Pravidla

SEBastian_Chum
19.11.2008 10:09
Jerson a Bouchi vysvětlují jak debilní jsem navrhl mechaniku:-)
jen pro zajímavost (níže uvedené už má s nejmladším obsahem diskuse jen velmi málo společného)

základem myšlenky byl
- Attribute nějak určující obtížnost na kostkách
- Skill určující počet kostek
- užití d6
- systém fungující na hozených úspěších, ne na dosažených hodnotách kostek nebo míře překonání základní obtížnosti

(Původní rozpadlý návrh: Roll (7 - Attribute) on (Skill + 3) d6)
9.12.2008 12:24 - Jerson
Já bych ji tam nechal, když budou hráči hledat různá využití, tak se bude hodit. Tři hody a pak opakování při osmi vlastnotech už zní mnohem lépe (než - jako ve Wushu - čtyři až šest hodů s využitím, jedné, maximálně však dvou vlastností)

Edit: Quentne, síla a odolnost rozdělené mi přojdou jako naprosto zbytečné :-)
9.12.2008 12:25 - Colombo
inteligence-moudrost?
9.12.2008 12:48 - Quentin
jerson: Pak by to byl uber stat. Navic jackie chan taky urcite neni rambo a vydrzi vic, nez kdejaky kulturista :)
9.12.2008 12:51 - Jerson
Quentine, to jedině v hrách, ve kterých bojové schopnosti závisí na síle a hlavní obranné na odolnosti. Zrušil jsem odolnost před třemi lety a vůbec nic se nestalo, jen mám jednodušší systém.

Kulturisté můžou být řešeni dovedností, navíc kdo z kulturistů je dobrá hlavní postava? Kromě toho jediného?

Měl jsem ve hře i odolné postavy, i postavy obratné co hodně vydrží a na nic z toho jsem odolnost nepotřeboval. (Protože jsem nepotřeboval ani HP :-) )
9.12.2008 12:56 - Colombo
síla+odolnost=tělo?
ono, odolnost není ani tak na boj, jako spíše, jestli postava přežije zranění, nebo mu podlehe, ne?
9.12.2008 12:58 - Quentin
klidek ... napsal sem ty dnd staty ze srandy :)

(i kdyz mi dost vyhovuji)
9.12.2008 13:18 - Colombo
pořád jste nevysvětlili rozdíl mezi moudrostí-inteligencí
9.12.2008 13:28 - Jerson
Inteligení člověk s podprůměrnou moudrostí jsem třeba já - sestavím ti excelovou tabulku nebo navrhnu mechaniku RPG, která bude pasovat sama do sebe, ale když si ze mě někdo dělá legraci nebo používá sarkasmus, musí ho zabalit do cihly, jinak si toho nevšimnu.

To je takové obecné dělení - inteligenti jsou vědátoři a moudří lidé jsou ti co mají životní zkušenosti a vyznají se v lidech.

Nicméně bych to řešil jinde, aby měl tady SEB prostor pro svou mechaniku.
9.12.2008 13:34 - Colombo
takže moudrost není stat, moudrost je skill!
9.12.2008 15:20 - SEBastian_Chum
moudrost je řešená v intuici...
9.12.2008 15:22 - SEBastian_Chum
Houževnatost

Zručnost

Pohyblivost

Vnímání

Intelekt

Intuice

Charisma

Vůle

chtěl bych si ještě nějak pohrát s charisma a vůlí, přijde mi že je třeba je nějak rozvolni.

fakt ti nesedí to uvědomění a osobnost, siriene? protože jsou moc nedefinovaný?
9.12.2008 15:38 - Jerson
Místo charismatu používám vlastnost "jednání" - do toho se schová prakticky cokoliv.
9.12.2008 15:48 - SEBastian_Chum
hmm pravda že jednání je dost široký a stejně jako charisma to obsáhne i neverbální vliv...
10.12.2008 00:42 - sirien
a nemá to tu podsuvnost sympatické osobnosti (kontrast třeba viz Raistlin z DL)
11.12.2008 22:57 - SEBastian_Chum
pánové nějak se mi to rozpadlo když jsem se pokusil do toho narvat trochu narativity... pořád to v mých představách funguje, ale hratelný to určitě nejni.

asi bych změnil formát diskuze... až to bude sepsané v pdfku tak vám to oběma (siriene, jersone?) pošlu, ok?

musím obrátit přístup a nejdřív nadefinovat pro jaký setting a styl hry to vytvářím, jinak se v těch nápadech na mechaniky utopim.
12.12.2008 00:13 - sirien
mumlymámpochybnostiosměrovánínarativnostipomocípravidel
aletosemtiužřikalmumly
12.12.2008 00:40 - SEBastian_Chum
jo jo jo, ticho!:-)
12.12.2008 00:47 - sirien
si jen něco mumlám, úplně to ignoruj :)
12.12.2008 01:28 - SEBastian_Chum
no teď mi mechanika skočila zase do hrozně jednoduchejch věcí, protože to vyžaduje to dramatické určení významu scén a konfliktů.

peklo!

heh půl druhé v noci... už se s tim patlam asi od osmi... tohle je systém co mi dal nejvíc v životě zabrat:-)
12.12.2008 07:51 - Jerson
SEBe, po téměř dvanácti letech vytváření jednoho RPG systému (v minimálně třech odlišných verzích) ti můžu podoručit, abys začal něčím naprosto jednoduchým, protože dodatečná pravidla se ti na to nabalí, pak to celé vyzkoušíš ve hře, osekáš to co nefunguje, přidáš to co chybí, znova otestuješ, znova osekáš a přidáš, a tak dál, znovu a znovu. Když vytrváš, skončíš se systémem v podobě hladké ocelové koule - při nejmenším povrchu zahrnuje největší objem a není z ní co odsekat, protože je dokonalá ve své jednoduchosti. A přitom může být libovolně velká :-)

Pokud myslíš, že dobrý univerzální systém se dá vymyslet za večer a za dva napsat, ... jsi velký optimista :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10830497741699 secREMOTE_IP: 18.221.53.209