Pravidla

bigbythewise
27.8.2007 20:00
Vadi vam autohit u Magic Missile?
No a je to tady. Pojdme odhalit vase skryte problemy, zavisti a nenavisti. :o)
Autorská citace #21
28.8.2007 18:13 - Rytíř
no, trochu mi trvalo, než jsem se dostal k odpovědi.. :) Doufal jsem tedy, že už to mezitím odhalíte a vyřešíte sami, ale jak tak koukám, ani ani.
Jde samo o to, co naznačil Alek & Corvus - že proti magické střele nejen že se nehází na záchranu, ale navíc se nejedná o útok nějakou konkr. energií a není tam ani útok dotykem. Je to prostě sichr rána za takřka všech okolností, žádná nestvůra nemůže být nějak odolná či imunní. Nepočítám-li MO, samozřejmě. A je to tak silná rána, že na libovolné úrovni je znát.
Ano, souhlasím, že v boji jeden na jednoho nic extra. Ale v družině.. Nehrozí poranění nikoho než toho správného terče a ten se tomu opravdu prakticky nemůže vyhnout. Je to prostě skvělá věc na dodělání silného zraněného protivníka (znáte to, po 2 drsných kolech mu zbejvá těch prokletejch posledních 10 žt... a ty mu vydrží dalších 10 kol, zatímco družina zkouší možné i nemožné a postupně umírá). :)
Ale tak já hlavně netvrdil, že to je příliš silné. Mě vadí, že je to sázka na jistotu! Klidně ať si má kouzelník něco silnějšího (jakože to má). Ale ať právě nemá něco, co ho vlastně nikdy nemůže zklamat.
V názoru na jeho univerzálnost a sílu mě utvrzuje fakt, že je to jedno z mála kouzel, které si vynutilo vlastní magickou ochranu - v podobě tý brože, co střely pohlcuje.
Autorská citace #22
28.8.2007 20:01 - bigbythewise
Uz jste nekdy slyseli o kouzle Shield nebo o magickem predmetu Brooch of Shielding?
Corvus: Presne tohle jsem cekal ze vybalis. Vsechno na hit a neomezene nebo mnohem vicekrat na den. Jinak to ani nejde vid? Takze 50 MM na den a z toho se 30x netrefis a tech 20 "se rezistne" pres nejakou trapnou fire resistance 5. Hele, jak uz jsem jednou psal, nechci aby se 4E posouvala nekam k WoW nebo Diablu. Jestli ti vadi, ze jsou Magove 10x silnejsi nez Fighteri tak NEHRAJ D&D nebo si udelej ZERO ruling pravidel. Jak jednoduche.
Corvusi, ty mas normalne mindrak z NO SAVE kouzel? :o)
Autorská citace #23
28.8.2007 20:08 - bigbythewise
Vannax píše:
Nevím jak je to v novějších edicích se systémem soubojů, ale tak jak my hrajeme ADnD není obecně vůbec jednoduchý soupeře zasáhnout. V takovém případě, pokud se najde kouzelník, který je schopen soupeřovi s jistotou zasadit 1k4 zranění, tak to může být značný úspěch.
Nejsou nahodou potvory castokrat v ADnD *narozdil* od 3E+ imunni na zbrane +x? Pak je JAKEKOLIV zranujici kouzlo dobrou volbou. Jo, stara dobra magie v ADnD.
Autorská citace #24
28.8.2007 20:19 - Alnag
Pánové, jak známo tady diskuse nemoderujeme, a proto vás pouze slušně a přátelsky požádám jakožto prostý čtenář této diskuse, abyste se zdrželi argumentů ad hominem, protože kdo to pak má číst.
Respektuji to, že nová edice je velice žhavé téma, věřte mi, že mne to taky nenechává nikterak klidným, ale určitě je lepší poklábosit v přátelském duchu i když máme mnohdy rozdílné názory na věc (a to tu máme poměrně často). Tak snažne prosím bez zbytečného krveprolití, XP za to nejsou. Díky.
Autorská citace #25
28.8.2007 20:23 - bigbythewise
Corvus píše:
MR: opakujem NO SAVE je dolezita vec. cone of cold da na failnuty save 9.levelovemu magovu priemerne 16 damage a je to 5levelove kuzlo (rozdiel je v tom ze je to plocha) mm ale na jedneho protivnika s velmi dobrymi savami nie je vobec marna vec (hlavne ked ich moze mat aj 5).
Kouzlo Orb of Force. (SPC)
School: Conjuration (Creation)
Level: Wiz/Soc 4
Saving Throw: none
Spell Resistance: none
Ranged touch attack na 10d6 Force damage. Kouzlo ignoruje Antimagic Field, Globe of Invulnerability apod.
Porad je Magic Missile "overpowered" kouzlo? Je to kouzlo, ktere je *pouzitelne* i na vyssich urovnich narozdil od hromady dalsich kouzel 1 nebo 2 urovne, to je vse.
Autorská citace #26
28.8.2007 20:34 - bigbythewise
Rytíř píše:
Ale tak já hlavně netvrdil, že to je příliš silné. Mě vadí, že je to sázka na jistotu! Klidně ať si má kouzelník něco silnějšího (jakože to má). Ale ať právě nemá něco, co ho vlastně nikdy nemůže zklamat. V názoru na jeho univerzálnost a sílu mě utvrzuje fakt, že je to jedno z mála kouzel, které si vynutilo vlastní magickou ochranu - v podobě tý brože, co střely pohlcuje.
Omlouvam se za vicero prispevku, ale prijde mi neslusny, abych reagoval na vic lidi do jednoho.
Rytiri, kolik je takovych kouzel na jistotu v D&D? Muzeme tu udelat metrovy seznam. Mozna ti vadi ze je to kouzlo jen prvni urovne? Je tolik *taktik* jak se vyhnout MM, nejde jen o protekcni kouzla nebo predmety. :)
Autorská citace #27
28.8.2007 20:38 - Sosáček
Alnag: co když za to XP jsou? :)
Jinak nezdá se vám to poslední kouzlo trochu zvláštní? Bych si teda představil kouzlo tvoření trochu jinak než kouli síly :)
Autorská citace #28
28.8.2007 20:41 - Corvus
ja mam TAKYTO mindrak z magic missile. nespavam preto :-)))

sorry ale vazne je to smiesne.

a ake overpowered? ja som povedal ze mm je overpowered? neviem ci mas problem citat moju slovencinu ale ja som nic take nenapisal.

a neviem co tu vytahujes rozne obskurne kuzla bohvie odkial.naco? a okrem toho to kuzlo potrebuje ranged touch attack takze to nie je 'ista rana' ako mm.

to ze by mali kuzelnici viac kuziel za den je fajn pretoze by mohli stale robit to v com co su dobri aj na nizkych leveloch. lebo hrat maga na 1-3 levely je otrava. prdnes par kuziel a uz nemas co robit.

a nechapem co stale splietas s diablom a wowom. co ma caste kuzlenie s tym spolocne? ja nehravam ani diabla ani wow.

a btw nehram ani DnD.. hravam : Warheart
Autorská citace #29
28.8.2007 20:44 - bigbythewise
Hrngz: Jo tohle kouzlo je dost divne, ale dokazu si ho predstavit, narozdil od nekterych zastancu *realismu* na WotC forech. :o)
Autorská citace #30
28.8.2007 20:51 - bigbythewise
Corvus:
A neviem co tu vytahujes rozne obskurne kuzla bohvie odkial.naco? a okrem toho to kuzlo potrebuje ranged touch attack takze to nie je 'ista rana' ako mm.
- Kouzlo z officialniho zdroje WotC. Sance na zasach je na vyssich urovnich vetsinou "jen" 95%.
To ze by mali kuzelnici viac kuziel za den je fajn pretoze by mohli stale robit to v com co su dobri aj na nizkych leveloch. lebo hrat maga na 1-3 levely je otrava. prdnes par kuziel a uz nemas co robit.
- Ano, to je cena za pozdejsi moc, kterou Magove VZDY platili na pocatcich sveho putovani a uceni.
a nechapem co stale splietas s diablom a wowom. co ma caste kuzlenie s tym spolocne? ja nehravam ani diabla ani wow.
- Prakticky neomezene kouzleni? Nepripadal tu snad nekomu Warlock trochu moc akcni? Co jsem tu cetl starou diskusi, tak kazdej jen nadaval jak to silny povolani, ktery muze kouzlit porad. Takze ted budou jakoze vsichni kouzlit neomezene a budeme happy? :o)
A btw nehram ani DnD.. hravam : Warheart.
- Aha, takze nejsi zrovna ten, ktery by se mel bat zmen.
Autorská citace #31
28.8.2007 21:21 - Corvus
bigbythewise píše:
Sance na zasach je na vyssich urovnich vetsinou "jen" 95%.
no oproti 100% istote je to rozdiel. kocka je svina ;)
bigbythewise píše:
Ano, to je cena za pozdejsi moc, kterou Magove VZDY platili na pocatcich sveho putovani a uceni.
zase je tu nieco dane od prirody? ;-)
bigbythewise píše:
Prakticky neomezene kouzleni? Nepripadal tu snad nekomu Warlock trochu moc akcni?
ja neviem ani co to je Warlock... skutocne sa nevyznam v tom milione vydanych doplnkovych priruciek kde wizardi placnu vsetko co im prebehne hlavou.
bigbythewise píše:
- Aha, takze nejsi zrovna ten, ktery by se mel bat zmen
eh? ved ja sa ani zmien nebojim. ja ich presadzujem.
Autorská citace #32
28.8.2007 22:40 - Rytíř
Bigby píše:
Rytiri, kolik je takovych kouzel na jistotu v D&D? Muzeme tu udelat metrovy seznam. Mozna ti vadi ze je to kouzlo jen prvni urovne? Je tolik *taktik* jak se vyhnout MM, nejde jen o protekcni kouzla nebo predmety. :)
Hele netuším, kolik jich je, nikdy mě nenapadlo to počítat :) Ale takle jednoznačně výhodných myslím zase až tak moc nebude.. Jinak já rád hrál bojový čaroděje a střelu jsem nijak zvlášť nenadužíval.. ale opominout moc nešla, přestože jsem upřednostňoval jiný styl kouzel.
O to mi šlo, prostě jen říct svůj názor na to. Nechci jí chudáka holku starou, dobrou, vláčet bahnem ;)
Jinak to kouzlo, co jsi našel je docela síla, ti řeknu. Rozhodně lepší adept na změnu než celá mm! :))
Autorská citace #33
28.8.2007 23:10 - bigbythewise
Corvus píše:
no oproti 100% istote je to rozdiel. kocka je svina ;)
Dobre, takze si nech Magic Missili a ja beru tohle. :)
Corvus píše:
zase je tu nieco dane od prirody? ;-)
Ne, je to dane uz od pocatku D&D.
Corvus píše:
ja neviem ani co to je Warlock... skutocne sa nevyznam v tom milione vydanych doplnkovych priruciek kde wizardi placnu vsetko co im prebehne hlavou.
Divil by ses, kolik zajimavych veci bys tam nasel.
Corvus píše:
eh? ved ja sa ani zmien nebojim. ja ich presadzujem.
To vis ze se jich nebojis, kdyz hrajes jinej system a mas asi i jinou vizi mechaniky i vkus nez ja, jenomze tady jde o 4E D&D a ne Warheartu.
Autorská citace #34
28.8.2007 23:23 - bigbythewise
Rytíř píše:
Hele netuším, kolik jich je, nikdy mě nenapadlo to počítat :) Ale takle jednoznačně výhodných myslím zase až tak moc nebude.. Jinak já rád hrál bojový čaroděje a střelu jsem nijak zvlášť nenadužíval.. ale opominout moc nešla, přestože jsem upřednostňoval jiný styl kouzel
Ono kdyby si stal v boji proti Carodejovi na 15+ urovni, tak by si se jeste velmi rad nechal dobrovolne namasirovat Magickou Strelou. Na vyssich urovnich uz posuzovani sily MM nema moc smysl. Krom toho plne sily dosahuje az na 9 urovni castera.
Jinak vyhodnejsim kouzlem 1 urovne muze byt treba Ray of Enfeeblement, Ray of Clumsiness nebo Color Spray, zalezi na situaci.
Rytíř píše:
Jinak to kouzlo, co jsi našel je docela síla, ti řeknu. Rozhodně lepší adept na změnu než celá mm! :))
Jo tohle je docela ulet a casto diskutovane kouzlo na WotC forech, energeticke verze (Orb of Acid, Orb of Fire...) maji dokonce 15d6 damage. Tohle nekdo prehnal. Ne ze by uz v PHB nebyly prehnana kouzla.
Autorská citace #35
28.8.2007 23:31 - Corvus
bigbythewise: Warheart ma uplne inu (povedal by som ze o 180 stupnov opacnu) filozofiu magie nez ocakavam od 4e ;-)
Autorská citace #36
29.8.2007 08:21 - wraiths
Rytíř: a proc by nemohl mit kouzelnik takovy jedno kouzlo..."takova jistota" ja osobne, jako valecnik bych nerad videl vedle sebe kouzelnika co "kidli" priseru nozem( taky zraneni 1d4).ja hral s kamosem( kouzelnikem) tak ze on byl jen kouzelnik, ne zadnej takovej mixlej necim( valecnik apod.). takze "hov.." zivotu maly THACO jen odolnosti to dohanel.
a jak pise Big. me by se osobne taky nelibilo aby pak takova missilka neprosla pres resistanci 5.
Autorská citace #37
29.8.2007 10:11 - Noir
Vzhledem k asi patnácti zúůsobům, jak se MM vyhnout, není nikdy zásah stoprocentní. Vzhledm k tomu, že ji dokáže vyrušit i kouzlo 1. úrovně, je její užitek sporný. K tomu dodejme, že protože je kouzlem 1. úrovně, neprojde ani většinou zákaldních obran jako je Minor invulnerability. Jak už kdosi napsal, třeba takový Ray of emfeeblement (empowered třeba) je ve většině situací mnohem lepší volbou. Obecně vzato jsou v 3,5 kouzla, která zraňují, tou nejslabší možností, jak ničit nepřátele. Další slavbiny MM: Nedá se použít proti ne-bytostem (dveře s ní nerozbiješ, prkno nepřerazíš). Jsou tvorové proti ní imunní od přírody (není jeich ale moc): Force dragon třeba :o) bigbythewise: Ale zase se Orby nedají twinovat-v tom je třeba Ray of enfeeblement (nebo Scorching ray) lepší...
Autorská citace #38
29.8.2007 18:37 - LZJ
Přiznám se, že mě "autohit" u MM vadí. Ne nijak zásadně, ale nelíbí se mi to. Jiná kouzla mají save, nutnost touch attacku nebo jinou možnost úniku (poodejít stranou při Silence na plochu) a to vše i bez magické ochrany. Ta jistota u MM je pak taková nesystémová.
Taky to je takové zjednodušující, není třeba vymýšlet nějakou strategii. Čouhá z nepřítele aspoň malíček od nohy? Šup tam s magic missile.
A nejhorší je to na straně nepřítele, zažil jsem jednotku 20 kostlivců, kteří uměli každý 2 MM za 3 kola. S tím se prostě nedá nic rozumnýho dělat.
Autorská citace #39
29.8.2007 19:54 - bigbythewise
Noir: Na vsechna kouzla se da aplikovat Twin spell.
Split Ray jde jen na ray kouzla. Chain spell na ray kouzla nefunguje.
Jinak Orb kouzla ti zase zrani Golema nebo potvoru v Globe of Invulnerability. :o)
Proti Scorching Ray kouzlu te spolehlive ochrani Ray Deflection.
Autorská citace #40
29.8.2007 20:05 - bigbythewise
L.Z.J. píše:
Přiznám se, že mě "autohit" u MM vadí. Ne nijak zásadně, ale nelíbí se mi to. Jiná kouzla mají save, nutnost touch attacku nebo jinou možnost úniku (poodejít stranou při Silence na plochu) a to vše i bez magické ochrany. Ta jistota u MM je pak taková nesystémová.
Jina ano, ale rozhodne ne vsechny.
L.Z.J. píše:
Taky to je takové zjednodušující, není třeba vymýšlet nějakou strategii. Čouhá z nepřítele aspoň malíček od nohy? Šup tam s magic missile.
Stejne jako vsechna Spread kouzla, ktera dokonce funguji i pres rohy - Fireball napriklad. Nemusi z tebe couhat nic.
L.Z.J. píše:
A nejhorší je to na straně nepřítele, zažil jsem jednotku 20 kostlivců, kteří uměli každý 2 MM za 3 kola. S tím se prostě nedá nic rozumnýho dělat.
Jo a ja zazil 20 Rogues se svitkama Greater Invisibility. :o)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071689128875732 secREMOTE_IP: 18.221.165.246