Pravidla

Alnag
7.8.2008 14:27
Doplňující příručky, nové kampaně, webovské stránky, internetové časopisy... o třetí edici D&D existuje tolik zdrojů informací. A jednu věc mají společnou: nová prestižní povolání.
Autorská citace #1
7.8.2008 14:27 - radost
hlavně aspoň 50% všech prestižních povolání z pravidel jsou stupidní, neystémová nebo postavené na jednom nápadu a do dlouhodobé kampaně nepoužitelné. A to, aby si je postavy braly automaticky po splnění prequisit jsem jako DM zavrhl hned zpočátku Já jsem to řešil takto: každá postava, dána svým charakterem, výchozím povoláním a dobrodružstvími, kterými projde, je postupně formována, až se zjistí jakou z oblastí svých činností se nejvíce zabývá... ranger, specializující se na střelbu z luku a skrývání v přírodě se stal Forest guardianem... monk, který se po celé dobrodružství připravoval na finální duel se svou věčnou nemesis se stal Mistrem tygří školy... prostě podle mě je jedno jestli si DM vymyslí školu nebo toulavého mistra, zcela zásadní je podle mě, aby prestižní povolání vyjadřovalo dlouhodobé snažení postavy a bylo co možná jedinečné (z představy řádu arcimágů nebo vojenské jednotky zenových mistrů cesty luku mi vstáváji vlasy hrlzou na hlavě)
Autorská citace #2
7.8.2008 14:57 - pipux
proč to píšeš dvakrát, pane kolego? proč to píšeš dvakrát, pane kolego?
:)
Zkusmo se vyjdřit k článku (který si tři roku ležel neokomentovaný :O ) a k tematice, vidím problematiku z jiného pohledu: tj. k čemu nám povolání (ať už ty obecná, nebo prestiže) vůbec jsou? Aby jsme se neztratili? Možná ... a co po západním smýšlení -> mít něco kam zařadit.
Každý meč má dvě ostří, jak se říká; ale v tomto případě jedno, zdá se mi, drásá do ramene, krájí v něm čerstvé, nevinné maso :O
Protože se najde vždy hráč, jehož představa o umění té či oné postavy nemůže být vždy naplněna; je přiškrcena povoláním. Pak tu má krvavé kompromisy - zda-li vybrat toto povolání, či jiné; a ať už se rozhodn tak či onak, o některé své vysněné schopnosti příjde.
A dá se plně zbourat systém? To přeci vůbec nejde, to by byla opačná katastrofa; jen se mi zdá, že systém je systematizován až příliš, škrtí naši volnost; tedy nemůžeme dýchat. Jen třeba rozumně kravatu systematičnosti povolit, že by?
Spásu vidím v plném zrušení povolání :) , a bohaté vynahradění spoustou featů (feat za jeden level), ze kterých si postava bude moci vybrat ... a jakým směrem půjde, tak jí narostou všechny ty čísílka, od kterých máme povolání (záchranné hody, umění boje, životy za level) ... jen se mechanismus přehraje jinam - a troufám se říci, bude lépe odpovídat přáním hráčů, i reáliím
... a to, jak plynule se tento přechod povede, to je ještě ve hvězdách :O
Autorská citace #3
7.8.2008 15:06 - radost
vysvětlím... klikl jsem na odeslat a pak jsem si prečetl že moje IP adresa není z bezpečných, tak jsem příspěvek vložil znovu :-) nevsiml jsem si ze uz byl vlozen. Abych trochu konkretizoval, ten muj pristup funguje tak, ze se dane postave na miru vytvori prestizni povolani (kvazi-unikatni), jeji schopnosti se vymysli nebo namixuji z jinych. Chce to trochu matematickych schopnosti na doladovani pripadnych disbalanci, ale je to vice mene stejny system jako navrhujes ty, s tim rozdilem ze nepotrebuji vymyslet 7 tisic featu aby mel kazdy na vyber, ale vymyslim/nakombinuji jenom ty, ktere moje konkretni postavy budou pouzivat... 3 roky stary clanek... hehe... jen jsem klikl na to co na me jako prvni vyskocilo a dal jsem reagovat :-)
Autorská citace #4
7.8.2008 15:23 - pipux
vpohodě ;) ... třeba se jeden z hodných pánů administrátorů podívá, a tu neplechu druhého příspěvku uklidí ;)
featů bohužel zatím nemám 7 tisíc, ale jen 300 ... ale pracuje se na tom :)
a jestli máš nějaké originální nápady, pochlub se s nimi ... na mail, nebo do zprávy mi je vyklop (a to je pro tebe čas se jít zaregistrovat); můžem si vyměnit některé opravdu dobré nápady!
Autorská citace #5
7.8.2008 15:53 - Nezaregistrovaný
pipux: prsne ten system jednoho povolaní ktery jsi navrhl schvaluji, jen jsem se ale sam odhodla k osekani class na 4 (arcane, divine caster, fighter a rogue), prestige classes jsou absolutni zbytecnost o nicem, maximalne je to dobry jako inspirace pro hrace, ale jinak co se hernich pravidel tyce je to priserna vec.
Autorská citace #6
7.8.2008 16:19 - radost
Nezaregistrovaný: to je jen otázka toho, jak je použiješ... včem přesně se liší prestižní povolání od 3.5 featů, které na sebe navazují v posloupnosti dodge/expertize/combat reflex/spring attack/whirlwind attack? (to je příklad). Prestižka mají tu výhodu že jsou kompaktní a mohou mít image, ve volný systém featů je podle mě příliš pracný (ale je to možná jen tím že jsem ho nikdy nehrál) ted si vzpomínám že tenhle článek už jsem někde četl...:-)
Autorská citace #7
7.8.2008 16:48 - pipux
povolání plně nezatracuji; jen říkám, že bojovník z jedné části světa je cvičený jinak, než bojovník z druhé části světa (kde máme třebas bojovnické chrabrosti v užívání ochranné magie, hmmm?)
ten image ... no ... dá se to udělat takto: kolonku povolání necháme prázdnou, aspirujeme na hráče, ať si povolání pojmenuje sám ... a když se na to hráč bude cítit, může si k povolání zpracovat popisek na větší rozsah. a může pak krásně svým spolubojovníkům vysvětlit, co je zač za "povolání"
dále, pochybuji, že po světě chodí postavy vycvičené na míru pravítka stejně ... a jestli dva mají stejný vojenský výcvik, stačí jim přidělit stejný feat (resp. featy); až vojenský výcvik končí, jejich levelovací cesty se rozcházejí jinam ...
ale aby jsme se ve volném systému featů neztratili, jsou tu šablony - pro začátečníky, exempla na "tuctového" bojovníka, "tuctového" kouzelníka ... poskládaného pro jednoduché hraní (tj. převážně pasivní bonusy, obecné platnosti)
... hračičkové pak radši bojové postoje, specializace proti druhům protivníka a zbraním, zastrašovací taktiky na povolení protivníkovy obrany, výpady apod. ; a inspirativní šablona tohle nezakáže
Autorská citace #8
7.8.2008 17:13 - radost
ten rozdíl je v tom, že ty necháš volit a vybírat hráče více méně libovolně, já ve spolupráci s ním vytvořím jednotný design postavy (po pár levelech hraní nějakého generického povolání, "archetypu") "myšlenku" která je za tou postavou a pomocí prestižky ji "naplňuji". Obojí je zcela jistě možné a v obou systémech určitě vznikají zajímavé, unikátní postavy které je zábavné hrát. Tvůj systém má výhodu, že hráči tě určitě dokážou velmi často svým výběrem překvapit, můj má tu výhodu řekněme kompaktnějšího vnímání celé. postavy, image
Autorská citace #9
7.8.2008 18:01 - unknown
Je nejaka moznost retrainingu jako u dnd4e?
Autorská citace #10
7.8.2008 19:36 - Gurney
U prestižek závisí na tom jak moc zapadají do settingu a jestli nejsou namunchkinované. Geniální považuju prestižky v SW:SE kde koukáte na film a prakticky u každé postavy od pohledu určíte co má asi kdo za classy.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17388391494751 secREMOTE_IP: 3.227.233.55