Pravidla

SEBastian_Chum
19.11.2008 10:09
Jerson a Bouchi vysvětlují jak debilní jsem navrhl mechaniku:-)
jen pro zajímavost (níže uvedené už má s nejmladším obsahem diskuse jen velmi málo společného)

základem myšlenky byl
- Attribute nějak určující obtížnost na kostkách
- Skill určující počet kostek
- užití d6
- systém fungující na hozených úspěších, ne na dosažených hodnotách kostek nebo míře překonání základní obtížnosti

(Původní rozpadlý návrh: Roll (7 - Attribute) on (Skill + 3) d6)
14.12.2008 04:31 - SEBastian_Chum
spalování vitality bych nechtěl prosazovat pro každý hod, mělo by to být nutné jen v případech kdy jsou postavy ve výrazné nevýhodě nebo se schyluje k nějakému neštěstí...

spirály smrti v případě poškození komplikujícího hody se bojim dost... jak jsi ji nakonec obešel ty?

napadá mě vzít z WUSHU jednoduchej princip "přijdeš o zdroje, jsi mimo scénu" (ať už to znamená cokoliv, záleží na žánru)... v případě navrhovaného systému by to byl bod kdy má postava 6 bodů bolesti. v tu chvíli v dané scéně končí - a pokud skončí všechny hráčské postavy tak hráči celou scénu projeli.

spalování vitality urychluje příchod traumatu, a jakmile hráč spálí všechnu vitalitu, nabírá pak místo spalování vitality body úsilí nebo ochromení.

ty tam jsou ze dvou důvodů:
1) nutí hráče odkazovat k motivaci jejich postav v průběhu hry (kdykoliv chce hráč spálit vitalitu ale už žádnou nemá musí popsat úsilí nebo ochromení postavy a dostat do zvolené vnitřní síly jeden bod...)
2) je to mechanika ke spouštění zlomových scén, které prodlužují životnost postav v jednotlivých scénách ale s každou zlomovou scénou se také završuje osud postavy

tady je zhruba jak vypadá ta listina postavy používaná jednorázově pro konfliktní scény:


O 0 O 0
O 0 O 0
O 0 O 0
O 0 O 0
O 0 O 0
O 0 O 0
/ 1 / 2 / 3 / 4 / 5 /


vertikální sloupce jsou zleva:
vitalita, bolest, vyčerpání, vůle

horizontálních očíslovaných pět polí je používaných pro zápis úsilí a ochromení.

zleva nabývají body úsilí, zprava nabývají body ochromení

jakmile hráč spálí všechny body vitality (vůle), každý další spálený bod se zapisuje a popisuje jako úsilí nebo ochromení

jakmile takový spálený bod zaplní poslední z pěti možných polí, popisuje hráč nástup "zlomové scény"

hodí šestistěnnou kostkou

výsledek určí, která z vnitřních sil bude zlomovou scénu zabarvovat.

hodí-li šestku, znamená to že se zlomová scéna odkládá až od dalšího kola (kdy už může být pro postavu pozdě)

řekněme že 1 až 3 bylo úsilí a 4,5 bylo ochromení... a hráč hodil dvojku

zlomová scéna tedy bude popisována dle úsilí postavy a ke všem hodům bude přičítána hodnota 3 (hodnota úsilí).

zároveň může hráč za dva body ochromení kdykoliv během scény vyléčit dva body bolesti (vyčerpání).

na konci scény se vyprázdní ty z pěti políček, která jsou zaplněna body vnitřní síly určené hodem na zlomovou scénu.

v příkladu tedy budou na konci scény (ať už pro postavu dopadla jakkoliv) políčka 1 až 3 prázdná a políčka 4 a 5 bude zaplňovat ochromení.

prázdná políčka hráč opět zaplňuje spalováním vitality ve chvíli, kdy už nemá k dispozici žádné z normálních šesti políček určených pro poznačení spálené vitality.

---

další způsob jak získat body úsilí a ochromení je ve scénách kde se postavy zbavují traumat

---

zlomových scén má postava k sehrání omezené množství, v současném návrhu jen 8. s každou zlomovou scénou by se mělo trochu měnit její chování a po osmi odehraných zlomových scénách by se měla celkově postava trochu změnit směrem k A) tragickému hrdinovi nebo B) skrytému zrádci...

po kolika velkých změnách (z nichž každá obnáší 8 zlomových scén) dojde k volbě mezi A a B ještě netuším. myslím že to nastavím s každým hráčem jinak, podle toho jak ho bude hra bavit.

jasné je že jakmile na tu volbu dojde, změní se postava (aniž by o tom věděli ostatní hráči) ve skoro-NPC a bude spolupracovat se mno jako s vypravěčem na předpřipravených dramatických posunech příběhu.

jakmile se takto dovrší osud jedné postavy, nejspíš naberu čerstvého hráče s postavou bez jediné zlomové scény.
14.12.2008 14:31 - Jerson
Spirálu smrti jsem nakonec obešel tím, že pravděpodobnost úspěchu se nemění, a jen se snižuje výše rizika, které postava může podstoupit - a tedy počet úspěchů (ale i neúspěchů), které může získat.

Takže když má postava součet vlastnosti a dovednosti 12, dostane (a rovnou přijme) sedm zranění, tak může nastavit riziko maximálně 5. Ale pořád je šance 2:1, že získá 5 úspěchů a 1:2 že získá 5 neúspěchů.

To ukončení scény při dosažení limitu zranění je vcelku použitelné, lepší než smrt, ale musí být scény kratší. Nikoho moc nepotěší, když je vyřazen a ostatní půl hodiny řeší zbytek scény.

Ten zbytek bych potřeboval vidět ve hře, fakt nejsem schopen to pobrat.
14.12.2008 15:14 - SEBastian_Chum
ok díky! základ té mechaniky se ti tedy zdá v pohodě?

délka scén myslim nejni takovej problém - jakmile postava dostane nějakou bolest tak se její hráč zalekne a začne nejspíš spalovat vitalitu, čímž ji udrží při životě (ale taky přiblíží k traumatu a k zesílení některé z těch vnitřních sil)

předtim než budeme hrát tu dlouho připravovanou investigativně konspirační hru budu chtít ten systém ozkoušet na něčem jednodušším, takže snad už brzo budou "data ze hry"

ten tvůj systém vypadá hrozně hustě, nechceš ho přeložit do angličtiny? :-)

nebo ještě předtím udělat mezistupeň a zapracovat na jeho user-friendly podání? nějaké polopatické verzi pro naprosté nováčky?

14.12.2008 16:00 - Jerson
Na svém systému zapracuju, aby byl do Pragoconu hotov alespoň v bezobrázkové verzi. O přeložení do angličtiny začnu uvažovat až potom :-)

Tvůj návr mi sice přijde trochu složitý, ale to je dané spíše množstvím potřebného vysvětlovacího textu bez příkladů. Takhle jak to je bych to vzkoušel a pak by se vidělo.
14.12.2008 19:03 - SEBastian_Chum
tak dobrý, sem zvědav.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15387511253357 secREMOTE_IP: 3.226.251.81