Pravidla

bigbythewise
27.8.2007 20:00
Vadi vam autohit u Magic Missile?
No a je to tady. Pojdme odhalit vase skryte problemy, zavisti a nenavisti. :o)
Autorská citace #1
27.8.2007 20:21 - Alnag
Nevadí mi automatický zásah, ale nevadilo by mi ani kdyby tam nebyl a házelo se normálně na zásah. Řekněme, že jsem v kategorii uprostřed.
Autorská citace #2
27.8.2007 21:37 - Spize
Nevadí a vyhovuje mi. Ono, ten efekt 1k4+1 zas IMHO nejni tak silnej, takže bez autohitu by to bylo... míň použitetlný. A nemůžu si pomoc, ale je to prostě klasika. Tuhle svatou krávu mám moc rád.
Autorská citace #3
27.8.2007 21:39 - Rytíř
Nevadí mi existence kouzla, které automaticky zasáhne a zraní.. ale vadí mi konkrétně magická střela. Ne tedy nějak hodně moc; ale prostě mi přijde trošičku předimenzovaná. Dělaná tak, že kdo neví co, vezme si jí a nemůže prohloupit. Je to prostě sázka na jistotu.. a jistota a kouzlení mi postupem času jde míň a míň dohromady :)
Když už sme u toho, tak já jsem za ověřovat každé seslání kouzla (libovolného), nechce se mi měnit již zavedené efekty a to, jak jsou vyřešeny ;)
Autorská citace #4
27.8.2007 23:03 - Spize
Je spousta podobnejch profláklejch kouzel, FireBally, Cure *** Wounds, ty Ti taky vaděj? Jen proto, že jsou profláklý? Ta "profláklost" (chceš-li pak zažitost určitých postupů, případně obecná známost jistých min/maxovacích cest) jedna z věcí, který se mi na DnD docela líběj.
Autorská citace #5
28.8.2007 02:10 - bigbythewise
Rytíř: Proc ti prijde predimenzovana? Magic Missile je proste "jen" skvely a casto pouzivany kouzlo, ale predimenzovany? Na 1 urovni Carodeje nebo na 9? Kouzla 5 urovne i nizsi jsou mnohem silnejsi.
Cone of Cold, Orb of xxx kouzla, Force Missiles, Enervation, Hideous Laughter.
Druhe, treti a ctvrte kouzlo nema save. Ano, tyhle kouzla jsou "pouzitelna" na vyssich urovnich. Je samozrejme, ze si kazdy z ty hromady kouzel vybira ty pouzitelne kousky. Nebo mas rad treba Hold Person? Proc bych ho mel brat, kdyz ma save na kazde kolo (nerfed by 3.5 edition). Nepouzitelne s dosavadnim systemem DC.
Jestli neco chci ohledne magie ve 4E, tak navrat legendarnich kouzel jako je Black Blade of Disaster, Elminster's Effulgent Epuration nebo Chain Contingency. Ne ze by tyhle kouzla jiz neexistovala pro 3.5E, ale nezlobil bych se, kdyby byly uz v PHB.
Magie ma byt mocna, coz je samozrejme jen muj nazor. Bohuzel mi prijde, jako by jeji sila v D&D s casem ustupovala, zatimco obycejne *mundane ukony* naopak nabiraji a jsou uz davno za hranici uveritelnosti. Jsou to silene featy ze splatbooks, umlaceni Iron Golema kusem obycejneho dreva je bomba roku nebo Vorpal Dagger odsekavajici hlavu Drakovi. Barbar, ktery rozseka 20 obru Daggerem na kasi jen s par modrinama je priklad za vsechny.
Koukam ze uz trochu odbocuju... :o)
Autorská citace #6
28.8.2007 08:40 - Noir
Magická střela je slabé kouzlo, na prvních úrovních vpodstatě nepoužitelné. Pokud bojuji proti protivnikům s odpovídajícím CR, tak pomocí MM mám 50 šanci, že jednomu z nich způsobím zranění za 1/2 jeho max. počtu životů. Když to srovnám s kouzly jako Sleep nebo Grease, které mají nadpoloviční šanci, že zcela vyřadí skupinu protivníků, netuším, čím by MM měla být tak silná...
Autorská citace #7
28.8.2007 08:45 - wraiths
bigbythewise. no on rytir neni pro kouzla on je klasickej "bijec", proste nadrzuje mlaceni. jinak mne nikdy nevadlila "Magic Missile" mozna bych ji i klidne i vice zesilil. kouzelnika se ma vetsina a ne mit z nej "bzundu" kdyz vystreli kouzlo se zranenim 1d4.
Autorská citace #8
28.8.2007 08:47 - Corvus
myslim ze tu su niektori jedinci natvrdo mentalne naviazani na system magie v 3e a nedokazu si predstavit ze by mohol byt v DnD magicky system ktory by sa na 3e prilis nepodobal a napady automaticky zavrhuju, pretoze by v 3e systeme nefungovali... to ale predsa neznamena ze by nemali fungovat v 4e.
podla mna by do 4e sadlo keby boli kuzelnici menej obmedzeni v pocte kuziel za den.. (aby to nefungovalo tak ze da 2 mm a uz sa potom len potuluje po bojisku). takemuto stylu by vyhovovalo to, ze mm by nebol autohit ale magicky utok. pretoze teraz ked ma nizkolevelovy kuzelnik 2 mm tak by bolo velmi nahovno keby s nimi neuspel. ak by ich mal "neobmedzene" tak by ta neuspesna mm taka tragedia nebola.
(a este sa mi zda ze tu niekto rad hrava ubermagov a nedochadza mu ze stredne az vysokolevelovy knaz ci mag je razantne silnejsi nez akakolvek nemagicka postava ak nema na sebe superequip)
a 'navrat legendarnych kuziel' naozaj nie je to co od 4e ocakavam ;-)
Autorská citace #9
28.8.2007 08:57 - wraiths
Corvus: a neni lepsi teda dat rovnou neomezene "cone of cold" :-)).
Autorská citace #10
28.8.2007 09:04 - Corvus
ehm...tak este raz.
Corvus píše:
myslim ze tu su niektori jedinci natvrdo mentalne naviazani na system magie v 3e a nedokazu si predstavit ze by mohol byt v DnD magicky system ktory by sa na 3e prilis nepodobal a napady automaticky zavrhuju, pretoze by v 3e systeme nefungovali... to ale predsa neznamena ze by nemali fungovat v 4e.
Autorská citace #11
28.8.2007 09:31 - Alnag
Corvus: To máš marný... budeš muset počkat do května... :o)
Autorská citace #12
28.8.2007 09:57 - Alek
Myslim, že Rytíř tou předimenzovaností myslel typ zranění MM. Kdyby to byl třeba oheň, asi by ten problém už neměl. Mejlim se?
Autorská citace #13
28.8.2007 10:09 - Noir
Co jsem tak na fórech zahlédl, tak wizard by měl mít ve 4e něco podobného warlockovu Eldritch blastu. A MM má smysl maximálně tak s Force magem, jinak jsem ji opravdu moc používat neviděl.
Autorská citace #14
28.8.2007 12:57 - Vannax
Noir píše:
Magická střela je slabé kouzlo, na prvních úrovních vpodstatě nepoužitelné. Pokud bojuji proti protivnikům s odpovídajícím CR, tak pomocí MM mám 50 šanci, že jednomu z nich způsobím zranění za 1/2 jeho max. počtu životů. Když to srovnám s kouzly jako Sleep nebo Grease, které mají nadpoloviční šanci, že zcela vyřadí skupinu protivníků, netuším, čím by MM měla být tak silná...
Nevím jak je to v novějších edicích se systémem soubojů, ale tak jak my hrajeme ADnD není obecně vůbec jednoduchý soupeře zasáhnout. V takovém případě, pokud se najde kouzelník, který je schopen soupeřovi s jistotou zasadit 1k4 zranění, tak to může být značný úspěch.
(THAC0 má holt své výhody a kdo říká, že v novějších edicích jsou reálnější souboje, tak asi pořádně nevyzkoušel druhoediční klasiku.:)
Ale jak psal rytíř, taky by mi nevadilo ověření úspěšnosti u každého kouzla.
Autorská citace #15
28.8.2007 13:39 - Corvus
mm je v 3e skvele kuzlo na prisery s velkymi savami. a na deviatom levely je to 5d4+5 co je priemerne 18hp damage natvrdo bez savu. preto podla mna zostava silne a uzitocne aj na vyssich leveloch.
Autorská citace #16
28.8.2007 14:35 - Fibriso
taky bych se k tomuhle názoru přikláněl... hodně užitečné, ale ne všemocné.
btw: ale už hodně dlouho jsem ho neviděl nikoho použít...
Autorská citace #17
28.8.2007 14:53 - Hanka
Vannax:
podle mne je THAC0 ekvivalentní s attack bonusem v dnd, jen v dnd je víc útoku za kolo.
20-THAC0 = attack bonus v dnd
10-AC = AC v dnd
to jest šance na trefu jsou stejné
jinak mne osobně se magic missile moc líbí (mé nejoblíbenější kouzlo)
Autorská citace #18
28.8.2007 15:06 - MR
Na první úrovni jsou ke zneškodnění protivníka lepší cesty (Sleep). Na deváté úrovni už mám zase kouzla, proti kterým je 18hp naprosto zanedbatelných. Kouzla 1. úrovně se vyplatí jako utility (identifikace), boosty (True strike), ale útočit s nimi postavou 9. úrovně, to jsem pravda už dlouho neviděl... Proč by někdo užíval kouzlo, kterým zraní za 18 hp, když má díky Feeblemind, Dominate person, Hold monster, Baleful Polymorph, Cloudkillu možnost vytvářet SAve or Die situace? Případně si pomůže hloupým Cone of Cold s průměrným zraněním 32, ale navíc plošným? Nebo maximalizovaným Scorching Rayem se zraněním 64 hp? Navíc se dá MM odolat MR...
Autorská citace #19
28.8.2007 15:30 - Corvus
MR: opakujem NO SAVE je dolezita vec.
cone of cold da na failnuty save 9.levelovemu magovu priemerne 16 damage a je to 5levelove kuzlo (rozdiel je v tom ze je to plocha)
mm ale na jedneho protivnika s velmi dobrymi savami nie je vobec marna vec (hlavne ked ich moze mat aj 5).
Autorská citace #20
28.8.2007 16:43 - Noir
Corvus: Ale save je jen třešnička na dortu. Maximalizovaný Scorching ray zraní za 64 životů a taky na něj není Save. Jen Touch attack, který ale vyjde skoro vždycky. A mj. na 11. úrovni jeho účinnost ještě o 1/3 stoupá. Proč by měl někdo na 9. úrovni zkoušet zraňovat za 18 životů za kolo, to netuším. Ono jde o to, jaké protivníky postavy na 9. úrovni potkávají. Vem si třeba Dire Beara, který má CR "jen" 7, ne 9. Nač je ti kouzlo, kterým ho budeš kydlit přibližně 6 kol, když mu místo toho můžeš ubrat 2/3 životů, nebo s trochou štěstí (šance asi 50 procent) kouzly jako Deep Slumber ho eliminovat úplně? Nebo vyvolat Dretche, který může těch 18Hp zranit za kolo taky (a navíc vydrží na bojišti 9 kol)? Opravdu si nedokážu předsatvit situaci, kdy bych musel sáhnout po MM-snad s výjimkou některých výjimečných tvorů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087759017944336 secREMOTE_IP: 3.135.213.214