Pravidla

Quentin
17.7.2008 08:32
4e v plusech a mínusech
sice v zahlavi vidite "diskuze", ale neni tomu tak. Tohle tema je tu jen k vypsani vsech kladu a zaporu nove edice. Pokud vam neco prijde sporne nebo vhodne k debate, tak to odcitujte do vedlejsiho tematu a pokracujte tam.

Tady budeme jen vypisovat co se nam na Dungeons&Dragons 4th edition libi a nelibi, co nam k cemu pomaha, jak nam vyhovuji ty a ony designerske kroky, jak na nas co pusobi apod. a to ve hre jako takove nebo i ve srovnani s edicemi predchozimi.

vesele prispivejte svoje postrehy, kdyz budu psat jen ja, tak to bude vypadat prilis jako chvalozpev; nakonec v tom hraju kampan.
Autorská citace #1
17.7.2008 08:35 - Quentin
+
diagonalni pohyb nyni stoji jeden bod rychlosti!
ne, ze by bylo tezke si to odpocitavat jako v predchozi edici, ale bylo to otravne.
Autorská citace #2
17.7.2008 08:42 - Quentin
-
fighterske a paladinske marky jakz-takz chapu, prestoze jsou vlezle/zdrzujici, je to hold tankovaci abilita, bez ktere by nemohli delat svoji praci na bojisti.
ALE kdo proboha vymyslel hunterskou a warlockou marku (quarry, curse), proc tyhle povolani nedostaly proste a jednoduse vyssi base dmg u jejich abilit?
Autorská citace #3
17.7.2008 08:47 - Quentin
+
kdyz drzim v ruce monster manual 4e, tak mam opravdu pocit, ze jsem "bad-ass evil dungeon master". Nejen, ze je to XY stran plnejch potvor, ale jeste jsou krasne rozdelene na role, AFAIK vyborne vyvazene, maji plno zajimavych powers a vetsinou jsou i v ramci druhu pekne rozmanite (napriklad vycerpavajici seznam goblinu).
Autorská citace #4
17.7.2008 08:50 - Quentin
-
Budeme muset ROK cekat na barbara a druida! podpasovka.
/cry
Autorská citace #5
17.7.2008 08:58 - Lotrando
+ Všechny obrany jsou řešeny stejně, je to přehledné.
Autorská citace #6
17.7.2008 09:00 - Quentin
+
hrac premysli, jak by ozivil bojovou scenu; rozhodne se namisto bezneho vystrelu z luku vytahnout dva sipy, ukousnout na kazdem do stredu smerujici letku a efektne sestrelit dva jezdce z hrbetu koni naraz. Vypravec se hlasite rozesmeje a da mu -10 na kazdy utok. Po kratke debate hrac skonci s tim, ze jestli chce hrat takhle, tak at hraje Wushu. A on ma chudak, tak rad gameisticke systemy se vsi tou taktickou nadstavbou.
HA - 4e je odpoved pro nej. Nemusi ty akce ani vymyslet, dostane je na seznamu jako powers! a nejen, ze nemaji postih, maji bonusy!
vsichni do ted spici akcni hrdinove do zbrane!
Autorská citace #7
17.7.2008 09:01 - Quentin
+
Uz zadne tabulky! do vseho +1/2 lvlu. Tohle pravidlo me moc potesilo.
Autorská citace #8
17.7.2008 09:03 - Quentin
+
Uz zadne rozdelovani skill pointiku a jine pocitani. trained skill = +5; uz neni ani potreba si psat do deniku cisla, staci seznam vasich skillu.
Autorská citace #9
17.7.2008 09:08 - Quentin
-
resurekce na 8.lvlu. proc? Vysada bohu v rukou hrace po osmi sezenich, fuj. Nemluve o tom, ze je to tezce antidramaticke, antipribehove a vubec se mi z toho votvira kudla v kapse. (zakaz tohodle je me prvni houserule)
Autorská citace #10
17.7.2008 09:19 - Quentin
+
system healing surges, second windu, blooded value a dying stavu konecne ukazuje Hit Pointy tak jak maji byt od zacatku - ABSTRAKTNI.
add: Prisaham, ze jestli jeste nekde na hre uvidim valecnika ve vrave s dvanacti sipy v zadech jako ve starem dracaku, tak dokazu svetu, ze letici dvacetristenka JE zbran.
Chapu, ze ne kazdy ma realne bojove zkusenosti, aby mohl popisovat sermirske souboje, ale zamyslete se - je to fantasy a ve fantasy je boj zanrova nutnost a d&d je na boj dobre stavene, tak se ho konecne naucte masterovat!
Autorská citace #11
17.7.2008 09:25 - Quentin
+
Theoretical bitches muzou psat eseje o tom, jak se da dnd hrat jen pres railroad, ale ja vim, ze pokud si clovek najde schopne narativni hrace, tak nema nejmensi problem hrat 4e jako CONFLICT RESOLUTION. Ano slyseli jste spravne, uzavrene encountery(nejen bojove jako v 3,5, ale i skill challenge) nyni slouzi jako vyborna ZABAVNA mechanika k vyhodnoceni konfliktu.
Autorská citace #12
17.7.2008 09:29 - Quentin
-
omezeny vyber povolani
+
celkove zjednoduseni pravidel umoznuje tvorbu novych povolani
-
kolik lidi dotahne tvorbu povolani do konce a to tak, aby bylo vyvazene, propracovane, kompletni? ja sem si to myslel.
Autorská citace #13
17.7.2008 09:38 - Quentin
+
obetovani mnoha simulacnich prvku(napr.male postihy za zbroje) a zavedeni narativnich(napr.minioni) posunulo dal hru k tomu, co ma delat - vypadat filmove - vytvaret zabavu!
Autorská citace #14
17.7.2008 09:39 - Quentin
-
asi jsem narocny, ale mozna by se precijen vesla jeste nejaka dramaticka mechanika, neco ohledne vnitrnich konfliktu postav, treba. Porad se to tvari jakoze hracske postavy jsou vyrovnani hrdinove prekonavajici jednu vnejsi vyzvu za druhou, ale co ty vnitrni - svedomi, strach, laska ... dobre, mozna by se tam nevesla, ale stejne mi schazi
Autorská citace #15
17.7.2008 10:21 - Quentin
+
zbrane se nedeli podle velikosti. Pulcici a jini pindici proste nosi jednorucky jako obourucky a lehke jednorucky jako jednorucky. Vetsi kompatibilita a mensi sikana hobitu.
Autorská citace #16
17.7.2008 11:50 - Lotrando
+ postavy mají stále co dělat, i když jsou to jenom útoky, vždy je to alespoň at-will power. Redukuje se tak bezmyšlenkovité házení kostkou, zjendodušuje se případná narace.
+ daily powers jsou natolik unikátní a významné, že umožňují snadno "odvyprávět" akci hráčem. Hráč se může cítit vjámečně a každý ví, že jde do tuhého, když použil daily power.
Autorská citace #17
17.7.2008 14:52 - Quentin
Autorská citace #18
17.7.2008 15:00 - Quentin
+
Zadny full-round attack. Uprava po ktere volali uz predesle d20 hry (star wars, warheart). Nevim presne jake to ma nasledky - mozna Corvus by mohl neco rict. Me to pripada, ze je hra mene o nahodne, je snadnejsi na vyvazovani (pomery AB/AC, pocty zasahu), zrychlena a postavy jsou mobilnejsi.
Autorská citace #19
17.7.2008 17:07 - Alnag
(+) Pěkný design vzhledu (sazba)
(-) Některé ošklivé ilustrace
(+) Nové nápady pro d20 systém
(-) mizerná GSL
(+) stručná ale podnětná tvorba postavy i směrem k nějaké psychologii
(-) naprosto zbytečné osekání přesvědčení
Autorská citace #20
17.7.2008 17:14 - Alnag
(-) málo utility powers (ve smyslu, že by je postava mohla dostávat častěji)
(+) rituály (!!)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084121942520142 secREMOTE_IP: 3.81.139.99