Pravidla

Lotrando
28.2.2008 11:59
Učení se kouzlům (Wizard)
Jakým způsobem používáte pravidlo o kopírování kouzel do kouzelné knihy u wizarda. V pravidlech je uvedeno, že se jedná check DC 15+ spell level na Spellcraft. Když se nepovede, opakovaný pokus lze realizovat až po zvýšení ranku spellcraftu.

Používáte toto pravidlo důsledně? Když v rámci přestupu zvyšuji spellcraft (dávám do něj body), je to bráno jako jednorázové zvýšení, nebo se může házet za každý získaný rank? Dotaz je trošku ťunťovský, tak to prosím berte trochu s rezervou :).

Když už jsme u toho, jak mocná kouzla jsou ve vašich kampaních běžně dostupná?
Autorská citace #1
28.2.2008 12:14 - Alnag
Situace kopírování kouzel se v mé skupině nevyskytovala moc často, takže nemůžu úplně říct. Pravidlo jsme používali nevím jestli můžu říct důsledně, protože kouzelníci měli vždycky natolik vymazlený spellcraft, že to bylo vlastně jedno. (Tj. nezažil jsem, že by se to nepovedlo.)
K té druhé podotázce - bral bych to jako "jednorázové zvýšení", jde o jeden akt zvyšování úrovně.
Mocná kouzla... no postavy u mně vždycky byly dost low-level (do 10. úrovně) a tomu odpovídala i kouzla (do 4. potažmo 5. úrovně) ale s tím, že existovali výjimečně schopní NPC jedinci, kterým nebyl cizí ani Wish. Jen jsem je moc netahal do hry... (většinou).
Autorská citace #2
28.2.2008 12:34 - Lotrando
Já to potřebuju do multiclassu, takže dám přednost koncentraci před spellcraftem.
Kouzla mám bežně dostupná tak do druhé úrovně, ty zná i místní NPC, vyšší pak ve velkých městech. Nejsem ale kouzelník (zatím) tak to vím jen z doslechu :)
Autorská citace #3
28.2.2008 12:35 - Lokken
Musím naprosto souhlasit s Alnagem,taky jsem snad nezažil že by se ten spellcraft nepovedl. PC měly většinou přístup ke kouzlům tak max 4-5 levelu,polud se tak vysoko zvládly dostat ale byli i vyjímky...
Autorská citace #4
28.2.2008 12:48 - Lotrando
Spellcraft +4 ti dává menší než poloviční šanci, ale i kdyby byl 10, tak stále existuje reálná šance neúspěchu. Teď jde o to, jestli jste prostě tohle pravidlo nepoužívali, nebo jste měli spellcraft těch +15 nutných k tomu, aby šlo ignorovat. Druhá věc je pak ten multiclass, pořád mi přijde jistější mít koncentraci na kouzlení v boji a umět pár kouzel co potřebujue (tedy 6+) než mít schopnost učit se z každého svitku. Tím se ale dostávám trošku mimo téma původního dotazu.
Autorská citace #5
28.2.2008 13:48 - andtom
Zažil jsem nepovedené pokusy a toto pravidlo mi připadá docela zábavné: přináší napětí a jeho nezdar obyčejně neznamená katastrofu. A kopírování se nevyskytovalo v hrách až tak málo.
Autorská citace #6
28.2.2008 13:53 - bigbythewise
To pravidlo akorat rika, kdy muzes pokus opakovat, nevidim tam nic o 1 pokusu za rank.
Spellcraft neni dobry jenom k opisovani svitku do spellbooku, i kdyz pro tebe - pokud mas jen kouzla prvni nebo druhe urovne, tak je asi vyhodnejsi Koncentrace.
Autorská citace #7
28.2.2008 14:35 - Lotrando
PHB píše:
If the check fails, the wizard cannot understand or copy the spell. She cannot attempt to learn or copy that spell again until she gains another rank in Spellcraft.
u porozumnění kouzlům před vlastním kopírováním (možná jsem to řekl trošku nepřesně)
Autorská citace #8
28.2.2008 15:01 - bigbythewise
Jenomze i kdyby jsi daval pri prestupu na dalsi uroven vice bodu do Spellcraftu, tak to zvyseni bude jednorazove, protoze vzdy musis rozdelit vsechny body. Pokud by to fungovalo zpetne, tak by to muselo byt uvedeno. Ja vidim jen another rank, nic o zpetnem pocitani nebo o kazdem ranku vazanem na jeden pokus. Ber to tak, ze pri zmene ranku mas novy pokus, tzn. maximalne jednou na uroven.
Jeste bych doplnil, ze pri selhani to kouzlo nemuzes opsat dokonce ani z jineho zdroje.
Autorská citace #9
29.2.2008 07:38 - Lotrando
S tím prvním odstavcem souhlasím.
Jestli je či není možné použít jiný zdroj nevím. Asi by to zakládalo opět možnost obejít celé pravidlo, hlavně u běžných kouzel.
Autorská citace #10
29.2.2008 08:12 - Rytíř
Jakmile byl kouzelník ve skupině, na kopírování kouzel vždycky dřív nebo později došlo. A vždycky se házelo, a občas se nepovedlo, což bylo fajn - jak psal Andtom, při tomhle nejde o život, čili pohoda. A aspoň musel kouzelník občas přehodnotit skladbu kouzel a strategii, když se mu klíčové kouzlo jeho nového zaměření nepovedlo naučit :D
Ad mocnost kouzel.. to je hodně různý, občas se nám povedlo najít svitek s dost drsným kouzelm i na nízké úrovni. Ale to si pak člověk opravdu hryže nehty, aby ho úspěšně seslal! :))
Na vyšší úrovni (té naší obvyklé) už svitky kouzel obvykle mizely, dělali jsme se je když už tak sami..
Autorská citace #11
29.2.2008 12:56 - Almi
Hezká debata..jen se Lotrando pochlub, že hlavní motivací je, aby Tvého ultimátně vypiplaného fightera nezaskočil nějaký kouzlící nýmand :o))
..a wizard na 1. levelu je určitě míněn hlavně na to, aby uměl kouzlit 1. levelová kouzla. Teď je jen otázka, jak se k nim Lotrando dostane nejsnáz, takže - ne, že mu odkýváte snadné učení! :o))))
Autorská citace #12
29.2.2008 13:04 - Lotrando
Almi: těch šest co potřebuju mám garantovaných :)
Samozřejmě máš pravdu, mám tu vypiplanýho ultimátní skirmishera, ale stejně potkám růžovou krychli na kterou Feint nedám, člověk míní a GM mění :)
Teď jsem zvědav, jak se to osvědčí. Na šestý úrovni to bude zajímavý, a nebudu hlavně muset předstírat, že se bojím magie nebo jí nerozumím :)
Autorská citace #13
29.2.2008 13:16 - Alnag
Pokud bych vzal Almiho připomínku, tak bych se spíš multiclassnul do sorcerera. Jednak se nemusí nic moc učit, jednak se do toho multiclassu víc hodí... (má ale menší repertoár).
Autorská citace #14
29.2.2008 13:23 - Lotrando
Nejsem ochoten zůstat bez skillpointů a nemohu dát prioritu dalšímu atributu. Ideální by byl kněz, ale ten je zas na Wisdom. Prostě pruda :)
Autorská citace #15
29.2.2008 13:44 - Almi
Alnag: Sorcerer? Víš, jak to říct.. oni chtějí wizarda PRÁVĚ proto, aby měl na výběr časem z hromady (byť prvolevelových) kouzel. To u sorcerera nejde. dokonce, náš družinový munchkin (dotyčný promine :o)), hrající sorcerera uvažuje o multiclassu s wizardem, aby získal výhody obojího. Je třeba další komentář? Prostě - jaký DM, taková grupa ;-)
Autorská citace #16
29.2.2008 13:46 - Lotrando
Tohle si musím zarámovat
Almi píše:
Prostě - jaký DM, taková grupa ;-)
Autorská citace #17
29.2.2008 13:57 - Alnag
Almi: Řekl bych, že grupa je v pohodě. Kdyby bylo nač si stěžovat, tak váš družinový ťuňťa by hrál kněze... :-)
Autorská citace #18
29.2.2008 14:10 - bigbythewise
Lotrando píše:
Jestli je či není možné použít jiný zdroj nevím. Asi by to zakládalo opět možnost obejít celé pravidlo, hlavně u běžných kouzel.
Neni to mozne, je to napsane ve skillech u Spellcraftu.
Autorská citace #19
29.2.2008 14:46 - Ruu
Podle mne jde v zasade o tento problém:
Hra je postavena tak, aby nebylo vse zadarmo. Kazdy char ma silne i slabe stranky. A na kazdem hraci je, zda v tech slabých strankach vidí na hře to zajímavé, nebo to otravné.
Honit se za vyssim bojovym potencialem sve postavy je lov chimery. Na druhou stranu, hra ma hrace bavit, a kdyz ho bude bavit psani vyssich a vyssich cisel do deniku, hra splnila ucel. Takze myslim, ze i munchkinismus ma ve hre sve legitimni misto. Z toho titulu je Lotranduv dotaz pochopitelný. Nechodí si přece hrát, aby si dobrovolně pošlapal sebevědomí :]
Autorská citace #20
29.2.2008 14:51 - Beny
Alnagblázníš? druhýho kněze do grupy si nepustim -:))))
Lotrando jojo zarámuj, vylepíme si to hned vedle mapy -:))
Autorská citace #21
29.2.2008 14:55 - Alnag
Nortrom: Však já souhlasím. Pokud si družina lidsky sedne, tak rozdíly motivace jednotlivých lidí jsou spíše bonus navíc a jestli někdo má rád kchůl powerz a optimalizaci postavy tak to je super, hra to umožňuje, což je taky super.
Já jen říkám, že nejlíp naoptimalizovat se dá kněz... :-) Na ENWorldu si to vysloužilo označení clericzilla (resp. CoDzilla - cleric or druid).
Autorská citace #22
29.2.2008 15:16 - Ruu
Theodor Benykar - no jo, kdyz jsem prisel do druziny, zacal si trpet krizi identity a uz se to s tebou tahne. Musis si najit nejake sve NEJ. Priste si treba spolu zahrajeme: kdo je nejmensi, chces? =]
Autorská citace #23
29.2.2008 15:20 - Lotrando
nortrom: vsak musim ne? aby se pri pristi diskuzi s pulobrem zas nevalela pulka druziny v rosti :)
Autorská citace #24
29.2.2008 15:21 - Ruu
Lotrando: DM se pouci a posle ctvrtobra.
Autorská citace #25
29.2.2008 16:02 - Ruu
Nebo at posle pulobra, cvtrobra si z nej uz udelame sami ... =]
Autorská citace #26
29.2.2008 19:35 - Beny
Nortrom Ani moc krizi nemám, já sem si postavu vyřešil v klidu a pohodě a hraje se mi výborně. A nej už mám, ale psssst. je to děsný tajemstvý. To ví jen Almi :))) Jasně, kdykoliv, když tě ke mě pustí Lotrando tak jo a určitě sem menší :))))
Autorská citace #27
29.2.2008 19:54 - Alwaern
Na kněze mi nešahajte. Taky ho hraju a healing mašinka nejsem (díky dobíjení kouzel).
Jinak ten build cleric/druid/hunter of the wild/devotee of něco... je extrémně ťunťovský :) Takový bych chtěl...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22122097015381 secREMOTE_IP: 18.232.51.69