RPG odborně

ShadoWWW
24.2.2014 11:40
Autorská citace #1
24.2.2014 11:40 - ShadoWWW
Po nějaké době opět překlad aktuálního článku ze série L&L.
Autorská citace #2
24.2.2014 12:23 - Colombo
hmm, najednou mám strašnou chuť si zahrát alspoň Mount & blade s nějakým módem, co přidává magii :/
(nebo nějaké jiné RPG s dobře udělaným swordmage, třeba Morrowind...)
(když už to pnp RPG nemuzu)
Damn you!
Autorská citace #3
24.2.2014 14:55 - Naoki
takže sorcerers jsou noví psionici?
Autorská citace #4
24.2.2014 15:13 - skew
Naoki: mě spíš přijde, že sorcerers jsou více-méně staří sorcerers...
Autorská citace #5
24.2.2014 15:16 - Colombo
btw. je někde k nahlédnutí ten warrior mage?
Autorská citace #6
24.2.2014 15:17 - ShadoWWW
jj, je to, jak píše skew. I když nikdo neví, jak jsou přesně udělaní. Jsou dostupní jen pro neveřejný playtest.

Psionici přijdou do nové edice až později. (Nejdřív v roce 2015.)
Autorská citace #7
24.2.2014 15:25 - ShadoWWW
Colombo píše:
btw. je někde k nahlédnutí ten warrior mage?

Pokud myslíš ten původní koncept, tak na ten se můžeš mrknout v záhlaví diskuze o DnD Next, kde je to v rámci třetího playtestu z 8.10.2012. Ale to je v rámci playtestu, který je dnes už hodně zastaralý (neaktuální).

Co se týče warrior-mage jako oboru pro bojovníka, tak ten je dostupný jen v rámci neveřejného playtestu a zveřejní ho nejspíš až ve finálních pravidlech.

V posledním veřejném playtestovém balíku by se tato možnost dala simulovat jako multipovolání bojovníka a mága.
Autorská citace #8
24.2.2014 15:45 - Colombo
Diky, ten sorcerror tam byl zajimavy. Přišlo mi, že schopnosti by se směřovali tam, kde je původ. S fey/theifling původem by to třeba byl trochu zloděj atp.
Autorská citace #9
24.2.2014 16:51 - Gurney
Mě se docela dost líbí ten koncept sorcera, který má menší výběr kouzel, ale zas je může sesílat v silnější variantě, ale moc si mi nezdá ta pravidlová implementace, kdy má jeden class svůj speciální zdroj ("čarodějné body"; pokud jsem správně pochopil, jinde se nevyskytují). Neříkám že to nebude fungovat, ale třeba v kotrastu s mnohem staršími SWSE, kde se podobně využívají Force pointy (které, ale mají všechny postavy, pro všechny jsou použitelné, ale Force-useři mají víc možností jak je použít) mi to přijde takové nepříliš elegantní řešení.

Jsem zvědav na tu "riskující variantu" sorcerera, ale zase - vážně je bezpodmíněčně nutné "mít po ruce" procentové kostky? Je to tak specifická mechanika, že to nejde jinak? Nemůžu se ubránit dojmu že je to trochu pokus o takový dost levný způsob jak navodit 3e feeling.
Autorská citace #10
24.2.2014 17:46 - sirien
Gurney: Technicky bych s Tebou souhlasil, ale v praxi pro hodně hráčů "feeling" znamená právě to, že si hází těma dvěma desetistěnkama a celý "feeling" hry vnímají především skrze povrchně-gamistickou podobu té hry, takže to v důsledku až tak "laciné" být nemusí.
Autorská citace #11
24.2.2014 18:28 - ShadoWWW
Gruney: S těmi čarodějnými body jsi to pochopil správně. Já myslím, že to bude fungovat podobně jako "augment points", co se objevily v 4E variantě assassina (ale té z Dragonu, ne té Essentials variantě z Heroes of Shadow).
Autorská citace #12
24.2.2014 19:03 - skew
Gurney: já bych řekl, že ta d100 bude nutná. Ten popis mi smrdí AD&D wild mágem. Takže bajillion různých efektů při failnutí hodu na seslání.
Autorská citace #13
24.2.2014 20:47 - Vojtěch
Hele, nepřekládá se Sorcerer spíš jako zaklínač?

Jinak nic proti bodíkùm, ale mohli by to zaonačit tak, že jeden bod = jeden spell slot, nebo půl, aby se lvl 1 kouzlo házelo za 1 bod, lvl 2 za 2 atd, případně lvl 1 za 2 a posílené lvl 1 za 3... tříciferné hodnoty bodů by snad být nemusely.
Autorská citace #14
24.2.2014 21:10 - sirien
wizard = kouzelník
mage = mág
sorcerer = čaroděj
sorceress = čarodějka
witch = čarodějka / ježibaba
necromancer = nekromant
warlock = černokněžkík / temný mág (čaroděj)
enchanter = zaklínač
Autorská citace #15
25.2.2014 07:54 - hadrian
witch = čarodějnice (tak nějak mi to zní líp i v písničce od Queens of the stone age "Burn the witch" - upalte čarodějku nebo upalte čarodějnici? Klip doporučuju shlédnout, na youtube se dá najít).
Autorská citace #16
25.2.2014 08:32 - ShadoWWW
Hadrian: To neni ta pisnicka The Roof Is on Fire, ze?

"We don't need no water, let the witch burn!
Burn, witch, burn!"


Nebo tak nejak... :D
Autorská citace #17
25.2.2014 10:15 - hadrian
ShadoWWW: :DDD Nene, ale má taky dobrý text: "Holding hands, Skipping like a stone, Burn the witch, Burn to ash & bone"
Autorská citace #18
25.2.2014 11:05 - Gurney
sirien píše:
v praxi pro hodně hráčů "feeling" znamená právě to, že si hází těma dvěma desetistěnkama

Jenže dělat smysluplné retro je něco trochu jiného než dělat retro jen tak na efekt - to druhé většinou dopadá dost bídně...

sirien píše:
...povrchně-gamistickou podobu té hry...

?

skew píše:
...Takže bajillion různých efektů při failnutí hodu na seslání.

Tak pokud ta hra normálně používá d% a je tam hodně originálních* a dostatečně odlišných efektů, je to v klidu. Pokud je to jeden z mála využití d% ve hře, ale přitom to využívá rozsah, je k zamyšlení, jestli to fakt nejde jinak. Pokud je to jedno z mála využití d% a nevyužívá to její rozsah, pak je to možná použitelné houserule, ale v rpg od profíků by se to dnes už objevit nemělo.

Typický příklad: perils of the warp v Dark Heresy (works, je to d% systém, rozsah je důležitý) vs. magická odolnost v DnD 3.5 (sucks z víc než jednoho důvodu, jedna z mála obskurních příležitostí hodit si d%, nevyužívá rozsah)

* a bohužel lidi z WotC bývají málokdy alespoň tak originální jako D&D fandom
Autorská citace #19
25.2.2014 13:13 - ShadoWWW
Gamisticky feeling: Timto se Next chce vymezit vuci 4E. V 4E jela vsechna povolani podle jednotne sablony a lisila se pouze fluffem. Hodne hracum nevyhovovalo, ze vsechna povolani jsou gamisticky tak unifikovana. Proto to v Essentials trochu zmenili, ale vyrazne to meni az ted v Nextu.

Co se tyce carodejnych bodu, tak si myslim, ze to je jen zacatek, ze az vyjdou v Nextu psisonici, tak ti budou mit point-buy system s jeste vetsimi moznostmi.
Autorská citace #20
25.2.2014 13:43 - Beltar
Taky jsem zamlada žil s jiným překladem Wizzard of OZ, Wizzards aprentice, tady všude to překládají jako čaroděj :-).
Autorská citace #21
25.2.2014 15:18 - sirien
Gurney píše:
?

mám tím namysli to, jak mechaniky té hry VYPADAJÍ, naprosto doslova, fyzicky, pro někoho, kdo přijde ke stolu.
Dost hráčům skutečně záleží na tom, aby ve hře měli několik druhů kostek, například, i když mechaniky té hry by šly obstarat jen s jedním nebo dvěma typy kostek. Nebo budou ze hry nadšenější, když bude mít k dispozici char-sheety se spoustou položek, i když jich půlka není věcně herně potřeba (různé kolonky jako "poznámky" nebo "rodina" atp.)

Designeři tohle vědí a proto neváhají do hry přidat mechaniku, která je na pohled zbytečná a šla by obsarat specifikací nějaké základní mechaniky, ale která v dané podobě užívá nějakou tu kostičku navíc.
Např. udělají mechaniku d100 save, která pracuje v rozsazích +- 5-15 a technicky by šla hravě napsat jako obyčejná d20+ability save mechanika - jenže to by byl obyčejný d20 hod a oni chtějí přidat ten blbý d100 hod, aby si tahle skupina hráčů naplnila svou potřebu mít u hry tu speciální % d10 s tou normální d10, aby si s nimi mohli házet svůj d100 hod, který by tam jinak nebyl.


S nějakým "retrem" o kterém píšeš to ve skutečnosti nesouvisí. Jde jen o to, že to retro tyhle kostky používalo, a tihle hráči si ten feeling retra spojují s těmihle "povrchními" atributy té hry (že tam bylo hafo různých kostiček na kdeco) - cílem je prostě tam narvat ty kostičky a ti hráči budou mít dojem, že to je hra "jako za starých dobrých časů".
S nějakým "old-schoolem" tak, jak ho tady chápeme my, to nemá ani fň společného.

ShadoWWW píše:
Hodne hracum nevyhovovalo, ze vsechna povolani jsou gamisticky tak unifikovana

jo, třeba mě osobně to přišlo fakt trapný a dost nudný.
Autorská citace #22
25.2.2014 16:34 - skew
Gurney píše:
je tam hodně originálních* a dostatečně odlišných efektů, je to v klidu.
Posuď sám. Seznam wild surges z Baldur's gate.
Dále verze přepracovaná pro 3.5e. Zároveň tabulka (minor) Wild surge je nejspíš ukázka toho, o čem mluvil sirien. Dokonce bych řekl, že na škodu, páč by se dala přepracovat na d20 tak, aby byla lépe zapamatovatelná / rychleji použitelná při hře.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.055464029312134 secREMOTE_IP: 3.236.234.62