RPG odborně

ShadoWWW
12.5.2014 22:05
Autorská citace #1
12.5.2014 22:05 - ShadoWWW
D&D Next na rozdíl od 4E nemá dané sloty na normální kouzelné předměty, i když omezení je dáno tělem, tedy například v jednu chvíli lze používat jen jedny boty nebo teoreticky maximálně 10 prstenů, ale třeba amuletů si lze zavěsit kolem krku i několik. Jediné omezení dané pravidly platí právě na předměty, se kterými je potřeba se sladit, a ty bývají většinou mocnější.

Kouzlo určení mají ve svém obecném seznamu kouzel bardi a kouzelníci. Najdi magii mají bardi, druidové, hraničáři, klerici, kouzelníci a paladinové. Obě kouzla se dají seslat i jako rituály (pro ty, kteří umí sesílat rituály). Jak mají své seznamy čarodějové a černokněžníci se zatím neví.
Autorská citace #2
13.5.2014 00:30 - York
Ehm, "určení" bude asi identifikace, což? Překládat některé překlady zpět do srozumitelné angličtiny je občas sakra fuška ;-)
Autorská citace #3
13.5.2014 07:41 - ShadoWWW
York: No, nevím, jestli je to tak složité. Kouzlo identify se překládá jako určení tady na Kostce dle překladového klíče už od druhé edice a překládalo se jako určení také v překladu původní počítačové hry Baldur's Gate i nově v Baldur's Gate Enhanced Edition. Není to můj výmysl, ale shoda několika generací překladatelů dokonce různých forem D&D. Takže asi tak. :-)

A vždycky na konci článku najdeš i odkaz na původní článek v angličtině, kdyby ti nebylo něco jasné.
Autorská citace #4
13.5.2014 11:09 - sirien
Hezký koncept. Doufám, že Next nebude kouzelnými krámy zasypaný do všednosti.

Jinak detect magic a identify mi přijdou jako bullshit munchkin kouzla. Asi jako kdybysme zkoušeli hrát v DnD sherlocka holmese a hráči si vzali kouzlo locate moriarty.
Autorská citace #5
13.5.2014 11:27 - Colombo
Jo, není nic lepšího než si ten pásek nasadit a...


gender swap!
Autorská citace #6
13.5.2014 11:45 - Vojtěch
Poznámka k překladu - Guenhwyvar - je to samice...
Autorská citace #7
13.5.2014 11:54 - ShadoWWW
Vojtěch: aha, díky. Opraveno.

Píše:
Doufám, že Next nebude kouzelnými krámy zasypaný do všednosti.

Nebude. V pravidlech je vyloženě napsáno, že se nepředpoklají obchody s kouzelnými předměty. (I když speciálně pro FR to možná bude v jeho campaign booku nějak upraveno.) V porovnání s 3E a 4E jde o velký odklon.

Píše:
Jinak detect magic a identify mi přijdou jako bullshit munchkin kouzla.

Pokud vezmu herní svět jako evropský středověk s kouzly, pak jo. Ale v D&D mají tato kouzla velkou tradici. Proto se k tomu postavili tak, aby tam zůstala, ale oslabili je. Vyhození těchto dvou kouzel pomocí houserule je podle mě jendoduché a u mnoha skupin české RPG komunity nejspíš žádoucí.

Mně osobně přijde pěkné, že ty klady a zápory se mohou projevovat postupně a některé mohou "spát" velmi dlouhou dobu. V porovnání s tímto pěkným nápadem mi pak přijde škoda "sestřelit" to sesláním jednoho prvoúrovňového kouzla. Co já bych zvážil jako houserule, že kouzlo určení zjeví ty nejméně zastřené klady a zápory (které se otvírají dříve) a na ty, co se otvírají později, by muselo být toto kouzlo sesláno pomocí pozice kouzla vyšší úrovně. Případně tam dát nějaký záchranný hod na magickou vlastnost (Int/Mdr/Chr), jestli sesilatel odhalí skryté klady a zápory.
Autorská citace #8
13.5.2014 18:05 - sirien
To není o představě toho světa, to je o příběhu. Dám do hry kouzelný předmět se sladěním s naprosto vymazleným a superpromyšleným negativním efektem který se má začít projevovat až za čas a se kterým počítám jako s příběhotvorným prvkem...
...ale moment, vlastně to můžu hodit celé do koše, protože na to stejně zacastěj pitomý identify, tak na to jebu a dám tomu prostě bloodlust a čau.

Jako určitě to de prohouserulovat, ale přijde mi trochu nešťastné že to v defaultu takhle sestřelujou.
Autorská citace #9
13.5.2014 19:56 - Me-dea
Proč houserule? Stačí když kouzelník nikde nenajde svitek s identify spellem :-). A nebo ještě lépe, udělat z toho kouzla legendární a pověstný spell, který je obtížné získat. To, že je to lvl 1 spell přeci neznamená, že musí být snadno dostupný.
Autorská citace #10
13.5.2014 20:11 - Vojtěch
A nebo omezit identify co do rozsahu toho, co identifikuje. Může třeba bezpečně určit, základní moc předmětu a případně naznačit jak se bude dál vyvíjet, ale už ne, co bude požadovat. Tam už bude třeba pátrat v historii.
Autorská citace #11
13.5.2014 21:42 - skew
Ještě by mohlo být zajímavé, kdyby ten Identify dal nějakou vágní odpověď, co má postava udělat, aby se některá vlstnost předmětu projevila... ale už nesdělí, co bude následovat.

Jinak se mi moc nelíbí ten koncept sladění se s předmětem, žonglování s vlastní energií/nitrem a tak, ale určitě bych to ve hře přešel, ty příklady předmětů, jak fungujou, kdy se projevují výhody a nevýhody a tak jsou moc pěkné.
Předměty v konečném součtu dost pěkné.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15526604652405 secREMOTE_IP: 35.172.150.239