Pravidla

Ghostrider
20.1.2006 09:55
Metamagie
Zdravím, mohl by mi někdo vysvětlit, k čemu v praxi jsou metamagické odbornosti? Vzhledem k zabírání vyšších pozic mi to nepřipadá moc efektivní. Praktické příklady prosím :-), pokud to je využitelné...
Autorská citace #1
20.1.2006 11:23 - Pizin
Kouzlo je silnější, má větší dosah, nemusíš u něj mluvit apod. za cenu vyššího kouzla. Já jsem metamagické odbrnosti nikdy nepoužíval ale pár použití se najde. 1) Máš nízkou vlastnost spojenou s kouzlením např. kouzelník s Inteligencí 12 může používat jen kouzla max. 2. úrovně. Pomocí metamagických může místa vyšších kouzel obsadit vylepšenými verzemi nižších kouzel. 2) Rychlé kouzlo zabere místo o 4 úrovně vyšší, ale sešleš ho jako volnou akci, a můžeš tak kouzlit dvakrát za kolo. 3) Pomocí tichého a klidného kouzla můžou spontální sesilatel kouzlit i svázaní a umlčení (ale můžou potřebovat materiální složky). 4) Ve verzi 3 se daly takhle hezky zlepšovat kouzla jako býčí síla, kočíčí hbitost apod. Za cenu kouzla 7. úrovně jsi si zvedl sílu o 6 až 8 na velmi dlouho. V 3.5 to ale už nejde. 5) V různých příručkách jsou další zajímavé metamagické schopnosti, např. nahrazení jedné energie jinou.
Autorská citace #2
20.1.2006 11:37 - Alnag
Jinak řečeno - pokud hrajete silovou hru... tedy hru, kde jde o to za kolo udělat co největší zranění tak je většina metamagických odborností k ničemu. Resp. je výhodnější si vzít něco jiného. Pokud ovšem hrajete spíš příběhově a kouzelníci čarující mrknutím oka nebo zaměření na různé speciální efekty jsou preferováni před těžkotonážními kulomety ohnivých koulí potom se uplatní metamagické odbornosti podle chuti nebo zaměření.
Autorská citace #3
20.1.2006 14:30 - alef0
No, v praxi som videl pouzivat Still Spell (nevyzaduje somaticke komponenty, to sa hodi, ked je clovek zviazany) a Silent Spell. Viem si predstavit aj pouzitie Quicken Spell.
Praktickost ostatnych neviem posudit, aj ked taky maximalizovany fireball, co dava 6 * level damage je urcite impozantny.
Autorská citace #4
23.1.2006 10:02 - Korin
Ja jsem hral (teda jeste hraji) za Carodeje ted je tusim na 20 lv. Ver ze prave u carodeje tyto odbornosti vyuzijes ze vseho nejvic. Celkove bych rekl ze hlavne u carodeje metamagicke odbornosti, hodne vyvazuje jeho omezenou znalost kouzel. Tady mas par prikladu v cem to vyuzivam, jen dodam ze kdyz jsem se poprve videl metmagicke odbornosti tak jsem nechapal k cemu jsou, ted si nejak nedokazu predstavit ze by je ma postava nevyuzivala. 1. Jak psal Pizin, v 3e na poslilneni carodeje nic lepsiho neni, treba takove maximalizovane a zesilene kouzlo, me prida na 20 hodin +7 k Str, Co, Dex, coz v dusledku dela + 60 zivotu, a +3 k Ac (to uz za to stoji kdyz to potrebujes), 2. Velice casto se carodeji stane ze potrebuje seslat kouzlo bez mluveni, nebo i gest. Neni lepsi zpusob jak nenapadne okouzlit osobu. 3. Je velice prijemny se rozhodovat v boji podle sili nepratel, jestli je pocastujes umocnenym, nebo normalni bleskem, 4. No a pokud chces hrat silove, tak si zkus sposcitat jake statistyky ti vylezou kdyz si na sebe sesles umocnenou a maximalizovanou Tenserova přeměna (pravdaje ze to muzes az z fetama s Epick Book), s kombinaci s železnym telem. Tak tom as tak vse zbytek si vymysli sam ;) :).
Autorská citace #5
28.8.2007 04:34 - bigbythewise
Alnag píše:
Jinak řečeno - pokud hrajete silovou hru... tedy hru, kde jde o to za kolo udělat co největší zranění tak je většina metamagických odborností k ničemu. Resp. je výhodnější si vzít něco jiného.
Prave ze "Metamagove" jsou nejvetsi damage dealeri v D&D. Jde o to, ze nabidka metamagickych featu, ktere primo meni nejakym zpusobem kouzlo, je v PHB velmi chuda. To se tyce i jinych featu spojenych s metamagii. (tam snad ani zadne nejsou) Ona je proste nevyuzita pravidlove. V Player Guide to Faerun a Magic of Faerun mas dokonce prestige class - Incantatrix, to je muj milaaasek. .)
Presto bych nerekl, ze jsem powergamer, i kdyz kazdy trochu je nebo byl... Kazdopadne na "silovou hru" ti staci asi 2 kouzla z PHB a nemusis byt nejaky strasny "PG stavitel" ani pouzivat splatbooky, staci jen hrat pure Wizarda nebo Sorcerera. I kdyz tohle je spise o pravidlovych chybach, nez o hracove snaze sroubovavat postavu na maximum.
Autorská citace #6
28.8.2007 09:28 - Alnag
Bigbythewise: Máš pravdu, ale jsem zvyklý uvažovat jen v rovině Core rulebooks - profesionální deformace. :-) A tam máš obvykle na tom levelu ze kterého bys seslal metamagicky posílené kouzlo jiné kouzlo, které má větší damage.
Autorská citace #7
28.8.2007 20:15 - bigbythewise
Alnag píše:
A tam máš obvykle na tom levelu ze kterého bys seslal metamagicky posílené kouzlo jiné kouzlo, které má větší damage.
A to je prave ono. :o) V dodatecnych priruckach muzes snizovat "slot adjustment" u metamagickeho featu, muzes pridavat dodatecny damage, rozdvojovat efekt kouzla apod.
Autorská citace #8
29.8.2007 10:13 - Noir
Alnag: Ani to není pravda (i bez incantatrix)-viz třeba tam maximalizovaný Scorching ray. Není kouzla, které by dalo větší zranění...
Autorská citace #9
29.8.2007 19:47 - bigbythewise
Noir: Na tu uroven urcite, ale jsou lepsi kouzla i v PHB - Polar Ray nebo Disintegrate, ale tohle uz je dost vysoko. Scorching Ray ma hodne attack rolls (zvlast pokud pouzivas Split Ray metamagii), ale do 3 urovne je to asi nejlepsi damage kouzlo.
Autorská citace #10
14.9.2007 14:03 - Iuchiban
Od té doby co vyšlo Races of Dragons, sorcerer hodně posílil a metamagie tam má ještě větší sílu...k tomu přidáme arcane thesis a již třeba zmíněného incantatrixe a máme tu power-gaming jak vyšitý...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075204133987427 secREMOTE_IP: 54.163.221.133