RPG odborně

ShadoWWW
12.5.2014 22:05
Autorská citace #21
4.6.2021 23:59 - RoVan
Já mám víc přístupů, ale takové časté tři jsou:

- Tajné dražby/ VIP akce/večírky kde se dají takové věci koupit - na vyšších úrovních, často spojené s nějakým sociálním dobrodružstvím nebo heistem
- Náhodné setkání dealer s magickými předměty krámek "Pozoruhodný Pocestný" (goblin sférochodec s krytým vozíkem ověšený haraburdím tažený divočákem ) = (irl) 15 let staré NPC objevující se ve všech mých fantasy RPG :)
- Jako loot to řeším že tam dám něco o čem hráč celou dobu mluví, nebo stylem "V pokladu v doupěti jste našli jeden vzácný a dva neobvyklé předměty... jaké to jsou? Koukněte do příruček A a B a do příštího sezení se domluvte co jste přesně našli." (Možná to kazí imerzi, ale když chcu dát postavám odměnu, ať je to fakt odměna.)
Autorská citace #22
5.6.2021 07:04 - vwolf
Díky pánové. Ono to na nižších úrovních fungovalo celkem dobře, ale na té 12. už to chce vzácnější předměty a na ty jsem skoupý. Asi to taky bude tím, že takhle vysoké úrovně jsem ještě nehrál a i bez předmětů mi družina připadá hodně silná...
Autorská citace #23
5.6.2021 07:10 - MarkyParky
vwolf píše:
Je divné se s hráčem domluvit, co by jako chtěl a pak do dát "náhodně" do pokladu?

Jak píší ostatní - divné to není. Ale občas přeci jen někomu vadí se o tomhle domlouvat mezi hráči, takže ještě se dá udělat jedna věc - převést to na postavy.

Hrajete ofiko kampaně, nebo vlastní svět?

Ve vlastním světě je to úplně jednoduché, v ofiko kampaních to chce trochu práce na zapracování, ale z principu - místo toho, aby hráč přišel za GMem, tak prostě použiješ techniku "inverzního questgivera".

Místo toho, aby NPC chodily za postavami s questy, tak postavy jdou za NPC s tím, že něco chtějí - a NPC jen reaktivně nabízí výpravy, které to splní.

Např: Hráč chce hromovou hůl, tak jde se svou postavou do knihovny zjistit, kde by se mohla nacházet. A GM ho nechá najít legendu, podle které v horách žil před sto lety baron pověstný tím, že vládnul hromu a byl vždy vyobrazován s velkou holí.

Nebo hráč chce meč plamenec, tak jde za místním alchymistou a ten mu řekne: "Ale jasně, já ti ho vyrobím, ale dones mi flakón dračího dechu, meč vykutý v sopečné výhni a dva rubíny velké jako lidský palec."


V DnD5E se navíc pro inspiraci dají použít ty tabulky původnu magických předmětů, takže se takovéhle player-driven-questy dají domýšlet fakt snadno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070008039474487 secREMOTE_IP: 44.198.169.83