Pravidla

alef0
1.4.2005 12:51
Kuzlenie spoza rohu
Je mozne kuzlenie spoza rohu? Teda takto:
W
-+
|
|
|O

Wizard W je skryty za rohom a chce vypustit kuzlo (fireball) za roh, kde sa skryva ork O. Da sa to? Bude mat niekto nejake postihy?
Autorská citace #1
2.4.2005 12:06 - Xeth
Myslím, že může. Kouzelník v podstatě ukáže směr kam chce sesílat a určí vzdálenost (někde v oficiálních knihách jsem viděl dokonce sesílání v ilustračním příběhu pro podbarvení tématu kapitoly, teď ale nevím kde). Má tak ohromné krytí a ork má malou šanci že ho zasáhne, ale nevidí kam to střílí. Když tefí zeď, tak to bouchne jinde než chtěl (použil bych asi podobný princip jako granade-like missile). Když vykoukne, jeho krytí bude menší, ale jeho přesnost bude vetší. A když celý vyleze, tak nemá krytí žádné a trefí se pohodlně kam chce.
Autorská citace #2
2.4.2005 13:28 - alef0
Hmm, ale co potom ,,line of effect"? Nemal by byt ,,line of effect" k bodu, z ktoreho fireball exploduje?
Autorská citace #3
2.4.2005 15:29 - Xeth
Předpokladam, že hrajeme na mřížce. Když chce kouzelník kouzlo seslat bez toho, aby aby na místo viděl (např. za roh), tak bych pomocí grenade-like systemu urcil pozici kam to opravdu vrhne a z patřičného rohu kouzelníkova čtverce bych vedl onu pomyslnou čáru. Pakliže je v jeho cestě něco nepřekonatelného (např. zeď), kouzlo je tím ovlivněno (fireball vybuchne, jiné kouzlo třeba selže). Pro úspěšné seslání některých kouzel je třeba cíl vidět, pro identifikaci, přímé ovládání kouzlem, atp., v těchto případech samosebou nestačí jen 'vystrčit ruku.' Kupříkladu pakliže vím, že za rohem je nějaká osoba, pravděpodobně strážný, musím při sesílání Charm Person přesně identifikovat koho chci okouzlit, tj. pravděpodobně ho vidět, to samé platí řekl bych pro většinu cílených kouzel jako jsou Magic Missile, apod.
Autorská citace #4
2.4.2005 16:52 - alef0
Nejak nerozumiem tomu grenade-like systemu. Je to akoze takto?: * urobis utok na dialku voci AC 5. * ak sa trafis, tak sa trafis * ak sa netrafis, tak si hodis d8 na urcenie smeru dopadu a odratas v danom smere tolko stvorcekov, kolko je ,,range increment" (aky je potom ten increment?)
Rozumiem tomu teda tak, ze kuzelnik je za rohom, nema ,,line of effect" k danemu priesecniku. Kuzelnik urci, kam to chce a podla vyssie uvedeneho algoritmu (ogh!) sa to vyhodnoti?
Autorská citace #5
2.4.2005 17:34 - Xeth
Řekl bych, že to záleží hodně na DM, ale v podstatě ano. Samozřejmě musíš připočítat penlatu za to že kouzelník střílí opravdu naslepo. Kouzelník line of effect má - je od rohu jeho čtverečku, který sousedí s rohem zdi k místu kam sesílá kouzlo (pakliže to místo je za překážkou, závisí na typu kouzla, jaký bude výsledek sesílání). Range increment bych určil jako číslo o kolik kouzelník minul cíl (AC) - je to možná trochu přísné (je to na DM, jak mu to vyhovuje), ale nikdo netvrdil, že trefování něčeho co nevidíš je snadné. ;) Algoritmus je trochu silné slovo, v horsim připadě o hod 2 kostkami. :)
Autorská citace #6
4.4.2005 07:11 - Rytíř
K základní otázce - já jako DM bych to nedovolil, beru to tak, že kouzlí tvor, ne jeho ruka :)) To že ji někam napřáhnu a ukazuju, že z ní něco vylétne, v podstatě nic neznamená, je to jen vnější projev.. energie vychází přímo z mysli tvora. Výhled tím pádem vždy vztahuji k hlavě sesilatele a všech těchto komplikací jsem ušetřen.
Nicméně, pokud byste to fakt chtěli brát tak, že ruka je jakýsi "vodič", nikdo vám to nemůže zakázat, pravidla tohle rozhodně neřeší :) V případě ohnivky je ovšem ten šrapnelový systém trochu nanic, protože koule letí přímo tam, kam sesilatel ukáže, nespadne časem k zemi.. buď do něčeho narazí, vybuchne po určité vzdálenosti (kterou určí sesilatel!) anebo doletí na maximální vzdálenost a zmizí. (Anebo vybuchne, dle představ hráče a DM). Takže je třeba jen určit, jestli sesilatel opravdu poslal ohnivku tím směrem, kterým chtěl. Když jí chce šoupnout podél zdi a vystrčí jen ruku, je dost pravděpodobné, že ji ohne moc a kulička mu o zeď po pár metrech škrtne... anebo se odchýlí. Nevím no, tohle už není fantasy, ale pořádná scifi s výpočtem úhlů a jánevím čeho, mi přijde :))
Autorská citace #7
4.4.2005 09:18 - Xeth
Je pravda, že to není na 100% spolehlivě realistický systém a je třeba jej upravit podle kouzla, které dotyčný sesílá a situace (mohou se ignorovat pozice za dosahem kouzla (když kouzelník určuje vzdálenost dosahu), kdyby se minul o moc, nebude střílet kupříkladu za sebe, ale do prvního čtverce před sebou, atd.). Nejde o to zda kouzlo spadne nebo ne, ale zda ho kouzelník nenapálí do podlahy, do stěny nebo do stropu (viz škrtání o stěnu). ;) Tento systém je jen orientační a jistě se dá vymyslet lepší a preciznější, ale pak se opravdu může stát, že půjde víc o počítání než o hru. :) Také se může prostě úspěch určit % a nebo to úplně nachat na DM. :)
Autorská citace #8
4.4.2005 13:51 - Rytíř
Jj, souhlas, určení ad hoc nějakých % a tajný hod DM je na takovýhle specialitky opravdu to nejlepší..!
Autorská citace #9
5.4.2005 14:07 - Xeth
Rytíř: To sice ano, tedy pro průbeh hry, ale hráč pak nemá pocit kontroly situace, že to může ovlivnit.
Představ si klasický Storytelling (fantasy bez kostek, hráči jen říkají co dělají a DM jim říká jak to dopadlo, co se stalo). Kolik z tvých hráčů by to dovedlo hrát (smířilo se s tím, že všechno rozhoduje DM) a jak dlouho ? Já jsem to jednou hrál a vcelku mne to bavilo, ale skupina v které jsem byl (hráč nikoliv DM) to moc nepřijala. Jejich reakce byly jaksi rozpačité. I když pak tvrdili, že by rádi pokračovali, nikdy jsme si to již nezopakovali. :)
Takové hraní je velmi dobré na běh a svižnost, ale co ti hráči ? ;)
Autorská citace #10
5.4.2005 17:29 - Alnag
O sesílání za roh bych řekl jak které kouzlo. Taková magic missile by tam měla jít úplně sama, za předpokladu, že kouzelník cíl vidí, což je zase jiná věc. Ale třeba má zrcátko nebo tak něco... Osobně jsem stoupencem názoru 90% cover, ale to už jsem tu někde psal ne?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087085962295532 secREMOTE_IP: 54.198.108.174