RPG odborně

ShadoWWW
4.10.2011 19:11
Autorská citace #81
10.10.2011 13:06 - Colombo
neřekl bych, že se "začíná štěpit" a nemluvil bych jen o DnD komunitě. Tohle bych řekl, že je dlouhodobá záležitost související spíše s preferencemi hráčů (ono "Taktik" a "Storyteller" a "Stratég" atp.) než s nějakým vývojem pravidel a komunity.
Autorská citace #82
10.10.2011 22:30 - sirien
Ebon Hand píše:
Druhá skupina zatáčí ke značce

Pathfinder. Ke značce Pathfinder.
Autorská citace #83
11.10.2011 05:38 - Vojtěch
Colombo: Což se možná snaží cílovat ten článek o modulárnosti pravidel, co vytáhnul Alnag nedávno...

Sirien: Ne, že by Pathfinder neměl dost vlastního figurkování (jestli jsem tu narážku tedy pochopil správně), ale u 4E by taky šlo asi vypustit (I když nevím, co to udělá s tou mechanickou přesností posunů na čtvereček přesně, co je u powerů celkem důležitá).
Autorská citace #84
11.10.2011 08:09 - Jerson
Mám dojem, že hodně hráčů ani ve hře nechce mít magií jako neznámou sílu, a chtějí ji v podobě přesně definované schopnosti, kouzla,bonusu a podobně. A také chtějí jasné rozlišení, co magie je a co není, chtějí vysvětlit jak fungují efekty se kterými se setkali ve hře, klidně mimoherně a vůbec odmítají tajemno. Takže když jim pak řeknu, že nějaký efekt mohl být stejně dobře projev magie jako technologie nebo duševního postižení jejich postav, a nejen že to oni nemají jak rozlišit,ale že to nerozlišuju ani já jako GM, nedovedou to pochopit. pro takové hráče je magie prostě jen další sada pravidel, která využívají.
Autorská citace #85
11.10.2011 08:47 - Quentin
Vojtěch: Hrát 4e bez figurek moc nejde. Nebo možná jde, ale nevidim důvod, proč rovnou nevzít jinej systém.

Jerson: S timhle jsem se nikdy nesetkal. Někteří chtějí mít představu o magii, kterou ovládají jejich postavy, ale jinak po mě nikdy vysvětlení nechtěli. Nevim, jak bych všechny ty šílenosti okecal :)
Autorská citace #86
11.10.2011 13:06 - sirien
Vojtěch píše:
Sirien: Ne, že by Pathfinder neměl dost vlastního figurkování (jestli jsem tu narážku tedy pochopil správně)

Spíš ne. Ebon psal že se hráčská komunita kolem DnD rozdělila mezi lidi tíhnoucí k 4e a na lidi držící původní koncept. Jenže to není úplně pravda - lidé držící původní koncept jsou vždycky a jsou sami za sebe - kdykoliv kdy vyšla nová edice nějaké hry, která skutečně něco změnila (WoD 3e -> WoD 4e, SRIII -> SR IV, ADnD -> DnD 3e...) tak za sebou tato nová edice vždycky nechala skupinu hráčů, která byla s původním systémem spokojená a neměla zájem se posunovat, takže jí v tomhle směru nejde dost dobře zmínit.
Komunita která se rozdělila jsou hráči, kteří stojí o posun k něčemu dalšímu - a ti se v tomhle případě rozdělili mezi hráče preferující 4e a hráče kteří tíhnou ke konzervativnějšímu vývoji, a ti se přechýlili k Pathfinderu, který na původní 3,5e přímo navazuje (ostatně se o něm občas mluví jako o 3,75e)
Autorská citace #87
11.10.2011 14:14 - Jerson
Quentine - možná je to tím,že hraju ve víceméně reálném světě a tak hráči chtějí jasné rozlišení, jestli je to pseudorealita nebo moderní fantasy. přiznám se, že nevím, ale setkávám se s tím relativně často, odhadem tak u pětiny hráčů.
Autorská citace #88
11.10.2011 16:01 - Ebon Hand
Myslel jsem to přesně jak píše Sirien, po každé významné změně v systému se rozdělí komunita na konzervativce držící se původního konceptu a skupina, která přijme inovace. Tady jsem mluvil sice jen o 4e, ale je to pravidelně se opakující věc s každým významným posunem v pravidlech. Sirien to za mě pěkně rozvedl, děkuji. To je tak, když na něco myslím, ale nechce se mi to rozepisovat..
Zas na druhou stranu mě těší, že aspoň někdo rozumí mému výtahu myšlenek. :-)
(A toho Pathfindera jsem tam úmyslně neuvedl :-)

Quentine, já se s tím také nesetkal, to je Jersonova domněnka a myslím, že jeho hráči jsou Jersonem významně názorově ovlivněni. Dokonce bych řekl, že část z nich nehráje nikde jinde než s Jersonem, takže jiný pohled neznají. Čímž neříkám, že to je špatně, pouze jiný úhel pohledu, který určitě také ovlivňuje to, že hraje ve víceméně reálném světě, jak píše sám Jerson.
Na druhou stranu by se mi do něj magie fantasy typu nehodila a už rohodně ne pod Jersonovým vedením, protože bych na všechno musel mít pravidla.. :-)
Autorská citace #89
11.10.2011 16:16 - noir
Jen pro zamyšlení. Kdybyste tvořili v "reálném" jersonovském světě tvořili zbraň typu "Kopí osudu" pomocí pravidel DnD 4e, jak byste na to šli? Mě přijde třeba bonus k diplomacii nebo nějaké rerolly k hodům na historii jako vyloženě součást kulturního dědictví té zbraně - a nějaké spory je-li to magie nebo jen pověst toho ostří jsou mi pak vlastně fuk. Ať mají hráči o čem dumat...
Autorská citace #90
11.10.2011 16:56 - sirien
Ebon Hand píše:
A toho Pathfindera jsem tam úmyslně neuvedl :-)

Si asi začnu dělat čárky, věci které úmyslně neuvádíš se poslední dobou objevují nějak často... :)
Autorská citace #91
11.10.2011 17:15 - Ebon Hand
noir: Já moc nehraji na čísla, takže by dával dvojnásobnou šanci držety uspět na různá vyjednávání, vyhrožování atd. a pak bych doplnil nějaké specifické momenty, kdy by mohlo působit podle nálady, já si to většinou nepíšu předem a až podle coloru hry třeba doplním další schopnost - např, krátký flashback do minulosti, nebo předtuchu. Prostě co se mi tam líbí dát.

Siriene, ale pokaždý mě k tomu vedou jiné důvody. :-) Asi budu zamlčovatel.
Myslím, že Pathfinder tu má dost obhájců i beze mě.
Mimochodem jsi mě tak svojí hrou namotivoval, že jsem si stáhnul Huntery a vWod ke studiu.. :-)
Autorská citace #92
11.10.2011 17:18 - sirien
Ebon Hand píše:
Mimochodem jsi mě tak svojí hrou namotivoval, že jsem si stáhnul Huntery a vWod ke studiu

Zrovna mám rozepsanej článek se scénářem k mému nejoblíbenějšímu hunterskému příběhu (Netvoři v LA), s trochou štěstí bude do zejtra dopsanej :)

a říkal jsem si že bych mohl sepsat i ty další dva - Ospalé městečko a to co jsme hráli na Dálavě
Autorská citace #93
11.10.2011 17:32 - Nachtrose
Sirien: nezapomen na legendarni magovo: "Au." ;-)
Autorská citace #94
11.10.2011 18:40 - Jerson
Ebon Hand píše:
Quentine, já se s tím také nesetkal, to je Jersonova domněnka a myslím, že jeho hráči jsou Jersonem významně názorově ovlivněni.

Naposledy tuhle myšlenku rozvedl Gurney, který se mnou ještě nikdy nehrál. A spíše s ní přichází lidé, kteří se mnou hrají na conech, kluci se mě takhle ptali naposledy před třemi nebo čtyřmi lety, pokud se nepletu.

Ebon Hand píše:
Na druhou stranu by se mi do něj magie fantasy typu nehodila a už rohodně ne pod Jersonovým vedením, protože bych na všechno musel mít pravidla.. :-)

Tohle už přeháníš, v druhé válce o svět jsem žádná pravidla pro magii nepotřeboval a fungovalo to velmi dobře.

noir píše:
Jen pro zamyšlení. Kdybyste tvořili v "reálném" jersonovském světě tvořili zbraň typu "Kopí osudu" pomocí pravidel DnD 4e, jak byste na to šli? Mě přijde třeba bonus k diplomacii nebo nějaké rerolly k hodům na historii jako vyloženě součást kulturního dědictví té zbraně

Osobně bych asi dal bonusy na sebedůvěru a reroll veškerých hodů, kdy bude majitele někdo přesvědčovat o mírovém postupu, zatímco on bude chtít prosadit válku. Pro hody na diplomacii a historii nevidím opodstatnění, na druhou stranu nevím o nikom kromě Hitlera, kdo by Kopí Osudu tak moc chtěl.
Autorská citace #95
11.10.2011 18:57 - Colombo
A proč nutně dávat nějaké bonusy? Proč z toho rovnou neudělat story-driven item?
Autorská citace #96
11.10.2011 20:36 - Jerson
Nevím co všechno je možné v DnD4e, takže proto. Jinak si myslím, že pokud se bude o Kopí osudu tradovat, že jeho nositel nemůže být poražen v boji, tak už jen tento samotný efekt bude mít docela velký vliv na hru, zejména když v první bitce bude dotyčnému přát štěstí.
Autorská citace #97
11.10.2011 22:02 - ShadoWWW
Plánuje se update rarity systému.
Autorská citace #98
11.10.2011 22:31 - Alnag
ShadoWWW: Jak vidíte, Wizardi se nepoučili a nyní zjistili, že i Essentials vydali ve spěchu. Ach jo. Opravdu rád bych si koupil nějakou ultimátní 4E pravidlovou příručku po které už se nebude opravovat (nebo ne tímto stylem).
Autorská citace #99
11.10.2011 22:40 - Nachtrose
Mne osobne prijde cely ten rarity system postaveny na hlavu. Uznavam, ze mocne veci treba nejak omezit, ale ne za cenu, ze to bude nabouravat logiku hlavne vydanych svetu. Osobne mam na mysli Eberron, kde magie sama nahrazuje technologii a o magotepce pomalu zakopavate na kazdem rohu. To opravdu Mistri Tvurci z rodu Cannith, jenz staveji zivouci a myslici stroje, ci gnomsti inzenyri ze Zidalga, kteri buduji ohromne elementalni galeony... to opravdu nikdo z nich neni schopen udelat vecnou kridu( uncommon, aspon posledne, co jsem koukal )?
12.10.2011 06:10 - Vojtěch
Paizo se také hrabe v pravidlech, ale zatím neoficiálně formou playtestů. Třeba teď nedávno vyrobili nově napsaná pravidla pro stealth skill, ale potom už se na fórecho volalo dlouho. Možná bude zajímavé sledovat, jakou formou budou změny aplikovat oni... jestli najdou nějaký lepší model.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091203927993774 secREMOTE_IP: 3.235.130.73