Pravidla

Spize
25.7.2005 15:56
Zlepšování obrany
Postavě se zlepšuje její schopnost zasáhnout soupeře, ale schopnost vyhnout se ranám -kromě zbroje, odbornosti uhýbání a magie-se nezlepšuje. Co k tomu? Neexistuje nějaké pravidlo, které bych přehlédl a které by toto řešilo? Řešíte to sami nějak? Jak?
Díky
Autorská citace #1
25.7.2005 16:06 - Xeth
O ničem nevím. :) S přibývající úrovní se sice zlepšuje útok, ale zároveň i prostředky postavy na zlepšení výbavy. A to hlavně v oblasti magických předmětů. Fyzické zlepšování je možné snad jen u některých povolání a prestižních povolání, ale většinou nejde o moc velký bonus. Vyjímkou je třeba monk, který dostává celkem dost bodů, ale zase nemůže používat brnění, aby mu ten bonus k něčemu byl (nic mu však nebrání kupovat si magické ochrany podobné těm co si pořizuje kouzelník).
Autorská citace #2
26.7.2005 06:27 - Rytíř
Zlepšování obrany je opravdu problematické - jedna z mála možností, jak to řešit v rámci pravidel je nejen odbornost Uhýbání, ale hlavně Bojový střeh a Zlepšený bojový střeh (Expertise). Díky nim se zlepšování postavy v útoku plně projeví právě do obrany.. Jinak pokud hrajete v systému obecných povolání, nic vám nebrání vyrobit si "mnišské" bonusové odbornosti ;) Ale s obranou opatrně, velké výkyvy velmi narušují statistiku soubojů! Pravidla jsou stavěná na relativně neměnnou a relativně malou obranu, jakmile to skrze nějaká domácí pravidla porušíte, připravte se na prudkou změnu taktiky a obecně stylu a druhu bojů.
Autorská citace #3
26.7.2005 09:07 - Alnag
Taky existují prestižní povolání se zvyšujícím se bonusem do TZ (AC). Ale to je otázka vkusu...
Autorská citace #4
26.7.2005 14:59 - Radost
povsimnete si, ze magicke predmety zvysujici AC jsou za polovicni cenu nez ekvivalentni zbrane/utocne prostredky. A co se zvysuje s urovnemi, je pocet hp, coz (ponekud nerealisticky) zvysuje moznosti obrany. proste "Prvni ranu trefi vzdycky", ale "mam hodne zivotu, tak to ustojim"
Autorská citace #5
27.7.2005 07:41 - alef0
Neriesime. V zakladnych priruckach ziadne take pravidlo nejestvuje (vynimkou je ten monk).
Ono Rytir ma pravdu, ze ak ma super vysoke AC, tak sa taktika prudko meni v prospech kuziel a pod. Napr. nas Meryk (trpaslici bojovnik 10) v platovke, s magickym towershieldom a s Expertizou vytiahne pri troche stastia AC 30, co je uz strasna ,,pevnost", ktoru zbranami prebit len tazko -- vtedy nastupuju luce a dotyky na dialku kuzlami.
Podla mna je primarnym prostriedkom na zvysenie AC nakupom magickych veci -- brneni, bracerov a pod.
Autorská citace #6
1.8.2005 10:26 - ivanivanovic
Ja by som sa sposobom ako obranu zvysovat radsej nezaoberal. Ber to tak predstav si bestiu ktora ma TZ(OC) 20 a ma 350 zivotou trafis sanca ze ju trafis je 50% ak si zvisi TZ(OC) napr na 30 sanca klesne na 25% a tym sa natiahne aj cas boja :)
Autorská citace #7
6.8.2005 00:49 - Moskytak
Kromě používání brnění, štítů, předmětů, magie a již zmíněných dovedností Dodge, Combat Expertise a Improved Combat Expertise, které považuji za jedny z nejlepších pro tuto činnost, bych dále doplnil třeba Two Weapon Defense a jejich vylepšené verze, využívat cover, fighting defensively, total defence, aid a některá dálší. Takže možností, jak si zlepšit AC, je dost a dost a bohatě to stačí...
Autorská citace #8
7.9.2006 14:07 - Yaztromono
Pisete tady o "Improved Combat Experise" ja znam jenom tu NEimprove .. tahle deovoluje neco vic nez -5Atk/+5AC ?? Pak bych se jeste zeptal jak se koukate na (ne)moznost kombinace fighting defensively a prave te Combat Expertise ??
Autorská citace #9
8.9.2006 07:47 - Rytíř
Yaztromono: ten zlepšenej střeh je popsán v Complete Warior - přeložil jsem ti ho, najdeš ho ve volitelných pravidlech, v SRD (válečnické odbornosti). Nedělá vlastně nic jiného, než že odbourává ten strop, kolik si můžeš dát postih k útoku a kolik tím pádem získáš do obrany..
Ad ta otázka s kombinováním - no, vylučuje se to dost logicky, Střeh je prostě dokonalejší boj v obraně.
Autorská citace #10
8.9.2006 09:17 - andtom
Vylepšování obrany s postupem po levelech je popsáno v příručce alternativních pravidel Unearthed Arcana. Pokud si dobře pamatuji, tak je tam psáno, že se pak vezme lepší hodnota z výstroje či této vylepšené obrany, nebo se AC výstroje automaticky nezohledňuje (už nevím přesně). Doporučují to v UA mimo jiné do her, které se neodehrávají v klasickém prostředí s brněním (např. poušť).
Autorská citace #11
14.9.2007 13:41 - Iuchiban
Hmm. i když je tohle téma už dost ;)pasé :), přesto Rytíři musím podotknout, že lze použít zároveň Fight defensively i Combat Expertise...a taky existovaly povolání, které s tím pracovaly...
Autorská citace #12
14.9.2007 13:43 - Dalcor
Jsou tací andtome (A říká se jim templáři a Johanité) co si brnění do pouště brali. Jenže pak přijeli k Hatínským výšinám ;))))
Autorská citace #13
9.3.2008 09:44 - Lotrando
Upřesnění. U Expertise je napsáno že bonus a postih platí pokud když použiju attack action nebo full-round attack. Když bych to vzal doslova, znamenalo by to, že nemohu využít možností tohoto featu dokud nezaútočím, mimo jiné třeba i to, že nemohu použít expertisu a dvě move akce současně?
Autorská citace #14
9.3.2008 17:11 - bigbythewise
Pokud to tim "doslova" myslis tak, jak to ma ve skutecnosti fungovat, tak ano. :)
Autorská citace #15
10.3.2008 08:37 - Lotrando
Je fajn, že bránit se začínáš útokem :)
Mám tedy na výběr jestli útočit opatrně, ale v tom případě musím zaútočit a pak mám -4 na útok a +2 k AC.
Nebo můžu udělat úplnou obranu a pak nemůžu útočit a mám +4 k AC. To je potom std. akce sama o sobě.
Autorská citace #16
10.3.2008 17:20 - bigbythewise
Jeste ten bonus muzes vylepsit skillem Tumble (rank 5+) na +3 AC respektive +6 AC u Total Defense.
Je celkem jedno, jestli zacinas nebo koncis utokem, protoze ten utok stejne musis mit moznost provest, jinak by ta penalizace k utoku za Expertizu byla k nicemu. Expertiza nefunguje jako Total Defense, je to prakticky vylepsena verze Defensivniho Boje.
Autorská citace #17
10.3.2008 19:59 - Lotrando
O tom Tumble rank 5 vím a spojování expertise a penalizace útoku taky. Jen jsem na to koukal trošku jinak, takhle to má zas jiné možnosti. Já to bral celou dobu spíš jako stance, ale ono by to znehodnocovalo Mobilitu. Chtěl jsem si to jen vyjasnit.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08557915687561 secREMOTE_IP: 3.230.1.23