Pravidla

Ghostrider
7.3.2005 15:39
Pohyb II
1) Tzn. Pohyb při zteči vyvolává příležitostný útok? (Situace: PC stojí 35 stop od Orca, který není Flat-footed, ale ani připravený proti zteči. Pokud ho postava napadne ztečí - splní podmínky - pak ji Ock napadne příležitostným útokem a PC má postih -2 k TZ) Tj. zteč je výhodná pouze proti překvapenému soupeři?
2) Optimální taktika je přesunout se co nejblíže k nepříteli, ale mimo dosah (při dosahu 5 stop na 10) a, pokud to jde, udělat úplnou obranu (standartní akce = pohyb 30 ft + akce, v tomto případě úplná obrana)? Teprve v dalším kole zaútočit za použití 5 st pohybu... ???
Autorská citace #1
7.3.2005 16:30 - Quasit
1. Jedině v případě, že ten ork má dosahovou zbraň. Pokud má normální meč, žádný příležitostný útok se nekoná. Ty jednotlivé podmínky si atomizuj a podle nich přiřaď výsledky. Ork není zaskočen (flat-footed) = má nárok na příležitostný útok). Postava přiběhne na 10 stop (vstupuje do ohroženého čtverce) = nic se neděje. Postava přiběhne na 5 stop (opouští ohrožený čtverec na 10 stopách) = flák ho, už má příležitostný útok. Ten útok není za zteč, která sama o sobě k příležitostnému útoku neprovokuje, ale za pohyb z ohrožené oblasti. Prostě zteč je dobrá proti komukoli, KROMĚ lidí s dosahovou zbraní (nebo potvor s dosahem). Ty zbraně jsou dělané proti zteči. Jenom připomínám, že příležitostný útok je za opouštění ohrožené oblasti, ne za vstup do ohrožené oblasti.
Autorská citace #2
8.3.2005 10:57 - Ghostrider
"Jestliže se pohneš z nebo do ohrožované oblasti, obvykle provokuješ k příležitostnému útoku." ???
Autorská citace #3
8.3.2005 11:34 - alef0
Myslim, ze Quasit to vysvetlil pekne.
Prilezitostny utok provokujes vo vseobecnosti len pri _opusteni_ ohrozovanej oblasti, nie pri vstupe (vid napr. http://www.annun.sk/index.php?damsi=clanok.php&id=84&sekcia=adad). Opustenie v tvojom pripade nastava, ked sa ides presunut zo vzdialenosti 10 stop od orka na vzdialenost 5 stop od orka.
Ad 2.) vyznam tejto finty vidim len v pripade ,,reach" zbrane. Nech ma ork reach zbran s dosahom 10 ft. * Prisunies sa 30 stop na vzdialenost 10 stop od orka. Neprovokujes AoO, lebo vstup na ohrozovane uzemie neprovokuje AoO. [pohybova akcia] * Vyhlasis Uplnu obranu [standardna akcia], ziskavas +4 bonus na AC * Ide ork, ten si vykona svoju potrebu ---- dalsie kolo ---- * Posunies sa 5 stop * Zrusis si Uplnu obranu * bijes do orka
Autorská citace #4
9.3.2005 13:24 - Quasit
Ghostrider: No jo, ehm, jaksi v korekturách jsem se k oddílu o boji ještě nedostal a jsou tam překladové chyby... I když teda tahle je docela výrazná, to jsem netušil, že tam je takovýhle zvěrstvo. Omlouvám se.
Autorská citace #5
10.3.2005 07:39 - Ghostrider
Díky, vysvětlení je zcela dostačující. Nějak jsme to podobně hráli, takže se nevyskytl problém. Jen jsem chtěl mít jistotu. Pokud by bylo potřeba, mohu vám pomoci s překladem...
Autorská citace #6
10.3.2005 11:09 - Quasit
Ghostrider: No to by bylo skvělý. Není hotový DMG, takže můžeš přeložit jakýkoli chybějící části. Jenom se musíš řídit překladovým klíčem.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.061030864715576 secREMOTE_IP: 44.223.70.167