Pravidla

Kostěj
31.8.2004 23:33
Zbraně při zákeřném útoku
Velice by mě zajímalo, jak jste vyřešili otázku, čím vším lze provést zákeřný útok. Ona totiž tahle věc v pravidlech ošetřena vůbec není (mluvím o 3e ve dvojce to myslím popsáno bylo) a představa, jak někdo máchá obouručákem a přitom má sneak atack mi nahání husinu (ale bohužel u nás tak tomu je).
Autorská citace #21
25.6.2009 17:10 - Aeris
Vamp: Holt, mechaniky sú mechaniky a nie realita, ale bez nich by hra nebola, takže buď nad tým len chápanlivo mávneš rukou, alebo budeš riešiť nepodstatné detaily a k ničomu sa nedopracuješ.
Autorská citace #22
25.6.2009 17:44 - Faire
Vamp: to dává smysl :)
Autorská citace #23
25.6.2009 17:48 - ForgeMaster
Aeris: ale jo da se k tomu dobrat. kdyz hrajes ve druzine se zkusenejsimi hraci a jako my treba travis dlouhe hodiny konverzacemi o techto situacich tak se k vysledku da dobrat a pak ho prevest do hry. nehrat jen podle predepsanych pravidel co je jaka akce a kdy pouzit ale zohlednit spise situaci nez akci samotnou. treba sneak se neda provest pokud ma protivnik dane misto chraneno zbroji. proto haju spise na DR zbroje nez na bonus k AC. pokud se podari prolomit DR tak i kdyz jen jeden zivot tak uz to umozni udelat sneaky +d6. je to daleko realnejsi a smysluplnejsi
Autorská citace #24
25.6.2009 18:40 - Aeris
Vamp: Prečo by sneak nemal fungovať proti zbroji? Bodnou zbraňou ju prerazíš a tupou (a niekedy aj sečnou) pomliaždiš. Navyše som si vždy myslel, že zmysel sneaku je práve v tom zbroj obchádzať, čiže sú to útoky na časti tela/zbroje, ktoré majú minimálnu až nulovú odolnosť (do kĺbov to bude bolieť tak-či-tak a častokrát v boji ide o to spôsobiť bolesť, ktorá nepriateľa ochromí a ďalšia rana je už potom väčšinou tá smrteľná). Napr. u katany (ja viem, ja viem, ale je to zbraň, o ktorej mám najviac vlastných skúseností) je technicky "sneak attack" jediná forma útoku, pretože s ňou nemôžeš ťať do zbroje/štítu/zbrane, ale vždy ideš len do mäkkého. Vlastne sa samuraj riadil v hromadnom boji tak, že pokiaľ nedal súpera do troch rán (každá z nich vedená primárne na krk, ramená a kĺby), vykašľal sa naňho a zaútočil na iného.
Autorská citace #25
25.6.2009 19:16 - ForgeMaster
Aeris: kdyby byl sneak prekonani brneni tak by se nemohlo pocitat do AC. a na neobrneny protivniky by byl sneak automaticky. a tim padem by ho dal taky kazdej i kdyz neni rogue. a byl by i zbytecnej feat "Štěrbina ve zbroji" kterej zmensuje AC brneni na pulku a vyzaduje sneaky myslim... takze to co jsi napsal je nesmysl z tohohle herniho hlediska
Autorská citace #26
25.6.2009 19:31 - Lotrando
Vamp: a když to není humanoid? nebo má regeneraci? HPéčka vyjadřují kondici, štěstí, odhodlanost. Ještě jsem neviděl žádnej systém ani úpravu, která by v některém směru neselhávala. Tak to radši hraju podle pravidel a mám aspoň jistotu, že nikomu nenadržuju. Pocit nespravedlivosti často způsobí větší problémy, než fakt, že sneak je uvěřitelný/neuvěřitelný.
Autorská citace #27
25.6.2009 19:51 - Aeris
Vamp: Vtip je v tom, že rovnako ako HP nevyjadrujú len fyzické zranenie, AC nevyjadruje len kvalitu zbroje, ale aj faktory ako obratnosť, štastie, magické ochrany, bojovú skúsenosť, atď. A ak si to ešte nevedel, tak žiadny historický šermiar ti nepovie, že len zbroj ťa ochráni, naopak, zbroj je väčšinou to posledné, čo ťa môže, ale nemusí ochrániť, pretože chrániť sa máš aktívne sám za pomoci pohybu (opäť k ideológii samurajov "keď sa prestaneš hýbať, zomrieš"), prípadne zbrane a štítu.
Autorská citace #28
25.6.2009 20:03 - Faire
Aeris: ano, ale současně zbroj pomáhá i při boji, můžeš si dovolit manévry, které by Tě bez ní stály život - zbrojí můžeš úder cíleně odklonit, nebo absorbovat úmyslně do té míry, že Tě nepoškodí (to jen vzhledem k reálu, nikoliv k herním mechanikám).
Autorská citace #29
26.6.2009 08:05 - ForgeMaster
Aeris: to vim taky ze i obratnost a takovyveci. ale kdyz ma postava jen zbroj a napro +0 Dex tak je to jeji jedina ochrana. a zbroj ma za ucel to ze nepusti zraneni do tela ale zachyti ho nebo minimalizuje rozlozenim do prostoru zbroje. a proto by mela mit zbroj DR a ne bonus k AC

Lotrando: o HP se nabavime ale kdyz uz si u toho tak nevim jakej vlim ma regenerace na Sneak. proste ho udela a pak se obet zahoji. HP nevyjadruji odhodlani ale schopnost postavy unest miru fyzicke bolesti az k maximalni hranici nez padne do bezvedomi (umira). a o Sneaku na jiny tvory nez humanoidy bych rekl asi to ze by se mel spravne dat provest jen pokud postava zna anatomii daneho tvora nebo mu podobneho tvora.
Autorská citace #30
26.6.2009 08:51 - Blaine
Vamp: muzu se zeptat jakou edici DnD hrajete? Protoze jeste v 3ed byly zivoty a AC a tak vsechno tak jak popisujes, ale v DnD 4ed ti treba roste AC s levelem. Jak bys to zohlednil? A hlavne se da dat sneak attack i undeadovi nebo kostce slizu nebo golemovi. Tam to rozhodne neni o anatomii. V DnD 4ed je sneak attack jenom fakt dobre trefeny utok, kterym donutis soupere vyplitvat moc sil, mozna ho dokonce i treba skrabnes na rameni nebo pres zebro. Protoze ja si souboje v DnD predstavuji presne jako ve filmech, kde se postavy obcas skrabnou, ale nikdy se do sebe "netrefi"
Ono jde o to, ze nemuzes brat sneak attack jako nejake prorazeni zbroji a zasah do ledvin s mecem. Paneboze, kdyby nekdo nekoho trefil do ledvin mecem, tak ten druhej je mrtvej. Hned. Pokud chces byt "realisticky" tak to tak udelej, pokud nekdo trefi sneak, tak zabije. Pokud to chces hrat tak jak je to v pravidlech, tak musis zohlednit to ze "hit points" neznamenaji "zivoty" a "Armor Class" neznamena jak ma kdo drsnou zbroj.

Pockat, kdyz to tak pisu, tak me tedka neco napadlo... jak hrajes sneak attack proti postavam, ktere nemaji kovovou tezkou zboj, ale jenom lehkou a pritom maji vcelku vysoky AC, protoze maji vysokou Dexteritu? Oni asi nemaji DR, co? Tzn. ze je proti nim sneak attack lepsi, i kdyz mohou mit AC uplne stejne... no nevim, nevim
Autorská citace #31
26.6.2009 09:44 - Lotrando
Vamp píše:
HP nevyjadruji odhodlani ale schopnost postavy unest miru fyzicke bolesti az k maximalni hranici nez padne do bezvedomi (umira).


Tady musím vyjádřit zásadní nesouhlas, protože jinak by to jen těžko dávalo smysl. HP jako životy snad nebere už ani 3E. A má to hned několik důvodů. Protože kdybys to tak bral, nebude dávat smysl mnoho navázaných mechanik. Nechci se pouštět do debaty co je a není reaálné. Je to prostě jen hra a všechny ty vymyšlenosti jsou o tom, dát hráčům možnost vybrat si svůj šálek kávy a taktizovat v rámci nějakého rámce možností.

V reálném boji je každé zranění velký handikep, obzvlášť je-li vážné. A to nemluvím o zasažení nějakého vnitřního orgánu, stačí hlubší sek, co se zastaví o kost. S tím už toho moc nevybojuješ. Když tohle zohledníš, bude to celé jenom o jednom hodu na začátku. A prostor pro taktizování, ale i rozvíjení postavy se ti velmi rychle uzavře.
Autorská citace #32
26.6.2009 09:55 - Spize
Kouzla Cure Wounds ale HPčka jako zdraví berou.
Autorská citace #33
26.6.2009 10:29 - Merlin
Spize: ber to jako kouzlo, obnovující tvoje vyčerpané síly, regenerující unavené svaly :) stejně tak jako hojící se drobné rány, modřiny...
Autorská citace #34
26.6.2009 10:53 - ForgeMaster
Merlin: unavené svaly jsou stinovy zivoty ane normalni.
Blaine: kdyby si to cetl poradne tak rikam ze by meli mit DR a ne stejny AC. takze postava v tezke zbroji bude mit mensi AC ale daleko vetsi DR. a postava v lehke bude mit AC vyssi kuli Dex ale nebude ta chtanena pokud ji zasahnes. tzn dostane vetsi damage.

a k tomu co hrajem za system asi tak : 3.5
ale po mnoha letech hrani jsem usoudil ze to neni dostatecne spravna volba pokud jsou postavy na vyssi urovni. kuli hodne zivotum zbytecne zdlouhave boje a podobne. takze jsem polozil zaklad vlastnimu bezlevelovymu systemu hry s DR u zbroji a jinym resenim boju aby i AC beze zbroje mohlo byt vysoke pokud je nekdo zrucny valecnik. ten system je polozen na zakladech DnD ale s mnoha obmenami. prakticky puvodni jsou jen Featy a Skilly. prozatim je to zkusebni verze a par veci se mozna poupravi jeste ale je konzultovany s hraci co hraji uz radu let a klade duraz ne realnost souboje, zraneni, zasahu, handicapu.

bylo by na dlouho to tady vypisovat
Autorská citace #35
26.6.2009 10:54 - Merlin
Vamp: dovolím si nesouhlasit :)ale je to jen z pohledu jak hraju souboje a jak hraješ ty. Já stejně jako někteří neberu boj jako jeden úder za 6 vteřin a odseknutý kousek svaloviny.

k úpravám systému...cesta do pekel..:) bud celý nový systém, nebo neupravovat
Autorská citace #36
26.6.2009 11:34 - ForgeMaster
ten system je novej uplne. jen jako skilly a featy jsou stejny. nejsou povolani ani levely a vse aji ability se nakupuji za XP
Autorská citace #37
26.6.2009 11:46 - Lotrando
Vyšší úrovně bývaly problematické, pamatuju si, jak nás Gm držel pořád kolem šesté, aby se mu hra nerozjela. Tam chápu, že se vám hra vymyká a HPčka nezobrazují "životy" věrohodně. Jen si nejsem jist, zda tak trochu nevyháníte ďábla jiným ďáblem. Hrajete v novém systému od začátku? Jinými slovy, udělali jste vlastně nový start kampaně? Nebo pokračujete na vysokých úrovních? V tom prvním případě si nejsem tak úplně jistej účinností změn. V tom druhém chápu, jak vám může pomoc DR, ovšem mám obavu, zda nešlo jen o maskované "vysvlečení" postav z vybavení.

Jinak co se týče modifikací DnD 3E, zkuste omrknout Pathfinder. Jestli jste s tím ještě neměli tu čest, tak v jednoduchosti jde o hru navazující na původní DnD. některé změny byly rozhodně k lepšímu. A teď vychází v podobě knihy. Snad to bude důstojný pokračovatel DnD 3E, i když asi ne v tom rozsahu, v jakém si vydavatel představoval ještě před rokem.
Autorská citace #38
26.6.2009 11:50 - ForgeMaster
hrajem novej svet uplne od zacatku s novyma pravidlama ke hre. urcite bych nemenil pravidla uprostred hry
Autorská citace #39
26.6.2009 16:40 - bigbythewise
Souhlasím s Vampem. To co navrhuje má silnou logiku a dá se to vyřešit celkem jednoduše. Připadá mi to tady jako obhajování svaté krávy za každou cenu.

Blaine píše:
..jak hrajes sneak attack proti postavam, ktere nemaji kovovou tezkou zboj, ale jenom lehkou a pritom maji vcelku vysoky AC, protoze maji vysokou Dexteritu? Oni asi nemaji DR, co? Tzn. ze je proti nim sneak attack lepsi, i kdyz mohou mit AC uplne stejne..


Vtip je v tom, že ony by právě měly mít lepší AC, takže jim ten sneak attack nedáš tak lehce.
Autorská citace #40
26.6.2009 16:43 - Blaine
Bigby: DR jsem jako mechaniku take zkousel a nefungovalo to dobre, mam doma navod na nektery tyhle veci - Unearthed Arcane od Monte Cooka, ,dobra knizka, spoustu napadu jsem z toho za tu dobu pouzil. Ale pokud jsem neco menil, tak jsem se vetsinou vratil zpatky ke standartu. Diky bohu, ze moje zmeny v 4ed zatim jsou skutecne jen minimalni.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07762598991394 secREMOTE_IP: 3.230.162.238