RPG odborně

ShadoWWW
24.2.2014 11:40
Autorská citace #1
24.2.2014 11:40 - ShadoWWW
Po nějaké době opět překlad aktuálního článku ze série L&L.
Autorská citace #2
24.2.2014 12:23 - Colombo
hmm, najednou mám strašnou chuť si zahrát alspoň Mount & blade s nějakým módem, co přidává magii :/
(nebo nějaké jiné RPG s dobře udělaným swordmage, třeba Morrowind...)
(když už to pnp RPG nemuzu)
Damn you!
Autorská citace #3
24.2.2014 14:55 - Naoki
takže sorcerers jsou noví psionici?
Autorská citace #4
24.2.2014 15:13 - skew
Naoki: mě spíš přijde, že sorcerers jsou více-méně staří sorcerers...
Autorská citace #5
24.2.2014 15:16 - Colombo
btw. je někde k nahlédnutí ten warrior mage?
Autorská citace #6
24.2.2014 15:17 - ShadoWWW
jj, je to, jak píše skew. I když nikdo neví, jak jsou přesně udělaní. Jsou dostupní jen pro neveřejný playtest.

Psionici přijdou do nové edice až později. (Nejdřív v roce 2015.)
Autorská citace #7
24.2.2014 15:25 - ShadoWWW
Colombo píše:
btw. je někde k nahlédnutí ten warrior mage?

Pokud myslíš ten původní koncept, tak na ten se můžeš mrknout v záhlaví diskuze o DnD Next, kde je to v rámci třetího playtestu z 8.10.2012. Ale to je v rámci playtestu, který je dnes už hodně zastaralý (neaktuální).

Co se týče warrior-mage jako oboru pro bojovníka, tak ten je dostupný jen v rámci neveřejného playtestu a zveřejní ho nejspíš až ve finálních pravidlech.

V posledním veřejném playtestovém balíku by se tato možnost dala simulovat jako multipovolání bojovníka a mága.
Autorská citace #8
24.2.2014 15:45 - Colombo
Diky, ten sorcerror tam byl zajimavy. Přišlo mi, že schopnosti by se směřovali tam, kde je původ. S fey/theifling původem by to třeba byl trochu zloděj atp.
Autorská citace #9
24.2.2014 16:51 - Gurney
Mě se docela dost líbí ten koncept sorcera, který má menší výběr kouzel, ale zas je může sesílat v silnější variantě, ale moc si mi nezdá ta pravidlová implementace, kdy má jeden class svůj speciální zdroj ("čarodějné body"; pokud jsem správně pochopil, jinde se nevyskytují). Neříkám že to nebude fungovat, ale třeba v kotrastu s mnohem staršími SWSE, kde se podobně využívají Force pointy (které, ale mají všechny postavy, pro všechny jsou použitelné, ale Force-useři mají víc možností jak je použít) mi to přijde takové nepříliš elegantní řešení.

Jsem zvědav na tu "riskující variantu" sorcerera, ale zase - vážně je bezpodmíněčně nutné "mít po ruce" procentové kostky? Je to tak specifická mechanika, že to nejde jinak? Nemůžu se ubránit dojmu že je to trochu pokus o takový dost levný způsob jak navodit 3e feeling.
Autorská citace #10
24.2.2014 17:46 - sirien
Gurney: Technicky bych s Tebou souhlasil, ale v praxi pro hodně hráčů "feeling" znamená právě to, že si hází těma dvěma desetistěnkama a celý "feeling" hry vnímají především skrze povrchně-gamistickou podobu té hry, takže to v důsledku až tak "laciné" být nemusí.
Autorská citace #11
24.2.2014 18:28 - ShadoWWW
Gruney: S těmi čarodějnými body jsi to pochopil správně. Já myslím, že to bude fungovat podobně jako "augment points", co se objevily v 4E variantě assassina (ale té z Dragonu, ne té Essentials variantě z Heroes of Shadow).
Autorská citace #12
24.2.2014 19:03 - skew
Gurney: já bych řekl, že ta d100 bude nutná. Ten popis mi smrdí AD&D wild mágem. Takže bajillion různých efektů při failnutí hodu na seslání.
Autorská citace #13
24.2.2014 20:47 - Vojtěch
Hele, nepřekládá se Sorcerer spíš jako zaklínač?

Jinak nic proti bodíkùm, ale mohli by to zaonačit tak, že jeden bod = jeden spell slot, nebo půl, aby se lvl 1 kouzlo házelo za 1 bod, lvl 2 za 2 atd, případně lvl 1 za 2 a posílené lvl 1 za 3... tříciferné hodnoty bodů by snad být nemusely.
Autorská citace #14
24.2.2014 21:10 - sirien
wizard = kouzelník
mage = mág
sorcerer = čaroděj
sorceress = čarodějka
witch = čarodějka / ježibaba
necromancer = nekromant
warlock = černokněžkík / temný mág (čaroděj)
enchanter = zaklínač
Autorská citace #15
25.2.2014 07:54 - hadrian
witch = čarodějnice (tak nějak mi to zní líp i v písničce od Queens of the stone age "Burn the witch" - upalte čarodějku nebo upalte čarodějnici? Klip doporučuju shlédnout, na youtube se dá najít).
Autorská citace #16
25.2.2014 08:32 - ShadoWWW
Hadrian: To neni ta pisnicka The Roof Is on Fire, ze?

"We don't need no water, let the witch burn!
Burn, witch, burn!"


Nebo tak nejak... :D
Autorská citace #17
25.2.2014 10:15 - hadrian
ShadoWWW: :DDD Nene, ale má taky dobrý text: "Holding hands, Skipping like a stone, Burn the witch, Burn to ash & bone"
Autorská citace #18
25.2.2014 11:05 - Gurney
sirien píše:
v praxi pro hodně hráčů "feeling" znamená právě to, že si hází těma dvěma desetistěnkama

Jenže dělat smysluplné retro je něco trochu jiného než dělat retro jen tak na efekt - to druhé většinou dopadá dost bídně...

sirien píše:
...povrchně-gamistickou podobu té hry...

?

skew píše:
...Takže bajillion různých efektů při failnutí hodu na seslání.

Tak pokud ta hra normálně používá d% a je tam hodně originálních* a dostatečně odlišných efektů, je to v klidu. Pokud je to jeden z mála využití d% ve hře, ale přitom to využívá rozsah, je k zamyšlení, jestli to fakt nejde jinak. Pokud je to jedno z mála využití d% a nevyužívá to její rozsah, pak je to možná použitelné houserule, ale v rpg od profíků by se to dnes už objevit nemělo.

Typický příklad: perils of the warp v Dark Heresy (works, je to d% systém, rozsah je důležitý) vs. magická odolnost v DnD 3.5 (sucks z víc než jednoho důvodu, jedna z mála obskurních příležitostí hodit si d%, nevyužívá rozsah)

* a bohužel lidi z WotC bývají málokdy alespoň tak originální jako D&D fandom
Autorská citace #19
25.2.2014 13:13 - ShadoWWW
Gamisticky feeling: Timto se Next chce vymezit vuci 4E. V 4E jela vsechna povolani podle jednotne sablony a lisila se pouze fluffem. Hodne hracum nevyhovovalo, ze vsechna povolani jsou gamisticky tak unifikovana. Proto to v Essentials trochu zmenili, ale vyrazne to meni az ted v Nextu.

Co se tyce carodejnych bodu, tak si myslim, ze to je jen zacatek, ze az vyjdou v Nextu psisonici, tak ti budou mit point-buy system s jeste vetsimi moznostmi.
Autorská citace #20
25.2.2014 13:43 - Beltar
Taky jsem zamlada žil s jiným překladem Wizzard of OZ, Wizzards aprentice, tady všude to překládají jako čaroděj :-).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087489128112793 secREMOTE_IP: 18.191.216.163