Pravidla

Lotrando
20.1.2008 23:25
Různé formy vícenásobných útoků
Jeden záludný dotaz

Z pravidel lze odvodit dva různé způsoby, jak zaútočit vícekrát v kole.

První je více zbraní a útok primární a off-hand zbraní. Zde se uplatňují postihy -6 a -10, ale lze je zmenšit kombinací s lehkých zbraní a featu Two Weapon Fighting na přijatelných -2. Oba útoky padají do jedné standardní akce a postava se může pohybovat o jednu move akci za kolo.

Druhý způsob vychází z vysokého BAB, kdy existuje možnost zaútočit v jednom kole vícekrát se snižujícím se (ale kladným) bonusem k útoku. Například +12/+7. K tomu musí postava udělat full-round akci a smí se pohnout jen o 5 stop.

Otázky

Může útočit oběma útoky na různé cíle? Případně kdy ne?

Feat superior weapon fighting u některých nestvůr umožňuje útočit bez postihu, předpokládám že jde o variantu s více zbraněmi (Ettin s dvěma morningstary). Otázka je, jestli bude mít všechny útoky se svým maximálním útočným bonusem, nebo se mu bude snižovat, nebo prostě útočí bez postihů dvěma zbraněmi s +12 (v jeho případě). Tento model mi přijde jako dost drsná záležitost (a proto se na to ptám:) ).
Autorská citace #21
21.1.2008 17:00 - Lotrando
Rytíř: naše základní chyba byla, že jsme mu umožnili pohyb při těch útocích. Kdyby ho neměl, neudělal by asi tolik škody, zas by ale asi někoho zabil, protože by útoky poslal na jeden cíl. Docela v tom ještě plaveme, obzláště a takhle podivných potvor. Ostatně, více útoků nikdo z družiny nemá, takže tohle byl vlastně první test.
Ještě dotaz, v jaké vzdálenosti umožňuješ postavaám vidět nepřítele. Máte na to nějaký check, nebo je to na tobě?
Autorská citace #22
21.1.2008 21:17 - bigbythewise
Rytíř píše:
Bigby: hele, to je blbost, ne :) Když má superior, tak by tam mohlo/mělo bejt i to Improve zahrnutý.. Dyk to nedává moc smysl, když mu každá hlava má řídit jednu pazouru. (Jakkoliv mi tohle obecně přijde dost divný :) - podle mě by se velmi rychle v boji rozplác, kdyby se mělo tělo řídit dvěma hlavama. No ale to nic.) Ty útoky nemá moc silný, ještě kdyby měl o jeden přijít (byť +7 není nic extra), tak už by to byl fakt chudák :)
Pravidlo pro boj dvemi zbranemi (pro dvouruke bytosti) je jen jedno. Prvni (hlavni, STRx1) zbran ma pocet utoku, ktere urcuje BAB (v tomto pripade 7 = +7/+2 = 2 utoky). Druha (offhand, STRx0.5) zbran ma pocet utoku podle featu (Improved TWF = 2, Greater TWF = 3), ale vzdy mas alespon ten jeden utok, i bez featu (feat TWF jen snizuje penalizaci). Ettin zadny takovy (pridavajici 2+ utoky) feat nema, Superior TWF je extraordinardni abilita, ne feat, coz sice nic moc nerika, hlavni ale je, ze nikde v popisu teto ability neni nic psano o dalsim utoku navic. To by musel mit Perfect TWF (EPIC pravidla), ktery uz nepridava zadny pocet utoku, ale poskytuje stejny pocet utoku offhand zbrani jako zbrani hlavni, nicmene i s timhle featem ma PC porad jen polovicni bonus za STR k offhand zbrani, Ettin ma bonus plny. Superior TWF abilita je tady v tom pripade jen dokonalou verzi TWF featu (plus plny bonus za STR), presne tak, jak je napsano v popisu.
Autorská citace #23
21.1.2008 21:39 - Rytíř
Lotrando: Tak chyba... Prostě ve vašem světě jste si ho udělali malinko drsnějšího, no :) Když na to máte, není problém ;)
Co se týče vzdálenosti při setkání s nepřítelem, to je hodně různé. Nejvíc záleží na okolnostech a jednání postav, jak moc umožní nepříteli se přiblížit. V těsném závěsu je třetí faktor, nálada DMa. :) Až teprve někde na konci se třepotá hod, ten se uplatní jen když chce DM machrovat nebo když družina něco hodně zadrbe..
Taky se na to dá dívat z pohledu povahy toho nepřítele - slabší a méně významní na tebe můžou bafnout zpoza rohu aniž by jsi něco tušil, silného si chtějí všichni vychutnat, takže je jeho příchod často všelijak ohlašován. Jinak jestli chceš, můžeš si přečíst o jedné hře, kterou jsem kdysi dávno vedl a Taipan jí popsal z hlediska své postavy; můj přístup ke vzdálenostem při setkání je tam myslím celkem dobře vidět :))
Staré zlo a mladá družina
EDIT: aha, začetl jsem se a Bigby mě předjel.. Však jo, z hlediska striktního výkladu pravidel máš pravdu. Já si jen dovolil lehce upřednostnit improvizaci pro toho, kdo nemá všechny ty featy tak v malíku a nebojí se zdůraznit fakt, že narozdíl od všech ostatních tvorů má ettin dvě hlavy a dva mozky, aby vedly boj. ;) Nicméně teď když už to vím, tak bych ho asi hrál jak říkáš.. i když ho to malinko oslabí. Ale zas má důvod sbírat další úrovně :)
Autorská citace #24
21.1.2008 22:01 - Lotrando
Rytíř: my bohužel zatím nepotkali potvoru, která by nebyla víc jak 6 čtverečků daleko, což mě trochu trápí, protože zpravidla nevytáhnu ani zbraň. Nebo ji vytáhnu při každé příležitosti a pak můj válečník vypadá jak nějak psychopat :). Proto se ptám. Postavy vidí dost daleko, mnohem dál než o kolik se dá pohnout za jedno kolo, tak mi to přijde trošku divný, ale to je spíš na našeho GM.
Ohledně síly toho Ettina, oni byli dva, jeden plnohodnotnej a druhej nějak oslabenej, měl třeba jen jeden útok. Když si to střetnutí promítám zpětně, nasekali jsem tam hromadu chyb, ale boj to nebyl špatný. Jen bych řekl, že ta potvora byla z anormálních okolností mimo možnost družiny a když ji následně GM oslabí, nepůsobí to dobře. Vrhne se na tebe jak uragán a pak mu najednou dojde dech? Asi do toho moc šťourám :)
Autorská citace #25
21.1.2008 22:38 - Rytíř
JJ, moc do toho šťouráš :))
Ad to setkání.. no, hrát úvod k němu už na čtverečky je trochu zbytečný a škoda. Tam je lepší se řídit prostě vyprávěním a citem. A teprve když dojde k boji, přepočítávat na čtverečky a rozestavovat figurky! Ne opačně, to pak z toho vznikaj takle divný situace, kdy furt nic a najednou si nepřátelé dejchaj na frňáky, protože prostě "holt máme malou mapu, no" :)
Autorská citace #26
22.1.2008 01:39 - bigbythewise
Rytíř: Hecatoncheires ma 50 hlav, 100 rukou a ma "jen" 100 utoku za kolo, nema jich 100 za kazdou hlavu. :) Hlava ti prece nemuze pridat utok, pokud je pocet utoku se zbrani v D&D podminen zkusenostmi, treninkem a hbitosti.
Autorská citace #27
22.1.2008 07:04 - Rytíř
Ech. A jsme ještě v normálním Dnd světě? Tohle mi zavání Indií a božstvy.. :) Hele, ale i tak - těch 100 útoků je v poho, i podle mě to vychází => má jen 50 hlav, takže každá palice řídí 2 ruce, což je standard! :))))
A ty zkušenosti ettin má, proto má přece BAB +7. O tréninku nemluvě, měl na to celej život, naučit se žít se dvěma hlavama ;)
Autorská citace #28
22.1.2008 10:31 - bigbythewise
Naucil se sice zit se dvema hlavama, ale nenaucil se dobre bojovat se dvema zbranema, teda alespon ne ten Ettin co je v MM. :) Jinak ta potvora co jsem postnul je z D&D Epickeho MM, puvodem z recke mytologie a neni to opravdu zadny tintitko, dokonce i samotni bohove se ho bali.
Autorská citace #29
22.1.2008 14:29 - LZJ
Sice to Bigby rozebral přísně pravidlově, ale stejně je asi Rytíř blíž záměru autorů - Ettin není normální humanoid a asi by měl mít ty dva primárná útoky - jeden za každou hlavu, takže každá ruka útočí +12/+7 (t.j. dvakrát).
Stačí se podívat do MM a tam je spousta potvor s víc primárníma úrokama nebo naopak takoví ti nebojovní býložravci zase mají jen jakoby off-hand attack.
IMO striktně pravidlový přístup není v tomhle případě správný, ale za zkoumání Errat a FAQ a dotazování Wizardů mi ověřování nestojí.
Autorská citace #30
22.1.2008 14:37 - LZJ
Tak mě napadá, že ti storucí jsou stejně nějak podezřele šikovní. Když Briaréos rozvazoval Dia, rozvázal najednou sto uzlů. To je ale musel rozvazovat jednou rukou, jen nevím jestli to uměl jako standard, move nebo full-round akci ;-)
Autorská citace #31
22.1.2008 17:32 - Beny
Lotrando ten druhej měl taky dva útoky, ale hodil po mě kopí či co to bylo za kládu :)). Pak už měl jen jednu zbraň. Jojo dobrej boj, než sem se rozkoukal tak už sem ležel v limbu :))
Autorská citace #32
22.1.2008 18:00 - Lotrando
Mě zatlouk kladívkem do země ten první :). Chyba je ten pohyb, když tě chce mlátit, nesmí při tom běhat A vo tom to je :)
Autorská citace #33
22.1.2008 18:24 - Kodlicek
Lotrando: Tak si na ten pohyb (a další pravidla) dáme větší pozor. Budeme holt muset hlídat GMa (a Jardu =D). Almimu už jsem napsal mail, ve kterém jsem mu naznačil, že v rozestavění potvor na bojišti byl měl být (i třeba jen minimální) řád. =) Takže snad už žádné vyskakování obrů zpoza stromu. :)
Autorská citace #34
22.1.2008 19:39 - Rytíř
Dva obříci, štyry hlavy a kolik srandy si člověk neužije, co.. :)
Hlavně toho chudáka DMa neterorizujte příliš, nebo se naštve a buďto vám to vrátí nebo, ještě hůř, vám s tím sekne. Myslete si třeba, že obři používaj nevědomky vysoko úrovňovou maskovací magii.. :D
Autorská citace #35
22.1.2008 19:52 - Beny
Rytíř vzhledem k tomu, že Almi mástruje něco málo přes 15 let, tak bych se toho fakt nebál. Holt hrajeme DnD chvilku, tak to musíme doladit, i když zařvat při dolaďování by byl pech. Jooo ty obři měli asi maskovací generátory ::) Lotrando, kodliček to je na vás, já se ty pravidla učím za pochodu.
Autorská citace #36
22.1.2008 20:25 - Lotrando
Theo: pravidla nejsou až takovej problém, pokud vím co se bude dít. Těžko můžu umět všechno, i když almi už v sobotu naznačoval, ale já byl natvrdlej a vícenásobné útkoy jsem samozřejmě neštudoval. To úvodní rozestavení potvor už trošku problém je a proto jsem se ptal, jak to dělají ostatní, protože tuhle figurkovou vložku hrajeme krátce a docela nás to baví. Tak chci jen předejít zbytečné frustraci, která hrozí pokaždé, kdy hráči začnou mít pochybnosti o průběhu bitvy. Tenhle poslední případ bych nijak hlouběji nikomu nevyčítal, hodně se podřizovalo přítomnosti nového hráče ve skupině.
Autorská citace #37
23.1.2008 06:31 - wraiths
Lotrando: mozna je dobry taky vyuzivat schopnost naslouchani a pokud mozno tak sehnat svetlo s co nejdelsim dosvitem.
Autorská citace #38
23.1.2008 07:21 - Lotrando
wraiths: ve dne? ve volné krajině? Šli jsme poloviční rychlostí, víc dělat nemůžeš, to bys nikam nedošel.
Autorská citace #39
23.1.2008 07:42 - Rytíř
Lotrando: za těchto okolností jeví se mi jednoznačné, že ti obři měli nemalou magickou podporu mocného mága! :) Zamyslete se nad tím a dejte si pozor na přepady nejen neviditelných a létajících, ale v nejbližší době i teleportovaných monster! Jestli máte rádi boje a rozestavování figurek, je to ideální. Kdekoli jste, naaranžujte se a DM si vybere, kde se stvůra strašlivá zjeví ;)
No dobře, zkusím to i vážněji. I když mi připadá, že budu pro vás objevovat Ameriku... takže se neurazte, jestli opakuju triviální věci.
Úvod do setkání nepotřebuje žádná pravidla. Každý prostě využije svou představivost a vypravěčský um. Jestliže jdete po cestě lemovanou alejí bříz, je slunný jarní den a v korunách stromů vesele švitoří slavíci, těžko se náhle jedna bříza těsně za vámi s rachotem vylomí, aby zpoza ní nikým dosud neviděn vystoupil obr 2x5 metrů velký! Na to přece netřeba žádný pravidla o dohledu, naslouchání apod.
Dokonce i na nedělní procházce parkem si každý z nás všímá všech, kdo se k němu přiblíží. Musíte být opravdu hodně zabraní do rozhovoru nebo tak něco, abyste takového člověka přehlédli. Přitom postavy v Dnd jsou týpci, kteří už přežili leccos a vědí, že si nemohou dovolit v drsném fantasy světě úplně opomíjet své okolí, ať se jeví sebeméně nebezpečné :)
Nejlepší mi v tomhle případě přijde si vzít ten popis situace a považovat to za knihu. pokud čtenář vrtí nevěřícně hlavou a klepe si na čelo, jak je možné, že... ! Tak je něco špatně ;)
Pravidla stran slyšení a vidění přijdou na přetřes jen za ztížených podmínek, kdy je těžké rozhodnout, co postavy vidí a slyší. Pokud se ale všichni shodnou na jednom výsledku, ani pak ty pravidla nejsou nutná.. (mě např. děsně štvalo/štve počítání postihů za vzdálenost u Naslouchání, které celým tím procesem notně zahýbá, takže by se to nemělo opomíjet.. a přitom je to hrozný opruz).
Autorská citace #40
23.1.2008 08:39 - Lotrando
Rytíř tohle je jasný. Vlastně jsem potřeboval potvrdit názor. Příčinou problému je prostě buďto, že potvory na nás doběhnou slabé (dostanou do kožichu cestou), nebo druhý extrém, kdy jsou u nás hned a než stačíme něco udělat, válí se půlka družiny po zemi. Chci se vyhnout oboum extrémním variantám. Nedostatek místa nemáme, zpravidla je celý stůl pokrytý mapou sestavenou z dungeon tiles, což je super na taktizování. V tom konkrétním případě jsme sice nehodili spot nic moc, ale zase byl den a slušné počasí, a ti obři fakt nebyli žádní prckové. Ale zas tam byl rušivý element nově příchozího hráče, kterého jsme se snažili v rychlosti instruovat, a možná jsme se zakecali a nevšimli si jich :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066164016723633 secREMOTE_IP: 3.128.204.140