Pravidla

ivanivanovic
6.4.2005 11:57
Nemrtvy?
Mam otazku ohladne Nemrtvych. Ako a ci vodec ziskavaju skusenosti a urovne potom co sa stanu nemrtvymi?
Ohladne kostlivcov a zombie je my to jesne ani napad.
Ale ako to je z Lichs alebo Vampires, Duch(Ghost).
Na zaklade vasej odpovede DAM DALSIE OTAZKY :) (((P
Autorská citace #1
6.4.2005 12:16 - Pizin
Zabývají se tím příručky Savage species a Libris Mortis. Dle pravidel v nich můžeš mít úrovně např. licha jakoby prestižní povolání (správně se to jmenuje template class). Koukni se na http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/arch/sp
Autorská citace #2
7.4.2005 14:10 - ivanivanovic
2. otazka: lieca sa nemrtvy vobec? Tjst. ci po 24 hod si vyliecia svoju uroven alebo iba ty ,ze ich "zranite"? 3. otazka: ak znicite Licha co sa snim stane ak neznicite schranku jeho zivotnej sily (Phylactery)? Povstane?
Autorská citace #3
7.4.2005 16:10 - Xeth
Sami od sebe se podle mne neléčí, nemaji metabolismus (viz ztráta vlastnosti odolnosti). :) Magicky se zajisté vyléčit mohou.
Jestliže neni Phylactery zničena, opět povstane za 1d10 dní. :)
Autorská citace #4
7.4.2005 18:36 - alef0
Nemrtvi sa liecit mozu, ale podla mna v zasade len kuzlami Cause * Wounds (Cure-y im nerobia dobre).
Autorská citace #5
7.4.2005 18:40 - alef0
V Libris Mortis sa uvadza, ze undeadi s inteligenciou si mozu za kazdych 8 hodin ,,neaktivity" vyliecit 1 HP za kazdy Hit Die.
Autorská citace #6
26.6.2007 10:52 - Argonantus
No, ježto jsou u mne nemrtví vytvořeni kouzlem - a jeho síla a schopnosti nekromanta určí levely nemrtvého - pak jim lze dodatečně level stejným způsobem i přidat. Zvláště mocná vtělení nakonec dokážou přidávat levely sami sobě.
Hranicí je "technická způsobilost" těla - míra jeho rozkladu; hodně staré tělo ty úrovně prostě neudrží.
Autorská citace #7
26.6.2007 11:04 - Rytíř
No vida, pak že spam jen škodí.. :)
Tohle byla jedna věc, co se mi na zákl. pravidlech Dnd moc nezdála - totiž, že se nemrtví tvořily různými kouzly - čím silnější kouzlo, tím silnější nemrtvý. Už si moc nepamatuju nároky na nějaké tělo nebo jiné složky, myslím že nic moc nebyly. Ale tak o se dá dodělat dle svět a DM, nebo případně podle dodatečných příruček... Nejvíc mě ale štvala jedna věc, totiž že lidské zombie budou vždy stejně silné; pokud jste v dnd chtěli nadupanou zombii, bylo třeba oživit obra. Nebo draka. Prostě něco velkého.. prostě nuda a na hlavu :)
Pamatuju se na jedno památné střetnutí v nekroman. věži, kterou jsem nechal hlídat special zombíkama. Byly úplně normální, akorát že místo VT 2 měly nějakou 10 nebo 12. Ale furt byly pomalý, ne moc silný... Nejlepší bylo, že když po třetí velké ráně válečníka do těla furt útočily, tak najednou všichni znejistěli a začali zkoušet, jaká že zbraň na ně působí? A pak snad z toho boj vycouvali, přestože by na to měli.. po dlouhý době hezky, realisticky zahranej souboj s nemrtvýma :)
Argo: proč máš hranici ve stavu těla? Mě by přišla poněkud zajímavější spíše historie a původní moc, než jestli má všechny zuby a svaly...
Autorská citace #8
26.6.2007 11:11 - Jerson
Když už na to přišla řeč - jak se vůbec v běžné hře zjistí zranitelnost nebo nezranitelnost tou kterou zbraní? Já to řešil jednoduše - když šípy prolétají kostlivcem a jen občas vylomí nějakou tu kost, bylo jasné, že střelné zbraně nic moc, ostatně to chlapci zkusili jen z principu. Podobně když postupující zombie už díky šípům vypadala jako jehelníček, začali uvažovat, jestli když nepoužívá svaly a nwteče jí krev, má něco takového smysl. V obou případech logicky usoudili, že nemá smysl bodat nebo střílet, nejlepší je prostě rozsekat, a na zombii nebudou moc fungovat ani drtivé zbraně.
Ale že by si nevšimli, jak z ní po osekávání létají kousky a že useknutá ruka se už nehýbe ...
Autorská citace #9
26.6.2007 12:53 - Rytíř
Jak popsat nezranitelnost? No, to je pravda, že jsme si s tím taky dřív lámali hlavu.. nakonec to dopadlo tak, že se třeba i stejná snížená zranitelnost popisovala vždy jinak, podle typu nestvůry. Od zemního elementála se rány odrážely, když se nepřekonalo SZ, do vlkodlaka se meč zabořil, ale rána se hned (nebo zčásti) zacelila...
Nejtěžší jsme si řekli, že to bude poznat u neživých bytostí, kteří necítí bolest. Zejména tedy nemrtvých. Zvlášť zombie - když měla 16 životů, tak dvě rány mečem do břicha hrudníku, jí poslali k zemi. Když jich měla 100, tak ty samé rány bez následků ustála. Proto byli hráči tak zmatení.. :)
Autorská citace #10
26.6.2007 12:57 - Jerson
Ah tak ... já sice životy nepočítal, ale popisoval jsem míru rozsekání, takže se dalo usoudit, jak dlouho to ještě ustojí.
Autorská citace #11
27.6.2007 09:52 - Argonantus
Rytíř:
1) Hranice rozpadu těla mi jednak připadá daná zdravým rozumem (když zbydou z těla čtyři kosti, připadá mi absurdní z toho vyrábět upíra 20. levelu), jednak drasticky omezuje možnosti řádění nekromantů, kteří by mohli oživit kdeco z kdovíjak vzdálené minulosti (a zhroutila by se rovnováha světa). Takže ta pravá sranda je zejména s poměrně čerstvou mrtvolou, což si už v mém světě ti chytřejší uvědomují, a podobná těla likvidují podle vykoumaných pravidel.
2) Minulost těla je samozřejmě taky důležitá; pokud byl zabit kouzelník, je ideálním kandidátem na nějaké vytuhlejší vtělení s kouzelnými schopnostmi, atd. V zásadě i mezi mrtvými funguje rozdíl mezi CP a obyčejnými peasanty, ze kterých se vyrábějí "standardní" kostlivci a zombie. Ostatně, hlavní rozdíl kostlivce a zombie je v tom zachování těla.
3) Vytuhlejší zombie (zvaná umrlec) je velmi oblíbená a častá; vyrábí se zejména z těl vojáků, strážných a vůbec vytuhlejších maníků, kteří nemají moc rozumu nebo jiných zajímavějších schopností. Vpodstatě tato cesta k "co nejvytuhlejšímu nemrtvému", kdy je ideální kombinace vhodného zachovaného těla nějakého Ramba a schopného nekromanta zakončena spektrami, což je de facto ultimátní stav.
Nemrtví s dalšími schopnostmi směřují jinam, ke vtělením.
4) Drak, který není vtělení (nekouzlí), není moc zajímavý; ještě jsem ho nepoužil. Jinak už bylo nemrtvé kdeco - medvědi, býci, orli, vlkodlaci.
Autorská citace #12
27.6.2007 11:08 - Rytíř
ad 1) nenapadlo mě, že by důvodem mohlo být zachování rovnováhy, přitom uznávám, že to logiku má ;) mě se vždycky zdálo postačující mít jako limit moc nekromanta a pak právě případně ostatky mocnějších postav.. kterých samozřejmě taky bývá poskrovnu. Příkladů oživení upíra, z něhož nezbylo víc než popraskaný hrudní koš, lebka a trocha prachu kolem, je myslím dostatek, aby to fantazii při tvorbě nemrtvých neomezovalo ;) Ale argument s omezováním dostupnosti určitě uznávám, to je opodstatněné.
Uvažoval jsi někdy nad nějakou negativní aurou nemrtvých? že by jako byli natolik zvrácení, že by ovlivňovali své okolí (v obecné, nikoli konkrétní rovině)? Např. klasický úkaz chřadnutí rostlin, černání půdy, chátrání staveb..?
Taky by mě zajímalo, jak poppisuješ boj s umrlci, na co se ptal vlastně Jerson.. jak u tebe poznávají postavy nezranitelnost nestůr, konkrétně zombíků (příklad se spektrou v tvé povídce je jednoznačný, tam není moc co řešit) ;)
My u nestvůr, které necítí bolest bereme životy v převážné mířu jako stupěň toho, jak moc může být opravdu fyzicky poškozeno tělo, než se rozpadne. Slabé kouzlo, ořivující klasickou zombii, přestane fungovat po přesekání hlavních svalů a šlach, drsnější zombie, se 100 místo 16 životy, už může být posekaná na kost a přesto se svaly, vlající kolem ní jak cáry šatů, smršťují a natahují, a ubližují.. v podstatě se dá asi říct, že tělo považujeme jen za schránku nějaké moci, když tak nad tím přemýšlím. A proto to bereme, že víc zaléží na té moci než schránce..
Autorská citace #13
27.6.2007 11:43 - Argonantus
Rytíř:
No, mám ještě ve sbírkách nemrtvého rytíře; mohu ti ho poslat, pro ilustraci těch mocnějších. Vpodstatě nejsou žádné limity růstu síly a špatnosti; čím víc, tím líp. Myslím, že různé vedlejší efekty jednak plynou z duše nemrtvého, takže bych je moc nečekal u těch běžnějších, co jsou skoro výlučně tělo, jednak také mohou souviset s tím, jak fungují živly - u mne jsou pro nemrtvé nebezpečné a škodlivé čisté živly (proudící voda, oheň, jasné sluneční světlo), naopak jim vyhovují různé smíšené stavy - mlha, kouř, bahno. Takže se zjevují a fungují zejména za podobných zlověstných stavů atmosféry už z principu.
Boj s umrlci bych viděl podobně - vpodstatě jde o to je rozmlátit. Na oživené duše pak fungují jedině kouzla a kouzelné předměty. To je Aragornovská klasika.
Autorská citace #14
27.6.2007 12:43 - Rytíř
Hm, "čistý" a "smíšený" živel.. hezké pojmy. Byla to častá otázka zejména u nazgúlů, proč nechtěli překročit tekoucí vodu a co jim vlastně vadilo.. pojem čistý a smíšený živel v souvislosti s nimi sedí.
Pošli mi pár tvých nemrtvých, budu rád. Případně bysme z toho mohli i udělat nějaký ten článeček, ať se kochne lidí povícero..? Co myslíte, pane kolego :) Předpokládám, že víc než nějaké statistiky tě zajímali jejich popisy a takové ty obecné schopnosti?
Jinak stran nemrtvých - jednou jsem ve hře experimentoval s přidáním šablony (templatu) upíra na klasického člověka, později dobrodruha... pokusil jsem se u něj o takový ten klasický komiksový formát normální člověk/superhero. Já si to užíval, celkem to fungovalo :) Nevím pravda, jak hráči, to bysme se museli zeptat Aleka :)
Autorská citace #15
27.6.2007 14:07 - Jerson
Uvažoval jsi někdy nad nějakou negativní aurou nemrtvých? že by jako byli natolik zvrácení, že by ovlivňovali své okolí (v obecné, nikoli konkrétní rovině)? Např. klasický úkaz chřadnutí rostlin, černání půdy, chátrání staveb..? Tohle jsem použil jednou u duchů jako klasický filmový efekt. Nešlo o žádnou auru, prostě jejich duše procházela "duší" rostlin a protože byla silnější, tak ty slabší "duše" ničila - takže ve jasném slunečném dni bxla družina na cestě přes rozkvetlou louku, když ztichli ptáci a směrem k nim se začalo přibližovat pět pruhů vadnoucí trávy. Možná jsem ještě popsal nějaké ochlazení vzduchu, ale to bylo spíš pro efekt.
Jinak znanitelnost nemrtvých jsem řešil dlouho, hlavně tu zranitelnost slunečním světlem - jeden čas to vypadalo, že budu muset mít Slunce jako živou entitu a opravdu "životodárnou sílu" (která ale může i zabít, když je jí moc). Nakonec jsem zrušil zranitelnost světlem a byl klid.
K boji proti nehmotným nemrtvým bylo pochoopitelně třeba nějaké zbraně s duší, která je v astrálním světě hmotná, což znamenalo magickou zbraň. Ale stejně dobře se daly použít pěsti, jen místo síly se počítala síla vůle a buď byl zraněn duch, nebo útočník, a naopak - když duch při útoku nezranil, tak byl sám zraněn -prostě pokaždé vyhrává silnější duše a větší odhodlání. Zbraně měly výhodu, že jejich duše byly dělané na ničení jiných duší, takže vydržely mnohem víc než útočící duch a ten je neměl moc jak poškodit, i když by to taky šlo.
Jinak argument se zachovalostí těla jsem používal taky - čím zachovalejší tělo, tím víc energie do něj jde uložit. Na duši mrtvého tvora nezáleží, tělo jako tělo. Ale když máš duši mrtvého a vtělíš ji do nějakého těla, ať původního, nebo jiného, to je něco jiného - místo jednoduchého automatu dostaneš uvažujícího jedince, který ale neumí vstřebávat nové poznatky, protože tělo (podléhající změnám) není spojeno s duší (která se sama o sobně nemění), takže na co nemrtvý nemyslí, to zapomene. Kromě toho taky nemusí používat oči a uši, ale astrální vnímání, což znamená, že slyší myšlenky člověka a vidí kde je, i když se na něj nedívá, ale třeba vrzání dveří přeslechne. Až potom mě napadlo, že někteří reálně existující staří lidé se nedají jednoduše odlišit od nemrtvých - nepamatují si co člověk říkal před minutou, ale historky z mladí si pamatují skvěle, a slyší když si dědicové šeptají ošklivé věci, jako třeby "kdy už konečně umře" (ne že bych zrovna tohle znal z praxe)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.058752059936523 secREMOTE_IP: 3.215.79.206