Pravidla

Xeth
23.5.2006 11:44
Problémy s DR
Mám vlastně 3 otázky...
1) Máte někdo nějaké rozumné vysvětlení typů DR ? Myslím tím co znamená X/-, co znamená X/materiál, co znamená X/alignment... ? WotC to vysvetluje jen velmi obecně... DR znamená, že zbraň odskočí nebo že se zranění ihned (částečně) zacelí... Jenže co je co ? Podle mého je DR X/- právě to odražení (cíl je prostě příliš "opancéřován" nebo tuhý - nicméně to je vše) a vše ostatní to "zacelení"... (zbraň prostě neúčinkuje naplno). Jenže pak jsem se podíval do MM a drak má DR X/magic (to mě opravdu přkvapilo) a takový vzdušný elementál má DR X/-. Já bych to otočil... drak je podle mne pancéřovaný a k zasažení elementála bych viděl spíš magickou zbraň (nebo spíš okouzlenou pro účely zasažení, než jen obecně magickou, tedy X/+Y).

2) Zajímalo by mě jak kdo řešíte sneak attack vs DR. Podle toho, jak sneak attack funguje (je to evidentně extra zranění, ne součíst prvosního útoku... nezávisí na zbrani a nenásobí se pri kritickém zásahu) bych řekl, že zasahuje citlivá, respektive životně důležitá místa. Jenže pokud postava neudělá zbraní dostatečné zranění, aby prošla skrz DR, má nárok na bonusové zranění za sneak attack ?

3) Co je to za DR X/epic ? Respektive, co znamená to epic ? Vím, že je nutné mít epickou zbraň, ale co to znamená... myslím technicky ? Co si pod tím mám představit ? Adamantine je ukrutně tvrdý kov, zbraň +3 je okouzlená aby zasahovala nezasažitelné, ale co je epic ? Jiný druh magie ? Silnější magie (něco jako visačka "tohle je lepší okouzlení než +5") ? Nebo je to úplně něco jiného ?
Autorská citace #1
23.5.2006 14:14 - ivanivanovic
Tak poporiadku. DR Damage Reduction (Redukcia zranenia) 1. X/- to X znaci ake zranenie zredukujes a - urcuje typ zbrane alebo zrania ktore tvoju redukciu prerazi. Priklad kostra ma DR 5/tupe to znamena ze akekolvek fyzicke zranenie vedene proti kostlivcovy je redukovane o 5 bodou. Cize ak hodi 6 utrzena zranenie je 1. Pokial je tvoja zbran tupa utrzi plne zranenie.
Redukcia X/magic znamena to ,ze ciel si ponechava DR pokial utok nan nie je vedeny magiou. (V tom to pripade staci kuzlo alebo akakolvek zbran s ocarovanim +1 a vyzsie)
2) ja osobne som DR neponechaval proti sneak attacku je to predsa extra zranenie (ktore sa nepodlieha do ziadneho typu) redukciu aplikujem iba na zranenie sposobene zbranou. Podla mna je nepodstatne ze neprenikol DR zasiahol citlivu oblast. To je rozhodujuce.
3)DR X/epic epic je zbran s ocarovani 5 a vyzsie alebo 3 a vyzsie teraz neviem :D
Keby bolo nieco zle niekto ma uz len opravy :D
Autorská citace #2
23.5.2006 14:18 - ivanivanovic
este so mzabudol ak ma niekto DR napr 5/- ako barbar neexistuje zbran ,ktora by prerazila DR pokial sa jedna o fyzicke zranenie.
Neaplykuje si ho pri kuzlach ...
Autorská citace #3
23.5.2006 15:08 - Rytíř
Pokud to dobře chápu, tak se ani tak neptáš na mechaniku jako fakt vysvětlení.. no, to máš těžký, u d20 a rozumný vysvětlení :)) Kor v tomhle případě.
Že by to bylo odrážení u X/- se napůl nabízí, ale co potom právě s tím barbarem aj. postavami, které ji mají taky a ne malou? Proto je lepší vysvětlení WotC, totiž aby si každej aplikoval, co se mu zrovna líbí. Proto může být u draků X/magic popsána jako fakt tuhá kůže a totéž u démona jako řez, který se ihned zahojil.. proč ne, fantasii se meze nekladou, hráči aspoň nebudou vědět (pokud neznají MM zpaměti), co se přesně děje.
ad 2) nemyslím, že bych to někdy řešil.. vždy prostě sečtu výsledné zranění a pak aplikuju DR (SZ počesku) apod. věci; je jedno, odkud se bonusy vzaly. Kdyby bylo SZ veliké, pak by totiž oddělené počítání umocňovalo ten zákeřnej útok... až příliš, přijde mi.
ad 3) epic beru jako opravdu extra super silnou magii. Nikdy jsem to teda nepoužil, jen vím, že existuje... a je vytvořena samo jen jako alibismus, kdyby místo toho použili SZ X/-, vyšlo by to v podstatě nastejno.
Autorská citace #4
23.5.2006 15:25 - alef0
Niektore magicke tvory maju nadprirodzenu schopnost si v okamihu vyliecit zranenie zo zbrani, alebo uplne ignorovat zasahy (akoby boli nezranitelne).
Niekedy predstavuje DR okamzite vyliecenie zraneni. Inokedy reprezentuje hrubu kozu, alebo pevnu stavbu tela.
Tolko SRD. DR vzniklo dvomi fazami: jednak prirodzenym vyvojom z predoslych edicii. Druhoedicnici pamataju: na ghoula len s plus jednotkou. Inak povedane, existovali prisery, ktore mali v modernom ponimani napr. DR nekonecno/+1.
V trojke sa to upravilo (neviem presne ako) a az potom to dokonvergovalo do aktualnej podoby.
Ale co sa tyka logickeho vysvetlenia: viac logiky, nez je obkecana v SRD, by som nehladal.
Autorská citace #5
23.5.2006 17:05 - Pizin
ad 3) Epická zbraň je taková, která přesahuje možnosti zbraní z DMG. Podle popisu z epických pravidel má epická zbraň buď bonus vylepšení aspoň +6 nebo speciální schopnosti odpovídající bonusu aspoň +11.
Autorská citace #6
23.5.2006 18:02 - Xeth
ivanivanovic: Díky za odpověď, skutečně jsem se ale ptal na to co mi odpověděli Rytíř a Pizin (hlavně). Asi jsem se nevyjádřil úplně zřetelně. :)
alef0: Jo, jo, na 2E si vzpomínám (s nostalgií).
Rytíř a Pizin: Díky... trefa do černého... :) Chtěl jsem hru trochu zpestřit, aby to bylo trochu víc "rozumné" - dost na tom, že rogue (tuším tulák v překladu) zná anatomii všech tvorů, co jí mají (tu anatomii). Pro mě jsem chtěl mít nějaké snadné vodítko, jak k tomu přistoupit a nerozhodovat se u každé potvory zvlášť. No není každý den svátek... :) S tím umocňováním si nejsem úplně jistý, jak to myslíš (Rytíř)... Přece zdaleka ne všechny potvory mají výhodu DR a ty co jí mají by naopak velmi sneak attack (zákeřný útok) omezovaly - buď by rogue měl účinnou zbraň a pak by bylo jedno zda potvora tu DR má nebo ne, nebo by jí neměl a pak by ho (sneak attack) jen těžko udělal, tedy v případě odrážení. V případě "léčení" by se dalo zranění taky zredukovat. :) Každopádně díky. Jestli má ještě někdo nějaký názor, tak sem s ním... prosím.
Autorská citace #7
24.5.2006 09:28 - Shermiar
Xeth: no ja si myslim, ze je uplne normalne, ze rogue vie kam a ako trafit....nejde o to, ze dokonale ovlada anatomiu svojich obeti...to ani zdaleka nie, ta anatomia je tam uvedena koli tomu, ze prave priserky ako nemrtvi a vselijake kopy slizu a podobne nechutnosti nemaju ziadnu anatomiu, proste nemaju nejake funcne miesto, ktore ked zasiahnes tak prisera padne....o tom to cele je.....
a k tym zbraniam a sneak attakom.....ved to vobec nezalezi od typu zbrane ake spravi zranenie (samozrejme vynimka je x/magic - ale myslim, ze zohnat +1 az taky problem neni) ide o to, ze velku casz zranenia ovplyvnuje bonus za silu a kde jedna postava DR neprerazi ani keby chcela (ma proste aj maximalnu moznu damage priliz nizku) druha tou istou zbranou tuto vec vpohode zvladne....... a presne o tom to je aj so sneak attakom, rogue proste vie kde pichnut ked je protivnik zaneprazdneny a tym padom je uplne v pohode, ze mu da tou jednou ranou plny damage (za zbran+sila+spec.utok+sneak) a potom sa z toho odrata DR......vies ono zlodeji su uz tak dost obmedzeny ked bojuju s priserami oddolnymi voci critikalom....a je ich hodne, ver mi......
Autorská citace #8
24.5.2006 19:24 - alef0
A successful sneak attack increases the damage dealt. When you make a sneak attack against a foe with damage reduction, roll the sneak damage and add it to the damage from the hit before applying the effects of damage reduction. (Rules of the Game: All About Sneak Attack, wotc.com).
Inak povedane, zratas damage od sneak attacku a az potom aplikujes DR.
Autorská citace #9
24.5.2006 20:12 - bigbythewise
Vidim, ze se to tady rozebralo celkem podrobne, ale pro zajimavost jeste neco dodam pro Xetha. Na redukci X/Alignment musis mit na pruraz zbran ocarovanou alignment efektem - Holy(Good), Unholy(Evil), Axiomatic(Law), Anarchic(Chaos). V tomto pripade tvoje presvedceni nehraje roli, jedine NPC prorazi takovou redukci pres svoje presvedceni a nepotrebuji k tomu potrebny efekt ve zbrani. Pozor u redukce na spojeni "and" nebo "or" (napriklad 10/Epic and Good, nebo 5/slashing or piercing). V takovem pripade musis disponovat obojim, ale ve druhem pripade staci jeden z efektu.
Autorská citace #10
24.5.2006 22:23 - Xeth
Shermiar: Jo jo, prostě ví, kam se trefit... :) No já tomu říkám, že zná anatomii. ;) Prostě ví kde má všechno ta citlivá / životně důležitá, tedy jak říkáš funkční místa. Právě proto, že je jedno, jestli rogue píchne soupeře jehlou nebo ho proklaje obouručným mečem mi přijde jen logické, že je třeba projít skrz DR... například u takového kouzelníka se stoneskinem - to je krásný příklad za všechny - tam mi přijde jednznačně zřejmé, že pokud se DR neprorazí, je kouzelník nedotknutý... zbraň prostě odskakuje. Jenže rogue, který nedává nijak zvlášť silné rány, jen přesně mířené tento efekt skoro ignoruje (kouzlo je proti drsným válečníkům odost více účinné než proti zloději, což by podle mne mělo být spíš naopak).
alef0: Toto jsem samosebou četl. Bohužel to tak je dle pravidel skutečně dané. Mě spíš zajímají alternativní pohledy na tuto problematiku. Nicméně to sem určitě patří. Díky za to.
bigbythewise: Jistě. Souhlas... "and" je velmi pěkné znepříjemnění. Díky za tu připomínku. Spíš mi jde ale o to jak alternativně (čti "rozumně") řešit složená zranění (jako sneak attack, Soulknifovu zbraň (Expanded Psionic Handbook), atd.). Snažím se o to, aby věci fungovaly, protože dávají smysl a ne jen proto, že je to dané v pravidlech. Proč ? Vážu na ně jiné věci, stavím na tom a nerad stavím na písku nebo na vodě. Navíc pokud věci dávají smysl a mají svou logiku, hráči si pak spoustu věcí na nich závislých odvodí, což vidím jako jednoznačné plus. :)
Díky všem... prosím o další názory a postřehy, pokud někdo máte (třeba i k tomu Soulknifovi).
Autorská citace #11
25.5.2006 09:02 - Shermiar
Xeth: vies, ide podla mna skor o skusenosti ako o exaktne anatomicke vedomosti....- vsimne si nekryte miesto a vyuzije to.....na to je vycviceny.......a k tej "neferovosti"...rogue da ten sneakatak jeden aj to zalezi od okolnosti...., bojovnik moze utocit nepretrzite (kym prezije...hehe) a to uz vobec nehovorim o tom, ze proste zlodeji su zabijaci kuzelnikov, ma to svoje caro a opodstatnenie......
Autorská citace #12
25.5.2006 10:26 - LZJ
Xeth: S tou logikou to máš těžký. Pravidla DnD jsou založena hlavně na herní vyváženosti nikoli vysvětlení funkčnosti v herním světě. O tvůj přístup, t.j. vytvořit logiku světa, se pokusili tvůrci DrD+ a nemyslím si, že by vytvořili lepší a hratelnější hru, spíš jim vznikly problému porůznu skoro všude a ještě mají pevný základ všech herních světů, žádná volnost. Možná můžeš zkusit GURPSy, třeba by ti vyhovovaly víc, ale nevím, nemám je nastudované.
Ke sneak attacku - ona ta důležitá místa mají všichni normální tvorové podobná, to není potřeba studovat anatomii každého zvlášť. A ti nenormální jsou vůči sneak attacku imunní. Myslím, že pravidla DnD to rozdělují rozumně.
Autorská citace #13
25.5.2006 18:28 - bigbythewise
Musim souhlasit s L.Z.J. ohledne logiky/nelogiky DnD a fantasy vubec. Urcite neni na skodu to resit v ramci moznosti pravidel a prostredi, kde se hra odehrava, ale nesmi to zase zajit do extremu, kde to zacina kompletnim rozbitim zasad pravidel, v horsim pripade konci zkazenim zabavy z hrani.
Xeth: Nerekl bych, ze je proti valecnikum ucinejsi nez proti zlodejum. Takovy Barbar Ork s obourucni Great Axe a Power Attackem ani nepozna, ze ma kouzelnik nejaky Stoneskin. A jak rekl Shermiar, Sneakovat se jednoduse neda jen tak kdykoliv a kdekoliv. Je spousta NPC imunnich na Sneak i spousta zpusobu jak se proti nemu branit. Obzvlaste s Wizardem. (pro Shermiara :p)
Autorská citace #14
26.5.2006 00:11 - ivanivanovic
K tej obrane proti sneak attacku :D jedno jedine kuzlo z 2 urovne ,ze blur treba si zadovazit lektvar alebo nieco je je vam schopne ho zoslat. akonahle je co i len 20% sanca ze zlodej minie (nema jasny vyhlad na svoj ciel) nemoze sneakovat. To kuzlo si vzdy jedno pamatam :) pre pripad nudze.
uplne jednoduche kuzlo ku ktoremu sa da lahko dostat a zlodeja to moze vyradit (pozor nie uplne ale ten sneak urcite)
Autorská citace #15
26.5.2006 10:21 - wraiths
ivanivanovic: vyřadit..? jak to vždyť tě přece stále vidí. problém je jen jestli tě netrefí( těch 20%).
Autorská citace #16
26.5.2006 10:51 - ivanivanovic
Pokial viem tak v pravidlach sa pise ak darebak, zlodej nema jasny vyhlad na ciel nemoze spravne zamierit nepodari sa mu sneak attack. 20%sanca na neuspech zasahu znamena ,ze ta nemoze zacielit na tvoju citlivu oblast.
V tom je ta krasa! (tak isto je to v hustine alebo v tme ,sere ...) )
Autorská citace #17
26.5.2006 11:45 - wraiths
No ja nevim me se to zda relativni..to jasny vyhled.to jako myslis ze kdyz darebak place( nad tim ze zas trefi chudaka sketa do kebulky) a ma teda tim rozostrene videni,tak ti neloupne sip do patre,nebo do hlavy? U "bliku" to bych i bral tam se miha z jedny roviny do druhy tak je to nejasny.ale tady stale je a je jen rozostrenej,prece nema citlivy misto 1mm.a pokud z nej je videt jen cast( rucicka,nozicka) tak se da udelat nejaky zraneni( lukem prostrelit na ruce tepnu, dykou preziznout slachu na noze, sekyrkou preseknout klicni kost)...a to je ten sneak.ja to neberu ze se musim trefit do nejakyho "pupiku" co ma na zadech nebo na brise :-).ja osobne teda nerikam tak a ted picham do treho obratlu a nebo utocim bodem na spanek ci picham ho holi pod nos aby se mu pres celist prenesla sila na temeno a to oskocilo.ci picham ho do ucha abych mu zajel az do mozku. proste se jen zeptam muzu? a to mi staci. DM pak popise co se asi mohlo stat. houstina a tma to je pak spatny no...:-) ale myslim ze kdyz stoji nekdo v krovi pichne druhyho do zad tak to taky myslim jde... ale s tim jasnym vyhledem ma myslim stejne posledni slovo DM.
Autorská citace #18
26.5.2006 14:43 - ivanivanovic
ale kuzlo robi to ,ze ta rozmaze cize jasny vyhlad nema na teba nik iba ten co ma kuzlo True seeing!
Ako chces trefit nejake miesto ked vidis len jednu velku machulu.
Autorská citace #19
26.5.2006 15:25 - ivanivanovic
Vynatok z pravidiel ohladne sneak attacku A rouge cannot sneak attack while striking a creature with concealment .... Darebak nemoze spravyt SA pokial tvor je v ukryte
vynatok z kuzla Blur: This distortion grants the subject concealment (20% miss chance). Toto skreslenie zaistuje subjektu ukryt 20%
myslim ze to hovori za vsetko
Autorská citace #20
26.5.2006 15:45 - bigbythewise
Je to jasne v pravidlech napsano, jakykoliv concealment rusi sneak attack.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089830875396729 secREMOTE_IP: 44.223.31.148