RPG odborně

ShadoWWW
20.12.2011 17:16
Autorská citace #1
20.12.2011 17:16 - noir
Proboha, proč furt vytahuje věci, které dneska už nikdo neřeší? Zdá se mi, že nevymýšlí pátou edici, ale základnu na Marsu...
Autorská citace #2
20.12.2011 17:53 - sirien
Může mi to prosím někdo přeložit z Monte Cookštiny do nějakého jazyka, který ovládám buď já, nebo aspoň Google Translator? Protože upřímně, čet sem to dvakrát a nemám nejmenší tušení, co se sakra snaží sdělit (kromě toho že neumí položit rozumně zformulované otázky)
Autorská citace #3
20.12.2011 17:56 - Sosáček
Ta pata edice bude jeste sranda.
Autorská citace #4
20.12.2011 18:00 - Gurney
sirien píše:
Může mi to prosím někdo přeložit z Monte Cookštiny do nějakého jazyka, který ovládám buď já, nebo aspoň Google Translator?...

Stejný dojem. Jestli to má nějakou pointu, tak mi totálně ušla.
Autorská citace #5
20.12.2011 18:38 - wlkeR
Jáá... jsem četl originál, a přinejmenším bych ho nepřeložil jako "přikývnutí na realismus," páč pod takym slovnim obratem si nedovedu představit vůbec nic. Narozdíl od "Nod to realism."

Já na tohle nadávat nebudu, páč jde o věc, se kerou mam problémy a kerou řešim způsobem, že buď o tom Cook napíše (jakkoli nejasně), nebo už napsal a já jen zapomněl, že jsem to četl. Nemluvě o tom, že část prostě vykrádam, jak už se to tak dělá.

Pointa článku je v tom, nakolik jsou lidi se ochotný v rámci zákona zachování realističnosti nadrtit 3E pravidla pro Grapple. Ne? Taky bych řek. 4E má svý vlastní vychytávky (o kterých pochybuju, že je Cook zná, ale whatever, problém je to dost obecnej) a současným cílem je - překvapivě - aby se hra hrála dobře.

Jen se do toho musí nějak vpasovat komerční zájem WotC. Hmmm.
Autorská citace #6
20.12.2011 19:49 - Gurney
wlkeR kýblohlav píše:
Já na tohle nadávat nebudu, páč jde o věc, se kerou mam problémy a kerou řešim způsobem, že buď o tom Cook napíše (jakkoli nejasně), nebo už napsal a já jen zapomněl, že jsem to četl.

Tak jestli si z toho dokážeš vybrat něco konkrétního, tím líp pro tebe, já bych nespoléhal na Cooka a zkusil tady hodit do placu nějaký dotaz nebo rozjet diskuzi.
Autorská citace #7
20.12.2011 20:34 - sirien
wlkeR kýblohlav píše:
Pointa článku je v tom, nakolik jsou lidi se ochotný v rámci zákona zachování realističnosti nadrtit 3E pravidla pro Grapple.

Pointa článku je v tom, že MC pořád ještě neslyšel nic o věcech jako "sjednocené mechaniky"? Hm. Jakub má pravdu, ta pátá edice ještě bude sranda.
Autorská citace #8
20.12.2011 21:19 - wlkeR
Sirien: Podle mě mechaniky ještě nejsou sjednocené dostatečně :) Ovšem o tom co ví nebo neví MC se hádat nebudu.

Gurney: Konkrétního... Já bych řek, že Cook se snažil vyjít z něčeho, čim by na sebe nepoštval komunitu. Že to byl krok absolutně blbým směrem, to je vidno z této diskuse. Že v tom pokračuje mě fascinuje, asi jako když sleduju čéka se promenádovat po rozpálenym uhlí. Naprosto chápu znechucení komunity rejpáním se v NĚJAKÝCH možnostech NĚČEHO, o čem se spekuluje jako o 5E. 4E za svůj (krátký) čas viděla příliš mnoho errat, a všechno nasvědčuje tomu, že s ní není spokojenost ani u Wizárdů. Takže se nedivim ani těm spekulacím.

Čemu se divím je, kolik nápadů a ... jak to říct ... směrnic jsem z těch článků nabyl. Je teda pravda, že co já vyjádřil jednou větou tak Monte rozmáz na článek, ale aj tak, něco na tom je. Víc o tom možná popovídám, až ten můj mod protáhnu faktickým playtestem (a že družina reaguje podobně jako vy tady). Tož asi nikdo nemá rád změnu, kór když do ní narval čas a peníze. Ale hej, 4E pravidla jsem pro naší bandu koupil já, a já investoval čas do rejpání se ve věcech na 4E, co mi nakonec nesedly.

Takže, um, jasně. Jdu radši spát.
Autorská citace #9
20.12.2011 22:23 - skew
Nebo jsou tyhle články marketingovej tah. Čím víc jich čtu, tím víc jsem zvědavej, co vyleze wizardům z dílny.

Nevím, neřekl bych, že je to irelevantní / vyřešená otázka, ale pokládá ji divně. Jakoby čekal, že hráči budou naštvaní, tak se ptá opatrně - tak opatrně, že ani není jasný na co.
Autorská citace #10
20.12.2011 22:38 - sirien
skew píše:
Nebo jsou tyhle články marketingovej tah. Čím víc jich čtu, tím víc jsem zvědavej, co vyleze wizardům z dílny.

Čim víc čtu odněkud někam směřující úvahy Robina D. Lawse, tak jsem víc a víc zvědavej, co vyleze z jeho dílny.
Čím víc čtu Monte Cookovy úvahy motající se v chaotickém kruhu odničeho k ničemu a potápějící se do pohyblivého písku vlastní rozporuplnosti, tím menší mám zájem o cokoliv co by z toho mělo vzejít. Popravdě netrpět absolutní nudou na hodině, tak sem už tenhle poslední článek ani nečetl, protože všechny ty předchozí byly naprosto totéž.
Autorská citace #11
21.12.2011 08:37 - Me-dea
Kuchař Zott (Cook Monte) se snaží svými články vysondovat, o jaký druh hry má komunita zájem. Protože nemá sebemenší představu o tom, jak by měla 5e vypadat. Alespoň já z toho mám takový (silně nepříjemný) pocit.
Autorská citace #12
21.12.2011 09:54 - Wild West
Píše:
Vy a já se můžeme dívat na životy odlišně (vy můžete stát o vysvětlení hodně, zatímco mě to nemusí zajímat vůbec) a to je v pořádku.


Tato věta říká vše.
Čtu nesprávný článek, určený někomu jinému.
Autorská citace #13
21.12.2011 10:29 - alef0
Tiež mám pocit, že Cook špiritizuje o odvekej dileme ,,koľko mechaník nahádžeme do systému vs aké realistické to má ešte byť." a o klasickom folklóre, kde snaha o realistickosť je vyvažovaná tonami a tonami a tonami mechaník (porov. GURPS vs AD&D).

Čo nerozumiem je, prečo robí Monte Cook anketu -- veď oni musia vidieť výsledok resp. mať nejakú dizajnérsku líniu. Pýtať sa komunity v takomto malom rozsahu na fundamentálnu filozofiu hry mi príde síce populistické, ale zvláštne. (,,Tak čo, chlapi, chcete to mať ako FATAL alebo ako Střepy?") Alebo ju majú, a hlasovanie je ako za volieb 1987.

Ale ktovie, možno sa celé D&D rebootne a vypadne z toho moderná hra bez príťaze histórie, lebo zatiaľ to tak vyzerá.
Autorská citace #14
21.12.2011 12:58 - sirien
alef0 píše:
o klasickom folklóre, kde snaha o realistickosť je vyvažovaná tonami a tonami a tonami mechaník

Jenže tenhle problém je už dvacet let přežitej, zemřel s druhou generací RPGček. Třetí generace se od toho problému v době svého zrodu distancovala a později ho rozřešila vlastními přístupy pravidlové kompaktnosti a sjednocenosti mechanik do úrovně kdy v nich můžeš intuitivně improvizovat.
Srovnej ADnD se STs nebo GURPS s Fate. ADnD&GURPS, typické systémy druhé generace, navalovaly jednu mechaniku na druhou - jejich snaha o realističnost nejvíc připomínala hromadění nesouvisejících záplat. STs jako startovní systém III generace a FATE jako poměrně vyspělej systém třetí generace tenhle problém řešej naprosto automaticky, aniž by se s ním nějak hlouběji zabývaly - unifikované, přehledné mechaniky s jasným a čitelným [matematickým] jádrem umožňují hráčům reflektovat jejich úroveň požadované realističnosti bez nejmenších problémů, aniž by k tomu byly tuny specializovaných mechanik.

Jediné co Monte svými úvahami demonstruje je to, že je myšlenkově zaseklej na úrovni vývoje, která byla před dvaceti lety - v tomhle kontextu je představa, že V edice DnD bude v jeho režii nebo pod jeho vlivem dost děsivá myšlenka.
Autorská citace #15
23.12.2011 06:12 - Vojtěch
Je možné, že by tak nějak oklikou sondoval, jestli se nostalgickým živlům v komunitě nestýská po něčem podobném?
Autorská citace #16
23.12.2011 06:43 - wlkeR
No zatim dostává víc kamení než chlebů. Na každej pád by konečně měl vyplivnout, kam tím směřuje. Dokud nebude nějak rozumně potvrzen/vyvrácen rumor o 5E, komunita bude nassss..štvaná.
Autorská citace #17
23.12.2011 08:37 - Vojtěch
Hele, třeba je to takový průzkumník slepých uliček po vzoru Járy Cimmrmana. Zjišťuje, jestli tudy OPRAVDU ne...

Záporná reakce je taky reakce a možná tím pomůže zjistit WotC, mimo toho, co by hráči rádi také to, co by opravdu neradi.
Autorská citace #18
23.12.2011 13:15 - skew
Vojtěch:
Nevím no, dělá to ale takovým podivným způsobem. Ve článcích chodí kolem horké kaše, nejasně formuluje problém a na konci hodí anketu s obecnýma otázkama bez návaznosti na něco konkrétního.

Navíc když kouknu třeba na minulou anketu... nevím jak to říct, ale s těma otázkama je něco v nepořádku:
Píše:
The DM is better at handling some situations than the rules.
The rules are better at handling some situations than the DM.
The game should make room for the DM to make real decisions.
The game should make things as easy as possible for the DM.
Přijde mi, jako by to ani moc nebyla záležitost vkusu, jako spíš "dobře x špatně".
Ono taky když koukneš na výsledky, 80% hlasů mají dvě (v jednom případě 3) okrajové hodnoty:
Cpt. Hindsight píše:
Wow, kdo by to řekl, valná většina hráčů si myslí, že pravidla nemůžou řešit všechno, ale něco by řešit přeci jen měla. Also, dobrá pravidla nemají omezovat DM, naopak mu mají ulehčovat práci.

Nevím, jestli jim tenhle generickej neforemnej bullshit vůbec k něčemu bude.

Proto jsem zvědavej, co wizradům vyleze z dílny. Mi zatím připadá, že to může být cokoliv.
Autorská citace #19
23.12.2011 13:33 - alef0
Lenže v tejto pozícii to vyzerá, že oni chcú sa prikloniť k nejakému oldschool, viac pravidlovo menejtonážnejšiemu systému... akurát nastane rovnaké bľakotanie ako smerom k DrD2: je to málo ako stará edícia (smrť oldschoolu!), je to málo abstraktné (WTF design 2011?), je to príliš doskovkové (smrť miniatúram).
Autorská citace #20
23.12.2011 14:04 - Vojtěch
Je otázka, jestli se nechce nějak hodně obecným záběrem vyhnout tomu, že mu budou odpovídat jen teoreticky hodně znalí hráči. Přijde mi to, že odpovědi chce spíš tak pocitové, bez přemýšlení, než na základě důkladné analýzy.

Taky ho možná najli jako kouřovou clonu ;))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083025932312012 secREMOTE_IP: 18.222.184.162