Pravidla

bigbythewise
27.8.2007 20:00
Vadi vam autohit u Magic Missile?
No a je to tady. Pojdme odhalit vase skryte problemy, zavisti a nenavisti. :o)
Autorská citace #81
3.9.2007 07:49 - Max
Jediný co mi tam příliš nesedí je ... "co to je jeden encounter". Pokud nějaký kouzla mám jen per encaunter, tak může nstat:
Otevřu jedny dveře ... prásk tam kouzlo per encounter ... otevřu hned dveře vedle ... prásk tam kouzlo per encounter ...
A pak ... armády se hnou proti sobě ... prásk tam kouzlo per encounter a konec až do konce bitvy.
Co třeba příchod posil? Bude to novej encounter? Neboli, i když tam bude dejchat poslední potvůrka a z druhýho směru se vřítí dalších 50, obnova encounterů se nekoná a na druhou stranu. Bude příchod jedné nestvůrky znamenat obnovení encounteru?
Co kouzla? Budou taky kouzla s trvánim na encounter ... třeba u kouzla "leť" by to byla vcelku sranda :))
Co když budu chtít použít kouzlo "per encounter" v době bez události ... bude se praktivkovat "Ach můj bože, ten obří (pavouček, moucha, vosa, tráva, stromek, jablko) útočí přímo na nás!!!" a v případě že jo, neni to pak vlastně kouzlo at will? a pokud ne, bude li nějaké ohnivé kouzlo "per encounter" a já budu v zimě bez zdroje ohně, budu zmrzat dál a s nadějí přivolávat okolní monstra abych mohl zapálit oheň?
PS: Tohle jsou mechaniky který se krásně daj aplikovat na online hry, kde neni možný použít kouzla jinak a jinde než hra umožňuje, stejnětak je předem pevně definovaný co je a co neni encounter, ale v klasický hře už to tak jistý neni ... zatim mi skutečně víc a víc přijde 4e jako přizpůsobení pravidel potřebám jejich online hry. Těžko říct jak to ovlivní hru klasickou.
Autorská citace #82
3.9.2007 08:20 - Alnag
Příchod posil IMO nerestartuje encounter, je to popisovaný v jednom Design and Development článku.
Jinak "kouzla" (schopnosti Síly) per encounter mají Star Wars a zatím si na to nikdo nestěžoval. Je to asi o zvyku.
Autorská citace #83
3.9.2007 10:10 - Corvus
delenie hry na encountre (ci na sceny, to slovo je podla mna lepsie, pretoze encounter znamena 'stretnutie') je celkom bezna vec...v tomto by som naozaj problem nevidel... skor naopak je to fajn... kedy zacina a konci scena vacsinou urcuje GM.
Autorská citace #84
3.9.2007 15:36 - bigbythewise
Takze DM bude vlastne sam urcovat, kolik budou mit casterove kouzel, hmm...
Autorská citace #85
3.9.2007 15:39 - Sosáček
Vzhledem k tomu ze uz sam urcuje kolik potkaji priser, a kolik dostanou magickych predmetu, tak mi to nepripada jako prilisna zmena.
Autorská citace #86
3.9.2007 15:41 - Corvus
len tych per-encounter ;) a kedze aj ostane postavy budu mat 'per-encounter schopnosti' tak chudacikovia kuzelnici nebudu utlacovani sami :-P
ked pocas sedenia budu tri encountre, tak kuzelnik bude moc zakuzli tri krat 'per-encounter kuzlo' .. podla mna je to fajn :)
Autorská citace #87
3.9.2007 16:25 - Alnag
píše:
Takze DM bude vlastne sam urcovat, kolik budou mit casterove kouzel, hmm...
Jak tady naznačil Corvus a Hrngz a já to dám dohromady, je to DM, který bude určovat, kolik budou mít (všechny jednotlivé) postavy určitých schopností, což nicméně nebude zásadní změna oproti současnému stavu. Encouter je jen jiný název pro scénu (mimochodem encounter znamená nejen se s někým střetnout, ale i někoho nebo něco potkat - tudíž šířeji brato jde o to, že se setkáš s nějakým problémem, hrozbou, zdrojem či odměnou) a nezaznamenal jsem zatím případ, kdy byl problém odlišit začátek a konec scény/encounteru. Prostě ve chvíli, kdy postava si může na minutku kecnout na zem a nic nedělat ani se s ní nic neděje tak to je místo pro střih a konec scény/encounteru. Nevidím na tom nic světoborného.
Autorská citace #88
3.9.2007 16:56 - bigbythewise
Takze vlastne neomezene kouzleni, i kdyz porad *rozumne* omezene DM. Tohle zni lip. :o)
Autorská citace #89
3.9.2007 17:05 - andtom
bigbythewise: Však říkám, že vlk se nažere a ovce zůstane celá. Slabší nebo speciálky kouzla (jako třeba ten detect magic v Alnagově návrhu) neomezeně, aby někteří hráči nedostali tanec svatého Víta, že nemůžou dokola a dokola a dokola kouzlit. No a zbytek je vyčerpatelný. Ať se vyčerpávají spellcasteři stejně jako máchači mečem. A pozor, i při nebojových věcech jako je dlouhé vyjednávání nebo prohledávání prostoru postupem času ochabuje soustředěnost. To už je ale příliš, to tam určitě nedají.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19802808761597 secREMOTE_IP: 18.232.124.77