych spíše řekl, že dobrý předmět podpoří postavu, když se pokusí udělat nějakou šílenost.
Autorská citace #36
5.10.2011 20:52 - ShadoWWW
Slíbil jsem, že se k článku vyjádřím. Omlouvám se za ten wall of text.
-----------------------------------------------------------------------

Monte Cook má pravdu v tom, že poklad se stal součástí vývoje postav. Jsou stejnou samozřejmostí, jako vlastnosti, schopnosti, dovednosti nebo odbornosti. Ve střetnutích se s nimi počítá. Jdou vůbec obejít? Ano, dá se to. Buď tím, že to vezmeme jak Tolkien a pro běžné nebo neobyčejné předměty prohlásíme, že jsou jejich lepší vlastnosti dány "lepší výrobou"; nebo prostě dáme postavám pár inherent bonusů a budeme brát za magické jen vzácné (rare) kouzelné předměty a artefakty, stejně jako v prvním zmiňovaném případě.

V současném modelu ale vidím více pozitiv než negativ. Zaprvé, hráči se dřív tak jako tak dívali na kouzelné předměty do DMG a stejně je znali. A stejně jako většina hráčů má radost z toho, že jejich postavy dostaly další zkušenosti nebo cennosti, tak stejnou radost mají z kouzelných předmětů. A o radost z hraní jde přeci především. S tím souvisí i "dopisy Ježíškovi", které dávají DM jasně najevo, co si přejí hrát. V některých jiných hrách mají hráči na uspokojování svých potřeb mnohem větší pravomoci, než nějaké nenáhodné seznamy předmětů, co chtějí nalézt.

Konec konců, jsou to právě hráči, pro které jsou kouzelné předměty určeny. A není nic horšího, než kniha pravidel plná kouzelných předmětů, které stejně kvůli nevyváženosti nikdo nikdy nepoužije. Na co by byla kniha plná velmi mocných kouzelných předmětů, když by je stejně postavy do příchodu nové edice nemohli využít? To mi přijde mnohem lepší hromada předmětů, které přidávají něco málo, ale DM nemusí tápat, co postavám dát a co ne, aby se hra nezvrhla (a pak nasazovat rzivé netvory, prokleté předměty apod.). Jak už bylo někde zmíněno, není nic otravnějšího, než když u každého předmětu musí postavy hádat, o co jde.

Co se týče magických obchodů, tak v nich lze dle pravidel (updatovaných v essentials) kouupit jen obyčejné kouzelné předměty. A ty jsou slabé a je jich jen pár.

Kdo chce dát občas postavám nějaký speciální kouzelný předmět, ať jim dá vzácný předmět nebo artefakt. Ale ať pak neběduje, že udělal chybu. V Mordenkainen's Magnificent Emporium přibily vzácné i prokleté předměty, takže i oldschool si v 4E teď přijde na své.

Co může být problém, je počet kouzelných předmětů na vysokých úrovních. Někomu se to nemusí líbit asi jako to, že postavy získávají tisíce až miliony zlatých. Ale oboje se dá řešit. U kouzelných předmětů inherent bonusy a u zlatých dělením všech cen např. stem. Systém vyvážených kouzelných předmětů se dá lehce rozkolísat pomocí vzácných předmětů nebo dokonce kouzelných předmětů daných příběhem.

Co mně osobně trochu chybí u kouzelných předmětů v 4E, je trochu víc fluffu. Představoval bych si ho asi tolik, kolik je ho právě v novém MME. Ale i to nemusí každému vyhovovat, někdo si fluff raději vymýšlí sám.

Pokud se Monte Cookovi podaří dát kouzelným předmětům výrazně více tajemna, budu moc rád. Ale obávám se toho, že se to zvrhne k nevyváženému systému, kde budou zase potřeba rziví netvoři, zásoba prokletých zbraní a pravidlo "DM má vždycky pravdu, i když si hází za zástěnou".
Autorská citace #37
5.10.2011 23:23 - sirien
noir: tak pokud chceš každou elfí cetku hned považovat za kouzelný předmět, tak to pak jo. Ale v tom případě by se v té vší magii elfové nejspíš brzo utopili.

Jerson píše:
Aragorn měl prsten

Ale? Skutečně?

Faire: DnD předpokládá plynulý a relativně rychlý růst moci postavy (podobá se v tom dávným mýtickým příběhům) a ve skutečnosti to je spíš naopak - není to o tom, že by se nepřátelé zjevovaly úměrně moci postav, ale spíš o tom, že se předpokládá, že postavy samy s rostoucí mocí budou aktivně vyhledávat sobě adekvátní výzvy. Pokud jsi mág schopný sesmažit město, tak se už nebudeš chodit patlat s pár skřetama.
Autorská citace #38
6.10.2011 05:55 - Vojtěch
Nepíše se náhodou někde v DMG, že postavy bez předmětů by prostě měly být počítány jako s nižším levelem pro počítání encounteru? V Pathfinderu a 3E se s tím počítalo, ale zatím jsem to v 4E moc nehledal...
Autorská citace #39
6.10.2011 06:40 - Jerson
Co ti přijde neuvěřitelné?
Autorská citace #40
6.10.2011 07:12 - noir
sirien: Ale ony jsou magické, vždyť T. je tak dokonce popisuje - v Hobitovi, když říká, co všechno pro hobity Gandalf udělal. Vem si jiný literární fantasy svět, kde je tolik pojmenovaných magických předmětů - zkus popřemýšlet a pak mi odpověz. Pro inspiraci, tady je jejich list v LOTRovi: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Middle-earth_objects

A ano, Aragorn měl magický prsten, Barahir- vyrobil ho samotný Finrod Felagund, takže je to dokonce mnohem starší artefakt než nějaké Sauronovi Prsteny moci.

Shadowww: Líbí se mi, že někdo počítá s efektem odměny.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093209981918335 secREMOTE_IP: 3.238.62.119