Pravidla

Alnag
16.8.2007 17:43
Co byste chtěli vidět ve 4e?
Nestyďte se a vyjevte své skryté touhy? Co byste změnili, vylepšili, přidali nebo ubrali ve 4e, kdyby to mohlo být po vašem?
Autorská citace #1
16.8.2007 17:55 - Vannax
Místo nových pravidel bych s příchodem 4e uvítal obnovení vydávání původních settingů, na který se vyprdli.
Autorská citace #2
16.8.2007 17:58 - Alnag
Kterých třeba konkrétně. Těžko chtít všechny, ale jistě máš nějaké favority? :-)
Autorská citace #3
16.8.2007 18:01 - Alek
No přirozeně všechno to, co jsme si podomácku upravili v 3,5e. ;) Abych byl ale konkrétní, tak jsem zvědav na systém dovedností, dozná-li změn. Ten se mi totiž tuze nelíbí, nicméně jsem byl nucen po přečtení několika jiných systémů uznat, že žádný není tak flexibilní jako ten z PHB. Takže doufám v něco podobně flexibilního a univerzálního, ale mnohem jednoduššího s méně počítáním.
No a pak bych uvítal překopání magie. Směrem ala Corvusův Warheart či ten náš právě tvořící se - viz Comikusovy obdenní články na Allmiru o školách magie. ;)
Autorská citace #4
16.8.2007 18:13 - Bajo
Vice technik na ulehceni a zkvalitneni hry. Mene casu na pripravu. Vice pravomoci pro hrace. Vetsi orientaci na kolektivni hrani (vim ze to lidi hraji spolu, ale vite jak to myslim). Vymyslel bych toho asi vice, ale nemam potrebu s DnD delat jinou hru, od toho tu jsou jine hry :). Nicmene tohle by se mi asi libilo.
Autorská citace #5
16.8.2007 18:24 - JackPhoenix
Já a pár lidí, se kterými jsem hrál, bychom uvítali zrealističnění (hnusný slovo) boje. Máme na to House rules, ale kdyby se něco takového objevilo v oficiálních pravidlech, byli by jsme rozhodně rádi. Přepracovaný systém magie by taky nebyl k zakhození.
Autorská citace #6
16.8.2007 18:41 - LZJ
Podle vzoru SW Saga kondiční tabulku při boji, aspoň jako option rule, mít postavy raněné a bojující s postihy mi hodně chybí.
S magií je to těžké, kdyby byl nějaký systém, kde bych se nemusel učit/dohledávat hromady detailů ke každému jednotlivému kouzlu, to by se mi líbilo. Jenže moc generický systém, by asi většina hráčů nezkousla a nedaly by se prodávat dodatečné příručky. :-( Takhle se jen bojím spousty drobných změn ve stávajících kouzlech.
Autorská citace #7
16.8.2007 18:53 - Alnag
Aniž bych chtěl rozbít tento Thread: slibují "evoluci" ve směru SW Saga a Book of Nine Swords což by mohlo (ale nemuselo) znamenat předělání magie na jednodušší systém (resp. praktičtější), kratší čas na přípravu a řadu dalších změn. ALe uvidíme.
Já osobně bych chtěl trochu zkondenzovanější systém (jako SW)
Povolání s talenty na výběr (jako SW)
Kouzla, schopnosti a manévry doplňované na Encounter (jako SW/Bo9S)
Opravdu kvalitně napsané DMG
Méně prestižek a dalších blbinek, ale každou víc propracovanou
Autorská citace #8
16.8.2007 21:31 - bigbythewise
Alnag: Pokud se bude konvertovat a to asi ze jo, tak mene prestizek nikdy nebude. :) Kazdopadne jsem vubec nevedel ze je 4E za dverma a to se na boardech pohybuju dost. Nevim co na to rict nebo co si prat. Jedine snad aby mechanika byla bezchybne napsana, perfektne srozumitelna, bez "hluchych" mist a prinejmensim stejne tak komplexni jako 3.5E. Ehm. :o)
Autorská citace #9
17.8.2007 07:39 - wraiths
povoleni strileni v AO... :-)).
Autorská citace #10
17.8.2007 07:48 - Rytíř
Zrušení připitomělých a zbytečně složitých AoO!! :)))
Autorská citace #11
17.8.2007 07:51 - wraiths
rytíř píše:
Zrušení připitomělých a zbytečně složitých AoO!! :)))
lumpe! takhle ty na mne jo.
Autorská citace #12
17.8.2007 08:52 - Fritzs
Zrušení prestižek, snížení počtu povolání na základní 3, každou úroveň nový feat (aby nebyly "death levels"), zjednodušení magie, zrušení přesvědčení... a víc katan!!!
Autorská citace #13
17.8.2007 09:04 - Tony DaMage
Fritzs to čo chceš, najdeš napr. v kombinácií True20 (3 povolania, feat každú úroveň, zrušené presvedčenie, zjednodušená mágia) a doplnku od RPG Objects Legends of Samurai: The Bushido Handbook (True20 edition).
EDIT: Alebo Unearthed Arcana + Legends of Samurai: The Bushido Handbook alebo niečo podobné...
Autorská citace #14
17.8.2007 09:12 - Malabar
podle me zruseni presvedceni je kravina
Autorská citace #15
17.8.2007 09:27 - andtom
Alnag píše:
Opravdu kvalitně napsané DMG
Naprostý souhlas. Klíčový je kvalitní DM, nikoliv bát se obecně mít ve hře pozici DMa s jeho pravomocemi. Jak to vidím u 3.5 edice: část problematiky DMG má být evidentně v PHB a značná část DMG II. má být ihned přímo na takto získaném místě v DMG. Tak snad to udělají tímto směrem.
Magie: Každé kouzlo připravené pouze 1x a ne víc už v základních pravidlech D&D. Zjednodušení magie. Zraritnění magie (i když to je spíš záležitost settingů). Zvýšení počtů kouzel se stupňovaným účinkem (levelem sesilatele). Nebojová kouzla jsou pro sesilatele mentálně jednodušší, a proto zabírají jen "půl slotu" (nebo něco jiného, jde mi o povzbuzení k jiné než přímé bojové magii).
Autorská citace #16
17.8.2007 09:28 - Tony DaMage
No možnože to zrušenie je kravina, ale mi sme ho nikdy nedodržiavali, resp. určovali až po chvíli hrania. A v True20 (kde planujem kampaň alebo viac tématicky rôznych one-shotov je systém cnosti a neresti (Virtue and Vice), plus konanie podľa nich môže hračom prinášať výhody (body Odhodlania (Convinction).
Autorská citace #17
17.8.2007 09:44 - Malabar
Ted chapu tve uvazovani ... ale stejnak myslim si ze presvedceni k DnD dost patri a v 4e by mi asi dost chybelo, ale na druhou stranku pokud byse to nahradilo necim lepsim a nejen vyskrtlo tak proc ne, to by sem i prezit mohl.
Autorská citace #18
17.8.2007 10:18 - vitus
Já bych k Alnagově přání kvalitně napsaného DMG přidal i přání kvalitně napsaného PHB - u 3.5e mne opravdu mrzelo, že důraz na role-play šel tak trochu do pozadí.
A pak bych si dovolil ještě držet jim palce ve slibovaném snížení hustoty všelijakých "statů" - opravdu jedna z věcí, která mne na 3.5e děsila bylo, že popis kohokoliv byla začasté půstránka A4 i více hustě za sebou namrskaných čísel, písmenek a zkratek
EDIT: Jak to tady čtu, tak koukám, že vlastně výsledkem přání by bylo v podstatě - "Chceme úplně jinou hru." ;o) Pamatujete si na ten díl Simpsonů, kde Homer zjistil, že má nevlastního bratra, co má továrnu na auťáky a jel ho navštívit ?
Autorská citace #19
17.8.2007 10:36 - Noir
Míň papírování (charge u wandů, životy, wizardovské seznamy kouzel). Povolani klidně míň, ale otevřenější s alternativními větvemi.
Autorská citace #20
19.8.2007 22:30 - Alwaern
Ako sa tak pozerám, temer všetky vami vymenované želania sa už splnili:) Len si ich načim pozháňat v neoficiálnych príručkách.
Osobne si na 4e počkám minimálne 3-4 roky, WotC vie vždy prekvapiť:P
Ad Rytíř: AoO sa mi zdajú celkom v poriadku, zložité rozhodne nie, ale to je zrejme návykom.
Ad andtom:Systém mágie si može urobiť každý po svojom, na to máme ,koniec-koncov, ,,house-rules", ale roleplay sa dá podoporovať i inak než tzv. ,,hard-and-fast rules", teda nútením, resp. zvýhodňovaním určitých špecifík kvoli štýlu hrania. Adaptabilita je najvačšou devízou DnD, každý si ho može pretvoriť.
Ale čo také by som mohol chcieť? Prepracované rasy - to sa už stalo, resp.je to v štádiu ,,áno, previazali sme systém rás a úrovní 1-30", zatiaľ súhlas.
Prestížnych povolaní zrejme neubudne (kto kedy videl ÚPLNE CELÝ zoznam PrC pre 3.0/3.5, mi dá za pravdu - PrC WotC živia).
Kúzlenie v štýle ,,fire and forget", tzv. Vancian-style magic bude prepracovaný, čo znie dobre, čo však už nie, je fakt, že podobu nabral pre mňa nie ideálnu. Uvidíme, ako to dopadne.
Presvedčenia nechať. Odjakživa aptrili k DnD, okrem toho sú pre mňa aj pomocníkom, keď jediné, čo potrebujem vedieť je skratka hneď za menom NPC - NE hovorí za všetko, hneď viem, v akom morálnom a názorovom poli sa pohybujem.
Prepracovať DMG, ten súčasný sa nedá čítať, resp. za estetický a hodnotný zážitok to nik nemože považovať. Niektoré veci patria do PHB, iné sa objavili v DMG II.
Zoštíhlenie a unifikácia hodov. Keď si má celá parta hodiť Listen, Spot a Search, je to občas pridlho. Zdravím SW SE.
P.S. Som lenivý si prestaviť klávesnicu na SVK, preto vokáň nepoužívam:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076460838317871 secREMOTE_IP: 18.116.85.72