RPG odborně

ShadoWWW
10.3.2014 09:36
Autorská citace #21
11.3.2014 14:25 - sirien
Protože tajemství skryté mezi těmi řádky, co se samy nachází mezi napsanými řádky, je, že autoři Nextu ve skutečnosti sami pořádně nevědí, co vlastně chtějí. Aspoň mě to tak už delší dobu přijde.
Autorská citace #22
11.3.2014 14:55 - ShadoWWW
Mně spíš přijde, že zbožné přání, aby nová edice sjednotila všechny hráče předchozích edic, se stále více ukazuje jako liché. Old-school hráči zůstanou u svých klonů (které budou oproti příručkám 5E za babku a navíc jim šité na míru), 3E hráči zůstanou u Pathfindera (proč přecházet, když mají PF Path?), 4E hráči nejspíš zůstanou u svého DDI (ať už oficiálního online, nebo neoficiálního offline - protože kdo jim nabídne takový management tak velkých zdrojů jako 4E?) a hráči jiných her taky nemají moc důvod přejít.

A Next si bude opět muset najít a vybudovat svou vlastní základnu, nejspíš hlavně ze zbrusu nových hráčů. IMHO největším rizikem pro nové hráče je, že za pár let Wizardy přestane Next bavit a začnou vydávat opět novou edici a na Next se vykašlou. Vždyť se podívejte - Troll Lord Games vydává C&C už dlouhou řadu let, Paizo vydává PF už taky pěkně dlouho a k PF2 se zatím moc nemá a vsadím se, že autoři 13th Age budou podporovat svou hru taky dýl než Wizardi Next.
Autorská citace #23
11.3.2014 15:03 - sirien
Podle mě od začátku věděli, že to nejde udělat a byly to jen marketingové kecy.

Pokud ne, pak mám asi o designerech WoTC trochu moc vysoké mínění.
Autorská citace #24
11.3.2014 16:52 - Alnag
Podle mně si mysleli, že na to mají a až teď jim začíná docházet, že to bude prů... švih.
Autorská citace #25
11.3.2014 21:19 - skew
Shadow píše:
3E hráči zůstanou u Pathfindera (proč přecházet, když mají PF Path?)
Přijde trochu škoda, že to je nejspíš pravda. Z toho posledního playtestu se mi spousta vychytávek docela líbí.
Asi největší výtku mám k chaotičnosti všemožných bonusů. Spousta hodů má nějakej základ, nejčastěji AbMod, jindy Proficiency. Tenhle hod ještě navíc můžeš modifikovat:
- přičtením fixního čísla / proměnné
- přičtením kostky
- advantage
Při tom nic z toho se nedá moc považovat za "defaultní" zlepšení, spíš mi to přijde celkem rovnoměrně rozložené mezi různé schopnosti (naproti tomu třeba 3e mělo tak 95% modifikací implementovaných možností #1). Především je to naprosto svévolné, není v tom žádnej viditelnej systém.
To na mě působí hodně zmatečně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079610109329224 secREMOTE_IP: 52.90.40.84