Jediný co mi tam příliš nesedí je ... "co to je jeden encounter". Pokud nějaký kouzla mám jen per encaunter, tak může nstat:
Otevřu jedny dveře ... prásk tam kouzlo per encounter ... otevřu hned dveře vedle ... prásk tam kouzlo per encounter ...
A pak ... armády se hnou proti sobě ... prásk tam kouzlo per encounter a konec až do konce bitvy.
Co třeba příchod posil? Bude to novej encounter? Neboli, i když tam bude dejchat poslední potvůrka a z druhýho směru se vřítí dalších 50, obnova encounterů se nekoná a na druhou stranu. Bude příchod jedné nestvůrky znamenat obnovení encounteru?
Co kouzla? Budou taky kouzla s trvánim na encounter ... třeba u kouzla "leť" by to byla vcelku sranda :))
Co když budu chtít použít kouzlo "per encounter" v době bez události ... bude se praktivkovat "Ach můj bože, ten obří (pavouček, moucha, vosa, tráva, stromek, jablko) útočí přímo na nás!!!" a v případě že jo, neni to pak vlastně kouzlo at will? a pokud ne, bude li nějaké ohnivé kouzlo "per encounter" a já budu v zimě bez zdroje ohně, budu zmrzat dál a s nadějí přivolávat okolní monstra abych mohl zapálit oheň?
PS: Tohle jsou mechaniky který se krásně daj aplikovat na online hry, kde neni možný použít kouzla jinak a jinde než hra umožňuje, stejnětak je předem pevně definovaný co je a co neni encounter, ale v klasický hře už to tak jistý neni ... zatim mi skutečně víc a víc přijde 4e jako přizpůsobení pravidel potřebám jejich online hry. Těžko říct jak to ovlivní hru klasickou.