Jerson píše:
Ty napíšeš tohle a pak celou mechaniku shodíš. Kdybys napsal, že to tedy zkusíte, nebo se podíváš, jak ta mechanika funguje v praxi u skupin, které ji používají, tak tu asi není moc o čem mluvit.
Seš si ale vědom, že třeba tvoje řešení je dost jiné než Ebonovo? takže nemluvíme o "jednom řešení", které se dá vyzkoušet a posoudit.
každý z vás dává tokeny za něco jiného, každý je používá k něčemu úplně jinému. aspoň tedy podle toho, jak to oba popisujete.
Takže já řeknu svůj komentář k Ebonovu řešení a ty mi na to dáš námitku svým řešením, které je ale jiné ... to jaksi zesložiťuje diskusi. A vice versa.
Ebon Hand píše:
Je ten příspěvek určen mě? Nebo převádíš diskuzi jinam do obecnější roviny?
Ano, jak jsi správně poznal, tahle část je převodem diskuse do obeznější roviny. Ale ta je tobě u prdele. Tak to klidně ignoruj, je pravdou, že není důvod se ptát zrovna tebe.
Ebon Hand píše:
Loki: Prostě tímhle způsobem jen měníš pravděpodobnosti některých výsledků.
Ano, a proč ne? Proč bych to nemohl měnit?
Můžeš to měnit. Otázkou je, jestli bys to měl měnit. A zase, v tvé skupině si měň co uznáš za vhodné, snad se konečně shodneme na tom, že co si kdo hraje doma, je jeho věc a není mým cílem tě přesvědčit, že hraješ špatně, a že máš hrát jinak.
Důvodem by mohlo být (pro někoho jiného než tebe, ty žádné důvody nepotřebuješ), že někomu, jak se to vyjevilo v diskusi vícekrát, vadí cheatování hodů.
Tohle, co popisuješ, je taky cheatování hodů, i když "slabší verze". V jiné variantě bys mohl mít řešení, kdy máš tokeny a za token si můžeš přímo určit výsledek daného hodu, dle své libosti (tedy klidně i jako neúspěch, kdyby se ti takový výsledek v danou chvíli líbil).
Můj vztah k cheatování hodů je (v mojí skupině) takový, že mi ze strany GM nevadí, od hráčů ho nepreferuji. Ale usnesli jsme se na tom, že v rámci hraní Savage Worlds to budeme používat, tak jak je to tam v pravidlech řečeno ... tedy k přehození hodu (taky cheat). Jsme s tím zatím smířen, i když mě někdy mrzí, že se hra nedostane někam, kde mi mě to třeba přišlo zajímavé, protože si hráč vybral přehoz.
Ebon Hand píše:
Přečetl jsem si několikrát tvůj příspěvek a musím pouze konstatovat, že si nemůžeme rozumět, protože už v základu nechápeš můj úhel pohledu. :-) Dramatický okamžik je dramatický okamžik,
Ano, když to napíšeš takto, tak je vidět, že si nemůžeme rozumět. Představa, že "dramatický okamžik" existuje "per se", je mi opravdu cizí. Žádný takový ve hře neznám.
Pro tvoji skupinu to třeba funguje, to ti neberu.
Máš příklad nějakého dramtického okamžiku, které je dramatický za všech okolností?
Že bych si neuvědomoval rozpětí hodu d20? Hmm, tak to také může být. Jaké je? Mám tipovat, nebo mi to prozradíš rovnou?
Z celkového popisu domácích úprav (které při prvotním popisu toho, že "nějak pracujete s bonusy" nebyly úplně zřejmé) vaší skupiny vyplývá, že by i rozptyl d20 tam mohl být jiný, než na který jsem zvyklý :)