Už sem si nepamatoval, jak to přesně bylo, tak sem to rovnou přeložil (najdeš to teď i v DMG) :)
Zranění padajícími objekty, cituji:
Stejně jako se postavy poraní, když spadnou z více jak 10 stop, poraní je i padající předměty. Objekty, které na postavy spadnou, je zraní různě, v závislosti na své váze a výšce, ze které spadly.Když spadne z výšky alespoň 10 stop, objekt zraní za 1k6 životů za každých 200 liber váhy. Výška, z níž spadne, má ovšem také význam, takže za každých dalších 10 stop, které objekt proletěl (mimo prvních 10 stop), připočti ke zranění další hod 1k6. Takto zranit může objekt maximálně za 20k6.Předměty lehčí než uvedených 200 liber při pádu samozřejmě rovněž zraňují; musí však spadnout z větší výšky, aby zranily stejně. Konkrétní váhy a délky pádu objektů,k teré ve výsledku zraní za 1k6, jsou uvedeny v tabulce 3-18: Zranění padajícími objekty.Příklad: létající magická loď se nakloní na stranu a shodí tím kamennou sochu o váze 400 liber (zkamenělý kamarád). Socha už svou pouhou vahou zraní za 2k6 vše, co udeří. Pokud byla v tu chvíli loď ve výšce 100 stop, padající socha by z té výšky zranila za daląích 9k6, takľe někoho na zemi stojícího by poranilacelkem za 11k6.
Výška objektu | Délka pádu
|
---|
200-101 lb | 20 stop
|
100-51 lb | 30 stop
|
50-31 lb | 40 stop
|
30-11 lb | 50 stop
|
10-6 lb | 60 stop
|
5-1 lb | 70 stop
|
Za každý další násobek této délky pádu zraní předmět za dalších 1k6 životů. Protože tedy např. kovová koule o váze 30 liber musí proletět 50 stop, aby někoho zranila (za 1k6), pak tato koule způsobí při pádu z výšky 150 stop zranění za 3k6. Předměty lehčí jak 1 libra nezpůsobují žádné zranění tomu, na kom přistanou, bez ohledu na to, z jak velké výšky spadnou.
Co se týče zranění valícími se objekty, řídil bych se prostě citem a okolnostmi, to padání zhruba napoví... je to natolik výjimečné, že si to snad opravdu pravidla nezaslouží ;o)