Pravidla

Malabar
21.12.2006 16:25
Warlock v 3,5
Zdravim.
Nekde jsem slisel ze v pravidlech 3,5 je warlock jako normali povolani(tj startovni a ne prestizni). Nemam pravidla 3,5 tak nevim. Je to pravda ?
Autorská citace #1
21.12.2006 17:13 - LZJ
Ve základní knihách 3.5e Warlock není. Ale různých dalších rozšiřujících knihách (např. Complete ...) jsou i další základní povolání. Warlock je IMHO v Complete Arcane, v Complete Divine jsou zase varianty klerika a druida, které kouzlí podobně jako sorcerer, t.j. volný výběr z malého počtu kouzel.
Autorská citace #2
21.12.2006 17:26 - Alnag
Ano... je to tak Warlock je (pokud se úplně nemýlím) základní povolání (= můžes si ho vzít na 1. úrovni, má 20 úrovní) uvedené v příručce Complete Arcana. Bohužel vznikl teď takový hloupý, ba bych řekl až ubohý trend vytvářet stále nová základní povolání, což IMO podkopává princip systému jako takového. Ale jelikož se to dobře prodává, tak to tak prostě je...
Autorská citace #3
21.12.2006 17:27 - alef0
Nie, warlock nie je medzi zakladnymi povolaniami (t. j. povolania z Prirucky hraca). Bol naozaj popisany az v prirucke Complete Arcane z novembra 2004. Nenechaj sa zmiast hrou Neverwinter Nights 2.
Autorská citace #4
21.12.2006 20:51 - bigbythewise
Alnag: To je moje rec. :) I kdyz na druhou stranu musim podotknout, ze Warlock patri k tem povedenejsim povolanim.
alef0: Je pravda, ze tahle hra muze byt matouci, protoze je tam dost prestiznich povolani z dodatecnych prirucek.
Autorská citace #5
21.12.2006 22:07 - Malabar
Diky moc lidi. Tady se clovek neztrati:)
Autorská citace #6
21.12.2006 22:22 - Alnag
Malabar: Nemáš zač :-)
Bigbythewise: Jasně. Neříkám, že warlock je špatný, ale mně se nelíbí celá ta koncepce. Prostě základní povolání měla zůstat ta co jsou v PHB plus eventuelně psionická ale dál už opravdu jen je-li to nutné. Zbytek se měl řešit skrze Prestižní povolání/odbornosti. Ukazuje to i na jistou nevyspělost systému, když je nutné zavádět nová základní povolání jako na běžícím pásu...
Autorská citace #7
22.12.2006 07:57 - Xeth
Nemůžu si pomoct, ale Warlock JE IMHO základní povolání. :) Není z PHB, ale systémově je základem (podkladem) pro vše ostatní (zejména PC).
Mně osobně systém povolání jako takový moc neimponuje, ale akceptuji ho jako součást systému definujícího jistý způsob hraní, jistý "žánr" RPG.
Pokud jde o stále nová základní povolání, jsem pro. Technicky vzato mi to nevadí... ba právě naopak. Pokud by byla rozumná a inovativní, tak by to bylo jen dobře, což bohužel není ten případ. Až na světlé vyjímky jde o kopírování jiných základních povolání (např. cleric-sorcerer) nebo o bezduchou kombinaci vícero existujících povolání (většinou 2).
Warlocka považuji za jednu z těch světlých vyjímek, které pánové od WotC předvedli.
Autorská citace #8
22.12.2006 09:35 - Alnag
Podle mně základní chyba koncepce povolání je v tom, že existuje něco jako "zvláštní schopnosti povolání". To měli udělat od počátku jako odbornosti (featy) s patřičnou restrikcí. Nová povolání by se pak dala nakombinovávat prostřednictvím (odborností/zvláštních schopností). Jinak v zásadě souhlasím s Xethem... ano Warlock je celkem fajn, být inovativní odkývu všechno, ale...
Autorská citace #9
22.12.2006 12:14 - Xeth
Alnag: Souhlasím, to by byl určitě krok správným směrem... tím by ale pohřbili zaběhlý koncept povolání a to by asi bylo až moc inovativni.... :) Někdo by to nemusel unést.
Autorská citace #10
22.12.2006 12:20 - Alnag
Xeth: Určitě by se tím zaběhlý koncept povolání úplně pohřbít nemusel. Povolání by mohlo být pořád něco jako doporučená cesta (dobrý rouge si vezme feat - sneak attack, ucanny dodge atd.) a určitě by se to dalo ještě trošku mechanicky přitlačit jako 3+1 zdarma. Když si vezmeš 3 featy (odbornosti) z cesty rougea (tuláka) dostaneš čtvrtý zdarma. Nebo tak něco. Tím by se vlk úžasně nažral a koza by zůstala celá. Navíc by se daly ty featy víc resktriktivně provázat...
Že bych napsal WotC co chceme ve 4. edici :-))
Autorská citace #11
22.12.2006 12:45 - wraiths
jasne Alnagu to je napad!! ty blaho kam ty an to chodis...;-) jsi fakt hlava otevrena.
Autorská citace #12
22.12.2006 13:42 - Rytíř
Tak kam šel konkrétně pro tenhle nápad bych asi věděl - je to aplikovaný koncept obecných povolání, která se mě teda líbí velmi moc... od tý doby, co mě na ně někdo (no tuším že Alnag) asi před rokem upozornil :)
viz SRD
Autorská citace #13
22.12.2006 17:03 - Xeth
Alnag: Systém předpokladů bych bral... tj. když si vezmeš featy A a B, můžeš si vzít i C (zvládáš boj dlouhým mečem... ovládáš techniku XY... teď tě naučím jak bojovat s dlouhým mečem v každé ruce), jinak ne. Systém balíčků ala 3+1 se mi vůbec nelíbí. To je již skutečně variace na řízení vývoje postavy (což dělají povolání - podle mne jedno nejvěších zel systému ;) ). Nicméně pak by to pochopitelně nebylo úplné pohrbení povolání, ale jen tvařme-se-že-povolání-nejsou. ;D
Systém předpokladů by byl o to lepší, kdyby byl pořádně rozvětvený tak, že by byla náhoda, kdyby 2 postavy na 20. levelu měly příliš (na 50% a víc) podobné featy. Každý by dostával stejný počet featů (třeba 3 na level) a rozdělil by si je jak by chtěl... a mohl. :)
Autorská citace #14
22.12.2006 17:33 - Alnag
Xeth: Systém balíčků není "tváříme se, že povolání nejsou", ačkoliv to tak může vypadat z toho hrubého nástinu, který jsem nadhodil. Protože ty nemusíš ty balíčky respektovat - to je jedna věc. Druhá věc je, že konceptem balíčků se dají prodat nějaké nepopulární featy, které by si jinak nejspíš nikdo nebral, ale přesto tam nějak patří, resp. hra by se bez nich ochudila.
A další možnost je nepřidávat hned nový feat, ale posilovat vzájemnou vazbu mezi stávajícími. Třeba vezmeš si feat boj dlouhým mečem (normálně bonus +2, v trojkombinaci +3), technika tygří spár (normálně bonus +2, v trojkombinaci ještě +1 k obraně) a nakonec boj s dlouhým mečem v každé ruce (bez postihu, doplňuje trojkombinaci, posílení původních featů). Je to něco jako na ruby obrácené předpoklady.
Nebo ještě jinak. Cesta tuláka: Feat Sneak Attack (+2d6), Dodge (dělá to co normálně), Evasion (to co normálně plus má-li postava ještě Dodge a Sneak Attack tak sneak attack +1d6). To není to samé jako nový feat (je to evidetně slabší, ale zároveň to vytváří určitou motivaci pro typ hrdiny). A ty kombinace se můžou i různě překrývat. Prostě mi to přijde jako každopádně krok do větší modularity a přitom ne tak drastický, aby to příznivce CnL úplně odradilo.
Autorská citace #15
22.12.2006 23:29 - Xeth
Alnag: Jo, když jsi to teď trochu rozepal, vypadá to lépe. :) Stejně mi to tak trochu připadá jako kupování si hráčů pro "povolání"... je to forma odměňování za to, že jde hráč s postavou pokud jde o stránku pravidlového vývoje určitým směrem. Ta cesta tuláka vypadá o něco lépe, ale přijde mi to trochu jako by se autoři snažili nepřímo držet se standardního povolání tuláka. V podstatě ho kopíruje level po levelu.... Větší volnost tu je, nebo aspoň na oko (ano, trochu lepší než standard to je, to přiznávám), ale nemyslím si, že se to o moc liší od standardního multiclassu, pokud se člověk nedrží jediného povolání, které tento systém kopíruje. Nebo se mýlím ?
Popravdě řečeno se mi moc nezdá ani výhoda z trojkombinace (a není to jen kvůli tomu, že lepší obrana dává lepší zranění). Raději bych viděl prosté navazování schopností v závislosti na obtížnosti (umíš A a umíš B, tak se můžeš naučit C).
Autorská citace #16
22.12.2006 23:56 - Alnag
Xeth: Tak ono se to s navazováním schopností nevylučuje. Výhoda oproti současnému multiclass je v tom, že by se takhle dalo vytvořit větší množství "povolání" bez těch důsledků, jaké má současné přidávání povolání. Alespoň mi to tak přijde. Navíc povolání je víc user-friendly pro začátečníky, což je kámen úrazu a důvod popularity DnD oproti řekněme GURPS nebo jiným ryze skillovým systémům. Prostě si vybereš jedno povolání a hned máš více méně jasno co a jak. Nějaké featové balíčky by to ovšem mohly suplovat. (Ale samozřejmě to můžou být i jen způsoby průchodu tím pavoukem featů...)
Další možná variace, která mne napadá je, že by povolání nedávála přímo schopnosti, ale nějakým způsobem zesilovala featy. Např. povolání rogue (že si ho zase vezmu do parády) by dávalo bonus +1k6 na sneak attack, ale ten feat by si mohl vzít každý. Jenom rogue by z něj měl trošičku větší výhodu.
Prostě zbavit DnD povolání nelze. Z čistě marketingového hlediska by to byla sebevražda, protože to je prostě to, co prodává. Prestižka kam se podíváš je toho důkazem. Lidé na netu se nechlubí tím, jaké mají featy nebo kam si vytáhli skill, ale že mají takové a takové povolání na té a té úrovni. A to je prostě úhelný kámen téhle hry.
Takže přemýšlím jak dojnou krávu uchovat, ale zároveň ji trochu víc modularizovat, což je trend, který 3e nastoluje a který se mi líbí. Nemám nic proti tomu co navrhuješ ty, jenom by potom bylo povolání asi fakt k ničemu a tudíž není reálná šance, že bychom se toho od WotC kdy dočkali.
Autorská citace #17
23.12.2006 17:55 - Xeth
Alnag: Bohužel musím souhlasit... DnD a povolání jsou (hlavně) marketingově neodělitelné. A nevidím ani zlomek možnosti, jak bychom se mohli dočkat jejich zrušení (tj. pouze prostá úroveň postavy a na ní závislý výběr schopností, rovný pro všechny) . :(
To by se musel překopat kompletně celý systém (zrušit class a crossclass skilly, zrušit prestižky, přeorganizovat a přepsat featy atd.). Myslím, že by to celkem slušně vydalo na 4E. ;D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074307918548584 secREMOTE_IP: 54.234.136.147