RPG odborně

ShadoWWW
27.5.2014 16:41
Autorská citace #1
27.5.2014 16:41 - York
Věta "Když tolik lidí vidí D&D jako tvář deskových her na hrdiny" je kouzelná ;-)
Autorská citace #2
27.5.2014 16:55 - sirien
v originále "tabletop" předpokládám. Asi by se víc hodilo přeložit jako "stolních" (deskové hry jsou ostatně boardgames, do tabletop spadají tuším že i kartičky, stolní fotbálky a podobné)
Autorská citace #3
27.5.2014 16:59 - ShadoWWW
Jo, to "deskových" je samozřejmě moje chyba dlouhého nočního bdění. :-) Opraveno.
Autorská citace #4
27.5.2014 17:40 - Almi
Jinak super přeloženo, zajímavé počtení...děkuji za to.

..a pokud opravdu poctivě odpovídá na každý dotaz na twitteru, tak před ním smekám...
Autorská citace #5
2.6.2014 11:06 - Shako
Pěkný článek, díky.

Ještě bych doporučil opravit Píše:
není implicitní (default)
na něco srozumitelnějšího. Vysvětlovat cizí slovo anglickým termínem není to pravé. Co třeba v základním/úvodním nastavení?
Autorská citace #6
20.7.2017 04:36 - ShadoWWW
Kdybyste měli možnost zeptat se Mikea na něco, co byste se zeptali?
Autorská citace #7
20.7.2017 11:10 - Log 1=0
Jestli je to jen v rovině hypotéz, tak jestli by byl ochotný pracovat na třetím dílu Dračího doupěte.
Jestli to má být něco seriozního typu "Pošlete X otázek a já je zodpovím." tak nevím, já bych byl asi špatný reportér. Napadají mne jen věci, které už určitě někde zodpovídal.
Autorská citace #8
20.7.2017 11:38 - LokiB
Kdyby mohl nějakou část / mechaniku / pravidlo z 5E vyhodit ... co by to bylo?
Autorská citace #9
20.7.2017 14:15 - ShadoWWW
Log: Teorie to není a do DrD přece šel. DnD 5e je převlečené DrD 3. ;)

LokiB: Na to už odpovídal minule. Vyhodil by systém bonusových akcí a nahradil jse jinak formulovanými jinými standardními akcemi. (Tedy obsahy všech současných bonusovek by byly součástí jiných současných standardních akcí.) Bonusovky jsou prý pro začátečníky zbytečně matoucí.
Autorská citace #10
20.7.2017 14:48 - Vojtěch
Proč Miku? Proč se tohle stalo? Proooohooooohoooč tohle muselo zapadnout bez pořádného vysvětlení a propagace? *Mává 4E DM Guide otevřeným na straně 42.*
Autorská citace #11
20.7.2017 14:51 - ShadoWWW
Co tam je?

On by chtěl v tahu jen jedinou akci (+ pohyb). Ale teda většina fanoušků je pro bonusovky a moc ten krok nechápe.
Autorská citace #12
20.7.2017 15:07 - Vojtěch
Cheatovací tabulka s obtížnostmi a damage na lvl, která dost usnadňuje improvizaci v rámci systému.
Autorská citace #13
20.7.2017 15:36 - Quentin
Ta tabulka je antiteze všeho old schoolu :D Nějak se nedivím, že ji vynechali.
Autorská citace #14
20.7.2017 16:13 - LokiB
ShadoWWW: to jsem v tom videu myslím viděl, že by vyhodil bonusové akce, jako nesystémové a nahradil je speciálními featurami. Jen jsem si nebyl jistý, jestli to je "TO", co by vyhodil. ale máš pravdu, že asi jo
Autorská citace #15
20.7.2017 18:29 - Vojtěch
Quentin: Ani ne, pokud k ní byl funkční návod, tak byla super. Zvlášť při nezřízeném růstu statistik, který v 4E existoval.
Autorská citace #16
20.7.2017 18:34 - Quentin
Píše:
Zvlášť při nezřízeném růstu statistik, který v 4E existoval.

Exactly my point.
Autorská citace #17
20.7.2017 19:01 - ShadoWWW
V DMG 5e jsou obdobné tabulky. Na str. 274 pro nestvůry a na str. 284 pro kouzla. Případně na str. 249 je tabulka velikosti zranění dle závažnosti.
Autorská citace #18
21.7.2017 06:36 - Vojtěch
Quentin píše:
Exactly my point.


Což byla vada 3E a 4E obecně a ne té tabulky. Ta ti naopak dávala možnost se v tom trochu orientovat.

ShadoWWW: Jo, ale právě proto je tak tristní že to o edici dřív takhle zakopali.
Autorská citace #19
21.7.2017 07:33 - Naoki
Můj dotaz: jakožto fanda 4E mám i po té dlouhé době co 5E vyšla stále pocit, že na nás nová edice zapoměla. Slíbená modulárnost, se nakonec ukázalo být něco o dost jiného, než jak jsem si původně představoval. Jaké kroky hodláte učinit, abyste novou edici nám více přiblížili?
Autorská citace #20
21.7.2017 08:22 - Quentin
Vojta píše:
Proč Miku? Proč se tohle stalo? Proooohooooohoooč tohle muselo zapadnout bez pořádného vysvětlení a propagace? *Mává 4E DM Guide otevřeným na straně 42.*

Já nepochopil, že řešíš 4e, myslel jsem, že to mají být otázky okolo 5e :)
Autorská citace #21
21.7.2017 09:08 - Babaj
tak nemusi to byt jen okoo 5e.. ale obavam se ze aspon na mem miste bych to shrnul do jedne vety.... "neni treba zabyvat se minulosti"
Autorská citace #22
21.7.2017 09:25 - Vojtěch
To není, ale zajímalo by mne, proč něco tak důležitého, jako prakticky jádro systémových počtů takhle zahrabali a upozadili. Je alespoň vidět, že se poučili a chybu neopakovali.
Autorská citace #23
24.7.2017 12:38 - ShadoWWW
Přidal jsem tyto dvě otázky:
- Jak upravit magii v DnD 5E pro málo magické světy (respektive se vzácnou magií).
- Hodnoty vlastností jsou v 5E téměř bezvýznamné v porovnání s opravami. Přemýšlí o jejich zrušení, nebo naopak o nějakém variantním pravidle pro jejich posílení?
Autorská citace #24
24.7.2017 15:32 - LokiB
ShadoWWW: to o těch vlastnostech je obecně známé ne? Prostě jen aby zůstala zachovaná historie DnD
Autorská citace #25
25.7.2017 08:24 - -Sniper-
Vojtěch píše:
Jsem velice rád že to tam není. Zrovna jsem na GC hrál 4ky a GM řekl "protože jste na 6ce, tak jednuchuché věci mají DC 13". Rozbil tím vnoření do světa, dveře neměli DC 13 protože tak byly postavené, ale protože zrovna mi jako hrdinové jsme na ně narazili na 6té úrovni a na 7mé by už měly DC 15.

Fakt že by mělo být doporučeno jaká DC se hodí není problém, ale podání je strašně důležité a naopak by se měla vysvětlit DC typických věcí a dát k tomu informaci na jaké úrovni to postavy zvládají.
Autorská citace #26
25.7.2017 08:54 - Colombo
Level scaling, bleh
Autorská citace #27
25.7.2017 09:04 - ShadoWWW
4E je tímto pověstná (v dobrém i ve zlém).
Autorská citace #28
25.7.2017 09:23 - Vojtěch
-Sniper-: Není to špatná citace? Já na GC nikdy nebyl.
Autorská citace #29
25.7.2017 23:55 - sirien
On ten level scaling... vyznívá špatně a občas mi přijde, že tam je rozměr, který se neuvažuje - a to že tu logiku lze chápat i opačně.Tj. ne "je to snadné, si na levelu 6, tak to je 13" ale "si na levelu 6, je to 13, takže to je snadné".

Tj. "desítku už ani neházej". Neznamená to, že při vykopávání dveří od stodoly mi poroste DC s tím, jak budu levelovat, ale že s tím, jak budu levelovat, budu házet na vyrážení méně a méně dveří.

Problém je, že to bylo strašně mizerně prodané a nikdo to tak nikdy moc nechápal - a popravdě ta pravidla sama se mnohde tváří, že to je myšlené spíš tím otravným způsobem.

Tohle je mnohem líp udělané třeba v těch Exalted, kde je rovnou popsaný rozmáchlý svět, v němž 99% věcí není pro postavy vůbec žádná challenge, ale kde to 1% pořád nechává ohromný prostor pro to, s čím se potýkat. Když pak parta solarů chodí světem, tak prochází zdmi jak papírem, dokud ty zdi nejsou fakt speciální a pak se teprve ukáže, jak husté ty postavy sou.

Mám za to, že ten záměr byl obdobnej, jen ten game design u 4e byl v tomhle směru prostě mizernej.


Vojtěch: Neboj, my víme... si na seznamu... ale nejde o nic, co bys příští rok nemohl napravit :)
Autorská citace #30
26.7.2017 00:07 - Aegnor
sirien píše:
Tj. ne "je to snadné, si na levelu 6, tak to je 13" ale "si na levelu 6, je to 13, takže to je snadné".

Něco podobného, jako využil Chris Perkins se svými epickými gobliny. Ono by stačilo, aby prostě proběhla scéna, kdy hráči potkají pevné dveře, se kterými měli před deseti levely velký problém, a najednou je bez problémů vyrazí i slaboučký elfí kouzelník.
Autorská citace #31
26.7.2017 00:11 - Colombo
Protože jak s rostoucí znalostí magie není vyrážení dveří ramenem žádný problém.
Autorská citace #32
26.7.2017 01:27 - sirien
Protože hraješ mága a použiješ na ty míň-než-easy dveře nějaký minor kouzlo které pravidlům ani nestojí za zachycení (tj. nemusíš si ho ani odškrtávat).

Takže např. lvl 5 válečník i kouzelník si budou muset nějak hodit na vyražení dveří s DC 10, protože se to pořád bere jakože pozoruhodná překážka, ale u lvl 10 válečníka se prostě předpokládá, že DC 10 dveře prorazí jen tak za běhu a lvl 10 kouzelník je zvládne za běhu otevřít nějakym triviálnim odemykacim/údernym kouzlem (který nemá explicitně napsaný na sheetu, protože proti překážkám se kterými se má na lvl 10 setkávat by nebylo zajímavé)

Ale jak píšu, ta implementace do systému dost selhala. V Exalted kde máš prostě dveře které Down i Twilight projdou jak papírovou stěnu je pořád řečeno, že by je to mělo možná stát utracení trochy essence za nějaký ten charm, jen v 95+% případů to bude v situaci, kdy se ani nevyplatí si tu essenci odepisovat (protože jí mají mraky a obnovuje se relativně rychle).
Autorská citace #33
26.7.2017 03:31 - Colombo
A zloděj je za běhu ... odemkne? To z dálky hodí do dveří paklíč? Bard jim zazpívá (za běhu)?
Autorská citace #34
26.7.2017 08:32 - LokiB
To je právě otázka, jestli se mají všechny tyhle "obyčejné věci" stávat triviálními pro všechny postavy. Někdo si myslí že jo, protože bez ohledu na povolání se má postava na vyšších levelech věnovat epičtějším událostem a ty drobné nemusí vůbec řešit - protože někteří hráči chtějí mít při hře pocit "moje postava je už fakt dobrá".
A někdo si zas myslí, že postava na vysoké úrovni má být expertem ve svém oboru, ale to neznamená, že pro ni obyčejné zavřené dveře nebudou překážkou, se kterou si třeba neporadí.

Neříkám, že jedna skupina má větší pravdu než druhá, akorát, že těžko jedněmi pravidly uspokojit obě skupiny.

Při řešení pak někde zlepšují základní čísla pro danou mechaniku všem, ale jen specialistům více a zvyšují i náročnost ... což vede někdy k herně "divným situacím", třeba když s tou skupinou na vyšších úrovních bude jedna postava na úrovni nízké ... ale na to ta hra prostě "není primárně stavěná".
Některý nezvyšujou čísla nikomu, ani náročnost, jen specialista se v tom svém při levelování zlepšuje.

Je třeba se (třeba ve 4E narozdíl od 2E) oprostit od toho zde zmiňovaného "selského rozumu", že jako proč by ty dveře měly mít vyšší DC když je potkám za rok? DC je abstraktní věc, která jen reprezentuje "pro danou chvíli", jak je to obtížná překážka. Stanovení obtížnost těhle věcí je záležitost pak dohody v rámci skupiny, resp. GM
Autorská citace #35
26.7.2017 09:05 - Vojtěch
LokiB: Právě že nemají. Mají mít stejné DC a na novém lvlu máš potkat hustější dveře s tabulkovým DC jinde (takové ty kamenné atd.). Vysvětlení tohoto v nějaké příručce bohužel dodali až v Essentials o dva roky později.
Autorská citace #36
26.7.2017 09:41 - LokiB
Vojtěch: ve 4E? Hele a záleží na tom, jestli jsou to dveře hustější? Nebo tam jde ve skutečnosti hlavně o to DC, tedy jestli se podaří překonat? nebo je cílem nebohým GMům prodávat doplňky s popisem stále hustějších dveří, když jim dojde vlastní fantasie? :)

Já to vysvětlení pochopil, že "snadné" je označení "typu dveří". Jestli to je jinak, tedy že "snadné" je označení "výzvy" a na různých úrovních se za tím skrývají různé typy dveří, nejen obtížnost jejich překonání ... no, když si na to našteluju myšlení, asi bych si zvyknul. na začátku by to bylo nezvyklé.
Autorská citace #37
26.7.2017 09:48 - Vojtěch
Mno, je tam výzva k tomu, aby ty výzvy s hustějším DC zároveň byly hustěji popsané, tedy aby hráči viděli progres ne jen na číslech, se kterými počítají, ale i na těch výzvách, protože dřevěné dveře nejsou zrovna cool překážka pro lvl 15 dobrodruha.
Autorská citace #38
26.7.2017 10:13 - LokiB
Vojtěch píše:
protože dřevěné dveře nejsou zrovna cool překážka pro lvl 15 dobrodruha


no a tady já za sebe říkám "jak kdy a jak pro koho". když hrajeme zrovna kampaň, která se cíleně má "podoba" reálnému historickému světu, tak vůbec nemám problém s tím, že "nejlepší šermíř světa se neumí dostat přes běžné dřevěné dveře, zavřené na závoru" ... protože prostě nemá dost sil je vyrazit, nemá je čím rozštípat, ani jinak zničit. naopak, řešení, které by mi takovouto situaci neumožnilo odehrát, by mě při hraní rušilo.

v high-fantasy či superheros hrách by mě naopak rušilo, kdyby si z takovými dveřmi poradit namakanější postava neuměla tak, že by je vlastně vůbec nebylo třeba řešit.

proto píšu, že ta otázka nemá imho univerzální řešení, které by bylo dobré vždy a za všech okolností. to, že si u některého systému s jeho řešením nesednu pak nepokládám za jeho chybu, jen za to, že není určeno pro moje dané potřeby.
A ano, 4E byla daleko spíše určena pro ten druhý zmiňovaný okruh her, takže tam to řešení svůj smysl dává.
Autorská citace #39
26.7.2017 10:41 - Vojtěch
4E je bohužel nastavená tak jak je a v tomto ohledu zakopává o vlastní inflaci čísel pro všechny. Barbar může díky historkám z cest na 15. úrovni dávat lekce začínajícím kouzelníkům v magické teorii a kouzelník vykopne dřevěné dveře, nebo se musíš smířit s tím, že je celá ta inflace čísel pro kočku a vlastně jste se nikam neposunuli, protože problém jsou pořád stejné věci a pořád máš práci se s mistrem zlodějem zlodějem dostat přes vanilla zámek na dveřích a kněz tam pořád má šanci odemknout dlouhým cancourem z holy symbolu (i když menší). DM tam může házet uměle klacky pod nohy postavám, které to nemají běžné, ale to je tak všechno. Tohle je bohužel daň za odhození 3E skill pointů a nastavení progresu podle lvlu a řeší to až 5E jiným nastavením systému (proficiency bonus na různé činnosti pro různé classy, bounded accuracy, atd.). 4E bohužel všechny svázala do jednoho číselného svazku.
Autorská citace #40
26.7.2017 10:55 - LokiB
protože jim to pro zvolený žánr (aka přenesení části zážitků tehdejších počítačových her do tabletop DnD) přišlo jako dobré řešení. a věřím, že si to určité publikum našlo. nebylo to však většinové publikum DnD hráčů :)

ostatně to ale někteří moji hráči říkají od začátku našeho hraní RPG v class-level systémech - nechceme postupovat, protože to stejně jen znamená, že budeme (postavy budou) pořád stejně ohrožení, akorát od jiných (hustějších) nestvůr a překážek. tak what's the point? v čem je větší zábava souboje s veleupírem, proti souboji s kostlivcem? máme víc životů, větší útoky, více schopností, ale naši soupeři teďmají větší zranění, větší obrany, více životů a více protischopností.
holt to mají jinak nastené, než ti, co chtějí "hustou postavu, co dělá husté věci" ... 4E bylo spíše pro tu druhou skupinu
Autorská citace #41
26.7.2017 11:17 - Vojtěch
No právě. 4E se dost vymezila určitým směrem a taky si to pak vyžrala.
Autorská citace #42
26.7.2017 13:36 - York
Problém je, že vysoká čísla sama o sobě nezařídí "hustou postavu, co dělá hustý věci". To zařídí až ta jedna krátká věta ve stylu "Jsi opancéřované monstrum se silou ledového obra, těmahle dveřma můžeš v pohodě proběhnout a ani tě to nezpomalí".

Ale jinak jo, no, celý problém 4e tkví v tom, že to hráči nepochopili. To, že s rostoucím levelem roste DC lehké překážky neznamená, že dřevěným dveřím roste obtížnost vyražení, ale že se z dřevěných dveří stala triviální překážka, na kterou není třeba házet.
Autorská citace #43
26.7.2017 14:33 - LokiB
York: protože to pro většinu (dovoluji si tvrdit) hráčů starších edic bylo neintuitivní a viz předchozí debata i nechtěné ... nechtěli, aby se pro každou postavu staly dřevěné dveře triviální překážkou. a nemohou jedny a ty stejné dveře být pro jednu postavu kamenné a pro druhou dřevěné :) tato míra abstrakce (mnoha) hráčům DnD není vlastní

věřím, že hodně z nových hráčů, kteří přišli až k 4E, nebo přišli z počítačového světa nebo jiných systémů, s tím problém nemělo
Autorská citace #44
26.7.2017 14:54 - ShadoWWW
Problém byl v tom, že rostlo DC těch dveří a současně rostl tvůj bonus k hodu (protože v něm bylo +1/2 úrovně postavy). To +1/2 úrovně tam bylo proto, aby se hráči cítili "hustě", ale pak si uvědomili, že ve výsledku se akorát počítá s vyššími čísly.
Autorská citace #45
26.7.2017 15:07 - Vojtěch
ShadoWWW: Nerostlo DC dveří. Rostlo abstraktní doporučené DC překážek, což základní pravidla nevysvětlila vůbec a až v Essentials připojili dodatek o tom, že je to myšleno tak, že s DC mají být i popisy hustší. Jinak tam ve skutečnosti ještě přibývaly bonusy za předměty, featy a úpravy vlastností, ale v celku to bylo neintuitivní.

Hele... neměli bychom se kdyžtak posunout jinam? Mám pocit že jsme se krapet moc odchýlili.
Autorská citace #46
26.7.2017 15:18 - Quentin
Píše:
Ale jinak jo, no, celý problém 4e tkví v tom, že to hráči nepochopili.

Ať už pochopili nebo ne, držet v hlavě stupnici od 5ti do 40ti, svižně a smysluplně ji během hry přiřazovat všem dveřím (a všem ostatním překážkám a testům), a ještě to rozhazovat relativně k postavám na easy/normal/hard, je prakticky nemožné.

Všichni sklouznou k hraní pouze s easy/normal/hard.
Autorská citace #47
26.7.2017 16:30 - Vojtěch
To 13th Age rozpoznalo a má Normal/Hard/Very Hard pro Heroic/Champion/Epic tier v 3x3 matrici s jasným rozlišením co je asi tak Heroic, co Champion a co Epic, což improvizaci dost usnadňuje. 4E, jak se mi to jeví, stále předpokládala, že si DM udělá nějakou přípravu a DCčka si nahází někam bokem, nebo bude mít screen před očima.
Autorská citace #48
26.7.2017 18:24 - Shako
Vojtěch píše:
Heroic/Champion/Epic tier


Ale tam je to víc objektivní realita, ne? I heroic postavy můžou vyrazit "epické" dveře - jen to bude stát ikonu/ikony. Takže na prvních dveřích si vylámou zuby, takže ten "epic dungeon" si raději nechají na "příště".
Autorská citace #49
26.7.2017 23:11 - Vojtěch
Mno, ono to tak podle vysvětlení v Essentials bylo myšlené i v 4E, akorát rozmělněné na X lvlů (- ikony atd. samozřejmě).
Autorská citace #50
27.7.2017 02:10 - Colombo
Píše:
Je třeba se (třeba ve 4E narozdíl od 2E) oprostit od toho zde zmiňovaného "selského rozumu"

Počkej počkej, ty mi teď tady říkáš, že abych hrál DnD 4E, musím se... přepólovat?
Autorská citace #51
27.7.2017 08:57 - Quentin
Píše:
Počkej počkej, ty mi teď tady říkáš, že abych hrál DnD 4E, musím se... přepólovat?

Ne, to nemá smysl.

Buď se smiř se scalujícími čísly (aby ti skill challenge pořád dávali smysl) nebo si to hackni podle potřeby. My jsme například hráli pouze úrovně 1-10 a vystačili jsme si s nescalující stupnicí obtížnosti.

Pokud se opravdu posunujete v power levelu a řešíte větší a důležitější questy (krysy v chalupě -> hobgoblini ve vesnici -> drak ve městě), tak ani to scalování nebude vypadat divně.
Autorská citace #52
27.7.2017 09:28 - Vojtěch
* do chvíle kdy se nebudete snažit ve všech případech sešplhat do studny, nebo tak něco a neodmávnete to, nebo to neokecáte jako mnohem horší než posledně.
Autorská citace #53
27.7.2017 14:09 - LokiB
Si vystačím s tím, že DC budu vnímat v případě 4E jako abstraktní údaj. Takže nebudu reagovat na situaci: "slézt do stejné studny jako před lety, DC o 10 vyšší než tehdy, cože???" neříkám, že je to správné dle autorů (Co by na to řekl MM? můžeme se ho zeptat :))

Colombo píše:
Počkej počkej, ty mi teď tady říkáš, že abych hrál DnD 4E, musím se... přepólovat?


ale severní pól si můžeš nechat nahoře.
pro mě by to bývalo znamenalo mentální změnu natolik velkou, že jsem 4E vynechal
Autorská citace #54
27.7.2017 14:33 - Soldier76
Tohle je docela zajimavy tema. Ja 4e hral opravdu hodne a musim se priznat, ze nikdy jsme si nepripadali, ze by tam bylo nejake nepochopeni nebo problem. O cem je rec jsem zjistil az tady a potom, kdyz jsem si googlil DMG page 42 problem.

Asi nam spoustu veci resilo to, ze na mundane veci jsme si proste nehazeli. Slezeni do studny ve 4e nebylo worth rolling ani pro low lvl dobrodruhy. Kdyby pri tom byli pod utokem gargoylu, nebo spechali, aby se pridali do souboje na dne studny, tak je to vec jina.

Asi jsme taky nelozili 2x do stejne studny s 10 levelovym rozmezim.

A taky jsme se urcite nikdy nedostali prez 8 level. Takze je mozny, ze kombinaci techhle faktoru se nam to nejak podarilo dodgenout.

DCcka jsem resil 10/15/20 a +/2 kdyz chci neco zohlednit. V 5e to delam prakticky stejne a jen jsem pridal advantage/disadvantage. Doufam, ze se tim nedopoustim nejakeho zlocinu.
Autorská citace #55
27.7.2017 15:04 - Vojtěch
Soldier76: Tak on je to problém spíš pro šťouraly. Dokud o tom moc nepřemýšlíš a nesrovnáváš, tak se to schová, ale zvlášť lidi odchované předchozí simulační edicí tohle praští přes oči. 5E od toho elegantně odbruslila do fajnového nastavení kdy se čísla nezvedají zbytečně, nebo alespoň ne v takové míře.
Autorská citace #56
28.7.2017 10:45 - -Sniper-
Ve čtyřkách si stejně vzpomínám na situaci když Paladin dostal svoji Charismu na 30/+10 a řekl "tyjo, já jsme tak hustej, že se do mě zamiloval i můj stín". To byla jedna z mála dobrých věcí na číselné inflaci.

Vím že se pak vedla i diskuze zda od všech DC, AC a bonusů neodečteme 30, aby se snadnějši počítalo (nesundali jsme, chěli ten pocit že si hátzí na útok k20+32 proti 40, i když K20+2 proti 10 by vyšlo naprosto stejně).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.61470413208008 secREMOTE_IP: 3.235.74.77