RPG odborně

ShadoWWW
23.4.2014 12:42
Autorská citace #21
24.4.2014 19:33 - Gurney
A chceš "férového" plačícího anděla se kterým můžou postavy nějakého levlu svádět souboje a tak nebo tu nekompromisní hororovou verzi která s tebou udělá cokoli chce (chycení, odeslání, případně roztrhání na kousky) a stačí jí k tomu jeden dotyk? :)
Autorská citace #22
24.4.2014 19:44 - sirien
Popravdě? Nejspíš bych s ním zacházel jako s environmental hazard. Postavy hází savy dokud se jim nepodaří nějak epicky utéct nebo dokud poprvé nefailnou a instantně neumřou.

V případě, že někdo hraje Tuláka s prestižkou Cestovatele nebo Bojovníka s prestižkou Říční Písně, tak se to pak dá vyhodnocovat i jako combat, ale jak známo, tyhle prestižky jsou dostupné až pro demigod tier a navíc i tam maj naprosto insane prerequisity, takže obecně statovat asi moc netřeba.


EDIT: damn, nevšim sem si, že Gurney už odpověděl na další stránce :/
Autorská citace #23
24.4.2014 20:15 - Nachtrose
To je jedna z veci nak kteryma jsem premyslel - zda ho vubec udelat zabitelneho. Asi by to stratilo minimalne cast sveho kouzla, obzvlaste pokud jsou aspon nekteri z hracu whovians...

edit: kdyz tak premyslim, do heroickeho sword&sorcery by se mozna hodila spise ta zabitelna varianta ( nemusi byt nutne lvl 1 ), a ta hardcore originalni verze by mozna byla vhodnejsi treba do hunteru...
Autorská citace #24
25.4.2014 01:32 - Vojtěch
Co se lvl/tieru týče, tak 13th ho doporučuje držet ve vztahu k prostředí.

Adventurer tier je tak nějak obvyklý svět, kam se může dostat náhodně družinka lvl 1 haluzáků, jako jsou ulice a stoky měst, ruiny atd.
Champion tier jsou těžce opevněné lokace, vnitřek chrámu temného boha atd., kam už je přístup nějak za odměnu.
Epic tier jsou pak fantastická místa, sídla ikon a tak. Tedy destinace pro finále tažení.

Str. 183 vpravo dole.

Jinak co se anděla týče, tak je to podobný problém, jako byl svého času Gandalf, nebo Conan v 3E, kdy byla verze do lvl 10, nebo snad i lvl 5 a pak lvl 20, při čemž se každá víceméně dokázala projevovat kousky jako v předloze knižní. Tady záleží jak moc badass ty hráčské postavy jsou, nebo eventuelně budou. Dokáží strčit doktora do kapsy, nebo je Doktor ikona daleko nad nimi? Podle toho jsou pak andělé. Důležité je určit si nějakou věc, podle které se herní svět bude poměřovat.
Autorská citace #25
25.4.2014 02:22 - Gurney
sirien píše:
Nejspíš bych s ním zacházel jako s environmental hazard. Postavy hází savy dokud se jim nepodaří nějak epicky utéct nebo dokud poprvé nefailnou a instantně neumřou.

Souhlasím s tím že striktně podle fluffu jsou spíš extrémně nebezpečný enviromental hazard, kterému se chceš spíš vyhnout než se s ním vůbec potkat. Házení by v tom ale asi moc nemělo co dělat (a když tak až ve chvíli kdy někdo udělal nějakou velkou chybu, coby poslední šance se zachránit).

Vojtěch píše:
Co se lvl/tieru týče, tak 13th ho doporučuje držet ve vztahu k prostředí.

...protože pokud to nedodržuješ, matematika toho systému ti začne dělat problémy. Ano, to tvrdím celou dobu.

Weeping angels jak jsou představení v Doktorovi jsou extrémně nebezpeční bez ohledu na to, jak badass jsi. Převedeno do mechanik by se ti maximálně měla (drobně) zvyšovat šance, že se dokážeš vyhnout dotyku extrémně rychlého predátora (ref/dex/dragonbreath save or time-shift). Který útočí bez varování a pro určitá místa a doby má dokonalé mimikry. Pokud přemýšlíš nad levlem co musíš mít aby jsi s nimi bojoval, nejsou to weeping angels z Doktora, jsou to DnDčkové potvory inspirované weeping angels. Což není vůbec špatně (pro 13th Age je to nejspíš i lepší, obzvlášť pokud hráči nejsou zvyklí na save-or-die hody & a jak je důležité se jim vyhýbat), ale zároveň to není to samé. Combat as Sport vs. Combat as War again, a jak 13th Age prostě není stavěné na to druhé, ale o to víc vyniká v tom prvním.
Autorská citace #26
25.4.2014 06:17 - Vojtěch
Ono pořád scalovat všechno s hráči je taky dost blbé.

Andėl může taky mít lvl 16 třeba, ale o to nejde. Jde o to jak nebezpeční se mají hrdinové časem stát a tedy se k andělům schopnostmi jen blíží, nebo jimi projdou. Protože v rámci doktora jsou schopnosti postav na určité úrovni a nemyslím, že moc velké (Doktor a River champion tier, zbytek většinou adventurer) , ale to neznamená, že by třeba takový superman měl s anděly taky takový problém, pokud nejsou z kryptonitu. Schopnost totální paralyzovat sebe sama, když se někdo dívá by dala šanci na nějakou interakci i postavám nižších lvlů, ale zase je to o lvlu anděla. Buď bude mít jako hazard DC na uhnutí, nebo útok na PD, ale destiluje se na to, zda to hrdina na lvl X má, nebo nemá šanci ustát.
Autorská citace #27
25.4.2014 11:25 - ShadoWWW
Gurney píše:
A přijde mi to jako poměrně zásadní téma pro DnD 5e.

Zkus položit dotaz přímo Mikeovi Mearlsovi na jeho Twitteru. Říká, že odpoví na každý dotaz, co mu přijde.
Autorská citace #28
25.4.2014 11:47 - sirien
Gurney: no, já si ve skutečnosti dělal spíš legraci :)

Popravdě mi Weeping Angels nepřijdou jako úplně dobrá potvora obecně. Něco podle nich inspirovaného možná, ale ten koncept tak jak je původně se hodí mnohem víc do hororového filmu než do hry.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.055076122283936 secREMOTE_IP: 18.97.9.169