SEB píše:
skok na římsu bude popsán u obou jinak... koukněte se na pohyby lary v tomb raider sérii a hlavního hrdiny v poslední sérii her prince of persia... to je podle mně rozdíl mezi atletem a akrobatem
fakt myslíte že je ten rozdíl tak málo podstatnej?
Myslím si, že ten rozdíl je dost málo podstatný co do mechanik, nebo použitách schopností. Přesněji - dokážeš fakt odlišit, co je projev jedné a co druhé vlastnosti. A nenajde hráč v nějakém filmu postavu, která bude charakterizována při boji jako přes jednu vlastnost a při ... plížení před druhou vlastnost?
Možná by nebylo na škodu - když už chceš dělat cinematická pravidla - udělat archetypy podle filmových postav a ne podle vlastností.
jinak to co popisuje Sirien používám - hráč si napíše hodnocení schopnosti nebo vlastnosti, ale já po něm chci vedle dopsat, jak k tomu přišel. Někdo umí řídit auto, protože byl závodník. Někdo proto, že byl taxikář a někdo proto, že celý život jezdí dnes a denně do práce.
Když dojde na automobilovou honičku, závodník popíše jak ujíždí a kličkuje, taxikář jak využívá boční uličky a pracující týpek podle denní doby odhadne provoz a podle toho vybere jednu z pěti tras - a všichni si hodí na tu samou schopnost. Možná použijí jinou vlastnost, ale ani v tom případě to není nutné.
Navíc když předpokládáš, že postavy budou pravidelně bojovat, tak bych jim fakt dal atribut (nikoliv dovednost) pro boj nablízko a atribut pro střelbu, které se rozrůzní už popsaným "colorem".
Z toho důvodu i preferuju méně vlastností - stačí čtyři, dvě fyzické, abys určil jestli je postava založením spíše bijec nebo akrobat, dvě psychické, které řeknou, zda je jemný manipulátor nebo vcelku přímočarý taktik a zbytek se ošéfuje dovednostma. Případně můžeš dát ještě dva vlastnosti, které bujdou vyjadřovat třeba ofenzivní a defenzivní styl, ale víc mi jich přijde opravdu nadbytečných.
Btw. co ta mechanika, provedl jsi nějaké úpravy, případně herní pokusy?