Pravidla

Alnag
22.6.2008 20:36
4e: Zaklínač
Šíleně bizarní nápad - zaklínač jako povolání ve 4e? Jde to? Jak byste na to šli?
Autorská citace #21
26.6.2008 14:19 - Čindi
Spíš si myslím, že práce s lektvary by měla být daily než encounter. Třeba za každé tři úrovně jeden lektvar za den. Přeci jenom se dlouho z nich vzpamatovával. Vlastnosti obratnost, odolnost, inteligence.
Autorská citace #22
26.6.2008 14:31 - Alnag
Já bych lektvary vůbec jako power nedával. Nicméně v nejbližší době bych rád nahodil nějakou proto-podobu tohoto povolání a pak se můžeme bavit detailněji.
Autorská citace #23
26.6.2008 15:14 - Quentin
Alnag: a jak jinak nez power tam ty lektvary nacpat?
proste u sebe budou mit nektere jeho powers (asi vetsinou utility) napsany keyword "lektvar" "potion" "elixir" whatever.
a aby se to nedalo nijak zneuzivat, tak tam napsat, ze zadny z jeho lektvaru nemuze pouzivat nikdo bez zaklinacske mutace, jinak dostane normal damage na svuj lvl (podle ty tabulky s dcckama)
Autorská citace #24
26.6.2008 18:43 - thief
Já jsem o Zaklínači také uvažoval. Spíš jako o prestige class. Ale kombinaci boje a výroby lektvarů už obsahuje Anointed Knight. Tak jsem se na to vykašlal. Navíc mnoho zaklínačů ve světě by působilo možná divně.
Autorská citace #25
26.6.2008 22:47 - Serin Rajak
Rytíř: osobne si nemyslím že by bol Bonhart zaklínač, neovládal znamenia a neboli na ňom vidieť nijaké zmeny po mutáciách...ešte k tomu jeho súboju s Ciri, bol som dosť rozčarovaný, že v podstate malé dievča dokázalo zabiť šermiara ktorý bol schopný v dueli zabiť 3 zaklínačov a rozsekať na maderu 6 bojovníkov naraz.
Ale teraz k téme... Alnag: tie 2 buildy čo si spomínal, by som to videl na lovca ľudí a lovca oblúd hlavné bvlastnosti určite pre oba buildy dexterity, constitution, intelligence/wisdom ( pre ten druhý build asi tiež dosť podstatný hlavne čo sa týka znalosti oblúd, ich slabín... ), a sila sa tiež vždy hodí.
Autorská citace #26
14.8.2008 13:36 - Alnag
Vím, že už je to dlouho, co jsme to řešili, ale něco, co by mohlo osvětlit jak na Zaklínačovy lektvary ve 4E - výňatek z Adventure's Vault (příručky) o Alchymii.
Autorská citace #27
14.8.2008 20:58 - Alnag
Lotrando: Super! Myslíš, že bych to mohl nahrát (tvým jménem) sem do materiálů ke 4e?
Jinak původně jsem si říkal, že Adventuter's Vault vynechám, že tam nebude nic zajímavého, ale tohle mne docela zaujalo. :)
Autorská citace #28
15.8.2008 07:33 - Lotrando
Udělal jsem nový článek s přílohou.
Pořád říkám, že ta 4E bude dobrá :)
P.S. chybí tam Tanglefootův baťoh s tuhnoucím gelem. Přišlo mi to hodně uťápnutý.
Autorská citace #29
14.3.2012 09:19 - Slávek
Zaklínače udělat na zdejší systém si moc nedovedu představit ( a to ten systém skoro neznám). Problém zaklínače jsou tři směry..první musí to být šermíř, druhý je alcyhmie a třetí jsou rituály. Nejmenší zlo co vidím je lektvary ty jdou vždy udělat .

Na HF nebo Drdo jsem zaklínače udělal bez problému. Tady bych to viděl něco jako SwordMage ( magie vs boj) s tím že magie by byla brána jako znamení ( Šaman? ) která by umožňovala všechny směry...jako Ard, Igni, Yrden atd.... Podmínka zaklínače je vždy rasa člověk kvůli jeho podstatě.

A tady je problém v samotném základu. Aby vznikl zaklínač musel projít člověk třemi zkouškami neboli Zkouškou trav. Jsou jim podány různé speciální jedy, trávy a magické lektvary, které měly zaobstarat mutaci v zaklínače.
Mutace se dělí do několika fází: Prvního dne po vpravení mixtury látek do žíly nastoupí vysoké horečky a blouznění. Neodolní jedinci zemřou. Třetího dne zemře většina, až 60% adeptů na zanesení komor srdce jedy. Průměrně čtyři z deseti přežijí. Třetí den prožijí ve stavu silných konvulzí, křečí a epileptických záchvatů. Čtvrtého dne se dostanou do stavu obluzení a jejich oči získají skelný výraz. V těchto fázích je úmrtnost již malá, tělo si zvyklo na jed v krvi a provádí nucené mutace. Pátého dne se adepti začnou silně potit a jejich dech je chraptivý a hlasitý. Odolným jedincům je vpravena do žíly další dávka mixtury, méně odolní jsou ponecháni. Po vpravení nového jedu zareaguje nejprve nosní sliznice krvácením, kašel se změní v dávení až nakonec sledovaný ochabne a upadne do hluboké katalepsie. Během šestého dne se přeživší adepti přestanou potit a jejich puls se znatelně zpomalí, ale nepřestane být hmatný. Konečně nadejde den sedmý, sledovaní, kteří dostali i druhou dávku mixtury, se konečně probouzejí, jejich oči však nejsou lidské, jsou jako oči zmije.


Takže by jste museli upravit samotnou rasu člověka a na ní až adaptovat povolání zaklínače.

Poslední problém je spjatost medailonu se zaklínačem neboť díky němu mohl sesílat znamení, tohle se dá ale řešit asi jako kněžským symbolem.

No a závěr...zaklínač je magická bytost nevím jestli tady to něco znamená nebo ne ale Dwymerit mu fakt nedělal dobře:)
Autorská citace #30
14.3.2012 09:44 - Vojtěch
Na zaklínače je nejjednodušší swordmage (FR Player's Guide, Neverwinter), případně by to myslím šlo ještě z avengera (PHB 2), možná i paladina (PHB, Heroes of Forgotten Kingdoms). Na proměny je taky warden (PHB 2), kdyby se trochu zkrotily ty podoby, tak by se člověk mohl tvářit, že se prolévá nějakým utrejchem.
Autorská citace #31
14.3.2012 11:21 - Gurney
Já si naopak zaklínače ve 4e dokážu představit docela dobře, je to jen otázka správného multiclassu - asi bych vzal jako základ rangera nebo avengera a podle toho jak moc bych ho chtěl mít na znamení bych dodal nějaké powery ze sorcerera nebo wizarda.

Co se týká nové rasy, nemyslím si že by to bylo třeba něco měnit, kdyžtak bych vzal klasického humana a dal mu prostě +2 Dex, -2 Char a hotovo.

On vtip 4e je v tom že se prakticky nikdy nemusíš otravovat s "poctivým" (rozuměj práci přidávajícím) vytvářením nového povolání, stačí jen vzít nějaké z mnoha už existujících (případně spojit dvě pomocí multiclassu z PHB3, pokud v sobě kombinují schopnosti hodně protichůdné povahy), vybrat vhodné schopnosti a následně tyto schopnosti doplnit odpovídajícím popisem (jak to vypadá, když se použijí, z toho obvykle vyplyne i podstata fungování a tudíž případná fluffová omezení) a přejmenovat je.
Autorská citace #32
14.3.2012 11:27 - noir
Já bych použil Shadar-Kaie - je podobně EMO bledule jako zaklínači. A když se lehce refflufují některé schopnosti (třeba ten teleport s následnou insubstanciací by mohl být být pirueta), tak by mi seděl jako ona příslovečná prdel na hrnec. A povolání? Buď Ranger (dva meče, jeden stříbrný, druhý obyč) anebo Avenger - ten je IMHO lepší, už jen kvůli tomu svatému symbolu a víc mi sedí i powerama, které moou být magičtější. A jako theme Alchymistu a je vymalováno.
Autorská citace #33
14.3.2012 11:37 - Slávek
Hmm docela bych se přikláněl k Vojtěchovy ..koncept bych vzal ze SwordMage akorát jeho magii upravil jako šamana směr znamení. Podmínka sesílání Zaklínačský medajlon. Rasa musí být člověk, a asi bych ji trochu upravil ( vylepšil).

Alchymii jako rituál bych mu dal do základu ...
Autorská citace #34
14.3.2012 11:37 - Vojtěch
Geralt to někdy sekal oběma? Já myslel že stříbrný lidmi nešpinil a na potvory je ocel k nepotřebě...

Avengera bych nezatracoval. On je to fakt dobrý lovec.
Autorská citace #35
14.3.2012 11:54 - noir
Slávek: Věř mi, ve hře to nebude fungovat. Swordmage má většinou ohnivé seky, ledové zóny, samé teleporty a štíty. A hlavně-je extrémně slabý na zranění. Hráč zaklínače si IMHO představuje, že bude kombajn. A to swordmage není. Kombinace se šamanem je úplný nesmysl.

vOJTĚCH: Ne, nikdy. Ale copak byl Geralt jediný zaklínač? :) Přišlo by mi to cool, aby měl v rukou oba meče současně - byl by to třeba nějaký alternativní bojový styl z jiného (zapomenutého, zaniklého, zničeného) hradiště... Ale obecně mi ke kalsickému zaklínači sedne nejvíc AVenger.
Autorská citace #36
14.3.2012 11:58 - Vojtěch
Jde o to, že to stříbro a ocel právě neměly být použity najednou. Dvoumečový zaklínač by měl mít meče čtyři :)
Autorská citace #37
14.3.2012 12:04 - noir
Vojtěch: Však by sekal jen jedním (drobná úprava Twin striku), druhý může sloužit k rozptylování nepřátel, víření a takovým těm dalším zaklínačským hračičkám... Ale měl by mít v rukou oba.
Autorská citace #38
14.3.2012 12:08 - Slávek
noir - ok takže jinak pokud by nešel SwordMage tak v tom případě to chce něco na podobné bázi což je kombinace magie a meče. na tom se asi shodneme... Magie se tím myslí sesílání znamení a Meč...něco ala pán meče ( zaměření na jeden typ třeba long sword). A Alchymii bokem.

Rasa na tom se shodneme by měl být člověk pokud chceme brát Witchera jako Witchera.


Tu kombinaci ze Shamanem jsem myslel sebrat mu prostě magii ale SwordMage a nahradit to třeba něčím jiným...Shaman byl příklad...ch jo.
Autorská citace #39
14.3.2012 12:14 - Vojtěch
Avenger taky kouzlí, ale je psaný jako divine, tedy od bohů. Težko říct na čem Kaer-Morhen fungoval, takže myslím je funkční v tomhle směru také.
Autorská citace #40
14.3.2012 12:38 - Slávek
Znamení a umění znamení dle Sapkovského dělal právě mutace a mutaci vytvořili Alchymisté za pomoci Druidů ( houby, lišejníky a další legrace).

Tak se mu dá prostě že má magii kterou sesílá za pomoci znamení a v ní má tyhle kouzla a vypíšou se znamení a jejich úpravy...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080156087875366 secREMOTE_IP: 3.15.211.107