Pravidla

Xeth
23.5.2006 11:44
Problémy s DR
Mám vlastně 3 otázky...
1) Máte někdo nějaké rozumné vysvětlení typů DR ? Myslím tím co znamená X/-, co znamená X/materiál, co znamená X/alignment... ? WotC to vysvetluje jen velmi obecně... DR znamená, že zbraň odskočí nebo že se zranění ihned (částečně) zacelí... Jenže co je co ? Podle mého je DR X/- právě to odražení (cíl je prostě příliš "opancéřován" nebo tuhý - nicméně to je vše) a vše ostatní to "zacelení"... (zbraň prostě neúčinkuje naplno). Jenže pak jsem se podíval do MM a drak má DR X/magic (to mě opravdu přkvapilo) a takový vzdušný elementál má DR X/-. Já bych to otočil... drak je podle mne pancéřovaný a k zasažení elementála bych viděl spíš magickou zbraň (nebo spíš okouzlenou pro účely zasažení, než jen obecně magickou, tedy X/+Y).

2) Zajímalo by mě jak kdo řešíte sneak attack vs DR. Podle toho, jak sneak attack funguje (je to evidentně extra zranění, ne součíst prvosního útoku... nezávisí na zbrani a nenásobí se pri kritickém zásahu) bych řekl, že zasahuje citlivá, respektive životně důležitá místa. Jenže pokud postava neudělá zbraní dostatečné zranění, aby prošla skrz DR, má nárok na bonusové zranění za sneak attack ?

3) Co je to za DR X/epic ? Respektive, co znamená to epic ? Vím, že je nutné mít epickou zbraň, ale co to znamená... myslím technicky ? Co si pod tím mám představit ? Adamantine je ukrutně tvrdý kov, zbraň +3 je okouzlená aby zasahovala nezasažitelné, ale co je epic ? Jiný druh magie ? Silnější magie (něco jako visačka "tohle je lepší okouzlení než +5") ? Nebo je to úplně něco jiného ?
Autorská citace #1
23.5.2006 14:14 - ivanivanovic
Tak poporiadku. DR Damage Reduction (Redukcia zranenia) 1. X/- to X znaci ake zranenie zredukujes a - urcuje typ zbrane alebo zrania ktore tvoju redukciu prerazi. Priklad kostra ma DR 5/tupe to znamena ze akekolvek fyzicke zranenie vedene proti kostlivcovy je redukovane o 5 bodou. Cize ak hodi 6 utrzena zranenie je 1. Pokial je tvoja zbran tupa utrzi plne zranenie.
Redukcia X/magic znamena to ,ze ciel si ponechava DR pokial utok nan nie je vedeny magiou. (V tom to pripade staci kuzlo alebo akakolvek zbran s ocarovanim +1 a vyzsie)
2) ja osobne som DR neponechaval proti sneak attacku je to predsa extra zranenie (ktore sa nepodlieha do ziadneho typu) redukciu aplikujem iba na zranenie sposobene zbranou. Podla mna je nepodstatne ze neprenikol DR zasiahol citlivu oblast. To je rozhodujuce.
3)DR X/epic epic je zbran s ocarovani 5 a vyzsie alebo 3 a vyzsie teraz neviem :D
Keby bolo nieco zle niekto ma uz len opravy :D
Autorská citace #2
23.5.2006 14:18 - ivanivanovic
este so mzabudol ak ma niekto DR napr 5/- ako barbar neexistuje zbran ,ktora by prerazila DR pokial sa jedna o fyzicke zranenie.
Neaplykuje si ho pri kuzlach ...
Autorská citace #3
23.5.2006 15:08 - Rytíř
Pokud to dobře chápu, tak se ani tak neptáš na mechaniku jako fakt vysvětlení.. no, to máš těžký, u d20 a rozumný vysvětlení :)) Kor v tomhle případě.
Že by to bylo odrážení u X/- se napůl nabízí, ale co potom právě s tím barbarem aj. postavami, které ji mají taky a ne malou? Proto je lepší vysvětlení WotC, totiž aby si každej aplikoval, co se mu zrovna líbí. Proto může být u draků X/magic popsána jako fakt tuhá kůže a totéž u démona jako řez, který se ihned zahojil.. proč ne, fantasii se meze nekladou, hráči aspoň nebudou vědět (pokud neznají MM zpaměti), co se přesně děje.
ad 2) nemyslím, že bych to někdy řešil.. vždy prostě sečtu výsledné zranění a pak aplikuju DR (SZ počesku) apod. věci; je jedno, odkud se bonusy vzaly. Kdyby bylo SZ veliké, pak by totiž oddělené počítání umocňovalo ten zákeřnej útok... až příliš, přijde mi.
ad 3) epic beru jako opravdu extra super silnou magii. Nikdy jsem to teda nepoužil, jen vím, že existuje... a je vytvořena samo jen jako alibismus, kdyby místo toho použili SZ X/-, vyšlo by to v podstatě nastejno.
Autorská citace #4
23.5.2006 15:25 - alef0
Niektore magicke tvory maju nadprirodzenu schopnost si v okamihu vyliecit zranenie zo zbrani, alebo uplne ignorovat zasahy (akoby boli nezranitelne).
Niekedy predstavuje DR okamzite vyliecenie zraneni. Inokedy reprezentuje hrubu kozu, alebo pevnu stavbu tela.
Tolko SRD. DR vzniklo dvomi fazami: jednak prirodzenym vyvojom z predoslych edicii. Druhoedicnici pamataju: na ghoula len s plus jednotkou. Inak povedane, existovali prisery, ktore mali v modernom ponimani napr. DR nekonecno/+1.
V trojke sa to upravilo (neviem presne ako) a az potom to dokonvergovalo do aktualnej podoby.
Ale co sa tyka logickeho vysvetlenia: viac logiky, nez je obkecana v SRD, by som nehladal.
Autorská citace #5
23.5.2006 17:05 - Pizin
ad 3) Epická zbraň je taková, která přesahuje možnosti zbraní z DMG. Podle popisu z epických pravidel má epická zbraň buď bonus vylepšení aspoň +6 nebo speciální schopnosti odpovídající bonusu aspoň +11.
Autorská citace #6
23.5.2006 18:02 - Xeth
ivanivanovic: Díky za odpověď, skutečně jsem se ale ptal na to co mi odpověděli Rytíř a Pizin (hlavně). Asi jsem se nevyjádřil úplně zřetelně. :)
alef0: Jo, jo, na 2E si vzpomínám (s nostalgií).
Rytíř a Pizin: Díky... trefa do černého... :) Chtěl jsem hru trochu zpestřit, aby to bylo trochu víc "rozumné" - dost na tom, že rogue (tuším tulák v překladu) zná anatomii všech tvorů, co jí mají (tu anatomii). Pro mě jsem chtěl mít nějaké snadné vodítko, jak k tomu přistoupit a nerozhodovat se u každé potvory zvlášť. No není každý den svátek... :) S tím umocňováním si nejsem úplně jistý, jak to myslíš (Rytíř)... Přece zdaleka ne všechny potvory mají výhodu DR a ty co jí mají by naopak velmi sneak attack (zákeřný útok) omezovaly - buď by rogue měl účinnou zbraň a pak by bylo jedno zda potvora tu DR má nebo ne, nebo by jí neměl a pak by ho (sneak attack) jen těžko udělal, tedy v případě odrážení. V případě "léčení" by se dalo zranění taky zredukovat. :) Každopádně díky. Jestli má ještě někdo nějaký názor, tak sem s ním... prosím.
Autorská citace #7
24.5.2006 09:28 - Shermiar
Xeth: no ja si myslim, ze je uplne normalne, ze rogue vie kam a ako trafit....nejde o to, ze dokonale ovlada anatomiu svojich obeti...to ani zdaleka nie, ta anatomia je tam uvedena koli tomu, ze prave priserky ako nemrtvi a vselijake kopy slizu a podobne nechutnosti nemaju ziadnu anatomiu, proste nemaju nejake funcne miesto, ktore ked zasiahnes tak prisera padne....o tom to cele je.....
a k tym zbraniam a sneak attakom.....ved to vobec nezalezi od typu zbrane ake spravi zranenie (samozrejme vynimka je x/magic - ale myslim, ze zohnat +1 az taky problem neni) ide o to, ze velku casz zranenia ovplyvnuje bonus za silu a kde jedna postava DR neprerazi ani keby chcela (ma proste aj maximalnu moznu damage priliz nizku) druha tou istou zbranou tuto vec vpohode zvladne....... a presne o tom to je aj so sneak attakom, rogue proste vie kde pichnut ked je protivnik zaneprazdneny a tym padom je uplne v pohode, ze mu da tou jednou ranou plny damage (za zbran+sila+spec.utok+sneak) a potom sa z toho odrata DR......vies ono zlodeji su uz tak dost obmedzeny ked bojuju s priserami oddolnymi voci critikalom....a je ich hodne, ver mi......
Autorská citace #8
24.5.2006 19:24 - alef0
A successful sneak attack increases the damage dealt. When you make a sneak attack against a foe with damage reduction, roll the sneak damage and add it to the damage from the hit before applying the effects of damage reduction. (Rules of the Game: All About Sneak Attack, wotc.com).
Inak povedane, zratas damage od sneak attacku a az potom aplikujes DR.
Autorská citace #9
24.5.2006 20:12 - bigbythewise
Vidim, ze se to tady rozebralo celkem podrobne, ale pro zajimavost jeste neco dodam pro Xetha. Na redukci X/Alignment musis mit na pruraz zbran ocarovanou alignment efektem - Holy(Good), Unholy(Evil), Axiomatic(Law), Anarchic(Chaos). V tomto pripade tvoje presvedceni nehraje roli, jedine NPC prorazi takovou redukci pres svoje presvedceni a nepotrebuji k tomu potrebny efekt ve zbrani. Pozor u redukce na spojeni "and" nebo "or" (napriklad 10/Epic and Good, nebo 5/slashing or piercing). V takovem pripade musis disponovat obojim, ale ve druhem pripade staci jeden z efektu.
Autorská citace #10
24.5.2006 22:23 - Xeth
Shermiar: Jo jo, prostě ví, kam se trefit... :) No já tomu říkám, že zná anatomii. ;) Prostě ví kde má všechno ta citlivá / životně důležitá, tedy jak říkáš funkční místa. Právě proto, že je jedno, jestli rogue píchne soupeře jehlou nebo ho proklaje obouručným mečem mi přijde jen logické, že je třeba projít skrz DR... například u takového kouzelníka se stoneskinem - to je krásný příklad za všechny - tam mi přijde jednznačně zřejmé, že pokud se DR neprorazí, je kouzelník nedotknutý... zbraň prostě odskakuje. Jenže rogue, který nedává nijak zvlášť silné rány, jen přesně mířené tento efekt skoro ignoruje (kouzlo je proti drsným válečníkům odost více účinné než proti zloději, což by podle mne mělo být spíš naopak).
alef0: Toto jsem samosebou četl. Bohužel to tak je dle pravidel skutečně dané. Mě spíš zajímají alternativní pohledy na tuto problematiku. Nicméně to sem určitě patří. Díky za to.
bigbythewise: Jistě. Souhlas... "and" je velmi pěkné znepříjemnění. Díky za tu připomínku. Spíš mi jde ale o to jak alternativně (čti "rozumně") řešit složená zranění (jako sneak attack, Soulknifovu zbraň (Expanded Psionic Handbook), atd.). Snažím se o to, aby věci fungovaly, protože dávají smysl a ne jen proto, že je to dané v pravidlech. Proč ? Vážu na ně jiné věci, stavím na tom a nerad stavím na písku nebo na vodě. Navíc pokud věci dávají smysl a mají svou logiku, hráči si pak spoustu věcí na nich závislých odvodí, což vidím jako jednoznačné plus. :)
Díky všem... prosím o další názory a postřehy, pokud někdo máte (třeba i k tomu Soulknifovi).
Autorská citace #11
25.5.2006 09:02 - Shermiar
Xeth: vies, ide podla mna skor o skusenosti ako o exaktne anatomicke vedomosti....- vsimne si nekryte miesto a vyuzije to.....na to je vycviceny.......a k tej "neferovosti"...rogue da ten sneakatak jeden aj to zalezi od okolnosti...., bojovnik moze utocit nepretrzite (kym prezije...hehe) a to uz vobec nehovorim o tom, ze proste zlodeji su zabijaci kuzelnikov, ma to svoje caro a opodstatnenie......
Autorská citace #12
25.5.2006 10:26 - LZJ
Xeth: S tou logikou to máš těžký. Pravidla DnD jsou založena hlavně na herní vyváženosti nikoli vysvětlení funkčnosti v herním světě. O tvůj přístup, t.j. vytvořit logiku světa, se pokusili tvůrci DrD+ a nemyslím si, že by vytvořili lepší a hratelnější hru, spíš jim vznikly problému porůznu skoro všude a ještě mají pevný základ všech herních světů, žádná volnost. Možná můžeš zkusit GURPSy, třeba by ti vyhovovaly víc, ale nevím, nemám je nastudované.
Ke sneak attacku - ona ta důležitá místa mají všichni normální tvorové podobná, to není potřeba studovat anatomii každého zvlášť. A ti nenormální jsou vůči sneak attacku imunní. Myslím, že pravidla DnD to rozdělují rozumně.
Autorská citace #13
25.5.2006 18:28 - bigbythewise
Musim souhlasit s L.Z.J. ohledne logiky/nelogiky DnD a fantasy vubec. Urcite neni na skodu to resit v ramci moznosti pravidel a prostredi, kde se hra odehrava, ale nesmi to zase zajit do extremu, kde to zacina kompletnim rozbitim zasad pravidel, v horsim pripade konci zkazenim zabavy z hrani.
Xeth: Nerekl bych, ze je proti valecnikum ucinejsi nez proti zlodejum. Takovy Barbar Ork s obourucni Great Axe a Power Attackem ani nepozna, ze ma kouzelnik nejaky Stoneskin. A jak rekl Shermiar, Sneakovat se jednoduse neda jen tak kdykoliv a kdekoliv. Je spousta NPC imunnich na Sneak i spousta zpusobu jak se proti nemu branit. Obzvlaste s Wizardem. (pro Shermiara :p)
Autorská citace #14
26.5.2006 00:11 - ivanivanovic
K tej obrane proti sneak attacku :D jedno jedine kuzlo z 2 urovne ,ze blur treba si zadovazit lektvar alebo nieco je je vam schopne ho zoslat. akonahle je co i len 20% sanca ze zlodej minie (nema jasny vyhlad na svoj ciel) nemoze sneakovat. To kuzlo si vzdy jedno pamatam :) pre pripad nudze.
uplne jednoduche kuzlo ku ktoremu sa da lahko dostat a zlodeja to moze vyradit (pozor nie uplne ale ten sneak urcite)
Autorská citace #15
26.5.2006 10:21 - wraiths
ivanivanovic: vyřadit..? jak to vždyť tě přece stále vidí. problém je jen jestli tě netrefí( těch 20%).
Autorská citace #16
26.5.2006 10:51 - ivanivanovic
Pokial viem tak v pravidlach sa pise ak darebak, zlodej nema jasny vyhlad na ciel nemoze spravne zamierit nepodari sa mu sneak attack. 20%sanca na neuspech zasahu znamena ,ze ta nemoze zacielit na tvoju citlivu oblast.
V tom je ta krasa! (tak isto je to v hustine alebo v tme ,sere ...) )
Autorská citace #17
26.5.2006 11:45 - wraiths
No ja nevim me se to zda relativni..to jasny vyhled.to jako myslis ze kdyz darebak place( nad tim ze zas trefi chudaka sketa do kebulky) a ma teda tim rozostrene videni,tak ti neloupne sip do patre,nebo do hlavy? U "bliku" to bych i bral tam se miha z jedny roviny do druhy tak je to nejasny.ale tady stale je a je jen rozostrenej,prece nema citlivy misto 1mm.a pokud z nej je videt jen cast( rucicka,nozicka) tak se da udelat nejaky zraneni( lukem prostrelit na ruce tepnu, dykou preziznout slachu na noze, sekyrkou preseknout klicni kost)...a to je ten sneak.ja to neberu ze se musim trefit do nejakyho "pupiku" co ma na zadech nebo na brise :-).ja osobne teda nerikam tak a ted picham do treho obratlu a nebo utocim bodem na spanek ci picham ho holi pod nos aby se mu pres celist prenesla sila na temeno a to oskocilo.ci picham ho do ucha abych mu zajel az do mozku. proste se jen zeptam muzu? a to mi staci. DM pak popise co se asi mohlo stat. houstina a tma to je pak spatny no...:-) ale myslim ze kdyz stoji nekdo v krovi pichne druhyho do zad tak to taky myslim jde... ale s tim jasnym vyhledem ma myslim stejne posledni slovo DM.
Autorská citace #18
26.5.2006 14:43 - ivanivanovic
ale kuzlo robi to ,ze ta rozmaze cize jasny vyhlad nema na teba nik iba ten co ma kuzlo True seeing!
Ako chces trefit nejake miesto ked vidis len jednu velku machulu.
Autorská citace #19
26.5.2006 15:25 - ivanivanovic
Vynatok z pravidiel ohladne sneak attacku A rouge cannot sneak attack while striking a creature with concealment .... Darebak nemoze spravyt SA pokial tvor je v ukryte
vynatok z kuzla Blur: This distortion grants the subject concealment (20% miss chance). Toto skreslenie zaistuje subjektu ukryt 20%
myslim ze to hovori za vsetko
Autorská citace #20
26.5.2006 15:45 - bigbythewise
Je to jasne v pravidlech napsano, jakykoliv concealment rusi sneak attack.
Autorská citace #21
27.5.2006 21:59 - wraiths
to mate pravdu...tak tohle jsme nejak uplne neprecet a malinko na to pozapomel. je to tam jasne napsany. :-/ no ja to prave bral u "ranget precision"(prestige class z warioru) a tam o tom nic neni, myslim. ale mate pravdu ze ja k tomu pripocitaval pak i za SA.takze uz nebudu se polepsim ;-). nebo si sezenu vec s "pravdivym videnim" a nebo pouzit SA pred tim kouzlem:-).
Autorská citace #22
28.5.2006 00:19 - ivanivanovic
Aby som ta este viac znechutil na zlodeja :D ak pouzije kuzlo Blink nepomoze ti ani True Seeing :D (pretoze v tedy sa presuva medzi planami :D ) imho protiopatrenie je dispel alebo dimenzionalna kotva (dimensional antchor myslim)
Ale to je uz len tak na okraj.
Autorská citace #23
29.5.2006 07:52 - wraiths
V pohode, mne to neznechutilo :-)). od toho to mam je.zlodej to pak bere jako vyzvu vymejslet dumyslnejsi pasti lapadla. ja bych stejne asi na tovyhle "kouzlici hajzliky" pouzil /maso v kamen/ a pak kladivko :-)...ne zert :-))
Autorská citace #24
29.5.2006 09:04 - Shermiar
Tak ci tak, ide o to, ze ten kuzelnik by to musel mat nonstop na sebe hodene, bo nevie hodiny a minuty, kedy zlodejicek priskoci ....a po jednom utoku uz bude mu cely blur aj s blinkom na velku fujaru :)))
Autorská citace #25
29.5.2006 12:26 - wraiths
shermiar: pravdu dis,ale znas kouzelniky ty budou tvrdit ze to maj na sobe porat :-))
Autorská citace #26
29.5.2006 13:30 - Shermiar
wraiths: hej...to je asi to iste ako ked mi bojovnik tvrdi, ze je nonstop navlaceny vo fullplate....to je dobra haluz :)))
Autorská citace #27
29.5.2006 19:28 - bigbythewise
ivanivanovic: ad Blink: Pak by tu jeste byla moznost pouzit True Seeing a zaroven zbran, ktera dokaze zasahovat i do eteralni sfery. Jestli ale takova zbran nebo efekt zbrane vubec existuje to nevim.
Shermiar: Kdyz jsme u tech casu. Foresight trva 10min/level. Pak je tu jeste nadherne kouzlo Contingency - day/level. :o)
IMO nejlepsi a zaroven nejsmutnejsi zpusob jak vyrusit wizarda se zlodejem je pres Use Magic Device - v pripade nouze *zivnuti* emulovat abilitu a soupnou svitek !Mage Disjunction!. Tady ale zalezi na DM, jak nalozi s funkcnosti, protoze tohle kouzlo je nejvetsi dira a pruser v celem DnD 3.5E.
Autorská citace #28
30.5.2006 08:12 - Shermiar
big: nejde o to, ci to ide.....ide o to, ci je to realne......ci je realne aby sa nejaky carodej zavrety v svojej vezi paranoicky ochranoval kuzlami od vecera do rana..o tom to je :)
Autorská citace #29
30.5.2006 10:50 - ivanivanovic
Nejde o to aby sa sa chranil od rana do vecera staci mu zacarovat alarm ako Wards a ak sa priblizis do oblasti zacne mu to rincat kym dojdes ma na sebe kuzla :D Ale nakoniec to aj tak ostane na hracovi a PJ ake kuzla s ibude pamatat cerodejnik a ako sa do tej veze bude ten zlodej stverat.
Autorská citace #30
30.5.2006 10:51 - wraiths
shermiar: no asi realny to je uz jsme zazil NPC co na sobe meli kouzla typu...myslim ze je to to "contangency"(ale nejsem ti tim jist)pokud se ke mne priblizi zezadu postava s nozem tak at se spusti "magic missile" a zaroven "prismatic sphere" :-) a pak vyhihnanej kouzelnik se na nas sklebil. ale to byl kouzelnik na hodne vysoky urovni a paranoik ne obycejnej smudla charakter...tim nechc nejak wizardy a sorcery shazovat;-). co si svy kouzla skudli na nejhorsi. a ne je plejtva na to ze chodi cely dny ve skupine neviditelne,necititelnej,nezranitelnej s vodnim dechem a ochranou pred ohnem, jedem,kyselinou,bleskem a cim co ja vim cim jeste. ale klidne muze chodit od vecera do rana takhle ochranej..ale k cemu pak je skupine... PS: jinak koukam ze se to tu nejak zvrhlo z debaty o DR v uplne jinou debatu. Jinak DR je pekna lumparna..treba s "iron body" je takovej Troll skoro nezranitelnej.kolik lidi ma sebou adamantiovou zbran+zraneni ohnem ci kyselinou ci cim je ten potvorak jeste zranitelnej aby se neozivoval ze. jo hold DM umi pekne zasolit kdyz chce.ale zas postavy musi vedet kdy maji na takovou vec ci ne... :-))
Autorská citace #31
30.5.2006 21:45 - bigbythewise
Presne tak, staci kouzla jako Guards and Wards, Mnemonic Enhancer, Mental Alarm, kouzla typu Symbol nebo Contingency a Carodej se dokaze chranit na pomerne dlouhou dobu, den a vice, podle urovne. Navic je tu kouzlo Permanency, ktere vlaste tuto debatu dela zbytecnou. Samozrejme uroven je u Carodeje kriticky dulezita, kazdy prece vi, ze nejmocnejsi jsou carodejove az nejpozdeji ze vsech povolani.
wraiths: Troll s IB je ale hodne divna kombinace, nevim jak by toho dosahl, ale jako priklad je to dost odporne. (o:
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.47276020050049 secREMOTE_IP: 18.206.187.81