RPG odborně

sirien
12.5.2021 22:01
16.5.2021 14:09 - York
sirien píše:
Yorkovo řešení naopak nefunguje


Co na něm nefunguje?

• Postavy kosej stormtroopery ve velkym - check.
• Stormtroopeři se většinou netrefěj a když, tak to není nic vážnýho - check.
• Stormtroopeři sice nejsou nebezpeční, ale můžou postavy zdržet a komplikovat jim život - check.

edit: Čímž neříkám, že nemůže bejt i jiný, klidně vhodnější řešení. Takhle bych to řešil v ADnD.
16.5.2021 14:28 - LokiB
sirien píše:
Ano, zkoušel sem to, ano, funguje to.


Jak je zajištěno, aby minioni kritikáčema nekosily postavy?
16.5.2021 14:47 - malkav
LokiB: No nevím, mě ten koncept neohrozitelných postav ze strany stormtrooperů strašlivě vadí. A Han nemá ani ponětí o tom, kolik má HP a jestli je na "vysoké úrovni" :) To je podle mě metaherní informace pro hráče.

Mimochodem sirien tu demonstroval další možný aspekt, který vstupuje do hry o tvrzení, nakolik na systému záleží - znalost systému a aplikace jeho různých (i třeba volitelných) pravidel. Škoda, že tu není efram, který by mohl vnést možná nějaké svérázné pojetí někde z pravidel, nebo by vytáhl nějakou zapadlou a přehlíženou perlu z jejich hlubin :)
16.5.2021 15:15 - sirien
York: ADnD nevim (ale taky mi to intuitivně skřípe a spíš mám věcně nepodloženou tendenci Ti nevěřit...), ale obecně koncept úrovní je že postavy by měly být hratelné od 1. Úrovně jako protagonisté příběhu v daném žánru se vším, co k tomu patří. Pokud donutíš hráče hrát od vyšší úrovně, tak ten systém násilně křivíš a děláš něco co bude mít další důsledky do různých herních stylů a konceptů v rámci onoho žánru.


Loki: minionům capneš udělovanej damage, popř. můžeš říct že krit se u minionů projevuje jinak a žánrově vhodněji než zvýšeným damage (např. postavu automaticky donutí jít do krytu nebo jí donutí ustoupit atp.)
16.5.2021 15:25 - York
malkav píše:
A Han nemá ani ponětí o tom, kolik má HP a jestli je na "vysoké úrovni" :) To je podle mě metaherní informace pro hráče.


To je ale věc, se kterou se musíš poprat i při hraní DnD. Postavy na vysoký úrovni se několika koboldů nemusí bát. Můžeš to brát jako "metaherní informaci pro hráče", nebo taky tak, že postavy si uvědomujou, jak jsou dobrý.


sirien píše:
koncept úrovní je že postavy by měly být hratelné od 1. Úrovně jako protagonisté příběhu v daném žánru se vším, co k tomu patří


To ale platí, pokud se teda bavíme o originálních Star Wars. Příběh nezačíná tím, že Luke kosí armády Stormtrooperů, ale tím, že na Tatooine opravuje droidy a pak ho intenzivně drilluje Yoda (klasická scéna se saberem a kulovitym dronem, kterej střílí neškodný ale bolestivý bolty).
16.5.2021 15:37 - LokiB
sirien: jo tak, no jasně, tak modifikovat si DND pravidla můžu různě. bral jsem "čistá DND pravidla" doplněná SW settingem.

York píše:
Můžeš to brát jako "metaherní informaci pro hráče", nebo taky tak, že postavy si uvědomujou, jak jsou dobrý.


No když Han utíká před trooperama či jinejma minionama, nebudil ve mně dojem, že si uvědomuje, jak je proti nin dobrej
16.5.2021 15:38 - Aegnor
malkav: Jamie Lannister si neuvědomuje, že je mnohem lepší bojovník než většina vojáků ve všech armádách Západozemí? Bronn si není vědom toho, že se zvládne vyrovnat rytířům? Bakly zvládne povraždit v podstatě jakýkoliv počet nepřátel, a myslíš si, že si toho není vědom? Obi-Wana taky banda droidů jako fakt zajímat nebude a je mu to perfektně jasný.

Ano, vysoké množství Bodů výdrže proti hromadě minionů (kteří padnou na jednu ránu) opravdu fikčně znamená "já přes vás v klidu projdu a ani se nezapotím".

Loki: k tomu dotazu na co bych použil SW/Fate ... SW jsem nečetl, takže tam ti neřeknu. A u těchto generických systémů to není úplně jednoduché říct. U Fate mě teď z hlavy napadá nějaký swashbuckling, alá Piráti z Karibiku. GURPS ... nějaký drsnější gritty setting ... Punisher (seriálovej)?
16.5.2021 16:00 - York
LokiB píše:
No když Han utíká před trooperama či jinejma minionama, nebudil ve mně dojem, že si uvědomuje, jak je proti nin dobrej


Nejspíš si nemyslí, že je dokáže všechny postřílet. Určitě ale před nima neutíká poprvý a zatím to vždycky přežil. Takže bych řekl, že si celkem věří, že před nima dokáže utýct znova.
16.5.2021 16:22 - malkav
Aegnor: Postava si určitě uvědomuje svou případnou převahu. Můj post o Hanových životech reagoval na toto: "Když dáš postavám hodně životů, jak navrhuje Log, tak tím zničíš celkový DOJEM, že i Han může umřít jedním zásahem blasteru ... postava si to určitě myslí, nemá pocit, že je troopery nepřemožitelná." ... tedy to myšleno tak, že si Han asi těžko může uvědomovat, že nemůže umřít jediným zásahem blasteru, protože má dost vysoký počet HP. Han si prostě a jednoduše uvědomuje jednu ze dvou variant, podle herního stylu:
- pokud bereš HP jako vyjádření odolnosti - ještě nikdy ho žádný stormtrooper netrefil tak přesně a tak vážně, aby ho vyřadil;
- pokud bereš HP jako vůli k boji - ještě nikdy se necítil tak ohrožený nepřátelskou palbou, aby utekl nebo se vzdal.
16.5.2021 16:41 - Boldrick
No občas uvažuji o hraní Star wars, ale právě úplně jinak než ve filmu. Zajímal by mě ten svět více přízemně, jak by ve smrtelnejší verzi Válek fungovala Sila atd. Určitě bych nehrál za nikoho z filmu, ty příběhy a osudy znám.
Radši bych drsnější KotOR (který ostatně běhá v něčem jako DnD) a ideálně v Savage World (když už mi na systému nezáleží;-))
A možná FFG Star Wars nebudou špatné, ale ty jsem nečetl.
Bylo by zajímavé sledovat jak by SW věci mohli fungovat v "reálnějším" světě.
16.5.2021 17:42 - LokiB
Boldrick: SW má setting pro SW :) ale nezkoušel jsem ho

malkav píše:
- pokud bereš HP jako vůli k boji - ještě nikdy se necítil tak ohrožený nepřátelskou palbou, aby utekl nebo se vzdal.


a přesto se někdy vzdává, aniž by bylo něco výrazně "jinak"
16.5.2021 18:48 - Jezus
Vážně?

Já jen, že si nevybavuju, kdy by jen tak postřílel přehršel stormtroperů. Buď jich bylo kolem pěti, šesti a on byl v krytu, nebo utekl, a když nebylo kam, tak se vzdal.

Podobně Luke, dokud neuměl triky se Sílou. Nevím jestli pod vlivem epizod 1 až 3 trochu neprehaníte u epizod IV a V :-)
19.5.2021 10:11 - LokiB
Dneska se ve FB skupině Old School Gamers objevil dotaz: How many of you actually still play either dnd or adnd/adnd 2e?

Během 5 hodin je tam 100 příspěvků s odpověďmi jako:

* I’ve ran 2nd Ed exclusively since 97 or so. Still my fav rule set by far
* We have a 2nd ed game every 2 weeks.
* Right here! ???? I'll be firing up a campaign on The Wild Coast in Greyhawk next week using AD&D 1e!
* I paly 1e regularly and 2e (and 5e) less frequently but at least a few times a year.
* We play every other Saturday!
* I play 1e every Friday and Basic D&D every Tuesday. I'm also in a 1e Westmarch style game.
* We have been playing in the same 1st Ed AD@D campaign world since 1981. Greyhawk. Playing again this Saturday.
* My brother and his three daughters play AD&D.
* Yep. 1,2,3,3.5. And sadly 5.
* Just finished a 4+ year AD&D campaign and starting another. Both are set in the World of Greyhawk and are a continuation of a previous 4 year campaign about 25 years ago.

Nevím, jak moc jsou amíci (protože to budou ve většině odpovědi od amíků) v houserulování. Určitě to mají všichni hodně zvohejbaný.
Je na tom hezky vidět, že na systému prostě záleží, protože když je dobrej, lidi u něj zůstanou desítky let :) Kdo bude hrát Dračí hlídku v roce 2040 ...
19.5.2021 11:08 - Corny
LokiB píše:
Kdo bude hrát Dračí hlídku v roce 2040 ...

Nejhorší je, že to nikdy nevíš, třeba nikdo a třeba naopak hrozná spousta lidí :D Řada lidí hraje systémy, které nejsou kdovíjak dobré.
19.5.2021 11:31 - Šaman
LokiB píše:
Kdo bude hrát Dračí hlídku v roce 2040

Ti, co hrají Dračí doupě 1.6 v roce 2021?
19.5.2021 12:23 - snekoun
Zase rozjíždíte Flame? :-) Že Vás to ještě baví .....
19.5.2021 12:27 - snekoun
Osobně si myslím, že každé zboží má svého kupce. Je fajn že v dnešní době je toho tolik na výběr. Když pamatuji naše začátky, kdy bylo jen DrD, pak nic a pak měli kamarádi AD&D v němčině. Pak se objevilo v jednorožci AD&D v AJ, To bylo jásotu i když anglicky uměli dva lidi z pěti :-)
19.5.2021 12:33 - malkav
LokiB: Paradoxně mohou ty odpovědi dokladovat i opak, tedy že na systému nezáleží až tak moc, když si taková dlouhá léta vystačí s jedním :)
19.5.2021 12:41 - Šaman
malkav: Přesně to mě napadlo, když jsem psal svůj příspěvek že DrD 1.6 se hraje doteď.
Dokonce natolik, že když jsem před pár dny prodával svá stará pravidla komplet za 800, tak jsem za tři minuty stahoval inzerát, protože jsem měl už pět zájemců. A vesměs psali, že podle nich hrají a jejich pravidla už jsou total na hadry.
19.5.2021 12:59 - sirien
Loki: Zaprvé hranost hry není funkce její kvality, ale rozšířenosti. Lidé po letech nehrají hry co byly dobré, ale hry, k nimž mají melancholický vztah. Anketa pak nic moc nevypovídá: a úplně stejně bys zjistil, že u nás pořád lidi hrajou "dračák". Takže můžeš jít a každého toho jednoho člověka co tam odpověděl vyzpovídat, kolik toho z ADnD skutečně hraje - a nebo spíš nehraje - a pak teprve začneš být in-topic ;)

To je btw. i odpověď na otázku kolik lidí bude za 20 let hrát Dračí hlídku - tolik kolik si jich DH zvládne právě teď získat jako hlavní srdcovku (což nejsou nutně všichni kdo jí teď hrají - někteří se později mohou vrátit spíš k DrD 1.x odkud teď k DH přišli).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080253839492798 secREMOTE_IP: 3.235.227.36