RPG odborně

ShadoWWW
3.4.2014 01:51
Autorská citace #1
3.4.2014 01:51 - ShadoWWW
Tento týden vyšel tento pravidelný článek na oficiálním webu se skoro dvoudenním zpožděním. Proto i zde vychází později - tentokrát se zaměřuje na bojovníka.
Autorská citace #2
3.4.2014 16:15 - crowen
Len jedna technicka - preco je k clanku o DnD bojovnikovi ako ilustracia zaklinac? :-)
Autorská citace #3
3.4.2014 16:24 - ShadoWWW
Aby se mohli zúčastnit diskuze i takoví jako ty.
Autorská citace #4
3.4.2014 17:57 - hadrian
:DDDD Teď jsem si poprskal monitor. (představuju si, jak to říkáš laskavým, klidným hlasem kantora k žákovi typu "Hujer") :)
Autorská citace #5
3.4.2014 18:01 - skew
Hmm, zdá se že battle mastera mírně předělali oproti poslednímu veřejnému playtestu (d6 → d8, přidání 10 manévrů a především vybírání si X z celkových 16). Also, IIRC se předtím jmenoval weapon master. To jen tak na okraj.

Celkem zajímavé je, že battle master path zastupuje více archetypů, zatímco další paths budou zastupovat každá +-jeden (v playtestu byly jen weapon master a tuším warrior)?
Tak mi to asopoň připadá a moc se mi to po pravdě nelíbí. Jasně, s nějakou volností v rámci paths se samozřejmě počítá*, ale stejně mi to přijde neelegantní. Možná v tom bude nějaký smysluplný systém který to objasní (a který si nechali pro sebe). Z toho co prezentovali jsem ale pesimista.

Co se mi dál nelíbí je, že spousta vyjmenovaných manevrů jsou teď evidentně class feature místo aby byly řešeny nějak obecněji. O tom si myslím svoje.

* třeba jeden wizard od druhého se skoro určitě budou lišit repertoárem kouzel i když budou mít stejnou path; nebo barbarský totem warrior si může vybrat z víc totemových zvířat... to považuju za legitimní způsob jak reprezentovat víc archetypů jednou path...
Autorská citace #6
3.4.2014 18:01 - LZJ
Technická: Ten odkaz na anketu je blbě :-(
Autorská citace #7
3.4.2014 18:44 - ShadoWWW
L.Z.J.: Já vím. Já to mám dobře, ale Kostka tam mermomoci rve ještě dopředu "http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/", ale má to být "www.d20.cz/diskuze/kultura-diskuze/51227.html"
Autorská citace #8
3.4.2014 19:01 - ShadoWWW
Skew: Jo, v posledním balíku byl weaponmaster a warrior; i když v průběhu dřívějších balíků se objevil i gladiator a knight. Toho warriora určitě podrží jako "jednodušší variantu" bojovníka. Jestli bude battle master předělaný weaponmaster se neví.

Battle masterem se snaží řešit dvě věci: 4E bojovníka a vojvodu (warlorda).

Ví se, že warlord jako povolání v Nextu nebude a 4E warlord by měl být rozmělněn mezi subclassy bojovníka a barda. Battle master tedy v nějaké variaci bude nejspíš splňovat náhradu za 4E warlorda jako velitele a vůdce. 4E warlorda jako léčitele by měla pokrýt nějaká varianta barda.

Co se týče 4E bojovníka, tedy jinými slovy "komplexního bojovníka", toho by měla také pokrývat nějaká varianta Battle mastera. No, 4E bojovník má na výběr z více jak 400 powerů, tak nevím, jak se bude 4E hráčům zamlouvat výběr z 16 manévrů (i když budou asi komplexnější než 4E powery).

Jak píše Mearls, bojovník je nejhranější povolání všech edic, proto se ho snaží nepo... hnojit. Výsledek bude určitě hodně ostře sledovaný. Co je však jisté, že core příručky Nextu hned od začátku určitě nepokryjí to obrovské množství powerů, featů, ras a povolání 4E.

No, já jen doufám, že manévry nezažijí takový bloat jako powery a featy v 4E.

P.S. Omlouvám se případným nehráčům D&D za D&D slang. :-)
Autorská citace #9
3.4.2014 19:05 - ShadoWWW
Takz doufám, že vývojářský tým D&D 5E není plný takových expertů. :-) I když ten project manager Walter mi v určitých rysech silně připomíná Mikea Mearlse. :-D
Autorská citace #10
3.4.2014 19:29 - sirien
ShadoWWW píše:
Já vím. Já to mám dobře, ale Kostka tam mermomoci rve

jo tak Ty to máš dobře, ale Kostka tam mermomocí rve, jo... to je trest za to, že mě Alek, Alnag a Max neposlouchali, když jsem křičel, že implementovat WYSIWYG editor je strašná chyba jejímž důsledkem bude pokles uživatelské gramotnosti :D

(<a href=""> odkazy se prosím pěkně po celou historii internetu píší s "HTTP://" na začátku před "www" - ti nešťastní mezi námi co mají Operu 18 a podobné zoufalosti si to tam zapomínají dopisovat na vlastní odpovědnost, nikoliv, že tam chudinka Kostka něco rve...)

(jo, už jsem to opravil)

(a kdykoliv se vám stane, že odkaz začne směřovat na diskusi/článek ve kterém je, místo toho, aby směřoval tam, kam má, znamená to ve 100% případů jediné - máte v tagu blbě zapsané (do WYSIWYG odkazovátka blbě vložené) URL)
Autorská citace #11
3.4.2014 19:33 - ShadoWWW
Mea culpa. Máš samozřejmě pravdu...
Autorská citace #12
3.4.2014 22:50 - Gurney
To nezní úplně špatně, otázka je jak to bude vypadat v praxi.
Autorská citace #13
4.4.2014 20:17 - Sosáček
sirien píše:

(<a href=""> odkazy se prosím pěkně po celou historii internetu píší s "HTTP://" na začátku před "www" - ti nešťastní mezi námi co mají Operu 18 a podobné zoufalosti si to tam zapomínají dopisovat na vlastní odpovědnost, nikoliv, že tam chudinka Kostka něco rve...)

Nedavno se to rozsirilo, a kdyz zacnes // tak to pouzije http:// nebo https:// podle aktualniho protokolu, btw.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092757940292358 secREMOTE_IP: 44.204.218.79