Pravidla

yokuzava
9.9.2008 09:48
Tvorba postavy dle 4E
Ahoj,
snazim se porozumet pravidlum pro tvorbu postavy ve 4E. Ma s tim nekdo
zkusenosti jak na to? Nejake figle? ;)


Trochu me tam matou u povolani predvytvorene buildy.
Nejsem si jisty zda si jeden opravdu musim vybrat nebo ne, zvlast kdyz u
nekterych dovednosti povolani jsou pripsany bonusy pro jednotlive buildy.
Nebo se muze predpokladat ze kdyz si clovek vezme onu dovednost automaticky ma i ten build?


Preferujete nahodne nahozeni postavy nebo rozdelujete bodiky? Ja treba jsem pro nahodne urcovani zakladnich 6 vlastnosti.

Autorská citace #1
9.9.2008 10:01 - Aeris
Buildy sú špecializácie na dva možné smery v danom povolaní a áno, musíš si jeden z nich vybrať. Schopnosti (nie dovednosti, ako ich nazývaš) povolania si zvyčajne môžeš vyberať aké len chceš, až na pár výnimiek, napr. Warlock si na prvej úrovni musí vybrať At-Will schopnosti podľa zvoleného paktu.

Čo sa týka nahadzovania vlastností, preferujem dohodnutie sa s ostatnými, mám to radšej, keď sú tieto základné štatistiky v súlade s mojou predstavou o nej, ale aj predstavou ostatných hráčov.
Autorská citace #2
9.9.2008 10:09 - Alnag
Aeris: Ech, tak teď jsi nejsem jistý, jestli tu nedošlo k babylónskému zmatení jazyků. Například u povolání Rogue jsou dva buildy Trickster Rogue a Brawny Rogue. Vybrat si nemusíš ani jeden. Je to jen doporučení jaké dovednosti, powers a featy si máš vzít (pro začátečníky).
Ty ale nejspíš myslíš (a možná i odin myslí), zda si musí vybrat jednu z rogue tactics (artful dodger nebo brutal scoundrel) a tam platí, ano musíš. Samozřejmě ještě vyjdou další varianty v doplňujících příručkách, ale v zásadě nějakou taktiku mít musíš.
Autorská citace #3
9.9.2008 11:56 - LZJ
Ano, ano, buildy jsou jen doporučené možnosti tvorby postavy. Ale featy, powers, skilly si může každý zkombinovat podle sebe.
Konkrétní schopnosti povolání jsou ale různě provázané a můžou omezovat výběr schopností (powers). Třeba Warlock si musí vybrat pakt, podle toho má pak přímo určenou jednu At-Will schopnost. Druhou At-Will schopnost má automaticky určenou, protože ji mají všichni Warloci. Ale další schopnosti (Encounter, Daily) se podle paktu vybírat nemusejí, i když můžou dávat výhody.

Myslím, že nejrozumnější metoda tvorby postavy je procházet kapitolu o vvybraném povolání a sepisovat si určené a vybrané schopnosti. Tam je toho asi nejvíc.
Autorská citace #4
9.9.2008 14:40 - yokuzava
Dekuji za reakce :) konecne mi to dochazi ... k jistemu zmateni doslo to ano. Tak uz si konecne budu moct vytvorit svojeho oblibeneho rogua ;) diky Alnagu.
Autorská citace #5
9.9.2008 15:52 - Element_Lead
Ptal ses po figlech - multiclass :)
Seznamte se muj Marcus je to Fighter/Cleric lvl 4.
Snazil jsem se do nej vecpat co nejvice vsemoznych healu co to de na 4 uroven a vysledek neni az tak zly:
At will powers: Cleave, Reaping Strike, Sure Strike
Encounter powers: Healing Strike (Clerikuv heal), Passing Attack
Daily powers: Comeback Strike (Fighteruv heal)
Utility powers: Boundless Endurance (Regenerace HP)
Cleric Class Feature: Healing Word 1/day
Docela se mi tato kombinace libi... na 4. uroven nejsou 4 zpusoby jak si krome second windu/hp potionu pridat zivoty nejsou tak spatne. Delam ho jako NPC jenz bude doprovazet druzinku slozenou momentalne z jedineho hrace :(. Takze jeho ukolem bude stat snest nejakou tu ranu a semtam healem pomoci roguovi.
Autorská citace #6
10.9.2008 07:34 - yokuzava
Zajimave, multiclass jsem jeste nezvazoval a necetl. Tam bude asi nejaky postih nebo neco co to znevyhodnuje byt multiclass. Nebo ne? Jinak bych si neumel predstavit proc by vsichni nechodili multiclass.
Autorská citace #7
10.9.2008 08:06 - LZJ
Na muticlass není přímo postih, ale spotřebuješ na to featy. A je to v PHB dost složitě popsaný, myslím, že se v tom ještě pořád neorientuju. To jsou důvody proč všichni nemají multiclass.
A taky nedostaneš celkově víc schopností (powers), jen si můžeš vzít i od druhé classy.
Autorská citace #8
10.9.2008 08:28 - Element_Lead
Pokud tomu rozumim dobre spalis jeden feat za krery dostanes druhe povolani. Potom mas moznost vzit si dalsi featy jenz ti dovoli brat si schopnosti z druheho povolani. V budoucnu mas moznost vzdat se paragon cesty a jeste vic prohloubit multiclass.
Multiclassovani je napsano celkem jednoduse kdyz ti nad to nekdo primo strci nos... Spis nez slozite bych pouzil slovo nevyrazne.
Tezko rict.
Autorská citace #9
10.9.2008 11:43 - yokuzava
Hmm, hmm tak to jeste prozkoumam :) Takovy zlodej kouzelnik .... to by mohlo byt krasny :) Uvidim jak na tom budu s casem. Prave si tvorim kopii originalnich pravidel abych si je ja nebo nekdo neznicil treba pri zurivem vrhani kostkama mezi pitim ;)
Autorská citace #10
10.9.2008 11:53 - noir
odin: Zloděj kouzelník moc použitelný není. Ideální je ke kombinacím povolání se stejnou důležitou vlastností. Třeba wizard k warlordovi je úplně parádní.
Autorská citace #11
10.9.2008 12:19 - yokuzava
To je vlastne pravda, no nic. Jak rikam musim procist. Pokazdy kdyz brouzdam pravidlama tak najdu neco noveho ceho jsem si nevsiml, plus rady a postrehy odsud a mam porat co objevovat :)
Autorská citace #12
10.9.2008 13:32 - enwood
U nas ve skupince pouzivame na vytvareni postav Heroforge Character sheet Ke stazeni tady: http://www.nzcomputers.net/heroforge/default4e.asp (1.15 (Excel) by Matthias Schäfer & Anna Werner) Je naprosto perfektni. Verze 1.15 umi vytvaret i karticky s powerama. Vrele doporucuji vsem...
Autorská citace #13
10.9.2008 23:40 - Element_Lead
Kombinace pulelf paladin/cleric je taky docela pekna. Ma pristup ke 3 lecicim encounter powerum z nihz dve jsou slabsi a jedna silna. Silnemu lecivu daily poweru. Nemluve o Healing Word a Lay on Handech. Utilita martyrs blessing je dalsi moznost jak ochranit spoludruzinika.
Autorská citace #14
11.9.2008 08:06 - yokuzava
Vcera jsem nemel nejak cas na cteni pravidel.
Zeptam se takhle, moje oblibene povolani od uz nevim kdy je Rogue. Snad jen 1 z 10 postav kterou jsem kdy mel nebyla zlodejskeho remesla. Takze bych si chtel udelat i v teto hre zlodejicka. Tak me napadl automaticky Halfling a spis ho zamerit na uhybani, ukryvani atd. Je v podstate lepsi snazit se o ciste povolani v tomto pripade nebo zkusit multiclass a s cim dohromady?

A jeste jedna vec, nejak jsem nenasel neco jako postihy povolani a ras jako tomu bylo treba v dracim doupeti. Cimz se regulovalo aby treba nektera rasa nebo povolani nemela moc vysoke nebo nizke vlastnosti. Napr. elf mel bonus na inteligenci a rychlost ale postih na silu apod. Je v teto hre neco takoveho treba v DMGB? ten jsem totiz jeste necetl :)
Autorská citace #15
11.9.2008 08:12 - unknown
proč postihovat povolání? hmmm..to je imho hloupost..jiste, že k některým bude mít ta určitá rasa blíž (ale to je dáno rasovými bonusy k vlastnostem)
Autorská citace #16
11.9.2008 08:32 - Element_Lead
Bud klidny nejsou. Rasy jsou vyvazene takze postihy nejsou potreba :P
Autorská citace #17
11.9.2008 09:10 - Alnag
Postihy nejsou. DnD rozdává jen cukrátka :)
Autorská citace #18
11.9.2008 15:20 - Lotrando
Ono totiž konečně někomu došlo, jak funguje matematika. Proto 4E vesměs dává výhody na jedné straně a druhé strany konfliktu si v daném okamžiku nevšímá.
Autorská citace #19
11.9.2008 19:30 - noir
odin: Půlčík je na zloděje vynikající. S některými jeho rasovými featy je téměř nezranitelný attacky of opportunity a navíc má dobré AC. Navíc má ideální vlastnosti, klidně si může dovolit maxovat jen obratnost a trošku boostovat charismu. Není špatné mixovat hos rangerem, hunterrs quarry se hodí a můžeš získat dobrý skill (perception). Marný není ani warlock-ta jeho at-will, která útočníka zneviditelní, je skvělá.
Autorská citace #20
12.9.2008 08:04 - yokuzava
noir: Procital jsem varianty s rangerem a s warlockem jak jsi psal, ale asi zatim zustanu u cisteho rogua. Jeste to nemam zazite tak mi prijde lito utratit jeden jediny feat za multiclass, radsi jsem si vzal to halflingovske uskakovani kdy ma utocnik o 2 mensi utok.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098205804824829 secREMOTE_IP: 3.138.141.202